Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag mbt shetlanderveulen

 
Profiel   

Mijn shetlandermerrie is in mei bevallen van een merrieveulen. Ik ben er erg wijs mee.
Ze is gedekt door een niet geregistreerde hengst, deze heb ik gekozen door zijn zeer lieve karakter en uitstraling. Mijn merrie heeft diverse premies op haar naam staan en is dus wel geregistreerd.
Nu weet ik dat mijn veulen niet automatisch geregistreerd kan worden wegens haar vader. Maar kan dat wel alsnog mbt een keuring o.i.d? Het lijkt me namelijk wel leuk om eens een keuring mee te maken met de kleine meid.
Ik ben een leek wbt het stamboek en dit is mijn eerste zelf gefokte shetlander en plan is ook om haar te houden. Het is dan ook eenmalig geweest met mijn merrie.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 18:31 



 
Profiel   

Deze vraag past op SMP, het topic verhuist daar naartoe:

F-AM -> SMP

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 17:28 



 
Profiel   

Je kan het veulen registreren met alleen de mama op papier.
Het NSPS is een gesloten stamboek, beide ouders moeten goedgekeurd zijn om volledig papier te krijgen om daar weer mee naar de keuring te kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 20:56 



 
Profiel   

Keuringen zijn voor stamboekdieren, paarden met hun afstamming op papier.
Wat je wel kan doen is met haar naar de zomershow komen volgend jaar, een hele leuke dag voor alle mini's t/m 106cm, kijk maar eens op FB/Instagram :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 09:37 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties :)

Zomershow is dacht ik ergens midden Nederland. Volgens mij wordt er weinig georganiseerd in het noorden van Nederland? Ik woon namelijk in het hoge noorden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-22 10:50 



 
Profiel   

Misschien bij plaatselijke verenigingen, soms hebben dorpen paardenkeuringen waar iedereen voor in kan schrijven? Het is niet zo breed gezaaid met events voor kleine paarden.

De zomershow is in Lunteren (GLD)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-22 10:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen