[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:39

Elaine, haha ja veels te koud... Echt dom van me maar heb er verder niet bij stil gestaan helaas. Hij staat nu met hals onder 400 grams met nog een 200 grams onderdeken op stal dus die zal het nu niet koud hebben. :') Het komt wel heel goed uit dat je het scheren even hebt uitgesteld!

Had een Nika deken besteld, hij draagt normaliter de Bucas Freedom lijn, maar wat een vreselijke pasvorm hebben die Nika dekens zeg! Trekt hartstikke scheef en veels te kort. Maar goed, voor die paar dagen per jaar dat het onder 0 graden is doen we het er wel mee :P

Lys, wat een leuke foto's. Witje is ook heel mooi <3

Isabel, wat naar dat ze het zo snel koud heeft. :brr:

Elaine, ik heb voor Muis ook de Bucas Irish lijn maar vind wel dat die dekens best wel krap bij de hals zijn. Nu is Muis niet zo grof gebouwd dus gaat prima maar Hidde zou dat lang niet passen.

Tinkertreas, shetlanders hebben ook een vacht die gemaakt is voor dit weer! Heerlijk toch <3

Marit, prachtig span heb je! Nieuwe pony er bij? :)

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:43

Marit:
Wat een leuk span heb je toch! En nieuwe pony erbij? :D

Isabel:
Ik snap je hoor, ik had ook zoiets van met Nico zo min mogelijk deken gedoe, leuk bedacht maar die staat nu dus het hele jaar ingepakt helaas :=

Jenny:
Haha kan gebeuren toch, hij staat lekker warm in gepakt nu, dus dat zit wel goed dan :D
De Irish is indd iet wat krap bij de hals, maar de freedom lijn is voor tango bij de borst veel te ruim, en kan geen hals op.
De smartex heb ik ook voor hem, maar dat vind ik gewoon echt een rot deken..

Nika dekens hoef ik hier indd ook niet op te leggen, verschrikkelijke dekens vind ik het het.
Maar goed voor die paar dagen per jaar dat hij hem nodig heeft kan het best wel voor Hidde


—————
Ik vind dit weer echt verschrikkelijk, de kou blijft mega lang in mijn lichaam zitten en doet ook gewoon pijn, doe er uren over voor ik op gewarmd ben.
Op werk ook vaak koud zodra ik de deur open moet doen om de passagiers in te laten :=

Hier staat tango nu onder 400 gram en Nico onder 350, beide zijn eind okt voor het laatst geschoren en als het indd warmer wordt vanaf morgen gaan ze volgende week weer kaal.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:02

Oei, hele post getypt en toen viel internet weg, dus hierbij een verkorte reactie :P

MaritB schreef:
Ik vind het heerlijk weer. 2 van de 3 zijn geschoren en staan nu met 450 gram amigo dekens op. In de nachten een hals erbij.

De andere is er pas net en heeft een eigen goede wintervacht. Die word pas geschoren als ze ook aan het werk gaat


[ [url=m/49E5ut.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YpusgI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UN2XeV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q49bey.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O7j4J1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn die buitenbak! Waar is dat ergens? Want als ik het goed heb ben je richting het zuiden verhuisd en zit je niet meer zo ver bij mij vandaan (Noord-Limburg)?

Een aantal jaren geleden heb ik ook eens de bucas geprobeerd voor de kleintjes, maar toen was er nog maar 1 model in die maat verkrijgbaar en die was veel te wijd bij de hals. Inmiddels hebben ze vgm wel wat meer keuze. Maar aangezien ik n stuk of 10 dekens in 1x moest kopen heb ik vorig jaar voor de budgetvriendelijkere optie gekozen. Anders lijkt die amigo petit me ook echt super!

De kleintjes vinden het weer super, ze spelen erop los. Ik vind het zelf ook wel prima, zolang je je er maar goed op kleed. En als ik ze aan het verzorgen ben ben ik toch zo druk in de weer dat ik het niet koud krijgt. Alleen beetje jammer van dat gesjouw met water.

Heb ook nog een leuke foto van onze kleintjes gekregen van een tijdje terug:
Afbeelding
Ze doen het zo leuk samen, deze twee in het span.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:01

Elaine, als de kou in je lichaam blijft hangen kan dat inderdaad behoorlijk pijn doen.

Lys, prachtige foto! <3 Als je zoveel dekens moet kopen is het idd beter voor de portemonnee op dat moment voor budget te kiezen :j Man wat zijn dekens duur...

Hidde is vanmorgen gemasseerd. Hij zit behoorlijk vast in zijn lijf. Ik ga hem voor nu Suikerbalans van Vitalstyle bij geven. Wellicht daarna Gluco Balance. Iemand ervaring mee met pony's die snel last hebben van suiker?
Ik zit in tweestrijd voor huisvesting voor de vierdaagse:
Optie 1: Dichtbij de startlocatie, is stappend te doen. Kan bij de weide kamperen, maar zoals je leest: op de weide. Hier zou ik dan in mei al moeten beginnen met opbouwen op gras, alleen hij doet het er niet lekker op en ik wil het risico niet nemen.
Optie 2: 20 minuten rijden met trailer van startpunt, stal met uitloop en dus op paddock met eigen hooi. Wel kampeer ik een stuk verder weg op de camping.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:36

Kiekeboefje schreef:
Elaine, als de kou in je lichaam blijft hangen kan dat inderdaad behoorlijk pijn doen.

Lys, prachtige foto! <3 Als je zoveel dekens moet kopen is het idd beter voor de portemonnee op dat moment voor budget te kiezen :j Man wat zijn dekens duur...

Hidde is vanmorgen gemasseerd. Hij zit behoorlijk vast in zijn lijf. Ik ga hem voor nu Suikerbalans van Vitalstyle bij geven. Wellicht daarna Gluco Balance. Iemand ervaring mee met pony's die snel last hebben van suiker?
Ik zit in tweestrijd voor huisvesting voor de vierdaagse:
Optie 1: Dichtbij de startlocatie, is stappend te doen. Kan bij de weide kamperen, maar zoals je leest: op de weide. Hier zou ik dan in mei al moeten beginnen met opbouwen op gras, alleen hij doet het er niet lekker op en ik wil het risico niet nemen.
Optie 2: 20 minuten rijden met trailer van startpunt, stal met uitloop en dus op paddock met eigen hooi. Wel kampeer ik een stuk verder weg op de camping.

Dekens zijn zeker duur. Gelukkig houden de goedkopere zich ondanks het speelgedrag van de shetten. Mijn Fries heeft wel bucas maar zijn speelgedrag heeft iets meer impact.

Hoe oud is Hidde? Onze shet is wel bevangen geweest en we letten daardoor op suikers, maar tot op heden geen supplementen gegeven hiervoor. Deze shet krijgt overigens wel duivelsklauw voor zijn spatvorming in achterbenen.

Ik snap de tweestrijd, maar gezien de achtergrond van je pony zou ik denk ik voor optie 2 kiezen ondanks dat 1 natuurlijk veel relaxter is. 2 is de meest veilige optie.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 19:07

Ik heb er 2 staan die suiker gevoelig zijn :=
Tango ook bevangen tot meerdere malen toe.

Ik zou voor optie 2 gaan, is voor Hidde het veiligste. Zou zo zonde zijn als hij ziek wordt daar.
En zo kan je ook je eigen ruwvoer geven, vind ik persoonlijk ook altijd wel het fijnste.
Het is wat meer heen en weer rijden voor jou, maar denk wel de veiligste keuze

Lys,
Ja bij veel aankopen in 1x is budget the way to go.
Ik spreid het zo veel mogelijk als het even kan :+

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:21

Binnen de shetlanders heb ik nog niet de ervaring met suikers omdat ze nog zo groeit, maar zowel mijn fjord en arabier zijn/waren heel erg gevoelig voor suikers. Ik zou het ook af laten hangen van wat voor weide het is. Afgelopen jaar heb ik met mijn fjord ook gekampeerd op een 'wei' maar puntje bij het paaltje stond daar nog geen spriet gras en heeft ze alleen hooi gegegeten. Dan zou ik het dichtbij de startlocatie zeker aandurven. Als dat niet zo is zou ik hem inderdaad verder weg zetten. :D

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:49

Wij hebben inderdaad een nieuwe pony, ze heet Dizzie en is bijna 10 jaar.


Doortje en Mexx zijn inderdaad een super leuk span samen. Mexx is alleen niet van mij, maar we hebben wel veel plezier samen.

Ik heb in de bak bij VDB Stables gereden :)
Wij wonen nu in Heusden-Asten.


Bij zeer gevoelige pony’s zou ik voor de meest veilige optie gaan :)

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 00:00

MaritB schreef:
Wij hebben inderdaad een nieuwe pony, ze heet Dizzie en is bijna 10 jaar.


Doortje en Mexx zijn inderdaad een super leuk span samen. Mexx is alleen niet van mij, maar we hebben wel veel plezier samen.

Ik heb in de bak bij VDB Stables gereden :)
Wij wonen nu in Heusden-Asten.


Bij zeer gevoelige pony’s zou ik voor de meest veilige optie gaan :)

Ahh ja dat verklaard waarom je in zo'n fijne bak mag mennen :') maar dan zit je idd in de buurt.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:55

Afbeelding
Hebben jullie vandaag ook zo genoten van het prachtige weer? Wij zijn lekker gaan wandelen :D Zo mag heel de winter wel zijn :+

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:44

Mooie foto!
Ik wil zo graag weer zelf naar mn pony's kunnen ;(
Ik zit in het gips na een enkel operatie. Sinds mijn operatie ben ik 2x met mijn man op stal geweest. Dan zit ik op de poetsplaats op een krukje te wachten, tot mijn pony's 1 voor 1 gebracht worden. Dan mogen ze bij mij hun bak eten leeg eten.
Ik mis ze zo....Afbeelding
Afbeelding
En ze hadden mijn gips vies gemaakt :D
Afbeelding
Gelukkig nu blauw gips, Haha :+

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:40

Oh jeetje wat naar! Beterschap!

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:48

Ohh heerlijk! Ik ben vandaag werken dus helaas weinig quality time met de pony's, maar ik kijk af en toe op de camera en zie ze dan heerlijk genieten van het weer.

Vervelend tinkertreas, hoelang ben je er nog zoet mee? Beterschap iig!

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:05

Ik moet nog 3 weken in het gips en daarna revalideren. Dat kan wel tot 9/12 maanden duren.
Maar als goed is ga ik natuurlijk wel weer steeds meer zelf kunnen. Ik hoop in het voorjaar weer zelf naar stal te kunnen en in ieder geval weer een beetje te kunnen tutten met ze.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:09

Oh gatsie! Beterschap! Ik snap dat je ze mist :(

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 09:08

Oei, dat duurt nog wel even. Hopelijk gaat het revalideren voorspoedig.

Hier afgelopen weekend de tandarts weer over de vloer gehad. Abby is in augustus (nav proppen) voor het eerst door een tandarts met camera gedaan. Hij zag enkele diastasen (ruimte tussen de tanden) en deze zijn opgevuld. Nu viel me in december op dat ze behoorlijke proppen maakte. Vullingen zaten niet meer goed dus opnieuw geplaatst. We schrokken er wel van hoe diep deze diastema was. Helaas werd daarna het proppen maken steeds erger. Nu is hij zaterdag weer geweest en heeft alle vullingen eruit gehaald, kijken of het proppen maken nu minder wordt, wellicht deed de vulling pijn doordat het zo diep zit? Ze is in die 1,5 week tijd zo'n 15 kilo afgevallen, dat is natuurlijk enorm veel voor zo'n kleintje. Nu uiteraard bijvoeren met voer voor paarden met tandproblemen. Iemand hier ervaring mee, met diastemen/vullingen/proppen?

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:55

Dat klinkt niet fijn Lyss, hopelijk gaat het snel beter. Hier gelukkig geen ervaring met diastasen.
Hier staat half februari wel weer de tandarts op het programma, die komt nu ieder half jaar ivm het wisselen van allebei de dames.
Met een camera klinkt wel handig, zeker bij die kleintjes.

Gisteren ben ik de paddock in geweest (is niet heel handig met krukken :D ), krukje neergezet om op te zitten.
Lekker gepoetst en geknuffeld.

Van Jente nog een leuke foto kunnen maken. Lyn wilde niet op de foto, die bleef zo dicht mogelijk bij me staan zodat ik goed kon kriebelen bij haar <3

Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:34

Lys:
Hoe gaat het nu met Abby?
Ik kan je helaas niet helpen, heb geen ervaring met vulling/diastemen.

Tinkertreas:
Je mag inmiddels bijna uit het gips? Dat zou al wel veel schelen denk ik.
Maar lange revalidatie nog voor de goed dus, sterkte ermee!


Hier zijn de pony’s vorige week weer geschoren, Nico werkte niet helemaal mee en had echt issues met zijn benen, die zijn dus ook maar half/half geschoren :=

Hij had wel flink wat lol in zijn eentje vanochtend :D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:55

Lekker fris vers geschoren pony’s :))

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:22

Haha nou Tango is een stuk rustiger. Maar die is al bijna 21, Nico is pas 4 dus die is zoiezo al veel bewegelijker geschoren of niet :+

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:46

Haha, die houdt zeker een feestje in zijn eentje _O-

Ik mag, als het goed is, donderdag uit het gips (eerst een röntgenfoto maken). Maar ik ga er vanuit dat het gips er wel af mag.

Jente heeft weer erg veel jeuk.
Dus ik twijfel een beetje of ik haar ook moet scheren. Ze heeft zo'n dikke vacht, en echt koud is het steeds niet.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:03

_Elaine_ schreef:
Lys:
Hoe gaat het nu met Abby?
Ik kan je helaas niet helpen, heb geen ervaring met vulling/diastemen.

Uhh nog steeds wel proppen, maar qua voeding gaat het gelukkig wel goed..

Heerlijk filmpje Elaine! Bij ons mochten ze gisteren weer even op het gras (was tijdje geleden ivm de sneeuw, kou etc), kwamen dezelfde soort vreugdedansjes voort.

Dat is een goed vooruitzicht TinkerTreas.

Onze Bart was ook alweer mega aan het verharen, daar kwam bijna een complete pony aan haren uit toen we hem borstelden gisteren. Maar ik wacht nog even met scheren totdat het weer iets constanter/warmer is.

Afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens zelf de leidsels in handen gehad. Ik laat mijn vriend altijd rijden, omdat hij het zo leuk vindt. Maar nu mijn vingers niet meer zo bevriezen (reynaud) vond ik het wel weer eens tijd om zelf te rijden. Wat een heerlijk weertje zeg, heb er echt van genoten :D

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:31

TinkerTreas schreef:
Haha, die houdt zeker een feestje in zijn eentje _O-

Ik mag, als het goed is, donderdag uit het gips (eerst een röntgenfoto maken). Maar ik ga er vanuit dat het gips er wel af mag.

Jente heeft weer erg veel jeuk.
Dus ik twijfel een beetje of ik haar ook moet scheren. Ze heeft zo'n dikke vacht, en echt koud is het steeds niet.



Ik vind die jeuk ook lastig. Vind het zonde om zo'n goede vacht te scheren omdat ie goed z'n werk doet, maar jeuk is ook niks. Zat eraan te denken om van vitaminobrok te switchen. Hij krijgt nu pavo vital complete en daar hoor je ook weleens van dat ze jeuk krijgen.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:53

Ik vind het ook lastig hoor. Zeker omdat ik niet zeker weet of het door die dikke vacht komt. En het is inderdaad zonde om een goedwerkende vacht te scheren. Ze staat ook nog niet vol in het werk, dus daarvoor hoef ik ook niet te scheren.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 23:22

De keren dat mijn pony's ontzettend veel jeuk hadden toen hadden ze bloedluis. Maar dat zul je wel al gecheckt hebben wellicht.