NMPRS hengstenkeuring 2022

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:44

Iedereen veel succes en tot morgen!

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 21:05

Heel veel succes morgen. Hopelijk is Marco nog een beetje schoon morgen.

Ik ben benieuwd naar alle knappe mannen.

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:13

Zie dit topic nu pas!

Schoonmoeder had 2 hengsten mee. Everton van t peggershofke en heartbreaker van de heesbeekhoeve.

Everton een 3de premie. Ook compleet mee eens. Hij was een ouder type hengst.

Heartbreaker levensgoedkeuring met een 1ste premie! Dit heeft hem superster gemaakt.


Verder heel knappe hengstjes gezien!
Hopelijk volgend jaar zelf met eigen dieren op de keuring

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:13

haha Sara, ik zie dit topic ook nu pas, ben vandaag op de keuring geweest en he mijn ogen uitgekeken, wat veel mooie hengsten lopen daar rond, heerlijk, voor iedereen gefeliciteerd met de behaalde premies :D

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:42

Ook ik zie het topic nu pas! Was een hele geslaagde dag. Ik had zelf geen hengst mee, maar heb me niet hoeven vervelen door het voorbrengen van andermans paardjes. Ik vond vooral de kleine maat nieuwe jaargang heel goed. Mooi om te zien weer!

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:02


stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 07:33

Allemachtig, de foto's van de ring fotograven zijn al online. Wat super snel. Dat wordt even goed genieten.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:29

Wat was dat een mooie dag. Wel erg koud zeg!
Onze Harley heeft een 1ste premie mogen ontvangen! Afbeelding
Heel erg blij mee en volgens mij is hij nu de 1ste champagne met een 1ste premie *\o/*

Bowie heeft ook een 1ste premie gekregen, ook daar natuurlijk heel blij mee. :):)
Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:35

gefeliciteerd met je mooie eerste premies *\o/*

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:15

Gefeliciteerd met de 1ste premies!!

Als hengst zijnde denk ik idd de eerste met een 1ste premie. Bij de merries heeft stal zeeveld er reeds een paar gehad dacht ik!

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:17

Proficiat, hij zag er goed uit. Hij heeft een mooi hoofdje en hals. Al zie ik de punten waar Rowan het over had er toch ook in terug. Zijn baasje in Duitsland zal wel blij zijn!

Inderdaad snel die foto’s zeg!
Helaas waren de hengsten die ik bij had wat te zenuwachtig voor een goede foto denk ik :')
Man man man, had er mijn handen vol mee.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:19

Hier ook genoten van al het moois in de ring en natuurlijk op de foto gezet. Het streven is bij mij en gelukkig ook van de andere ring fotograaf om de foto's de volgende dag online te hebben. Zo heeft iedereen nog lekker de "vibe" erin zitten.

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde premies!

Annelies het ligt er ook echt aan wie ze opstelt. Sommige paardjes zijn zo goed getraind dat de mensen op afstand kunnen blijven staan en ik dus een goede stand foto kan maken. Ik ga geen standfoto's maken bijvoorbeeld waar mensen half er voor staan of hun hand voor het hoofdje hebben. De bonte die jij bij had die stond inderdaad geen moment stil helaas. Zonde want dat vond ik ook echt een leuke voor de foto :D

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:37

Ja ik had echt 2 moeilijke opstellers bij helaas. De ene werd vroeger teveel getraind met snoep en komt dus telkens veeeeel te dichtbij en van niets onder de indruk :roll: (wel echt een schatje en super tof karakter verder) en de andere, zodra er iets afleiding is, is hij niet meer bij je terug te krijgen. Toen die in de losstapplaats stond ging het nog, omdat hij alles kon zien. Maar in de afgesloten ring met alles horen en niets zien was het helemaal om zeep. Het is wat het is _O-

Was geen commentaar hoor Rowan, ik had bij geen van beide een mooie standfoto verwacht _O-

Had op zich buiten nog wel een fotoshoot gewillen, maar het was zo vreselijk koud. Denk dat ze daar ook alleen mar met ingetrokken billen zouden staan.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:41

Ik had ook graag wat meer buiten op de foto gezet maar op het einde was het helaas donker en regen dus alleen patch had geluk net voor de pauze haha.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:46

En onze hengstjes zijn beide 80cm gemeten! Ben zo blij met deze nieuwe goedgekeurde minimaat hengsten erbij want er waren uiteindelijk maar 6 minimaatjes die door waren naar de 2de bezichtiging, heel erg weinig eigelijk.

Mijn eigen idee van het perfecte mini champagne paardje komt met mijn zelfgefokt hengstje King al heel aardig in de buurt, ben ontzettend enthousiast om hem nu verder gaan in te zetten op weer nog betere merries om nog meer te gaan verbeteren. De jury was in ieder geval vol lof over onze hengstjes. Ik was keitrots. :D

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:58

Jullie ook allemaal gefeliciteerd met jullie premies! Het was een goede dag :)
Annelies heb je van die champagne hengst nog foto's gemaakt?

Ja de eigenaresse is helemaal gelukkig met de 1ste premie!
Zeeveld had idd een homozyghoot champagne merrietje en diens moeder die 1ste premie hadden. Die homozyghoot staat in Engeland. De andere weet ik niet

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:33

Zelf geen foto’s gemaakt, had nog foto’s na de keuring willen maken, maar het was zo koud buiten. Zo jammer dat dat mooie weer niet even verder heeft doorgezet. Had veel hengsten goed gedaan denk ik.
Ik kwam wel op facebook deze nog tegen van Jett Fotografie. Daar was hij nog iets of wat ontspannen in de buitenring.
Afbeelding
Morgen komt zijn baasje hem halen. Als het nu mooi weer was konden we dan nog eens foto’s nemen, maar het is weer ***weer.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:04

Nou hier ook hoor! Harley staat met 2 dekens op buiten want vind het ook sneu hem op stal te houden..
Hopelijk volgende week weer 18 graden.

Mooi hengstje is die bonte annelies. Sprekend koppie. Jammer dat hij niet genoeg heeft laten zien, wie weet volgend jaar.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:21

Ja ik denk dat hij wel eentje hoger moet kunnen halen. Als ik hem nu wat voller had aangekregen, had er al meer mogelijk geweest denk ik.
De eigenaar praat al over hem volgend jaar brengen, maar ik weet niet of ik wel zin heb in hengsten van een ander volgend jaar. Er kruipt zoveel tijd en energie in naast alle andere zaken.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:02

Ja dat sowieso. Het is ook een hele verantwoordelijkheid om dat dan voor een ander dat te regelen en verzorgen.
En hij heeft nu voor 3 jaar dekken toch? Dus hey is nog geen moeten

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:16

Mijn foto's zijn besteld bij Rowan van King want inderdaad het was daar zo koud en weinig zin om er zelf nog foto's te maken.

Thuis wel snel deze foto gemaakt toen hij net van de trailer kwam. Hij wordt pas drie jaar in juni, ik denk dat hij nog wel wat meer volwassen moet worden maar ben toch al best tevreden. :o


Afbeelding

Colorstable

Berichten: 100
Geregistreerd: 25-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:16

Dustinlover schreef:
Ik had ook graag wat meer buiten op de foto gezet maar op het einde was het helaas donker en regen dus alleen patch had geluk net voor de pauze haha.


*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:46

Wat een mooi fijn diertje Vanessa. Ik denk ook dat hij met ouder worden nog positief zal verder ontwikkelen

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: NMPRS hengstenkeuring 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:10

Ja wat een kou! Eerst vrijdag al geen lekker weer om te wassen. En zaterdag kwam de zon ook maar met vlagen. Gelukkig was het zaterdag niet zo'n regendag als vandaag -O-

Knappe paardjes allemaal, leuk om te zien!

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:48

De foto's van Rowan zijn binnen, dank je wel voor de snelle service. Hier een paar voorbeelden,

Laureas Golden Kingdom of Perignon, silver classic champagne AMHA en nmprs, 80 cm gemeten. Heel blij mee.
Afbeelding

Afbeelding


En dan Wolfshoeve Sampson's Cooper, (smokey) zwartbont AMHA en nmprs, ook hij is 80 cm gemeten.
Afbeelding

Afbeelding

Aangezien het de bedoeling is om de champagnes klein en fijn te gaan fokken met toch de ruime beweging erbij denk ik dat deze twee me daarin heel goed zullen helpen. :D Ik had een beetje spijt dat King zijn voorpluk helemaal in de gel was verdwenen maar goed, dat had de trainer gedaan en het was beetje te laat om er nog verandering in te brengen.