[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickee_ooe
Berichten: 10
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:51

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb me weer nieuw aangemeld op Bokt, omdat mijn oude inloggegevens verloren zijn gegaan.
Wij hebben een Mini-Shetty kudde van ruinen en merries tussen 7 en 30 jaar oud.

Het weer is momenteel heerlijk hier 8)7 maar gister was het niet zo dramatisch en heb ik ze eruit gegooid, met als resultaat 'Modderponys' :D

Nickee_ooe
Berichten: 10
Geregistreerd: 15-11-23

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:53

Oeps, sorry, ben nog niet zo handig met Fotos toevoegen..

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:58

It's been a while..

Hoe is het met pepper frummels? Zie wel eea voorbij komen op insta...

TT, inderdaad wel 'fijn' dat dat alweer in het voorjaar is, want dan is de verzorging net iets minder zwaar vind ik persoonlijk, ivm de langere dagen en betere weersomstandigheden.

Hoe is het inmiddels met Tango Elaine? Ziet eruit als fijne dekens voor de kleintjes! Mijn minis hebben allemaal huismerk dekens van De Kroo, komt omdat ik er toen voor 5 pony's in 1x moest kopen in meerdere diktes, dus dat was iets betaalbaarder ;) Ik ben er nog niet over uit of onze menpony's dit jaar geschoren worden. Het ligt er een beetje aan hoeveel wedstrijden mn vriend mee wil rijden denk ik. Ik vind dekens zo lastig bij paarden die 24/7 buiten staan, dan vraag ik me telkens af of ze het niet te koud/warm hebben. En Kiran krijgt vaak ook nog wat plekken op zijn borst door de dekens, dus dat is ook nog een nadeel.

Ik weet geen bitfitter, dus kan ik je helaas niet mee helpen har166.

En Ayla, ik heb 2 weken terug nieuwe hoefschoenen gekocht maar die van mij hebben maat 8 dus was sws geen match geweest.

Hier gaat het verder z'n gangetje, het is uiteraard nat, natter en natst. Maar gelukkig hebben ze nog veel droge stukken in hun speeltuin. We willen Bart weer beetje op gaan bouwen qua conditie na zijn hoefbevangenheid, hebben daarvoor een sulky geleend van vrienden. Afgelopen week een rondje met hem gaan wandelen met het tuig op, en hij ging gewoon met 4 benen de lucht in :') als ik je zou vertellen dat dat onze braafste menpony is en je zou m zo zien zou je me voor gek verklaren. Maar lijkt iig alsof hij veel zin heeft om weer aan het werk te gaan :P

Mooi Nickee! Waar heb jij je pony's staan

Nickee_ooe
Berichten: 10
Geregistreerd: 15-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 15:00

Lys_PPA schreef:
It's been a while..



Mooi Nickee! Waar heb jij je pony's staan


Wij wonen in het zuiden van Oberösterreich (ik weet eigenlijk niet hoe dat in het NL heet := )

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 16:45

nickee
Wat een mooi plekje heb je zeg!
Oberösterreich Vertaald in NL is opper-oostenrijk volgens Google :D
Daar is het dus ook al z’n verschrikkelkkkd herfst

Lys:
Tango gaat gelukkig goed nu, hij eet onder goede elke dag jij medicatie, en zijn luchtweg infectie lijkt ook aardig voorbij.
Ben zelf erg blij met deze dekens.
Kijk/voel elke dag ff eronder hoe ze erbij staan, en kan evt wisselen/ aanpassen als het nodig is.
Het voordeel is dat ze hier onbeperkt ruwvoer hebben en zich warm kunnen eten als nodig en een stal met een flinke laag vlas en daaronder nog dikke matten zodat ze ook zacht en warm kunnen liggen/slapen.

Bart zit lekker in zijn vel dus :D
Het is met dit natte weer soms wel enorm lastig om wat met ze te doen, hier staan ze ook al een week of 5 meer stil dan dat ze wat doen helaas

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 22:47

Wauw, wat een schitterende omgeving Nickee!

Hier valt de nattigheid gelukkig mee, dat is het voordeel als de pony's gelijk achter de duinen staan. Het water zakt heel snel weg.

Jente heb ik morgen een jaar, kleine boef <3
Afbeelding

En nog een foto van Lyn
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 23:05

Nickee: Prachtige omgeving zeg wauw <3

Elaine: Fijn dat Tango goed gaat nu :(:) En altijd prettig als ze comfortabel kunnen slapen vind ik..

TT: Lekker hoor dat het redelijk droog is! Hier met veengrond is het wel anders..


De verhuizing is heel goed gegaan en ik heb echt mn oude Pepje weer terug. Hij is ontzettend kalm, lief, aanhankelijk en heeft meer vertrouwen gekregen. Al met al een goede keuze geweest gelukkig :) (toch altijd spannend, en heb een hekel aan verhuizen..)

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:25

Dames even een vraag. Geven jullie je shet iets van een vitaminebrokje? Zo ja welke?

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:34

Ik geef mijn shetten agrobs naturmineral.

nick_en_ik

Berichten: 200
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:17

Ik geef momenteel metazoa esparcette, voorheen metazoa timothee maar die hadden ze de laatste keer niet op voorraad. Beide eet mijn pony met smaak op, zolang het gemengd is met wat ruwvoer.
Als dit brok op is, ga ik wellicht wel over op ander brok, dus ik lees graag mee wat jullie geven :)

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:13

De mijne krijgen de Balance+ muesli van Vitalbix

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:16

Ik voer metazoa.. omdat daar geen troep als pulp etc in zit.

Ik wil dat gaan afwisselen met puur p van purehorseshop

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:54

Hey allen!

Long time ago!
Hoe gaat het hier? :)

Mensen zich ook ingeschreven voor de Eper Paarden4daagse? Ik net wel!

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 20:30

De mijne krijgt pavo vital complete. Maar niet dagelijks.

Ik zou graag een keer meedoen met de 4daagse. Maar ik werk in het onderwijs en daar kun je geen vrije dagen opnemen. Mocht ik dit jaar de loterij winnen dan doe ik volgend jaar zeker mee _O-

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:22

Ik zou ook graag een keer meedoen met de Eper 4daagse. Maar voorlopig zijn ze allebei nog niet beleerd voor de kar :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:59

Haley krijgt ook de metazoa esparcette. Ze kreeg tot voor kort de Pavo Vital maar die vind ze toch minder lekker.

Ooit lijkt me het heel leuk om mee te doen aan de paarden4daagse maar ze is nu nog te jong :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:26

We willen wel aan het werk mijn wat een kou!! Niet te doen :))
Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:04

Echt ijskoud gewoon, die oostenwind snijd echt door alles heen :=
Heeft ie het niet wat frisjes nu net kaal is Jenny?

Ik moet ook echt hoog nodig weer scheren, maar stelde het eerst uit ivm oud & nieuw want wou geen stuiterende pony’s op oud jaars avond , en nu met de koud kan ik het weer uitstellen :=

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:24

Leuk dat je mee gaat doen aan de eper 4daagse! Voor ons iets te ver uit de richting en lastig combineren ivm ons dochtertje.

Ik ben ook zoooo blij dat ik ze niet geschoren heb, man wat een kou! Wou ze scheren ivm wedstrijd afgelopen weekend maar nu gewoon met flufbolletjes gegaan. De witte wel nog even gewassen vrijdag toen t nog iets minder koud was :)
Afbeelding

Afgelopen kerstvakantie ook met mn fries en de kleintjes samen op pad geweest:
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:14

Het is inderdaad echt zo verschrikkelijk koud! Haley is natuurlijk nog geen twee dus ik hoef niet te scheren, maar ik zit wel te struggelen met dekens. Ze heeft het ontzettend snel koud dus waar ik geen minipaardje had gekocht omdat een shetlander me wat stoerder leek om 24/7 buiten te staan - sleep ik nu alsnog met dekens. :+ Waar ze overigens als een malle uitgroeit.

Welke dekens gebruiken jullie qua merk vooral?

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:46

Isabel_k schreef:
Het is inderdaad echt zo verschrikkelijk koud! Haley is natuurlijk nog geen twee dus ik hoef niet te scheren, maar ik zit wel te struggelen met dekens. Ze heeft het ontzettend snel koud dus waar ik geen minipaardje had gekocht omdat een shetlander me wat stoerder leek om 24/7 buiten te staan - sleep ik nu alsnog met dekens. :+ Waar ze overigens als een malle uitgroeit.

Welke dekens gebruiken jullie qua merk vooral?

Ahh dat is vervelend.. Zelfs de minipaardjes bij ons hebben het niet koud, ze stonden vanmorgen om 6u allemaal heerlijk buiten te eten ipv in de schuilstal. Ze staan bij ons overigens wel binnen de bebouwde kom, dus geen buitengebied. Dat scheelt denk ik ook een hoop.

Ik heb verschillende merken dekens voor de kleintjes, oa harry's horse, horsegear, premiere XS en DeKroo huismerk dekens (DKR). Vooral die laatste vind ik erg fijn.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:38

De ene is gewoon gevoeliger voor de koud dan de ander, en ze is nog jong en volop in de groei, gaat ook een hoop energie naartoe natuurlijk.

Tango is echt grof gebouwde shet, daar past de Bucas Irish serie het beste op.
En Nico stuk slanker gebouwd staat momenteel onder de Amigo bravo serie.

Gelukkig wordt het donderdag alweer warmer, thans hier iig :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:05

Voor Jente ben ik blij dat het nu koud is. Vorige week stond ze te zweten tussen haar voorbenen, die heeft het snel warm met die enorme vacht.
Zij is nu helemaal in haar element :D

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:49

Ik vind het heerlijk weer. 2 van de 3 zijn geschoren en staan nu met 450 gram amigo dekens op. In de nachten een hals erbij.

De andere is er pas net en heeft een eigen goede wintervacht. Die word pas geschoren als ze ook aan het werk gaat


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 15:18

@elaine Haha dat is absoluut waar. Maar na jarenlang slepen met dekens hoopte ik dat ik er in ieder geval heel eventjes vanaf zou zijn geweest. Ik doe het met liefde maar ik vind het zo irritant :')

Wat een heerlijke plaatjes Marit! Ik moet zeggen dat het met dit weer absoluut geen straf is om naar stal te gaan :D