[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:09

Heeft 1 van jullie een veetrailer in gebruik ipv een gewone trailer? Als Teuntje beleerd is dan wil ik wel eens met hem op pad maar daar moet ik dan sowieso een wat grotere auto voor kopen. Als ik nou 1 slagje groter koop dan kan daar wel een veewagentje achter. Een vriendin van mij heeft er eentje en die is daar wel tevreden over. Zij heeft ook een drager erop laten monteren zodat de sulky erop kan. Het lijkt me een stuk makkelijker dan zo'n grote trailer, maar misschien zijn er ook minder positieve ervaringen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:59

Ik heb zo een enkel- as trailertje gehad maar mijn voorkeur gaat toch echt naar gewoon 2 wielen aan elke kant voor de stabiliteit, comfort en veiligheid van de pony's. Je kan een 1,5 paard trailer laten terug keuren ook dan kan je sulky meteen veilig binnen in je trailer, ik ben zo een die toch altijd bang is dat ik het net niet goed genoeg heb vastgemaakt aan de buitenkant.

Het laatste deel takken bij elkaar geraapt deze ochtend en dan nog zien voor de stal te verversen en we kunnen er weer tegenaan voor een eindje.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:56

Ik vraag me af of een 1,5paards trailer ook zou passen met mijn 2 ukkies? (Zijn wel beide grote maat)
Daar een tussenschot in zetten, net zoals een 2 paards? (Alleen zijn de 2 paards te zwaar en mag ik niet met alleen B rijbewijs trekken)

Ik weet dat er ponytrailers zijn, maar dan zit je indd met dat je of een koetsenframe erbij moet, of je sulky buiten moet vastbinden.

Goed bezig geweest dus Lori!
Ik ga van de week pas takken rapen, heb er nu nog even geen tijd voor helaas

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:42

Elaine, Je zou prima een 1,5 paards trailer kunnen gebruiken en dan de pony's er schuin in zetten met schot er tussen. Dat zie je veel. Gefeliciteerd met je nieuwe auto trouwens! :-)

Wat een takkeweer zeg... ben er echt wel klaar mee. Bij ons gelukkig geen schade en met de pony's is het weer goed gegaan. Het is weer een wonder want had eigenlijk het dak van onze schuur wel al zien vliegen :P
Hier in de buurt wel veel schade hoor.. maar er staan hier ook veel oude boerderijtjes en veel op de vlakte dus dan gaat het hard. Mijn jongste hondje vloog bijna de sloot in toen ze even ging plassen :') gelukkig ongedeerd en veilig binnen gekomen.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:19

Elaine, Volgens mij moet dat wel passen en anders ze schuin zetten. Een kennis van mij heeft ze per 2 staan in de trailer en dan kan ze aan de andere kant van het schot de koets of sulky zetten.

Ohjee die kleine hondjes toch :=

De stal deze ochtend ook al gedaan, ik had meer werk verwacht eraan het viel mij goed mee. :D Hopelijk dan straks nog met een pony lange lijnen.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:37

hii,

ik meld mij graag aan in het topic. zelf zijn dit mijn 2 schatten:
yvonne, mijn 18 jarige lieve shet <3
Afbeelding

Darcy, mijn 12 jarige thinker, soms een boefje haha :+
Afbeelding



ik zie graag veel gezelligheid van jullie!

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:44

Jenny
Wat vervelend van je hondje, gelukkig is het goed afgelopen!

Lori
Fijn dat het meeviel hoeveel werk je aan de stal had!


Zouden ze schuin passen ineen trailer! Tango is 0,98 cm en Nico 1,05 ofzo
Dus ze zijn wel wat “aan de maat”
Naja de auto moet eerst ingereden worden en mag nu nog niets trekken, dus heb nog tijd om rustig rond te kijken en te bedenken wat handig is

Was wel heerlijk om vanochtend in het zonnetje bij de pony’s te zijn, voor de verandering ook eens geen wind

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:49

Ze maakt het goed hoor, zij schrikt daar niet van ;)
Afbeelding

Elaine, ik heb trouwens een enkelasser, een ponytrailer van Finale. Ik vind m geweldig! Een dubbelasser zou beter zijn en veel stabieler maar past even niet in budget. Zo vaak gebruik ik hem niet.

Welkom Mirna! :) leuke pony’s heb je, wat grappig die manen zo.

Wat een heerlijk weer vandaag! Heb net een weide geriggeld voor de pony’s. Die staan nu heerlijk een uurtje gras te eten.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:48

Hallo allen, ik wil ons ook melden in het topic. Wij hebben woensdag onze lieve Shetlander mogen ophalen. Doortje <3

Ik heb altijd al een zwak gehad voor shetten maar nog niet eerder zelf gehad.
We zijn enorm blij met haar en kijken uit naar een hele hoop gezonde jaren <3

Ik heb helaas wat pech gehad met mijn andere pony’s.

Ik heb nog niet veel eigen foto’s (behalve beetje telefoon foto’s)


Ze was gelijk dikke vriendjes met Noor de mini van mijn stalhouder. (Door en Noor hihi)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 17:44

Mirna: Welkom! Leuke pony's heb je zeg.

Marit: Wat een heerlijk koppie zit daar op <3 Wat zijn je plannen met haar?

Jenny: Gelukkig dat ze er niet zo van onder de indruk is. En wat staan je twee knapperds leuk zo samen. Fijn dat het klikt!

Ik heb geen trailer dus kan daar niet echt mee helpen.
Een poosje terug overwogen om een schapenwagentje over te nemen van iemand, maar je moet hier een vergunning aanvragen voor elke keer dat je de weg op wilt en daar heb ik geen zin in. := Ik ben nogal impulsief namelijk dus dan is de lol er een beetje van af en ben ik bang dat ik het ding amper ga gebruiken.


Hier inmiddels al een poosje terug van vakantie en weer een beetje bijgekomen. (Lange jetleg en nog ziek geweest erna). Pepper gaat goed en is flink aan het verharen. Ik denk dat ik hem volgende week deels ga scheren want het is hier overdag al lekker warm aan het worden.
Vorige week is de osteopaat geweest (uit Nederland! :D ) en Pep vond het heerlijk. Zn bekken zat flink vast, en dat is nu stukken beter. Ik zie ook enorm veel verschil in hoe hij nu loopt.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:06

Dag Marit, welkom en wat een leuke pony heb je gekocht!! <3
Wat zij je plannen met Noor? :)

Kymberly, jeetje voor iedere keer met trailer weg een vergunning aanvragen??? :o vreselijk ja.. Hoe is het weer nu bij jullie eigenlijk? echt winter of meer voorjaar? Lekker is het gevoel als ponylief weer behandeld is he :) Dat zit er voor mij nu ook allemaal aan te komen, Hidde zal straks nodig naar de tandarts moeten. :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 16:49

Haha ja lekker bureaucratisch he :D
Hier is het al lekker voorjaar! Overdag rond de 16 graden (al voelt het in de zon veel warmer), maar snachts nog rond het vriespunt.
Ja het voelt als een soort apk he haha. Pep moet ook weer naar de tandarts binnenkort.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:09

Marit
Welkom!
Leuke pony heb je!

Kymberly
Wat een lekkere temperatuur voor overdag zeg
Wel groot verschil met de nacht nog, kan me voorstellen dat Pepper het overdag dan best warm heeft.
En wat een gedoe om steeds een vergunning te moeten hebben om op pad te kunnen, snap dat de lol er dan vanaf is.
Hoe was jullie vakantie? Waar zijn jullie heen geweest?
——————————————


Hier gaat alles goed met de ukkies
Overweeg wel om ze op graszaadhooi te zetten, huidige hooi is per levering ( elke 4/6 weken) echt enorm verschillend, en ze groeien echt dicht, minder voeren is ook niet echt een optie omdat ze dan meer grasjes gaan zoeken. En dan veel zand binnen krijgen

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:31

Frummels: Dank je wel! Waar zit jij dat je steeds een vergunning moet aanvragen? Wat een gedoetje! EDIT:Oh ik zie nu Toscane

Kiekeboefje: Dank je wel

Elaine: ook jij bedankt.

Mijn plannen met Doortje zijn vooral genieten ;) Ik wil heel graag mennen en dat kan Doortje goed en vind ze leuk, vooral lekker buiten op stap. Mijn kindjes willen er wel eens op zitten (bijna 5 en 2.5) en ze mag mee naar de opleiding die ik start bij Greetje Hakvoort.
Daarnaast geef ik grondwerkles aan mensen met eigen pony/paard maar ook met de pony's die hier staan (ik sta bij een goede kennis aan huis)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 16:45

Kymberly wat een heerlijke temperatuur! :o

Elaine, let je op dat je gecertificeerd graszaadhooi koopt. :) Lastig wel zeg. Je werkt ook met hooinetten?

Marit, ik wist even niet meer wat Greetje Hakvoort ook alweer deed maar heb even opgezocht. Dat is super gaaf :)

Ik heb net met Muis een wandelingetje gemaakt, en nu ligt ze te slapen in de zon. Daarna met Hidde een eind gefietst/gewandeld. Hij heeft net als ik genoten volgens mij <3 Leuk weer even quality time, heb het ook zo druk steeds.
Afbeelding

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:11

Welke dekens hebben jullie voor de ponys? Ik had een Rhino plus maat 4.3 besteld maar die is veel te groot, ook wijs op schouders. Ik heb er een liner bij besteld, zelfde maat, past wel.
Zou een amigo beter vallen? Ik heb ook dekens van de oude eigenaresse overgenomen, maar wilde graag over op horseware en nu is er fijne korting :)

Ik heb bij mijn andere paarden altijd horseware gehad en ben heel erg tevreden normaal over de pasvorm en kwaliteit.
Van haar Nika deken heeft ze maat 127 en van een MHS deken weer 135 haha.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:32

Wat lekker om zo met ze bezig te zijn hè met dit weer Jenny.

Marit:
Voor Tango heb ik de bucas Irish.
Hij heeft een beetje een lastige pasvorm en das z’n beetje t enige wat mooi ligt, en niet enorm lang is naar beneden.
Dat is vaak ook nog een probleem met die kleintjes, hangt het netjes op de schouders/kont
Hangt ie bij de voorbenen tot zwaar over de voorknienen. :')

—————————
Ja de fouragehandel waar ik het zou halen is gmp+ gecertificeerd. Dus garantie dat het vrij is van endofyten.
Maar twijfel nog wel, want ben dan weer bang dat ze tekorten krijgen.
Al zou mijn balancer dat in preciepe op moeten vangen.
Ze krijgen het hooi in netten met mazen van 3x3
Nu met het mooie weer hang ik de ochtend netten buiten aan de bomen op.
Dan doen ze er z’n 2,5/3u met 1,5 a 2 kilo per pony

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:49

Welkom Marit, Doortje is leuk! Hoe groot is ze? Volgens mij is ze redelijk rank gebouwd of niet? Mijn rank gebouwde shet x welsh van 1.06 draagt Amigo dekens maat 130, Bucas en Rhino zijn bij hem ook te ruim aan de voorkant. Ik gebruik er liners bij in maat 130 waarvan ik de voorsluiting verplaatst heb want die zitten tegenwoordig op zo’n rare lage plek.

Elaine: ik heb een lichte tweepaards trailer (600kg) terug laten keuren zodat ik er met B rijbewijs mee mag rijden. Er zit een tussenschot in en mijn sulky zet ik in de punt overeind. Ik heb een Hati enkel assige veetrailer gehad met een steun voorop de dissel en dat wil ik nooit meer. Ik kreeg mijn sulky er in mijn eentje niet op en Sjors paste er maar net in. En over het hooi, kun je het niet beter aanvullen met stro zodat ze kunnen blijven knabbelen? Volgens mij wordt het afgeraden om enkel graszaadhooi te voeren i.v.m. de voedingsstoffen, dus als je het graag wil voeren zou ik het mengen met je huidige hooi.

Jenny: knappe Hidje <3

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 20:31

Ayla;
Heb je toevallig een foto van de binnenkant van je trailer? (Mag ook privé uiteraard)

Mengen met stro heb ik ook aan zitten denken, maar niemand levert hier gerstestro aan particulieren.
Ze hebben alleen tarwe stro. En heb wel eens een plak stro in de stal gelegd, maar dat eten ze dus niet.. stomme ponies :+
T lastige is ook dat ze 24/7 op t gras staan. (Heb helaas geen andere keus )En dat is nu erg kaal, en dus krijgen ze snel zand binnen als ik niet voldoende hooi aanbied.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:05

Eten ze het ook niet als je het in hooinetten aanbied?

Ik heb geen foto van de binnenkant met de sulky er in denk ik maar hier kun je iig de indeling zien. De sulky zet ik overeind met de achterkant van het stoeltje op de grond (op een stuk schuim) in de punt en de wielen aan de kant van de pony’s. De wielen en bomen maak ik met spanbanden vast aan een metalen frame dat voor de raampjes zit. Omdat de voorkant ruim is, hebben de pony’s geen last van de sulky en spanbanden.
Afbeelding

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:03

Ayla schreef:
Welkom Marit, Doortje is leuk! Hoe groot is ze? Volgens mij is ze redelijk rank gebouwd of niet? Mijn rank gebouwde shet x welsh van 1.06 draagt Amigo dekens maat 130, Bucas en Rhino zijn bij hem ook te ruim aan de voorkant. Ik gebruik er liners bij in maat 130 waarvan ik de voorsluiting verplaatst heb want die zitten tegenwoordig op zo’n rare lage plek.

Elaine: ik heb een lichte tweepaards trailer (600kg) terug laten keuren zodat ik er met B rijbewijs mee mag rijden. Er zit een tussenschot in en mijn sulky zet ik in de punt overeind. Ik heb een Hati enkel assige veetrailer gehad met een steun voorop de dissel en dat wil ik nooit meer. Ik kreeg mijn sulky er in mijn eentje niet op en Sjors paste er maar net in. En over het hooi, kun je het niet beter aanvullen met stro zodat ze kunnen blijven knabbelen? Volgens mij wordt het afgeraden om enkel graszaadhooi te voeren i.v.m. de voedingsstoffen, dus als je het graag wil voeren zou ik het mengen met je huidige hooi.

Jenny: knappe Hidje <3



Doortje is 97cm en inderdaad rank gebouwd. Als ik haar opmeet heeft ze wel echt 85/90 bovenmaat nodig. Ik ga het nu proberen met een Amigo 4.3 en de liner is idd bijzonder qua sluiting, hoe heb jij die nu? want de lengte is wel goed daarvan idd.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:50

Jenny: Heerlijk even genoten dus! <3

Marit: Ik heb voor Pepper Premiere XS dekens. Die zitten bij hem het mooist. Hij heeft niet zo een brede borst, dus veel dekens zitten van voren te wijd. Pepper is 97 cm en draagt maat 130. Ik weet niet wat daarvan de bovenmaat is eigenlijk. Ik heb ook nog een MHS deken in maat 130 en die zit hem ook mooi.


Ik ben al een week ziek, dus ook al een week niet bij Pepper geweest helaas :(:) Hoop na het weekend toch wel opgeknapt te zijn.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:09

Amigo heeft fijne dekens, maar ze vallen bij Hidde letterlijk als pyjama's. Heel lang en Hidde lijkt hierdoor wel een teckel :') hij heeft bij Amigo maat 137 en bij Bucas 130. Bucas valt hem echt heel mooi, hij is wat breder in de borst wat dus mooi valt. Rhino is voor hem te smal en krijgt hij schuurplekken op de schouders van.

Zo is er voor ieder wat schiks! Het is alleen even zoeken naar het juiste :-)

Kymberly, beterschap! :(:)

Pony's hebben vanmiddag in de zon twee uurtjes op het gras gestaan. Ik heb afgelopen twee week steeds beetje opgebouwd. 2-3 uurtjes per dag vind ik meer dan genoeg, al heb ik dan echt te veel land +:)+ Tijd voor meer pony's? :P

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:58

Mag ik hier ook meepraten?
Wat leuk dat jullie hier zo actief mennen! Mijn kleine is ook beleerd, al staat het op een laag pitje. In een verdere toekomst willen we wel een wedstrijd rijden, maar voor nu is het mennen beperkt tot boscrossen .

Wel loopt de mijne actief in de westernsport, daar ligt momenteel onze focus.

Dit is Lucky Tess, een nmprs x amha die in de winter vaak wordt vergist als shetlander :D .
Ze is nu 6, ik heb haar sinds ze 8 maanden oud was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(Oude menfoto, ondertussen aanpassingen gedaan aan het tuig *D )

Afbeelding

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:02

Wat een leukerd! Welkom +:)+