[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:31

Het was ook geen judgement ofzo hoor :+ Ik snap absoluut dat deze vachten eigenlijk niet geschikt zijn voor dit weer...

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:21

Haha weet ik :) was van mij ook niet negatief bedoeld.
Mijn ene pony zijn vacht verstikt, waar de ander er heel goed op gaat gelukkig!

Wat heerlijk dat de regen is vertrokken zeg. Doe mij maar vrieskoud en een zonnetje <3
De pony's zijn ook direct een stuk vrolijker en liever tegen elkaar.

Hidde en Lilly wonen hier bijna een jaar! De tijd gaat mega hard.
Pas afgelopen weken dat ik kan zeggen dat ze echt een team worden, dat heeft wel echt even geduurd!
Geeft ook niet, zij hebben hun maatje niet kunnen kiezen helaas.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:38

Kymberly:
Klinkt alsof je toch bij Hati wel geslaagd bent voor een leuke trailer
Wat balen dat Pepper zijn vacht zo enorm vervilt, maar met z’n smeerkees als hij is, ontkom je dan haast niet aan denk ik.
Hopelijk droogt hij vandaag wat op met dit zonnige weer vandaag
Denk dat Pepper zelf ook enorm blij is als hij kaal is morgen :D

Teteltee:
Mijn advies zou ook via fokker zijn,
Tango heb ik gekregen nadat ik heb een jaar verzorgd had, en de eigenaar verhuisde.
Nico ben ik via de boktmarkt tegenaan gelopen, maar ben ook in contact geweest met fokkers toen.

Ayla
Wat een leuke doelen heb je!
Hoe groot is Ronnie nu? Hij oogt best flink op je foto :D
Knappe man is hij aan het worden <3

Hoe gaat het met Sjors en zijn zand? Niet meer terug gekomen?

TinkerTreas
Of de Wassenaarseweg is ook echt geen weg waar je ze los wil hebben lopen :=
Verstandige keuze dan de pony terug naar de vorige eigenaar te brengen
Jente heeft een leuk koppie!
Lekker wollig is ze, en leuk dat ze zo in de kudde staat!

——————
Qua zo natuurlijk houden ben ik ook wel een voorstander voor, maar het is indd echt kijken naar elke pony wat wel en niet kan
Nico staat nog heerlijk dekenloos en ongeschoren te zijn,
Maar die houd zichzelf wel redelijk schoon gelukkig
Maar merk deze winter wel dat hij meer last heeft van zijn vacht dan andere winters, denkt door de warmte indd.
Tango moet echt geschoren worden om huidproblemen te voorkomen.

Hier is Tango sinds vrijdag van de medicatie af voor zijn vuurwerk stress. Ze hebben hier tot zeker 8 Jan nu regelmatig vuurwerk afgestoken ;(
Gelukkig doet hij het super zonder zijn druppels.
Gister zijn ze ge-ent dus ook dat weer achter de rug gelukkig

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:47

Dat vuurwerk vind ik echt vreselijk. Mijn hond is er erg bang voor. Hier hoor je 's avonds nog steeds regelmatig knallen -:(-

Vandaag is het echt heerlijk weer. Dus even lekker een stukje gewandeld met Jente. Een stukje over het ruiterpad, deze kant op was ze nog niet geweest.
Maar ze deed het super, ze had er wel zin in dus lekker voorwaarts :D

En ik heb haar nog even als kapstok gebruikt....Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:24

Jenny, Amai is dat ook al een jaar. Toch fijn dat ze naar elkaar toegroeien met tijd.

TinkerTreas, Ideale kapstokken zijn het he van hoogte :D .

Ik ben er in geslaagd om deze middag 2 van de 3 viezerikken terug helemaal netjes te krijgen. Enkel Heps is echt hopeloos vrees ik, gelukkig is hij jong en moet hij weinig doen. Hij heeft op zijn bil en buik op de ene kant zo een plekken zoals Pepper op de vorige pagina := .

Heerlijk weer zo, droog met het zonnetje erbij <3

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:50

Heerlijk weer zo hè!

Altijd weer leuk zo’n mijlpaal van een jaar. Doortje en ik zijn ook bijna 1 jaar een koppeltje. Dat betekend ook dat mijn welsh dan bijna 1 jaar geleden is ingeslapen. Hij zou eigenlijk mijn men-pony worden.

Gisterochtend stond mennen op de planning maar men wat was het vies weer. Mijn stalhouder stelde binnenbak voor maar ik dacht in eerste instantie dat het qua tijd niet lekker uit zou komen ivm peuter opvang, dat duurt net aan 3u namelijk. En de binnenbak is een half uur rijden met de trailer.

Maar zij had de ponies al geladen, ik even geholpen met de sulky in de bus gooien en los van elkaar naar de bak. Daar lekker gereden, weer alles ingepakt en ik naar mijn dochter en stalhouder terug naar stal met de ponies. Was echt heel erg fijn om zo lekker getraind te hebben. Zondag ook al zo’n heerlijke les gereden. Ben nu aan het overwegen om een startkaart aan te vragen. Wil wel graag vaardigheid rijden en misschien maar eens een dressuurproef starten. Alles wat met een sulky mag, want helaas hebben we geen marathon wagen.

Qua.l natuurlijk houden. Ik ben pro buiten met vrije beweging maar de meeste shetten moeten wel geschoren worden als ze in het werk staan. De mini’s van stalhouder scheer ik ook (behalve 1 want dit jaar pas beleerd) en hoe heerlijk is het om een schone pony onder een deken vandaan te halen :D

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:37

Lori
Fijn dat je 2 smeerkeesjes schoon hebt gekregen
Wel balen dat Happy ook wat vervilt is, sommige pony’s zijn te graag vies zijn voor z’n enorme vacht

Marit
Wat boffen met z’n lieve en meewerkende stal eigenaar! Nog nog ff lekker kunnen rijden met dat slechte weer

Kymberly
Hoe is het scheren gegaan? Foto’s van kale Pepper graag :D
Volgens mij zag ik hem dinsdag lekker van het zonnetje genieten <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:46

Elaine: Fijn dat Tango van de medicatie af is! Hoe gaat het nu? Is hij een beetje bijgekomen?
Peppertje is inderdaad geschoren. Het patroon verdient geen schoonheidsprijs, maar dit is wel het meest comfortabel voor hem. En ook voor mij want nu hoef ik geen deken met hals aan te schaffen :))

TinkerTreas: Oh wat is Jente toch een schatje! Ik vind haar hoofdje zo lief. Fijn dat jullie lekker gewandeld hebben.

Lori: Wat knap! Dat was een lange middag denk ik? :D

Marit: Fijn dat je toch even lekker hebt kunnen rijden. Klinkt alsof jij een hele fijne stalhouder hebt zeg.


Het lijkt alsof hij geirriteert is op deze foto, maar hij vond het heerlijk en stond alleen maar met zn lipje te frummelen de hele tijd :(:) Hier waren we nog niet helemaal klaar, maar dit is wel het patroon geworden :D
Afbeelding

En denk er toch over zn manen weer kort te doen. Vind dit echt niet mooi :=
Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:51

Kymberly
Tango is nu bijna een week medicatie vrij, en doet het super, hij is echt zichzelf weer gelukkig

Knappe Pepper hoor! Z’n model is functioneel en dat is toch het meest belangrijkste.
Het lijkt haast wel alsof Pepper staat te slapen op de foto’s en daarom wat bozig kijkt,
Kan me goed voorstellen dat het scheren heerlijk was voor hem. Enorme opluchting die klitten eraf
Ik vind hem wel schattig met lange manen, heb je nog ergens een foto met korte manen?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:24

Fijn dat het goed gaat met Tango!
Klopt, Pepper stond echt te genieten :j Hmm. Heb niet veel foto's waarop je het goed ziet, maar hier is hij met korte manen. *Edit: In mn profiel staan er ook een paar!
Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:55

Fijn dat Pepper zijn warme vacht kwijt is.
Die korte manen staan inderdaad wel mooi bij hem. Lekker pittig.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:33

Heel leuk die korte manen bij pepper! Dat staat hem een stuk vlotter. Ik moet toegeven dat ik sowieso korte manen vaak heel verzorgd vind staan. :D

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:32

Korte manen staan Pepper echt tof indd! <3

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:56

Ik hou van lange manen, maar het is zo onpraktisch haha!

Mijn stalhouder is wel meer dan m’n stalhouder haha. Ik ben de enige ‘pension klant’ en we doen ontzettend veel samen, maar ook voor elkaar :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:28

Ik ben ook voor de lange manen maar iedereen moet het zelf weten. Bij de mijne zijn ze allemaal lang, amper werk aan, klitten zelden en nooit geen anti klit nodig ook bij het kammen.

Marit, Klinkt fijn zo. Ik lees wel eens op grote stallen van geroddel, voer jatten, ... heb je toch minder snel last van zo.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 23:55

MaritB schreef:
Ik hou van lange manen, maar het is zo onpraktisch haha!

Mijn stalhouder is wel meer dan m’n stalhouder haha. Ik ben de enige ‘pension klant’ en we doen ontzettend veel samen, maar ook voor elkaar :)


Dat klinkt als een super fijne plek.

Ik ben vandaag samen met mijn man met Jente wezen wandelen. We zijn voor het eerst langs een vrij drukke weg gelopen, maar ze was echt super braaf en stoer.

Tijdens het wandelen
Afbeelding

Mijn man hield haar even vast zodat ik mn laarzen aan kon doen
Afbeelding

En een hapje eten voor ze weer de wei in ging
Afbeelding

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:28

Oh lekker gewandeld, lekker samen zijn!

Ja ik hb wel eens op een grotere stal gestaan, zo niet aan mij besteed haha.
Dit is mijn 3e 'bij iemand aan huis plek' en dat bevalt mij heel erg goed.

Ik heb gisteren mijn nieuwe HCA opgehaald. Nog even afstellen en dan kan ik weer gaan rijden.
Nog wel een oplossing verzinnen/maken om nu 2x HCA 19'' mee te krijgen met 1 bus en 1,5 paard trailer (en 2 ponies)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:35

Jaaa lekker Pepper! Ik zou zijn manen weer kort doen idd, of een boog is ook leuk :) Daar twijfel ik bij Hidde ook een beetje aan... Maar zijn manen kunnen wel echt mooi lang worden.

Marit, dat klinkt als een hele fijne plek :)
Hier komen aankomend seizoen ook 1-3 pony's/paarden van een ander staan. Van hoeveel mensen maakt mij niet zoveel uit. Ik heb naast mijn eigen pony's dan plek voor 2 pony's en een paard of twee paarden (B pony tot paard). Het liefste zou ik straks een groepje van shetlanders/a pony's hebben. Ik ben van mening dat dat ook het best gaat werken kwa niveau en hoogte. + er komt een oude E pony bij van een vriendin, maar die staat het liefst los van de groep, nu ga ik dat niet doen want ik wil 1 groep; maar zij is in ieder geval conflict vermijdend.
Het is de bedoeling een soort doe-het-zelf/doe-het-samen toe te passen, zodat ik zelf ook een dag vrij heb of op vakantie kan :-) Ben in mijn telefoon al afspraken aan het maken :))

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:37

Sorry TT ik weet je naam niet! :P Maar het ziet er uit als een hele relaxte wandeling, ze is in ieder geval super braaf! Mooie voorbereiding op werken later.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:46

Wat super leuk @kiekediefje. Een groepjes voor alleen a pony's is ideaal lijkt me. Ik zie dat Haley in de kudde toch ook het meest trekt naar de andere a pony dames :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:51

TT: Wat een heerlijke wandeling zeg! Fijn dat ze zo braaf was :)

Jenny: Wat fijn zeg dat je nog extra plek hebt. Pepper heeft nu ook een groepje met alleen maar andere shets (7 stuks) en ik vind dat toch wel heel leuk voor hem eigenlijk. Voorheen stond hij ook gerust met grote paarden in de groep, maar ik merk dat dit toch leuker is voor hem.
Een boogje in zijn manen heb ik inderdaad ook over nagedacht! Zou Hidde ook wel heel leuk staan <3

Marit: Heel fijn om zo een plekje te hebben! En gaaf dat je HCA er is. Passen ze niet allebei in je bus? Mijne past in mijn Mini als ik de lamoenen er af haal :+

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:05

TT
Leuk z’n wandeling! Zeker als ze zo braaf zijn :D

Marit:
Leuk dat je nieuwe HCA er is! Heerlijk om weer op pad te gaan straks

Jenny:
Wat leuk dat je nog plek hebt voor andere
Z’n mini kudde is wel ideaal! Beviel hier ook beter dan klein en groot gemengd

—————
Nico heeft gister “kennis” gemaakt met Alpaca’s
Ze staan in een weiland vlak bij, maar dit x stonden ze direct aan de weg
Hij vond ze maar raar _O-
Maar gelukkig is hij wel van het kijken als er iets engs is, ipv weg rennen


MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:53

Frummels schreef:
TT: Wat een heerlijke wandeling zeg! Fijn dat ze zo braaf was :)

Jenny: Wat fijn zeg dat je nog extra plek hebt. Pepper heeft nu ook een groepje met alleen maar andere shets (7 stuks) en ik vind dat toch wel heel leuk voor hem eigenlijk. Voorheen stond hij ook gerust met grote paarden in de groep, maar ik merk dat dit toch leuker is voor hem.
Een boogje in zijn manen heb ik inderdaad ook over nagedacht! Zou Hidde ook wel heel leuk staan <3

Marit: Heel fijn om zo een plekje te hebben! En gaaf dat je HCA er is. Passen ze niet allebei in je bus? Mijne past in mijn Mini als ik de lamoenen er af haal :+



Ik ga echt niet 3x per week de sulky uit elkaar halen. Maar hij past dus wel in de bus! 1 sulky staat in de trailer en 1 in de bus. We hadden het eerder geprobeerd met een 19" maar die blijkt dus op 110 te staan, haha. Dus dat paste niet, ik heb m niet met verbreders genomen.



Een kleine pony's kudde is echt heel fijn ja :)

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:18

Sow dit topic is ineens hard gegaan..

Leuk om foto's te zien, ook van de omgeving van jullie pony's. Staan ze aan in eigen beheer (aan huis of externe locateu) of op pension?

Onze pony's zijn dus ivm de luis allemaal geschoren. Ik heb ze liever 'naturel' maar het is wel fijn dat ik dit voorjaar niet al die haren op het terras heb liggen en met mennen vinden ze het veel comfortabeler volgens mij. Wij hebben de pony's tot heel dichtbij ons huis staan (is gezellig dus waarom niet he).

Onze doelen zijn Abby het minipaardje verder beleren en nog een aantal marathons en leuke buiten ritten meepakken met Bart en Kiran de shetten. Tevens hoop ik dat mn dochtertje (van nu bijna 10 maanden) bij een van hun op de rug mee kan stappen op wandeling.

Qua trailer hebben wij onze paardjes extra luxe gegeven dit jaar. Ze stonden in de breedte achter de menwagen (vierwieler) op een tweepaards trailer. Nu hebben ze een extra brede bockmann gekregen met losse ruimte (zadelkamer aka tuigenkamer) voorin waardoor de kar verder naar voren kan en de pony's meer ruimte hebben. Was super handig op wedstrijd dat het tuig niet in de auto of op de menwagen hoefde maar voorin kon. Ik gebruik de trailer ook voor mijn rijpaard anders hadden ze niet zo'n duur ding gekregen :P

Ik heb de minipaardjes bij de fokker gekocht als veulen. De shetten via Facebook, dat was een complete 'set', menwagen, tuigen en pony's. Inmiddels wel nieuwe wagen en tuigen gekocht. Een 'oudje' en dat is een echte leermeester. En de laatste minishet via een handelaar omdat we het zielig vonden dat ie weg moest en we niet wilden dat hij slecht terecht kwam. Deze heeft een enorme onderbeet en is 3 weken terug bij de tandarts geweest, zie hier het resultaat na de behandeling:
Afbeelding
Zijn achtergebit is gelukkig wel goed, dus met om de 9 maanden een behandeling zou het goed moeten komen.

Bij ons staan ze af en toe op gras. Ik probeer de shetten er wel eens langer op te zetten (van 7-19 buiten en verder op stal) maar dat is bijna niet te doen en ik vind het fijner dat ze op de paddock met schuilstal 24/7 beweegmogelijkheden hebben.

Leuk zo met die alpacas, wij gingen vanaf veulen af aan wandelen met ze en het resultaat is mega bomproof paardje dat zich makkelijk laat beleren voor de wagen. Ik ga je volgen.

Zijn er nog meer mensen met een pony instagram?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:00

Oh jee wat een onderbeet in het gebit inderdaad! Je hebt mooie doelen :)

Ik heb een insta voor al mijn diertjes samen :)) @poedelsenponys

Mijn lieve Lilly! Alweer bijna 3 jaar en al zo lief en makkelijk <3 Samen met puppy Pepper even uitmesten, Lil vond het mega interessant.
Afbeelding
Afbeelding

De pups zijn inmiddels uitgevlogen :) deze meid blijft ons versterken!