Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

ABOP test voor shetlanders

 
Profiel   

Hoi,

Ik denk er een beetje over na om in november misschien deel te nemen aan de ABOP test van het shetland stamboek.
Heeft er iemand hier ervaring me en hoe zo'n test verloopt.
Heb al via de website van het NSPS veel info gevonden maar hoor ook graag wat info van het werkelijke verloop van zo'n test.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-22 13:23 



 
Profiel   

F-AM -> SMP

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 11:14 



 
Profiel   

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Moet je hiervoor lid zijn van het stamboek?
Is het al bekend waar dit gehouden word?

Zou de test geschikt zijn om te rijden door een 10jarige ruitertje onder het zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 11:27 



 
Profiel   

Wat willen jullie weten?
Ik ben er dit jaar niet bij omdat al mijn pony's al ABOP gelopen hebben.

Je moet lid zijn van het stamboek en pony moet op naam staan.

Een paar jaar is het in Bunschoten gehouden, vorig jaar Maren-Kessel en dit jaar heb ik niet verder gekeken omdat ik zelf niet rij dan dat ze het nog niet wisten.

De proeven, incl parcoursen, staan op de site.
De meeste ruitertjes struikelen over het springen, dat is toch wel een best parcours voor de kinderen is mijn ervaring.

Ze willen graag fris voorwaarts gereden pony's zien. Gangen en aanleg worden beoordeeld, niet of je volte rond is.

Je meld je, je kan van te voren al los rijden. Dan span je weer uit/zadel je af en ga je de ring in. Pony moet eerst aan de hand gestapt en gedraaft worden en daarna mag je inspanningen/opzadelen voor de jury. Even een rondje door de baan en als je klaar ben mag je aan je proef beginnen. Na je dressuur mag je nog beschermers om doen, eventueel van rijder wisselen, gaatje aansingelen en dan rij je je parcours.
Je bent dus best een hele tijd in de baan, wel veel relexter dan bij een wedstrijd waar je echt op tijd moet starten enzo. Maar echt wel anders ivm het opzadelen/optuigen in de baan.

En dan is het wachten tot iedereen klaar is voor de uitslag. Afgelopen jaren waren er maar rond de 5 pony's dus het is echt geen dag programma.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 07:16 



 
Profiel   

Zijn er nog mensen die heen gaan?

Ik waarschijnlijk over 4 jaar pas weer, als mijn veulentje betuigd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 13:48 



 
Profiel   

In de nieuwe Shetlandpony staat dat de ABOP in Maren-Kessel gehouden word.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-22 09:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen