[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:26

Noaslinger, Daarvoor is dit topic niet bedoeld... als je wat zoekt zet een oproep op marktplaats of dergelijke maar dit is een kletstopic en geen zoektopic.

Hier de dekens terug mogen opgooien, ze stonden al enkele weken zonder maar met sneeuw kregen ze het nu toch te koud.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:42

MaritB schreef:
Zag dat ik Lys ook op insta heb want herken de wagen!
Tenen goed blijven inkorten is dan belangrijk ja :)
Ik doe Doortje elke 2 weken, zo is het ook steeds heel weinig werk :)

Haha ja ik herken jou foto's ook altijd van insta en het topic. Ik heb vanwege die 2 platvoeters overwogen om een cursus te gaan doen om alleen het bijvijlen zelf te kunnen doen, maar kon nergens iets vinden in de regio..

Hier hebben ze de dekens nog steeds op, maar had niet verwacht dat daar nog eens een laagje sneeuw overheen zou komen...
Ik vind de sneeuw zelf erger dan de pony's:
Afbeelding

Dan wordt het zo'n bende omdat ik de mest niet terug kan vinden met zo'n laagje wit eroverheen :P En ik vind het jammer voor m'n rijpaard omdat die op ijzers staat en dan komt hij niet buiten helaas.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 16:41

Lys:
Hoeven omwikkelen met stevig tape, deed ik ook met Tango toen hok nog op ijzers stond, werkt prima zodat ze toch even veilig naar buiten kunnen

Hier gelukkig niet heel veel sneeuw, maar wel weer nat en koud, dus Tango staat ook weer warmer ingepakt

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 21:46

Als hij aan huis stond zou ik zeker kijken voor oplossingen, want er zijn vgm wel een aantal opties. Maar helaas staat (alleen) hij niet aan huis. Gelukkig stopte het rond 12 met sneeuwen en zijn ze toen alsnog even een paar uurtjes buiten geweest.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:32

Welke regio dan Lys?

Hier waren de dekens nog op. Maar Door heeft niet weer een hals en 250 gram.. laatst stond ze met 100 gram overdag. En de nachten zonder hals met 250.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:16

MaritB schreef:
Welke regio dan Lys?

Hier waren de dekens nog op. Maar Door heeft niet weer een hals en 250 gram.. laatst stond ze met 100 gram overdag. En de nachten zonder hals met 250.

Noord-Limburg.. Venlo, Roermond, die regio. Enige die ik toentertijd kon vinden was net over de grens in Belgie.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 13:38

Ah ja!

Er zijn wel cursussen bij Lennart Denkhaus..

Ik heb de online cursus van hoofnerd academie gedaan. Sowieso kijk ik bijna dagelijks op YouTube oa. David Landerville en ik loop met iemand mee die de barefoot paardadviseur opleiding heeft gedaan :)
Maar ook, trial and error. Het is ook kijken wat de hoef en de pony doet na je bekapping. Goed monitoren..

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:53

Gelukkig wordt het weer wat warmer vanaf nu,
Voelt soms echt als voorjaar nu <3
Geen hele dikke dekens meer nodig voor nu :D


Nico heeft vandaag voor t eerst een longeer singel omgehad, even een paar rondjes mee laten lopen.
Knapperd deed alsof t de normaalste zaak van de wereld was <3

Wordt al een echte vent zo:

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:58

Wat een knapperd die Nico <3

Kwa temperatuur was het inderdaad heerlijk vandaag.

Ik heb al even niets gedaan met Jente, behalve een borstel erover en eten gegeven. Er is droes op stal, dus ik hou haar maar even op de wei.

Morgen gaan we bij een 3 jarige merrie kijken voor erbij, dus dat is erg spannend :D

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:05

Wat mega vervelend van de droes zeg.
Hopelijk niet bij jou in de groep?

Wel super leuk dat je morgen gaat kijken bij een nieuwe pony! Veel plezier :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:20

_Elaine_ schreef:
Wat mega vervelend van de droes zeg.
Hopelijk niet bij jou in de groep?

Wel super leuk dat je morgen gaat kijken bij een nieuwe pony! Veel plezier :D


Nee gelukkig niet in de shetten groep, die staan een stuk apart van de rest van de paarden. Er was een nieuw paard op stal gekomen die het bleek te hebben. Die is gelijk apart gezet, samen met de andere 2 paarden van dezelfde eigenaar. En tot nu toe is er nog geen ander paard ziek geworden. Het is nu bijna 2 weken geleden. Dus we blijven hard duimen draaien hier op stal.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:15

MaritB schreef:
Ah ja!

Er zijn wel cursussen bij Lennart Denkhaus..

Ik heb de online cursus van hoofnerd academie gedaan. Sowieso kijk ik bijna dagelijks op YouTube oa. David Landerville en ik loop met iemand mee die de barefoot paardadviseur opleiding heeft gedaan :)
Maar ook, trial and error. Het is ook kijken wat de hoef en de pony doet na je bekapping. Goed monitoren..

Tzt toch eens even rondneuzen, loont zich wel met 5 kleintjes..

Heerlijk zonnetje vandaag {:} ! Bij ons hebben ze al even n dagje dekenloos gemogen en nu een dunnere deken erop.

Hopen dat de droes aan jullie voorbij gaat..

Aanstaande zondag leuke plannen, er is een oefenmiddag van de menvereniging. Vaardigheid en dressuur. Vriendlief gaat n dressuurproef rijden (die rijdt normaal alleen vaardigheid of minimarathon), vaardigheid met ons 'wedstrijdduo' en we nemen Abby (de merrie die nog niet lang voor de wagen staat) mee voor een eerste keer vaardigheid. Dat moet opzich geen probleem zijn maar ben heel benieuwd hoe ze op de andere inspanningen reageert.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 19:19

Wij zijn vandaag bij een 3 jarige vosbonte shetlander merrie wezen kijken. En we hebben besloten om haar te kopen. Ze is zo leuk <3 . Ze heeft een maanoog.

Over 2 weken gaan we haar ophalen, als alles goed gaat.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 19:47

Knappe Nico <3 .

Lys_PPA, Zelf de hoeven kunnen doen loont zich zeker, naast dat ik hoeven mega interessant vind is het zelf kunnen doen gewoon een gigantische besparing qua kosten.

Veel plezier morgen!

TinkerTreas, Spannend!

Hier heb ik gisteren Happy eens enkele minuutjes laten wennen aan een bit. Vooral om te kijken voor zijn maat eigenlijk maar een goede oefening ook.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:37

Leuk tinkertreas! Goed vooruitzicht.

Was happy het ermee eens? :P

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 22:16

TinkerTreas schreef:
Wij zijn vandaag bij een 3 jarige vosbonte shetlander merrie wezen kijken. En we hebben besloten om haar te kopen. Ze is zo leuk <3 . Ze heeft een maanoog.

Over 2 weken gaan we haar ophalen, als alles goed gaat.


Gefeliciteerd!

En Happy een bitje in gehad, knapperd.


Ik heb vorige week met Doortje een vaardigheid gereden, voor het eerst. We zijn 1e en 2e geworden :) was echt heel leuk om te doen.

Vandaag weer een keer show gelopen met ons hondje, 2e plek en een uitmuntend voor hem :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 11:51

Happy reageerde er oke mee, voorlopig ga ik er ook nog niet aanzitten. Ik maak het vast met bithangers aan mijn kaptoom, wel de neusriem op het grootste moeten zetten anders zat hij te strak. >;) :')

Marit, Klinkt goed 1e en 2de!

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 19:04

Tinkertreas:
Gefeliciteerd! :D heel benieuwd, heb je al een foto?

Lori:
Wat knap van Happy! Hoe oud is hij nu?

Marit:
Gefeliciteerd met je behaalde resultaten met Doortje en je hondje! :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:23

Hier vast 2 foto's van Lyn

Mijn zoontje is ook helemaal verliefd <3
Afbeelding

En een foto waar je haar maanoog een beetje op ziet.
Afbeelding

Nu nog geduld hebben tot 1 april.
Ik ben benieuwd wat Jente ervan vindt als ze me moet delen :(:)

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:16

MaritB schreef:
Ik heb vorige week met Doortje een vaardigheid gereden, voor het eerst. We zijn 1e en 2e geworden :) was echt heel leuk om te doen.

Sow goed gedaan!

Lori, welke kaptoom heb jij?

Ahh wat een leukerd die Lyn! Dat blauwe oog vind ik ook mooi.

Wij hadden vandaag de oefenvaardigheid. Drie pony's meegenomen, abby, bart en kiran.
Eerst reden kiran en abby.
Ze deed het heel goed voor een eerste keer, zelfs stukjes in galop. Het parcours verkennen deed mn vriend met haar aan de hand, ze bleef maar bokken en springen :') maar voor de kar is ze heel braaf. Nadeel was dat Bart ondertussen heel de trailer af brak en bleef hinniken dus dat vond Kiran lastig.
Afbeelding
Daarna bart en kiran samen. Bart had zich zo op staan winden op de trailer dat hij halverwege het parcours geen puf meer had :+
Afbeelding

Oftewel recap, Abby is braaf maar neem ze nooit alle drie tegelijk mee :P

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 22:40

Hahaha! Maar wel heel leuk!

Je vroeg het niet aan mij maar toch: ik heb de kaptoom van Human and Horse in maat mini (Doortje heeft maat shet, is goed verstelbaar, maat pony is te groot)
Maar eerder had ik gewoon de kaptoom die ik zelf maakte van Biothane :)


Afbeelding
Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 00:17

Elaine, Hij wordt volgende maand 3 jaar.

TinkerTreas, Mooi oogje!

Lys, Bart toch :') .

Ik heb een fra baro, wel de frontriem eraf gehaald en eentje van biothane. De baro hing al even aan een kapstok maar komt nu terug goed van pas. Frontriem is er af omdat deze erg klein viel van maat en hij dan begon te schuiven.

De biothane ooit laten maken maar is eigenlijk in de kast blijven liggen.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 07:41

@Lys: wel erg leuk om dit met alle 3 te kunnen doen. Maar volgende keer maar 2 tegelijk mee :')

Ik wil binnenkort ook een kaptoom gaan bestellen. Zat eigenlijk aan biothane te denken. Maar zo'n leren vind ik toch ook wel heel erg mooi <3

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 08:49

Mij lijkt zo'n leren fijner, vandaar de vraag... Al mag ik eigenlijk even niet teveel geld meer uitgeven aan de pony's :+

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-23 08:50

Lys_PPA schreef:
Mij lijkt zo'n leren fijner, vandaar de vraag... Al mag ik eigenlijk even niet teveel geld meer uitgeven aan de pony's :+


Haha, herkenbaar :D