[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:36

Paarden aan huis is wel echt heerlijk maar ook ontzettend veel werk. Mijn allereerste pony (van inmiddels 27 jaar) staat met onze andere paarden bij mijn moeder aan huis. Ik ga daar vaak logeren, dan staan ze ook een beetje bij mij aan huis :+ Haley staat wel gewoon ergens in pension want het is ruim 40 minuten naar mijn moeder. Dat vind ik te ver voor mijn eigen pony.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 14:54

Hoe is het nog met jullie allemaal? Ik zie wel vanalles voorbij komen op insta, onder andere de voortgang in het tandemrijden, erg leuk om te zien!

Is hier iemand bekend met vierspan rijden en kan diegene eens een foto maken van de voorzweng op zijn/haar kar? We willen toch eens proberen Piet er ook bij te zetten, zo komen ze allemaal wat beter aan beweging toe. Hannes gaat het niet redden met zijn 65 cm schoft helaas.

Wij hebben 2 weken terug genoten van een heerlijke vakantie aan zee, waarbij we Abby en Kiran meegenomen hebben. Helaas de verkeerde week mbt eb/vloed maar wel mooie ritjes kunnen maken. Ze hebben het supergoed gedaan met z'n tweetjes. Bart gaat gelukkig ook weer stukken beter na zijn hoefbevangenheid. Die zit weer top in zijn vel en draaft/galoppeert erop los :)

Onze mooiste ritjes:


TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:39

Wat gaaf zeg. Waar zijn jullie geweest?
Ik woon vlakbij strand en mijn pony's staan nog dichter bij strand. Maar hier kun je niet met de wagen in bos en duin rijden. En op strand mag je niet met de wagen helaas.

Hier is Jente flink ziek geweest. Ze was op de oude stal al afgevallen, maar daar werd ze steeds weggejaagd bij het hooi en het hooi was ook steeds niet van goede kwaliteit. Dus dat de schuld gegeven.
Maar ze knapte niet op, op de nieuwe stal. 3 weken geleden kwam de dierenarts/tandarts, toen bleek ze haken te hebben en de binnenkant van haar wangen lagen open (dat verwacht je ook niet met 2 jaar). En ze wilde toch ontwormen ondanks er niets uit het mestonderzoek kwam. De volgende dag zat haar mest helemaal onder de bloedwormen.
Volgende week moet ze nog een keer ontwormd worden. Hopelijk gaat ze nu een beetje bij trekken. Ze is nog steeds mager, met een bol buikje.
Ze krijgt nu haar wintervacht, maar die is stug en staat omhoog. Ze ziet er erg mottig uit zeg maar.
Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat ze weer een beetje bij trekken. Maar ik maak me wel een beetje zorgen. Al is ze kwa gedrag gelukkig weer bijdehand zat.

Jente is trots op haar tent :D
Afbeelding

Zo ziet ze er nu uit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Lyn
Afbeelding
Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:18

TinkerTreas schreef:
Wat gaaf zeg. Waar zijn jullie geweest?
Ik woon vlakbij strand en mijn pony's staan nog dichter bij strand. Maar hier kun je niet met de wagen in bos en duin rijden. En op strand mag je niet met de wagen helaas.

Hier is Jente flink ziek geweest. Ze was op de oude stal al afgevallen, maar daar werd ze steeds weggejaagd bij het hooi en het hooi was ook steeds niet van goede kwaliteit. Dus dat de schuld gegeven.
Maar ze knapte niet op, op de nieuwe stal. 3 weken geleden kwam de dierenarts/tandarts, toen bleek ze haken te hebben en de binnenkant van haar wangen lagen open (dat verwacht je ook niet met 2 jaar). En ze wilde toch ontwormen ondanks er niets uit het mestonderzoek kwam. De volgende dag zat haar mest helemaal onder de bloedwormen.
Volgende week moet ze nog een keer ontwormd worden. Hopelijk gaat ze nu een beetje bij trekken. Ze is nog steeds mager, met een bol buikje.
Ze krijgt nu haar wintervacht, maar die is stug en staat omhoog. Ze ziet er erg mottig uit zeg maar.
Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat ze weer een beetje bij trekken. Maar ik maak me wel een beetje zorgen. Al is ze kwa gedrag gelukkig weer bijdehand zat.

Jente is trots op haar tent :D
[ [url=m/Ku1CQ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet ze er nu uit
[ [url=m/X1ELtf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D5BF5p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xBmQBU.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Lyn
[ [url=m/A6Qu4z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QaSEcy.jpg]Afbeelding[/url] ]

We zaten bij Burg-Haamstede. Hadden graag eens op het strand gereden maar aangezien je alleen voor 9 en na 19u erop mag en het dan vloed was is dat niet gelukt. Veel te mul. We hebben ze wel aan de hand mee het water in gehad. Waar zit jij ongeveer dan? Echt heerlijk zo'n strand! Heb wel onder het zadel op het strand gereden, luxe als je alleen bossen gewend bent.

Hopen dat de tandarts en ontwormen helpen met haar terug in shape krijgen, dat kan ook bijna niet anders.
Ik heb er weer twee met vieze oogjes, als de herfst eraan komt ontkom ik er niet aan bij hun. Blijkbaar is hun weerstand toch niet goed genoeg.

Heel handig zo'n tent! :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:36

Ik woon in Katwijk en mn pony's staan in Noordwijk. We hebben wel mooie ruiterpaden naast stal, maar helaas niets waar je met de wagen kan rijden. En bij zowel Katwijk als Noordwijk mag je niet met paard en wagen op strand.

Vroeger werd er altijd heel veel op strand getraind met dravers en sulky's. Ik denk dat dat de reden is dat het niet meer mag.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 08:49

Dat is wel heel jammer!

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 15:21

Vraagje, hoeveel plek heeft jullie pony op de trailer?
Indien er schotten op staan, hoeveel plek tussen de schotten - oftewel in de breedte?

Ik vraag dit omdat ik overweeg de trailer in te ruilen naar een nieuwere uitvoering maar dan een iets kleinere versie. Ze staan nu als koning en koningin erop met zeeen van ruimte, maar heb dus geen idee wat ze minimaal nodig zouden moeten hebben.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:15

Nou hoe ruimer hoe beter lijkt me. Ik vervoer 2 kleine pony’s in een 1,5paard en voorin de punt dan de sulky. Heb ook eens 3 naast elkaar gezet in een 1,5 dat was wel echt krap (1.28 breed)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:29

Ik heb die van mij altijd gewoon los in mijn 1.5 paards. Wel met de voor- en achterbalk wat lager zodat ze nergens onderdoor kan oid. Dat bevalt haar volgens mij ook prima. Ze rent nog net niet de klep op :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:08

Wij hebben zelf geen trailer, maar de keren dat we ze in de trailer hebben gehad stonden ze samen los in een 1,5 paards trailer.

Mijn meiden zijn vandaag gemeten en gewogen.
Eerst mocht Jente
Afbeelding
Dan Lyn
Afbeelding
En het resultaat Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 17:23

Leuk om te zien!

nick_en_ik

Berichten: 200
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:43

Hoihoi!

Zo’n, alweer bijna, 3 jaar geleden had ik in het SMP foto topic een fotootje van mijn pony geplaatst, nu blijkt dat dit topic is verhuisd naar huiskamer waardoor ik er nog niet op kan reageren ivm mijn aantal berichten.
Dus dan maar hier :=
Ook lijkt het me ontzettend gezellig om me aan te sluiten in dit topic uiteraard *\o/*

Mijn kleine stippel <3
Kruising Mini-Appaloosa Shetlander, ze is dit jaar juli 4 jaar geworden! Langzaam maar zeker pakken we steeds meer dingetjes op qua grondwerk en dergelijke. Nog echt een puppy paard :j
Ook knipper ik even met m’n ogen en ze is zo ongeveer een mammoet :')
Hebben jullie kleintjes ook alweer zo’n dikke vacht?
Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:27

Ohh ik meende dat ik gereageerd had tinkertreas maar blijkbaar niet.. maar wat interessant om die gewichten te zien. Ben ook best benieuwd wat mijn pony's wegen en wat ze zouden moeten wegen ongeveer.

Welkom en mooie stippel nickenik! Bij ons ineens ook weer beertjes. Even kijken of we de pony's die voor de kar lopen ook ongeschoren kunnen blijven rijden of dat het niet te doen gaat zijn.

Vandaag weer een heerlijk ritje gemaakt <3
Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:37

Leuke pony Nickenik, hoe groot is hij?

Dat ziet er uit als een heerlijk ritje zo in het bos Lysppa <3

Hier heb ik ze geschoren.
Jente is geschoren omdat ze een heel rare slechte vacht kreeg. Ze is al een tijdje aan het kwakkelen helaas. En heeft hele slechte leverwaardes.
Lyn heb ik geschoren omdat ze niet meer vooruit te branden was met die teddyberen vacht.
Dat heeft in ieder geval geholpen, want gisteren kon ze ineens niet meer stappen tijdens het longeren 8)7
Dus toen zijn we daarna maar een rondje door het bos gaan stappen zodat ze een beetje op adem kon komen :D


Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:07

Wat leuk die deken! Die heb ik voor mn Fries (in andere kleur) maar zou zo cute zijn voor de kleintjes! Maar de beesten kosten me al een fortuin dus doe het maar ff met de dekens die ik heb :+

nick_en_ik

Berichten: 200
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:13

Oh wat ziet dat ritje door het bos er heerlijk uit, genieten!

TinkerTreas schreef:
Leuke pony Nickenik, hoe groot is hij?


Hele goeie vraag! Toen ik Nicky kocht als jaarling, zeiden ze dat ze 86 cm hoog was. In 2021 heb ik haar laten wegen en meten, en toen was ze opeens 95 cm hoog, toch wel een aardig stuk groter opeens in een aardige korte tijd >;)
Gok dat ze al groter dan 86 cm was toen ik der kocht.
Sinds 2021 eigenlijk niet meer opgemeten, maar het zou me niet verbazen als ze de 1 meter of wat meer aantikt ondertussen. Binnenkort misschien maar kijken of haar weer eens kan laten wegen en meten. Is altijd wel interessant :j

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 23:10

Lys_PPA schreef:
Wat leuk die deken! Die heb ik voor mn Fries (in andere kleur) maar zou zo cute zijn voor de kleintjes! Maar de beesten kosten me al een fortuin dus doe het maar ff met de dekens die ik heb :+


Die deken vind ik ook echt zo leuk. Maar eigenlijk gebruik ik hem bijna niet, dus een beetje zonde van mn geld :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:09

Pepper is ook alweer een flinke teddybeer geworden.. Het gaat altijd super snel!

Hier een tijdje afwezig geweest en niet zo actief met Pepper bezig geweest als ik zou willen. Had me er maar even bij neergelegd dat het is zoals het is. Komend weekend verhuizen we naar een stal iets dichterbij huis, waar we ook iets meer zelf gaan doen (zoals box uitmesten en voeren) waardoor we hopelijk wat meer kunnen gaan oppakken. Ik heb het echt enorm gemist, maar het was zo ontzettend druk en chaotisch prive. Het einde ervan is gelukkig in zicht. Alleen nog een knie operatie voor mij in november en dan hopelijk een beetje rust :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:35

Spannend weer zo'n verhuizing. Hopelijk krijgen jullie het daar naar je zin.
Wel lastig denk ik, als je meer zelf moet doen en dan een knie operatie.

Ik moet aan mijn enkel geopereerd worden en weet nog niet helemaal hoe ik dat met de pony's moet gaan doen straks.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:55

Kymberly:
Spannend de verhuizing, maar dichter bij huis is wel handiger voor jou denk ik.
Wel vervelend dat je nog geopereerd moet worden, maar dat zal vast goed komen.

TinkerTreas:
Moet je snel onder het mes? Of heb je nog wat tijd om wat te regelen voor de pony’s als back-up?

Hier gaat het even minder,
Tango heeft ppid, we zijn nu 8 dagen op een halve dosis medicatie bezig en morgen gaan we de stap maken naar de voorgeschreven dosering.
Daarbij heeft hij ook een luchtweg infectie, 1,5 week geleden besloten het niet te behandelen , omdat het mild was (toen was de uitslag van de ppid nog niet binnen),
Maar heb het idee dat de infectie erger geworden is helaas en dus gaat hij ook daarvoor op de medicatie.

Nico gaat gelukkig wel weer goed, hij gestopt met mest eten na een pro biotica kuur van 3 weken :D
En is echt elke dag een blij ei, heerlijk z’n vrolijk mannetje in de wei

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:33

TT: Ja zeker spannend. En met de operatie ook niet heel handig, maar als alles goed gaat, hoef ik maar een week met krukken te lopen. Dus daar hoop ik op :j
Wat vervelend dat je aan je enkel geopereerd moet worden. Heb je al een datum? En is er een lang herstel gepland?

Elaine: Ja het is absoluut fijn om wat dichterbij te staan want dit was wel heel ver weg. Al vond ik het nooit een probleem hoor. Maar straks in het voorjaar met een andere onregelmatige baan is dit wel echt handiger.
Wat vervelend dat het niet lekker gaat. Arme Tango :(:) Hopelijk knapt hij snel op! Gelukkig dat Nico wel goed gaat nu. Leuk als het van die blije eitjes zijn he :D

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:12

Mijn operatie staat voor mei/juni gepland. Er is een lange wachtlijst helaas. Daarna moet ik 8 weken in het gips en daarna revalideren, dus daar ben ik wel een aantal maanden mee zoet helaas.
Gelukkig doet mijn man ook veel in de verzorging van de pony's, want ik kan nu ook niet lang staan en lopen.

Wat een zorgen om Tango, hopelijk slaan de medicijnen goed aan.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:14

Suc6 met de verhuizing dit weekend Kymberly!

TT: dat is toch best nog wel een aanzienlijke revalidatie tijd.
Gelukkig wel tijdens een periode dat het als het goed is redelijk weer is, maakt het toch wat makkelijker als midden in de winter.

Tango heeft een nieuwe deken gekregen, de Bucas smartex blijft mega lang nat na een bui, en is ook best zwaar dan. Dus was er niet zo happy mee.
Hij heeft nu net als Nico de amigo bravo
Afbeelding

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:26

Weten jullie misschien een bitfitter in het noorden van Nederland die ervaring heeft met kleine maten? Dus maat 9,10,11.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:30

Hoi, ik kom even binnen vallen :) Helaas heb ik geen tijd meer om mee te kletsen, maar ik lees af en toe nog wel mee.

Ik verkoop een set Equine Fusion Active hoefschoenen maat 9 en een set maat 10S (slim). Is er toevallig hier iemand die daar interesse in heeft? Tweedehands zijn ze in deze maat niet heel vaak te vinden en ik heb ze maar een korte tijd gebruikt.