[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:38

Wat zijn ze leuk samen Jenny!
Hoe gaat het nu met Hidde?
Echt een prachtige paddock hebben ze :D

Jeetje: druk bezig met Banjer, leuk hoor!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:19

Elaine, ja gaat goed :) Ze krijgen op dit moment onbeperkt hooi in een bak met net er over en hij knapt er flink van op. Hij is vrolijk en doet weer wat hij altijd deed; liggend slapen. Dit doet hij minstens 2 uur per dag :') dat klinkt echt als een veulentje en bijna zorgwekkend maar toch lijkt er niks aan de hand te zijn met hem.

Vandaag weer begonnen met trainen en dus conditie opbouwen. We hebben 15 minuutjes gefietst, dat vind hij altijd erg leuk.
Dat betekend dat Muis even alleen moet zijn. Die had ik dan ook even opgesloten in stal om ongelukken te voorkomen; dat resulteerde eerst in 5 minuten panikeren, daarna toch rustig haar brokjes eten en daarna maar aan het hooi begonnen. Gelukkig maar :)

Ik ben wat op zoek naar leuke dingetjes om te doen in de paddock. Verschillende likstenen en heb van die haychunks neer gelegd. Binnen wat lickits opgehangen en ik zie op camera al regelmatig dat Hidde even naar binnen sluipt om te gaan spelen <3

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 18:21

Ik ben vandaag met de eigenaresse van Banjer voor een paar hoefschoentjes achter op pad geweest. Hij slijt daar zo hard. Hoefsmid had aangegeven dat alleen achter wel kon.
Dus hop vanochtend pony op stuk karton geparkeerd, viltstift langs zijn hoeven en uitknippen maar. Hij heeft maat 2 van die caveli dingen. Mazzel dat ik die al gewend was van mijn vorige bijrijdmerrie. Toen we terug kwamen meteen passen. Hij was zoo nieuwsgierig wat ik daar achter allemaal deed, hij stond bijna dubbel gevouwen om te kijken. Maar hij gaf er geen krimp om. En liep er netjes op weg. Ook ff stukje draf gedaan buiten op straat. Tilt zijn beentjes absoluut beter op. Missie geslaagd.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:51

Super Jenny dat muis na een poosje bleef staan. Meestal is dat een kwestie van wennen

Fijn jeetje77 dat de hoefschoenen goed passen. Kan je fijn KMS op t harde maken !

Hier weinig te melden. Rustig aan t opbouwen na 2 maanden stil te hebben gestaan door m’n operatie. Oppakken verloopt niet helemaal vlekkeloos en simpel maar we gaan de goede kant op. Einde van de maand komt de osteopaat en volgende week de smid. Ook nieuwe stang (met plat mondstuk) aangeschaft. Hopelijk loopt hij daar fijner op.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:29

Afbeelding

Meneer met zijn bling bling schoenen _O-

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:32

En zo lekker harig! Hou ik van *\o/*

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:57

Ik ook, alleen straks met verharen en poetsen wat minder :D

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:23

Jenny
Wat leuk dat je met Hidde bent wezen fietsen.
En super dat Muis zo rustig is gaan eten na een paar minuten.
Zag al wat filmpjes op insta voorbij komen, ze hebben het echt naar hun zin bij jullie thuis volgens mij <3

Jeetje
Leuk die hoefschoenen

Linda
Hoe is je operatie gegaan?
Jammer dat het oppakken niet helemaal soepel verloopt, wat is er loos?
—————————————————


Wat een rot weer is het weer vandaag,
Op dagen zoals dit ben ik altijd extra blij met mijn huidige plekje voor de pony’s
Geen gezeur met een pension eigenaar dat de paarden binnen blijven.
Gewoon simpel wat extra ruwvoer geven, en ze kunnen zelf bepalen of ze buiten of binnen staan.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:06

Les gisteren ging leuk. Verder gewerkt aan waar zet hij zijn binnen achterbeen neer (en wat wil ik dat hij hem neerzet). Gemerkt dat zijn rechter achterbeen heel prima over de massa kwam zetten. Maar links achter niet zoo goed. Dat is ook het been wat hij wat laat slepen buiten (en ws in de bak ook, maar daar slijten je hoeven iets minder hard van). Heb nu afgesproken dat ik er binnenkort eens een osteopaat naar laat kijken/aan laat voelen. Dat was prima volgens eigenaresse.

En nog meer leuk nieuws. Eigenaresse vroeg of ik zin had om met haar en de 2 shetten die ze heeft een wkndje naar de Veluwe te gaan. Ze heeft nog een oude shet. Dus kleine rondjes voor hem en haar, grotere rondjes voor Banjer en mij. Ik vind het leuk.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:35

Bedankt nog voor de felicitaties! Ik heb een fijne verjaardag gehad :)

Sterkte met het verlies van je konijn Lori :(:) En wat vervelend dat Finn een terugval heeft gehad, het ging zo goed. Is er geen medicatie dat kan helpen oid?

Jenny: heerlijk dat ze nu aan huis staan en dat het zo goed gaat samen! Je hebt echt een mooi plekje voor ze gecreëerd, wil je het uiteindelijk nog gaan uitbreiden? Fijn dat het nu ook beter gaat met Hidde.

Ik heb lekker een weekje vakantie, hopelijk wordt het ook een beetje mooi weer maar anders kan ik altijd nog lekker aanrommelen in huis :P

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:44

Jenny: Hidde en Muis/Lilly zijn leuk samen. Ze hebben een prachtig plekje zo bij jullie huis.

Linda: alles goed gegaan met je operatie? Jammer dat het opbouwen niet lekker gaat met Gigant. Weet je de oorzaak?

Ayla: heerlijk een weekje vrij. Geniet er van!


Heel erg druk hier met werk, hond en alle voorbereidingen voor de bruiloft (daar komt zoveel meer bij kijken als gedacht ondanks we een weddingplanner hebben) dus helaas weinig tijd op stal te besteden. Blij dat Willem niet zo veel meer doet en Red nog in de opfok staat. Zou mezelf anders compleet voorbij lopen denk ik.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 23:10

Ayla, huis al helemaal klaar? :) Lekker vakantie.
Ja dit is een tijdelijk paddock voor ik hoop een jaar, dan komt er een grote uitbreiding want we gaan het weiland van zo'n 6000 m2 aanpakke, een bak aanleggen en wellicht een track voor de pony's.

Ik denk dat ik straks ook vakantie heb :') ik heb ineens mega last van mij keel. Zal maar even een zelftestje doen _O- Ja sorry ik kan er alleen maar lol van inzien.

Susanne, oh heerlijk voorbereiden voor de bruiloft! Word het groots? Of houd je het kleiner. Ik was afgelopen weekend ook wat aan het fantaseren. We zijn dit jaar alweer 8 jaar samen... Word wel een beetje tijd toch? :P (grapje natuurlijk)
Maar lekker is dat dan, Willem op pension, word goed voor gezorgd en Red in de opfok. Haal er je voordeel uit. Zij vermaken zich vast prima met hun maatjes :) zo bekijk ik het altijd.

Ik ben Hidde weer mega actief aan het oppakken! Gisteren 8 km gefietst met hem, hij vind dat echt heel leuk. Plus dat het zo lekker onbelast is, dan kan hij weer helemaal van 0 opbouwen.
De hoefsmid is geweest afgelopen vrijdag, die vond Hidde zijn ijzers er bijna ongeschonden uit zien. Hij schraapte/sloeg altijd erg veel door de licht ontwikkelde voernijd op pensionstal, waardoor ijzers eigenlijk onvermijdbaar waren anders sloeg hij echt tot aan het leven toe. Nu thuis voer ik op 4 plekken en onbeperkt. Dit zorgt voor veel meer rust. Daarbij!!! Geen diarree meer! Ruwvoer is de harde basis. <3

Heel verhaal weer :=

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:18

Jenny, Super dat je zo al wat conditie aan het opbouwen bent terug. Fijn om te lezen ook dat je al zo een verschil merkt bij Hidde nu je het in eigen beheer hebt.

jeetje, wat is die schattig zeg!

Susanne, Ik kan mij inbeelden dat je er druk mee bent.

Finn gaat al bijna een maand terug goed nu, hij is erg speels ook en stoeit erop los met Happy. Iets van medicatie is er niet echt wel geef ik hem een balancer met goed opneembare zaken in en af en toe wat zuiverend (brandnetel, kleefkruid, mariadistel). Bij sommige zou wat monnikspeper geven en msm ook helpen maar dat nog niet geprobeerd. Op zich gaat die nu zelfs in die mate goed dat ik hem zondag aan de lange lijnen heb gehad even en hem mogelijk terug eens ga inspannen binnenkort.

Mogelijk dat ik Happy over een maand laat castreren ook, er nog niet helemaal aan uit. Ik wil vooral een fijne recreatie pony straks.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:40

Ayla
Lekker een weekje vakantie
Geniet ervan.

Susanne
Wat vervelend dat de bruiloft plannen meer werk blijk te zijn dan gedacht, maar wel heel fijn dat je niets met de pony’s “moet”, geeft je toch wat rust.

Jenny
Super dat Hidde geen diarree meer heeft!
Lag het toch blijkbaar aan het ruwvoer van de stal waar je stond?
En super dat hij zo goed gaat met Muis.
Leuk stel zijn ze :D

Lori
Echt top dat Finn het zo goed doet de afgelopen tijd.
Geeft toch hoop voor de toekomst!
En Happy castreren, snap je dilemma.
Maar even goed alle voor en tegens afwegen,
Hoe oud is hij nu?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:01

Hij wordt 20 april 2 jaar al, ermee fokken ga ik sowieso niet doen. Ik wil vooral vermijden dat het spelen overgaat op jagen, bij sommige gebeurt dat niet maar het blijft een gok. Ik wil gewoon een fijne recreatie pony om mee te wandelen en hopelijk mennen over enkele jaren.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:13

Nico heb ik ook met 2 jaar laten castreren.
Hij sprong elke x op Tango, is sinds castratie wel veel minder geworden gelukkig

Ik ben persoonlijk van mening, dat als je er niet mee gaat fokken het voor het dier zelf eerlijker is ze te laten helpen.
Al die hormonen en er niets mee mogen/kunnen vind ik persoonlijk niet eerlijk.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:02

Lori, altijd lastig zo’n keuze maar zo te lezen heb je die al gemaakt hoor :) voor alle partijen fijner denk ik.

Elaine, dat denk ik ook hoor. Dat was volgens mij voordroog. Dat is voor paarden eigenlijk al te nat vind ik.
Nu heb ik verpakt droog hooi. Het blijft erg mooi en ze eten het echt tot de laatste spriet op. Ben er heel tevreden mee. Wil binnenkort eens een hooitest doen. Haal zaterdag nog 14 minimaler op. Kan ik zeker 20 weken mee vooruit. :-)
Maar terug naar het verhaal, het is gewoon te opvallend. Ik heb hem 1,5 week een heftige zandkuil gegeven maar de diarree leek wel na 2 dagen weg te zijn. Bijzonder. Hij had al maanden diarree.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:32

Fijn dat Hidde zich beter voelt! Goed hooi kan veel verschil maken. Het is echt de basis, goed ruwvoer. Vergeten helaas veel mensen nog wel eens.

Ik probeer evengoed elke dag even naar stal te gaan hoor, meestal lukt dat ook :)
Vandaag heb ik een dagje vrij en heb ik lekker gereden met Willem.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:33

Lori schreef:
Hij wordt 20 april 2 jaar al, ermee fokken ga ik sowieso niet doen. Ik wil vooral vermijden dat het spelen overgaat op jagen, bij sommige gebeurt dat niet maar het blijft een gok. Ik wil gewoon een fijne recreatie pony om mee te wandelen en hopelijk mennen over enkele jaren.


Wat zouden voor jou redenen zijn om hem hengst te houden? :) Je hebt ook nog een andere hengst toch of zijn dat allemaal ruintjes?

Red wordt waarschijnlijk in de opfok geruind na het weideseizoen. Dan gaan ze allemaal tegelijk. Hij is dan 2,5.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:37

Ik heb enkel nog ruinen buiten Happy, ik heb wel lang een hengstenkudde gehad tot bij enkele het spelen alsnog jagen werd.

Het is eerder nog iets twijfel tussen nu of in het najaar eigenlijk :o . Gelukkig heb ik een dierenarts die vaak de zelfde week of deze erna al kan langskomen voor zo een dingen.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:00

Ik zou gewoon bellen :P

Lekker Susanne! Buiten gereden??

Hidde is trouwens geschoren! Ik ben er weer blij mee. En hij ook, direct een veel blijere pony.
Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:28

Ik heb vandaag voor het eerst met Banjer en zijn nieuwe schoenen buiten gewandeld. Hij moest ff wennen. En met die dikke wind, gaf mooi gelegenheid om weer eens om het grassprietjes te schrikken, of te doen alsof je schrikt. Grapjas.

Ik kwam omdat eigenaresse me appte vanochtend dat hij zijn hooi liet liggen om bij het hek te gaan staan uitkijken naar.... Mij? Ik had het mooi aan tijd voor mijn late dienst, dus dat kon wel.

Afbeelding
Zo'n neus kan je toch ook niet weerstaan <3

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:36

Lori schreef:
Ik heb enkel nog ruinen buiten Happy, ik heb wel lang een hengstenkudde gehad tot bij enkele het spelen alsnog jagen werd.

Het is eerder nog iets twijfel tussen nu of in het najaar eigenlijk :o . Gelukkig heb ik een dierenarts die vaak de zelfde week of deze erna al kan langskomen voor zo een dingen.


Kan beide prima. Nu zijn er nog helemaal geen vliegen en als het een warm najaar is blijven die wat langer hangen. Maar ik heb er ook wel eens eentje hoogzomer laten ruinen en dat gaf ook geen probleem gelukkig.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:38

Kiekeboefje schreef:
Ik zou gewoon bellen :P

Lekker Susanne! Buiten gereden??

Hidde is trouwens geschoren! Ik ben er weer blij mee. En hij ook, direct een veel blijere pony.
[ [url=m/f4SL46.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vandaag hebben we lekker binnen gereden :D

Lekker dat Hidde weer kaal is, viel het je mee hoe hij er onder vandaan kwam, omdat je hem wat schraler vond worden laatst?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:45

Heerlijk! Ik ben wel jaloers op de binnenbak hoor. Dat lijkt mij wel zo lekker <3

Mwah, hij was dunnetjes voor zijn doen maar eigenlijk wel mooi. Hij zat vooral vol met hooi omdat hij nu onbeperkt krijgt moet hij echt leren doseren.

Jeetje77, dit is een kletstopic, geen dagboek voor jezelf waar anderen maar op reageren. Sorry dat ik zo flauw doe maar zo blijven je posts erg eenzijdig.