[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:54

Zullen we doelen/goede voornemens voor komend jaar met elkaar delen? :) Lijkt me leuk hier later op terug te komen.

Hidde:
Staat sinds oktober stil. Ik voelde me enorm schuldig in het begin, hier ben ik mee gestopt. Wat maakt het uit? Hij heeft het mega goed bij mij, een lief maatje, het perfecte gebalanceerde voer, ruimte, schuilstal. Wat wil hij nog meer? Ik wil mezelf niet meer zo schuldig voelen als het ene keer niet lukt.

-Conditie opbouwen
-Dressuur lessen volgen
-Ik wil dit jaar in ieder geval 1 keer starten in dressuur
-Mee doen aan de SMR mendurance
-Wanneer we actief rijden, eens in de maand met de trailer weg voor buitenrit

Lilly:
Afgelopen zomer ben ik af en toe eens met haar aan het werk geweest. Dat zal dit jaar niet anders zijn omdat ze nog zo 'baby' is. Mijn plan was haar dit voorjaar te laten dekken, maar hier kom ik van terug. Ze is nog zo ielig en onstabiel, dat doe ik haar niet aan.

-Loswerk lessen volgen in ieder geval eens per maand
-Eens per maand met de trailer weg om ergens te wandelen
-Grondwerken en longeren verder aanleren

Afgelopen jaar ging het niet zo goed met mezelf. Ik heb dan ook mijn hele carrière om gegooid en ben sinds 1 januari ZZPer en heb een pedicurepraktijk. Ik ga elke week naar school en geniet er enorm van.

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 17:17

Leuk idee! :j Wat vervelend dat je zo een heftig jaar achter de rug hebt, maar wat ben je goed bezig! Heerlijk om zo een ommezwaai te maken. Heel veel geluk met je praktijk <3
En zeker niet schuldig voelen naar Hidde, want wat je zegt: hij heeft alles en meer dan hij nodig heeft. Ik herken het wel hoor, maar we moeten niet onze menselijkheid op ze projecteren. :)

Onze doelen voor dit jaar:

Pepper:
- Eper 4 daagse rijden
- Dressuur aan de lange teugel oppakken
- Hopelijk een trailer kopen zodat we er wat vaker op uit kunnen buiten
- Weekendje weg

Mezelf:
- Opleiding kruidengeneeskunde volgen (ik doe nu een cursus)
- Van baan wisselen en 4 dagen werken ipv 5
- Nieuwe auto en hopelijk ook een trailer <3

Foto uit 2022, maar lieve snoet
Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:34

Hier was Tango weer wat onrustig
Gister door de storm, en vanmiddag werd er weer voorwerk afgestoken wat hij hoorde.
Hij reageerde niet zo heftig als toen hij niet op de druppels stond, maar is zeker nog steeds niet zichzelf helaas, dus voorlopig gaan we maar door met de druppels.

Jenny:
Wat jammer dat je z’n lastig jaar gehad hebt.
Maar wel super leuk dat je nu ZZP bent, heel veel suc6 met je praktijk!
Hoe gaat het met de bouw van de stal?
En klinkt als leuke doelen, ga je vast veel plezier mee krijgen :D
En wat je zegt: schuldig voelen is nergens voor nodig, vrije beweging en een maatje is belangrijker voor ze dan werken, en ze hebben het super goed bij je, beter dan menig pony hoor.


Kym
Ook jij hebt leuke doelen
Super interessant die kruidengeneeskunde :j
Hoe bevalt de cursus tot nu toe?
Spannend om van baan te wisselen, heb je al een nieuwe baan op het oog?
En 4 dagen werken is echt ideaal! Doe ik zelf ook heerlijk die extra vrije dag


Hier eigenlijk niet echt doelen,
Tango geniet van zijn pensioen,
Zou eigenlijk Nico laten beleren dit voorjaar, maar die is nog echt mentaal een baby, dus denk dat ik dat uitstel.

Voor me zelf wil ik gewoon lekker mijn weg vinden bij mij nieuwe baan waar ik 1 maanden geleden begonnen ben,
En wil beter op mijn eten letten/minder snoepen dus ook niet echt bijzonder :+

Nog ff een foto van 2022 want heb van geen recent leuke foto’s

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 20:46

Mijn doelen met Jente zijn
-lekker wandelen, verder verkeersmak maken
-oefenen met verschillende dingen wat ze nog niet (zo goed) kan, zoals voetjes geven, netjes meelopen, halt houden dat soort dingen
-en haar lekker in de kudde laten groeien en spelen

Voor mijzelf heb ik geen specifieke doelen.

Vandaag ben ik met Jente een stukje langs de weg gelopen. Ze deed het super goed <3

Lekker charmante selfie :D
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:10

Kymberly, wat gaaf dat je dat gaat ondernemen.
Kruidengeneeskunde lijkt me zeer interessant! :j
Pep met zijn lieve snoet <3 Wij hebben een nestje hondjes thuis, dwergpoedels, en de pup die we houden heb ik Pepper genoemd :x

Dank voor de lieve woorden!

Elaine, leuk dat je het vraagt, zal binnenkort even een fotootje maken.
Het metselwerk is af, dak zit er op. Er moet nog:
-Deuren maken
-Luiken maken
-Tussenschotten
-Verlichting
-Trap voor de zolder
-Afweking dak en regengoten
-Voegen
Nu heb ik zelf een groot gedeelte gemetseld dus ik denk dat voegen me ook wel gaat lukken.
Super leuke foto van Nico <3 & heel veel succes met je baan, je kan het.

Leuke voornemens en selfie Tinkertreas :)

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:15

Tinkertreas
Leuke foto en goede doelen voor dit jaar
Gaat vast goed komen

Jenny:
Ik zag je pups op insta voorbij komen, ze zijn echt super cute <3
Wat leuk dat je er ook 1tje zelf houd
De stal schiet al op dus zo te lezen, ben benieuwd naar de foto :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 21:31

Leuke doelen allemaal! Vind dat toch altijd leuk om te lezen :D

Elaine: Ik ben pas net begonnen, maar ik vind het echt super interessant :j
Vind van baan wisselen ook erg spannend. Zit hier nu sinds 2017, en ben al 2x weggegaan en weer teruggekomen :)) Dus wil wel zeker weten dat ik de goede beslissing maak, mocht ik weg gaan. Ik heb wel al iets anders op het oog en heb daar aankomende woensdag een gesprek. Ben heel benieuwd!

Jenny: Neeee, wat leuk! Een Pepper! <3 Ik hoop voor je dat ie minder smerig is dan mijn Pepper haha. Wat leuk een nestje dwergpoedeltjes. Ik zou zo graag ook een hondje willen hebben. Hopelijk komt dat er dit jaar van..

Vanavond mn moddervarkentje rustig aan het werk gezet. Wat grondwerk gedaan met wat draf en alletwee de kanten op 2 rondjes galop. Hij deed het super goed maar was drijfnat van het zweet. Hij moet echt geschoren worden :(:)
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:40

Haha ja je moddervarkentje, wat heb ik daar soms lol om gehad :)) ja dikke vachten hè… Hidde krijgt dan ook altijd van die talg plekjes.

Mijn eigen honden <3 vlnr Pepper, Puck en Boris
Afbeelding

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:42

Oooh <3

ik lees wel mee, maar nooit veel tijd om te reageren.

Ik heb ons wel eens voorgesteld maar zal het nog eens doen.

Mijn naam is Marit, getrouwd en mama van 2 vrolijke, ondernemende mini-me's.
Bij ons in huis wonen JackRussel Boots en HTK Shiva en bij ons vlakbij bij een vriendin aan huis woont onze lieve shetter Doortje.

Wij hebben Doortje nu bijna 1 jaar. We mennen, ik vind het leuk om KM te maken, maar de laatste maanden vooral gericht op dressuurmatig trainen.
Daarnaast behoorlijk parelli-fanaat en sinds kort ook dressuur aan de hand (instructeurs opleiding bij Human and Horse academy gedaan)

In het dagelijks leven ben ik vooral thuis bij/met de kindjes ( we ondernemen veel maar nu de oudste naar school is, zijn ook we ook meer thuis) de avonden staan in het teken van lesgeven, stage lopen voor bekappen (natuurlijk/barefoot) en eigen pony natuurlijk. op zaterdagen werk ik in de bouwmarkt en zondag is men-dag (en nog weer lesgeven)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:41

Kymberly:
Het is ook echt bizar warm voor de tijd van het jaar, en de pony’s lopen in vachten alsof het -10 is
Snap wel dat ze het warm hebben
Nico heeft het hier ook snel warm
Maar hij is wel begonnen met de rui zag ik :D

Snap dat je zeker wil weten of een eventuele nieuwe baan een goede match is, het is altijd een flinke gok.
Suc6 met je gesprek woensdag!

Jenny:
Echt een dotje die pup van je!
Hoeveel weken zijn ze nu?

Marit: pfft druk leven zeg :oo
Waar haal je alle tijd vandaan
Leuke pony is Doortje

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:42

_Elaine_ schreef:
Kymberly:
Het is ook echt bizar warm voor de tijd van het jaar, en de pony’s lopen in vachten alsof het -10 is
Snap wel dat ze het warm hebben
Nico heeft het hier ook snel warm
Maar hij is wel begonnen met de rui zag ik :D

Snap dat je zeker wil weten of een eventuele nieuwe baan een goede match is, het is altijd een flinke gok.
Suc6 met je gesprek woensdag!

Jenny:
Echt een dotje die pup van je!
Hoeveel weken zijn ze nu?

Marit: pfft druk leven zeg :oo
Waar haal je alle tijd vandaan
Leuke pony is Doortje


Haha, voor mijn doen doe ik best wel rustig aan.. (na 2x burn-out) heel wat stappen terug. Eerder werkte ik nog full-time. 4x per week sporten en reed ik nog meerdere paarden/pony's.

Als onze 2e na de zomervakantie ook naar school gaat heb ik in ieder geval wel meer effectief de tijd om Doortje te trainen. Hopelijk kan ik dan ook wat lessen overdag gaan geven of bekappen :)

Gisteravond heb ik Doortje weer geschoren, na 2 maanden, kwam echt een pak haar vanaf. De mini van vriendin ook, was echt duidelijk een stuk minder haar. Ben benieuwd naar het resultaat want het moest in een stal met 2 lampjes, dan zie je toch niet echt genoeg haha. Maar ja, wel lekker fris weer.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:02

Wat een leuke foto’s Marit! Jullie zijn actief bezig :-)
Goed bezig, en pas goed op jezelf.
Een vers geschoren pony is heerlijk!

Elaine, ze zijn inmiddels ruim 6… nee bijna 7 weken alweer. Mijn grote bezigheid is poepjes opruimen en plasjes dweilen dus de grootste lol is er nu wel af :)) als ze slapen zijn ze heel schattig hoor! Nee gekheid, dit zou ik zo weer doen, wat een leuke ervaring!

Als de pups weg zijn wil ik de pony’s ook gaan scheren en weer aan de slag! Wellicht alleen met Hidde maar wil Lilly wel scheren omdat ze talgplekjes onder haar vacht krijgt.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:41

Ik zie allemaal super leuke doelen voorbijkomen! Ik vind het altijd wel fijn om dit soort dingen te plannen en echt naar toe te leven. :D

En wat een heerlijke pups. Poedels vind ik zo'n leuk ras. <3

Mijn doelen dit jaar zijn klein, want met zo'n jonge ding vind ik dat wel zo eerlijk. :D Ik wil met haar een rondje van ongeveer 40 minuten kunnen wandelen (richting het einde van het jaar) en in september naar de keuring. :D

Vandaag heb ik haar gemeten en ze is al 86 cm. Het gaat zo bizar hard.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:39

Hi Marit! Wat een druk leven heb jij zeg, maar wel allemaal leuke dingen :j

Isabel: Dat gaat snel. Leuke maat is dat al. Ik vind het ook altijd leuk om doelen te stellen en er dan naartoe te leven :D

Volgende week woensdag wordt Pepper geschoren. Het wordt dan wel net weer wat kouder, dus moet voor de zekerheid wel nog een extra deken met hals bestellen denk ik. Heb nu alleen zonder hals..

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:42

Ze mag van mij nog wel een stuk groter :D Ik wilde wel echt een flinke shet. Het is de bedoeling dat ze heel wat kilometers door het bos mag gaan lopen. :))


Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:53

Ze is nog geen 1 jaar toch? Dus ze zal vast nog wel flink groeien :D Wat een lief snoetje heeft ze!

Teteltee
Berichten: 544
Geregistreerd: 27-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:15

Mag ik hier even binnenvallen met een korte vraag? Ik heb uiteraard gezocht maar de topics die ik vind zijn oud en de reacties heel wisselend.

Hoe doen jullie Shetten het op gras?

Na mijn hele leven rijpaarden (Fjorden) te hebben gehad, overweeg ik nu een grote maat Shet te kopen om o.a. recreatief te gaan mennen. 24/7 op de wei, grenzend aan de paddock met schuilstal, zou natuurlijk ideaal zijn maar hoefde ik met mijn Fjord niet te proberen, die stond overdag op de wei met een graasmasker en de nachten in stal met uitloop. Beide opties zijn mogelijk, plek is in eigen beheer, maar ik ben dan ook de pineut met elke dag buiten zetten en binnen halen :+ Niet erg als het niet anders kan, maar misschien gaat het bij sommige Shetten wel goed en is het iets waar ik in het zoeken naar een geschikt exemplaar rekening mee kan houden? :j

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:58

Frummels schreef:
Ze is nog geen 1 jaar toch? Dus ze zal vast nog wel flink groeien :D Wat een lief snoetje heeft ze!


Ze is van mei 2022 dus nog een echte baby. :D

Ik zou het niet durven, 24/7 op het gras. Ze zijn qua gestel dichtbij fjorden en eigenlijk niet echt gemaakt op heel veel Hollands gras.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:21

Oehhhh Isabel zij is leuk <3
Jij mag nog een poos op je handen zitten :))

Teteltee, ik zou mijn pony’s nooit 24/7 op gras willen, en zij zijn (nog) niet hoefbevangen gevoelig.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:04

Jenny:
Pfft dat is een dagtaak met opruimen achter de pups dan.
Je zal ze vast missen als ze naar hun nieuwe baasjes zijn.

Isabel;
Ze is een schatje hoor! Met de leeftijd die ze nu heeft zal ze vast wel nog lekker door groeien.

Kimberly:
Deken met hals is geen overbodige luxe met dit natte weer :=
Pepper zal vast blij zijn dat hij van die vacht af is straks.

Teteltee:
Hier staan mijn pony’s wel 24/7 op het gras
Maar dat is omdat Ik geen andere keus heb, het is of dit, of op een zandpostzegel staan in deze regio.
Zou het je niet aanraden
Het is altijd een gevecht tegen overgewicht en hoefbevangen zijn ze zo.

——————
Hier moet Tango eigenlijk ook weer kaal, maar ik vind scheren altijd zijn enorme rotklus.. :o
Maar hij knapt er altijd wel enorm van op. Hij is een beetje saggy momenteel door de vacht :=

Teteltee
Berichten: 544
Geregistreerd: 27-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 13:22

Bedankt voor jullie reacties! 24/7 gras hoeft gelukkig niet, ik kan een mogelijke pony ook beperkt op de wei laten en vind het op zich geen probleem om dat weer te doen, net als ik met mijn Fjord deed. Het is alleen wel iets wat ik mee neem in mijn overweging, het extra werk bedoel ik dan, ik wil een weloverwogen beslissing maken dus nu heb ik het plaatje weer een stukje duidelijker :j

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:16

Teteltee: Pepper staat in het weideseizoen (april tm novemer) 24/7 op het gras en doet dat eigenlijk heel goed. We hebben 2 weilanden en wisselen afhankelijk van het weer en het gras om de X dagen/weken om. De rest van het jaar staat hij op een steenpaddock met een stukje kunstgras, zand en rubbertegels met schuilstal.


Hier heeft manlief Pepper nog een handje geholpen met zijn jeukende buik. Zoals je ziet is Pepper tevreden met deze service :)) Volgende week woensdag komt er iemand om hem te scheren. (Pepper dan, niet mn man :+ )
Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:02

:') :')
Pep je bent me er eentje _O-

Elaine, ze worden er altijd beetje chagrijnig van hè! Die dikke vachten ook…. Het ziet er cute uit maar handig is het niet.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:55

Teteltee schreef:
Mag ik hier even binnenvallen met een korte vraag? Ik heb uiteraard gezocht maar de topics die ik vind zijn oud en de reacties heel wisselend.

Hoe doen jullie Shetten het op gras?

Na mijn hele leven rijpaarden (Fjorden) te hebben gehad, overweeg ik nu een grote maat Shet te kopen om o.a. recreatief te gaan mennen. 24/7 op de wei, grenzend aan de paddock met schuilstal, zou natuurlijk ideaal zijn maar hoefde ik met mijn Fjord niet te proberen, die stond overdag op de wei met een graasmasker en de nachten in stal met uitloop. Beide opties zijn mogelijk, plek is in eigen beheer, maar ik ben dan ook de pineut met elke dag buiten zetten en binnen halen :+ Niet erg als het niet anders kan, maar misschien gaat het bij sommige Shetten wel goed en is het iets waar ik in het zoeken naar een geschikt exemplaar rekening mee kan houden? :j



Bij ons de lopen de ponies maar beperkt op gras, liefst pas als het gras lang en uitgebloeid is.. kort gras is sowieso geen aanrader.
Beginnen met half uur en opbouwen. Meestal gaan ze bij ons nooit langer dan 2u. (Mijne zou t wel kunnen met de KM die ze loopt) verder lopen ze gewoon jaar rond buiten.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:58

Dikke vachten zijn naar. Ze doet nu gelijk niet meer boos bij buik poetsen en aansingelen.

Vanmorgen heeft Fleur (dochter) een mini ritje gemaakt op Doortje.

Gisteren was we nog hele dag regen voorspeld dus dit was een welkome verrassing.

Had me al ingesteld op weinig pony tijd deze week (neem de kids niet in stromende regen mee naar stal) Afbeelding