Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 20:52

Ik zoek een goed passend regendeken van 0 tot 50 gram.

Onze shet is 1m05 en best fors gebouwd (kleine dikke nek, brede borst)

ik heb het idee dat alle dekens zo strak om de hals zitten. Mijn haflinger heeft een Amigo bravo XL, maar die zijn er niet in de pony maten, bovendien hebben ze een fijne V sluiting, en alle pony modellen blijven een rechte sluiting te hebben.

Ik heb nu een EJ sterrendeken maar die zit best krap.

Iemand tips?


*ps ik zoek geen opmerkingen over waarom ik een deken wil, dat ga ik hier allemaal niet neerpennen, ik moet er gewoon ene* :o ;)


Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:54

Ik heb fijne dekens gekocht bij MHS. De mini horse shop. Goed opmeten van schoft tot staart, maar vooral van middenvoor op de boeg naar de achterkant van de achterbenen.

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:00

Amigo pony plus 50gram met disc sluiting. Deze heb ik ook voor mijn shet, sluiting valt laag.

Anders de rhino wug lite proberen, v sluiting en valt daardoor ook ruimer bij de hals.

Fientj

Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-11

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:11

Mijn minishet kleiner is (80 cm) maar wel vergelijkbaar gebouwd heeft dekens op van de minihorseshop.
Ik heb ze toen een mail gestuurd welke dekens ze aanraden.

Mijn NMPRS heeft dekens van Bucas op, die liggen echt perfect. Alsof ze mijn pony als voorbeeld hebben gebruikt om de deken te maken. Ik had bucas graag voor mijn shet uitgeprobeerd maar ze maken ze niet in haar maat.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:19

Mijn shet van 92 cm heeft een ej deken, maar een veel grotere maat als wat ik verwachtte. Heb een deken van een vriendin die hij past meegenomen naar de ej. Op de grond gelegd en ben er dekens op gaan leggen

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:37

Onze shet van 95cm had dekens van Nika. Maar had ook een hele mooie deken van BR voor hem, die beviel ook heel goed.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 16:41

merci voor de reacties, ik heb nu een rhino pony plus aangekocht in de hoop dat de V sluiting met de Disc soelaas brengt, moest dat niet het geval zijn hou ik jullie op de hoogte en probeer ik eens enkele van de door jullie genoemde dekens.

Ej deken past niet: gaat steeds schuin liggen. te krab op de borst.
Bucas weet ik zo al met de dikke hals met lage aanzet van mijn shet dat dit een no-go is.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 16:48

Fientj schreef:
Mijn minishet kleiner is (80 cm) maar wel vergelijkbaar gebouwd heeft dekens op van de minihorseshop.
Ik heb ze toen een mail gestuurd welke dekens ze aanraden.

Mijn NMPRS heeft dekens van Bucas op, die liggen echt perfect. Alsof ze mijn pony als voorbeeld hebben gebruikt om de deken te maken. Ik had bucas graag voor mijn shet uitgeprobeerd maar ze maken ze niet in haar maat.



Ik heb een bucas smartex voor onze Mini
Dus ze zijn er wel klein .
Voor onze Mini is ie juist aan de korte kant
Dus mag evt verhuizen. De deken dan toch

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:16

Bij mijn minis, maat 105 en 110 normaal en die zijn beide rond de 85cm valt bucas gewoon twee maten groter. De 107 valt dus als een 115 en is een soepjurk die inregent op mijn breedste shet. Dus mijn ervaring is dat bucas er niet is voor pony's kleiner dan 90cm.

Ik hoop dat de Rhino goed past ts, dat is voor de mijne helaas ook geen optie. Gelukkig passen die van mij dan wel weer goed in EJ/MHS/BR en de grootste ook in Nika. Alleen dikke dekens van MHS zijn wel wat kort.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:55

Jorex schreef:
Bij mijn minis, maat 105 en 110 normaal en die zijn beide rond de 85cm valt bucas gewoon twee maten groter. De 107 valt dus als een 115 en is een soepjurk die inregent op mijn breedste shet. Dus mijn ervaring is dat bucas er niet is voor pony's kleiner dan 90cm.

Ik hoop dat de Rhino goed past ts, dat is voor de mijne helaas ook geen optie. Gelukkig passen die van mij dan wel weer goed in EJ/MHS/BR en de grootste ook in Nika. Alleen dikke dekens van MHS zijn wel wat kort.


Onze is maar amper 80 cm hoog :j

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 20:56

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk / hoop dat ik mijn pasvorm gevonden heb :)

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:00

Mijn rhino is alweer een aantal jaar oud maar zijn super fijne dekens!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:01

Ik wou net zeggen, Horseware.

Ik heb 2 Bucas smartex dekens liggen omdat die op een nat paard kunnen, maar vind de pasvorm om te huilen.

Verder heb ik een bijna oneindige stapel Horseware dekens liggen in maar 130 en 137cm onderlengte.
De eerste kwamen ruim 22 jaar geleden uit Engeland (zelf daar vandaan gehaald) omdat er in NL nog niets te krijgen was. Liggen als een huis en de oudste zijn nog steeds heel (niet helemaal waterdicht meer, maar dat mag na al die tijd ;) )

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:32

Ziet er netjes uit Haf_woezel

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 11:37

Dank jullie!

heb de pony plus 50 gram met disc ook nog besteld omdat de 200gram voorlopig nog te warm is, hopelijk kan ik van die hetzelfde zeggen

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:31

Vindt de disc sluiting minder fijn .
Onze E pony droeg hem en onze shet maakte hem open ...

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:58

Haf_Woezel schreef:
Dank jullie!

heb de pony plus 50 gram met disc ook nog besteld omdat de 200gram voorlopig nog te warm is, hopelijk kan ik van die hetzelfde zeggen


Heb je van deze een linkje? Heb precies hetzelfde probleem en idd nu 2x rhino liggen want die zitten gewoon fijn. Maar om nou alleen maar 250-200gr dekens te hebben liggen..
Ergste van het niet passen vind ik nog wel dat als ze dan bij de hals helemaal top zitten dat het dan jurken tot de grond zijn. Ik heb een mega fijn gebouwde pony van 1.06 maar wel met lage hals aanzet.
Zei gisteren nog je zit altijd in de knoop met spullen voor zo een smurf. :+

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 15:56

tirzasarah10 schreef:
Haf_Woezel schreef:
Dank jullie!

heb de pony plus 50 gram met disc ook nog besteld omdat de 200gram voorlopig nog te warm is, hopelijk kan ik van die hetzelfde zeggen


Heb je van deze een linkje? Heb precies hetzelfde probleem en idd nu 2x rhino liggen want die zitten gewoon fijn. Maar om nou alleen maar 250-200gr dekens te hebben liggen..
Ergste van het niet passen vind ik nog wel dat als ze dan bij de hals helemaal top zitten dat het dan jurken tot de grond zijn. Ik heb een mega fijn gebouwde pony van 1.06 maar wel met lage hals aanzet.
Zei gisteren nog je zit altijd in de knoop met spullen voor zo een smurf. :+

https://hypostore.nl/amigo-pony-plus-50g.html

Twirre2006
Berichten: 123
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:59

Amigo Hero pony plus is hier favoriet voor de shetjes. Heb ook goede ervaringen met de shet dekens van de Kroo, erg ruim verstelbaar. Ook wel dekens van de MHS gehad maar vond ik de kwaliteit wat minder van.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:06

@Zinzi wat gek dan. Net of zijn de mijne dan verkeerd gelabeld. Het gaat bij mij namelijk om zowel de 0 als de 150 gram die vallen als 115 ipv 107.
Amigo pony is er zeker niet kleiner dan 114 als kleinste maat? Anders zou ik dat zeker ook nog wel eens willen proberen. Voor die shetten boven de meter is vaak nog wel wat te vinden in allerlei merken met een speciale pony variant, maar alles daar beneden is nog lastiger. Welke maat hebben de jouwe van de kroon, Twirre? En hoe groot zijn jouw shetjes? Ik zie dat ze daar wel mijn pony's hun maten ook hebben.

Haf_Woezel

Berichten: 457
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 17:15

ik vind dat de horseware dekens inderdaad "lang" vallen maar dat vind ik net fijn, andere merken zijn vaak nipt, en is de hele buik of bovenbene nog nat als je een enigszins ronde pony hebt, want het deken volgt die buik natuurlijk :)
mijn pony plus zou is geleverd vandaag!! straks gelijk passen *\o/*

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:37

Onze Mini staat erg rond
Haar buik komt momenteel wel onder de bucas uit :x

Twirre2006
Berichten: 123
Geregistreerd: 05-01-21

Re: Welk deken voor shetlander: goede pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:27

@jorex van de amigo heb ik op Kristie van 98 cm de 130 cm ondermaat.
Van de Kroo heb ik voor Kristie de ondermaat 135 cm en die past ook heel mooi op Mindy van 104 cm. Heb ik de voorsluitingen wat losser.

Twirre2006
Berichten: 123
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:28

Ik heb de dkr sport mini outdoordeken 100 gram.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:41

Mijn 300 gram MHS valt gewoon erg kort. Onderdeken komt er ook aan beide onderuit. Ik heb er nu een 100 gram onder liggen. Op de foto nog niet en je ziet gewoon een randje blote buik.
Afbeelding

Ik moet ook een nieuwe onderdeken, deze schuift achter zijn schoft. Ik heb voor mijn andere die van MHS en die valt mooi. De huidige heeft geen buiksingels dus ik vermoed dat hij daarom achter zijn schoft trekt. Die van MHS is nu niet meer in zijn maat te krijgen. Hij heeft normaliter ondermaat 105/is opgemeten op 107. Maar de bucas 107 is dus gelijk aan 115 qua maat. Dus die valt zelfs voor mijn langere shet als een soepjurk. En ik heb dus nog nergens anders dan MHS een fatsoenlijke onderdeken gezien voor hem.