Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]SMP Kletstopic 4

 
Profiel   

Afgelopen topic liep moeizamer dan voorheen. Veel verlies en verdriet hebben we in dit topic met elkaar gedeeld. Het is tijd voor een verse start. Bij deze:

Ik wil jullie voorstellen aan de liefste en kleinste combinaties van bokt, onze vriendjes zijn van alle markten thuis en wat zijn wij trots op hen. Doordat deze kleine rakkers van alle markten thuis zijn, maakt het dat zij behoorlijke karakters hebben.

Linkjes naar de vorige topics:
[SMP] [HK]SMP kletstopic 1
[SMP] [HK]SMP kletstopic 2
[SMP] [HK]SMP kletstopic 3


Ayla met Sjors en Ronny
[ img ]

Daniëlle en Fleur
[ img ]

Elaine met Tango en Nico
[ img ]

Kymberly en Pepper
[ img ]

Linda en Gigant
[ img ]

Linsey en Toliene
[ img ]

Lori met Finn en haar verzameling :)
[ img ]

Nelleke en Duvel
[ img ]

Patricia met Caya en Beauty :knuffel:
Zij galoperen over de groene weides.. Y;(
[ img ]

Sharani met King en haar verzameling
[ img ]

Susanne met Willem en Red
[ img ]

Jenny met Hidde en O'Lilly
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 22:41 



 
Profiel   

Kymberly sorry ik heb me erg vermaakt met jou collage :') Pepper is zo'n smeerpijn _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 22:44 



 
Profiel   

Hahaha Pepper :')

Super leuk gedaan weer Jenny! Wie is O’Lilly? :D

Ik zal eerdaags nog even bijlezen in het oude topic maar hier alvast een stipje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 22:48 



 
Profiel   

Nieuw topic *\o/*
Hopelijk eentje met minder verlies en verdriet Y;(

Super leuk gemaakt Jenny!
Heb je er een pony bij (O’lilly) of…? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 05:14 



 
Profiel   

Wat leuk gemaakt! Op naar een nieuw topic met hopelijk heel veel leuke dingen om te delen en minder verlies en verdriet dan in het vorige.

Ik begin alvast met een leuk nieuwtje: eindelijk heb ik de tijd genomen om Fire te beleren. Inmiddels heeft hij een aantal keer voor de wagen gestaan en hij doet het super.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 05:56 



 
Profiel   

Haha dank, ik wou het vertellen vandaag dus dan zo :))

Dit is O’Lilly, ze is geboren in 2020 en zal uitgroeien tot een middenmaat(dus een metertje ongeveer). Zij heeft de kleur bruin roan. Ze komt bij dezelfde fokker als Hidde vandaan en zal daar tot de lente ook blijven staan in het merrie groepje, soort opfok :Y) ik kan haar wel ophalen maar dan zal ze dan weer moeten verhuizen, vonden we niet nodig en fokkers gelukkig ook niet.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 05:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat een leukerd! Mooi kleurtje ook <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 05:58 



 
Profiel   

Ohhh wat onwijs leuk Jenny! <3 En ook van dezelfde fokker als Hidde ook nog, is het familie van elkaar? Heel veel geluk met je knappe vriendinnetje <3

Fire voor de wagen! Wat is hij groot! :D Super zeg dat hij het allemaal zo goed oppakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 06:23 



 
Profiel   

Jenny bedankt voor het maken van een nieuw topic en van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Sharani, wat tot Fire voor de wagen!

Ik kom ook weer meelezen/bijkletsen! Het waren wat roerige weken, mijn haflinger ging erg slecht, eigenlijk al maanden, maar nu kregen we hem er echt niet meer bovenop en heb ik hem vorige week maandag moeten laten inslapen. Ben er echt kapot van, heb hem 14 jaar bij me gehad en hij is maar 16 jaar geworden.

Nu staat Duvel ineens alleen dus ik moet ook tempo maken met bedenken wat ik er dan bij wil. Ik neig naar wellicht wel een pension of pensioenklant, want ik wil me gewoon lekker kunnen focussen op Duvel ipv weer een nieuw paard erbij. Daarbij is in een jaar er bijna 5K aan DA kosten doorheen gegaan dus dat hapt flink uit het budget voor een evt nieuw paard. Stof tot nadenken dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 07:50 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Ben heel blij met haar <3

Susanne nee ze zijn geen familie van elkaar maar je kan wel zien dat de fokker voor een bepaalde type pony gekozen heeft, beide zijn ze voor het NSPS redelijk fijn gebouwd. Ik kwam wel een half zus van Hidde tegen daar en het was net of ik hem zag lopen! :))

Sharani Fire is heel knap voor de wagen <3

Nelleke wat verdrietig… sterkte met je keuze. Geen makkelijke. Kan er ook geen jonkie bij? Dan heeft Duvel wat te spelen. Dan hoef je de eerste jaren niet zo veel, dat is ook waarom ik deze keuze heb gemaakt. Nu kan ze wel straks lekker aan huis opgroeien en veel in de hand komen waardoor ze straks braaf is.

Ik wil wel graag een afkorting ofzo bedenken… vind O’Lilly wel zo tuttig. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:48 



 
Profiel   

Jenny is Olly niet een leuke afkorting?

Ja een jonkie valt ook onder de mogelijkheden, maar ik heb met Duvel natuurlijk best pech gehad en had binnen 4 maanden 2000 euro aan dierenartskosten voor hem. Ik ben nu gewoon even klaar met de zorgen en extra kosten van een extra paard. Maar als ik geen geschikte oplossing kan vinden dan behoort dat zeker tot de mogelijkheden. Al ga ik dan wel op zoek naar een potentieel spanmaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:21 



 
Profiel   

Nelleke: sterkte met het verlies van je haflinger Y;( . Lastig als je andere pony dan alleen achter blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 11:26 



 
Profiel   

Ah super mooi gedaan met Caya en Beauty ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:20 



 
Profiel   

Kiekeboefje schreef
Haha dank, ik wou het vertellen vandaag dus dan zo :))

Dit is O’Lilly, ze is geboren in 2020 en zal uitgroeien tot een middenmaat(dus een metertje ongeveer). Zij heeft de kleur bruin roan. Ze komt bij dezelfde fokker als Hidde vandaan en zal daar tot de lente ook blijven staan in het merrie groepje, soort opfok :Y) ik kan haar wel ophalen maar dan zal ze dan weer moeten verhuizen, vonden we niet nodig en fokkers gelukkig ook niet.
[ [url=m/iWkbVP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is ze knap

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:21 



 
Profiel   

Wat een super leuke OP!

Jenny: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Leuke pony is t!

Nelleke: wat vervelend dat je je Harlingers hebt moeten laten gaan
Sterkte met het verlies :knuffel:

Sharani: wat fijn dat Fire het zo goed oppakt allemaal! Hoe groot is hij? Hij oogt best flink op de foto’s

Hier is Tango van de week weer geschoren,
Het is altijd weer een verassing wat er onder al dat haar vandaag komt, moet zeggen, ik was blij verast dit jaar :o :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:33 



 
Profiel   

Wat sneu Nelleke! De beste keuze is niet altijd de makkelijkste Y;( ik snap je twijfel over een eventuele nieuwe pony. Mijn rijpony is al een tijd niet rad en mn shetje is 2 dus daar doe ik sporadisch iets mee. Zit nu ook na te denken of ik nog een rijpony erbij wil en mn fell met pensioen doe of dat ik t nog een half jaar geef en kijk hoe hij dan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:47 



 
Profiel   

Super leuk een nieuw topic *\o/*

Heel leuk Fire voor de sulky, en wat goed dat hij het zo goed doet.

Knappe geschoren tango <3

Jenny wat leuk een nieuwe pony, ben enorm benieuwd hoe ze uitgroeit.

Wat sneu Nelleke, verlies van een paard is het allermoeilijkste Y;( ik heb inderdaad ook enorm getwijfeld na 3 pechpaarden en ruim 15 duizend euro van mijn spaargeld erdoorheen aan aanschaf, dierenartskosten, kliniekkosten. Ik wilde het alleen nog 1 keer proberen en heb het toen over een andere boeg gegooid door een d pony te kopen ipv een paard. Dat heeft tot nu toe goed uitgepakt. Maar ik snap je overweging. Ik denk dat ik er hierna ook mee zou stoppen, na alle pech.

Toliene gaat enorm lekker, we mennen volop, en inmiddels is mevrouw 5 maanden drachtig. Buikje begint langzaam te komen, nog eventjes en dan gaan we richting rustig afbouwen. Nu al zin in april als er hopelijk een goed en gezond veulentje in de wei huppelt <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:34 



 
Profiel   

Bianca: balen dat je verkeerd gereden was... maar fijn dat King gelijk zo'n goede hartslag had! En knappe Fire beleerd voor de wagen :D Heb je er nu twee die voor de wagen lopen of drie?

Susanne: dikke knuffel :(:) Fijn dat het wel goed gaat met Willem nu en Red wordt echt al een grote jongen!

Patricia: voor jou ook een dikke knuffel... :(:)

Daniëlle: hoe ging de tweede keer M dressuur en de mendurance?

Jenny: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, wat een knapperd!

Nelleke: wat naar dat je je haflinger in hebt moeten laten slapen :(:) Hij was hoefbevangen toch? Kan me voorstellend dat je terughoudend bent met een pony erbij, maar wellicht is een toekomstig spanmaatje voor Duvel inderdaad wel heel leuk!

Elaine: knappe Tango geschoren, wat een appeltjes! Ik vind hem wel heel stevig :o

Linsey: fijn dat Toliene zo lekker gaat! Hoe gaat het met je andere pony?

Boeven <3 Ze zijn zo leuk samen.
[ img ]

Hoop dat ik hier even mijn hart mag luchten. Ik zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn helaas, waarschijnlijk door de drukte met mijn werk, de verbouwing van ons huis en daarnaast nog de pony's, de hond en sociale contacten. Merk dat ik daardoor ook weer een beetje in een dipje met de pony's zit, vooral met Sjors. Een paar dingen lopen niet helemaal lekker/gaan niet helemaal naar mijn zin en dan blijf ik maar malen hoe ik het beter kan doen, wat super veel energie op slokt en doordat het niet zo lekker gaat, geeft het mij ook weinig energie. Ik vind het zo lastig omdat ik het zó graag goed wil doen en het voelt soms alsof mij dat niet lukt. En dan baal ik weer van mezelf dat ik er zo over denk omdat ik blij moet zijn dat ze er nog zijn want dat is ook niet vanzelfsprekend. Zucht... hopelijk vind ik weer wat meer rust, ontspanning en plezier als de verbouwing en verhuizing voorbij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 10:30 



 
Profiel   

Har166 lastig he? En een paard met pensioen doen is vaak ook niet gratis en nog lastig te vinden.

Elaine, wat ziet Tango er goed uit!!

Linsey, wat fijn dat het goed gaat met Toliene! Welke hengst heb je nou ook alweer gekozen?

Ayla, wat balen zo'n dip. Het klinkt alsof je perfectionisme je in de weg zit? Het is ook veel, werk, pony's, verbouwing/verhuizing, sociaal leven en hond. Herkenbaar hoor! Ik heb indertijd wel wat gehad aan de boekjes van Jelle Hermus. Misschien ook iets voor jou?

Iedereen dank voor de lieve sterktewensen <3 Rowan was inderdaad o.a. bevangen, maar hij had ook artrose, al 4x een peesblessure gehad, PSSM1, PPID en chronische oogontsteking. De acute fase van de bevangenheid bleef maar terugkomen. Op het eind stond hij op 7kg getest hooi (<5% suiker) en een handje vitalbix, 30 pillen methformine en prascend en werd hij toch weer bevangen. Toen wist ik het ook niet meer. Hij stond dat weekend echt op 3 benen en wilde eigenlijk geen pas meer lopen dus toen was het genoeg.

Het voelt ook zo dubbel want bevangenheid kunnen ze in theorie wel weer beter van worden maar we kregen hem maar niet uit die vicieuze cirkel en hij bleef elke keer maar terugvallen. We waren al een maand of 6 met hem bezig dus op een gegeven moment wil je je paard het ook niet elke keer weer aandoen zoveel pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 11:52 



 
Profiel   

Nelleke sterkte met het verlies van je pony.
Hier ook in 3 maanden 5200 euro erdoorheen en 2 overleden ponys.
Was het zo zat heb alles verkocht.
Ik had toen ook een enorme dip..
Nu wel weer een beetje andere met hun ponys aan het helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:03 



 
Profiel   

Weet niet meer wie het vroeg maar Fire is ongeveer 1 m, moet hem nog eens een keer meten.

Ayla: ze zijn hier alle 4 beleerd, al is Echo min of meer met pensioen en Rebel is nogal lui, dus is niet echt leuk om met hem te mennen.

Verder wel herkenbaar zulke dipjes, je hebt ook erg veel op je bord.

Har166: lastige keuzes zijn dat.

Lindsey: wat fijn dat Toliene zo goed gaat. Rij je nog wedstrijden of ben je daar inmiddels mee gestopt?

Nelleke: als ik het rijtje kwalen hoor, denk ik niet dat er nog een andere optie was, tenminste niet iets wat in het belang van je pony was .

Patricia: echt bizar hoeveel pech jij in zo’n korte tijd hebt gehad maar fijn om te horen dat je nu weer af een toe wat helpt met pony’s.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:01 



 
Profiel   

Linsey
wat fijn dat Toliene het zo goed doet, en voor je het weet is het april, en heb je een kleine ukkepuk rond dartelen <3

Ayla
Snap dat je Tango nog fors vindt hoor, is hij ook wel, maar vergeleken met de afgelopen jaren ziet hij er top uit.
Normaal weegt hij rond de 235 :o
Nu is het z’n 220, mag zeker nog wat af, maar vermoed dat dat in de winter nog wel gaat komen.

En wat balen van je dipje!
Maar het klinkt alsof je veel op je bord hebt; en dan ook nog alles goed wil doen, snap heel goed dat je dan in een dip komt.
Probeer je te focussen op de leuke dingen, en hopelijk is je verbouwing vlot klaar, dat zal ook een hoop schelen denk ik.

Nelleke
Als ik de lijst met symptomen/ klachten zo hoor is de PPID de trigger voor de HB geweest, dan kan je management perfect zijn, maar die ziekte kan echt roet in t eten gooien helaas.
Klinkt alsof je al het mogelijke gedaan hebt, en de beste keus gemaakt voor je paard
En heel eerlijk, als het mijn paard was geweest had ik precies het zelfde gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:17 



 
Profiel   

Patricia: fijn dat je een beetje je gedachten kunt verzetten met andere paarden. Je hebt een enorm moeilijke periode gehad, dat gaat niet in de koude kleren zitten.

Ayla: Ik snap je gevoel enorm. Ik heb namelijk hetzelfde. Werk, paarden, huishouden, momenteel 2 knhs opleidingen, de hond, sociaal leven en dan nog ontspanning.

Wat mij enorm helpt is zondag is een rustdag. Die dag doe ik niks aan huishouden, ga alleen kort naar stal om te mesten, we bestellen eten, en slapen uit. Geen verplichtingen en alleen lekker thuis met de hond. Door die dag echt niks te hoeven is dat mijn bijkom dagje en voel ik me niet schuldig naar mijn paarden.

Sunnie gaat ook enorm goed! Ze wordt momenteel beleerd voor de wagen. Dus gaan we daarna lekker een combi maken tussen rijden en mennen.

Sinds vorige week ben ik gestart met de KNHS opleiding jury mennen, en volgende week start ik ook mijn ORUN 2, als meninstructeur. Helemaal zin in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:37 



 
Profiel   

Kiekeboefje schreef
Kymberly sorry ik heb me erg vermaakt met jou collage :') Pepper is zo'n smeerpijn _O-


Hahahaha! Ik moest hier zo om lachen! Bedankt voor t aanmaken Jenny <3
Sorry was jullie kwijt. Zal vanavond of morgen even bijlezen en posten want we vliegen vanavond naar huis (waren een paar dagen in NL).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:21 



 
Profiel   

Patricia, wat fijn dat je je nu toch weer onder de paarden kan begeven.

Elaine, de PPID was onder controle met prascend. Daar hebben we in de periode 2x op geprikt en zijn waarden waren goed. Hij was gewoon zo erg insuline-resistent dat hij maar continu bleef terugvallen.

Linsey wat leuk de jury opleiding en ORUN.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 36 [ 895 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen