Waar vind ik een nieuw maatje voor mijn mini appaloosa?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Waar vind ik een nieuw maatje voor mijn mini appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 08:17

Vorige week heb ik een van mijn mini's moeten laten inslapen. Ze waren samen opgegroeid, 12 jaar beide en zijn maatje staat nu in de Bosdreef omdat hij zo aan het treuren was dat hij niet meer at. Gelukkig zijn zijn waardes nu goed en mag hij vrijdag naar huis.
Ik heb nog 2 grote paarden maar die staan op de wei en dat mag de overgebleven mini niet (de hele dag) Ik zoek dus een maatje voor hem (ook al ben ik daar zelf nog lang niet aan toe...) Ik wil er een van ongeveer dezelfde leeftijd en een ruin (ivm het vele spelen) maar dit is bijna onmogelijk om te vinden blijkbaar !
Het beestje hoeft niets te kunnen behalve meelopen aan een halster, geen hb geschiedenis en zou rond de 1.05m moeten zijn. Weet iemand toevallig een adresje ?
Liefst niet al te duur, da kosten zijn over afgelopen 2 wkn al meer dan 6000euro

ellepel

Berichten: 47346
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 08:41

heb je al op marktplaats gekeken,staan best wel wat op :j

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 08:59

ellepel schreef:
heb je al op marktplaats gekeken,staan best wel wat op :j


Ik kijk elke dag, maar als je uitfiltert op ruin en de leeftijd dan blijft er weinig over. Ik wel perse rond zelfde leeftijd 8-17 jr en dat valt gewoon niet mee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:07


RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Waar vind ik een nieuw maatje voor mijn mini appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:21

Ik heb zelf geen paardje beschikbaar maar heb je een pb gestuurd met ie and die dat mogelijk wel heeft..

Annabel

Berichten: 4869
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:35

karuna schreef:
Allereerst sterkte met het verlies van je kleintje.

Maar heb je al aan Joep gedacht? Deze heeft een eigen topic op bokt en zoekt een nieuw plekje. Al is hij wel veel jonger dan je zoekt, maar wie weet klikt het.
[PP] Een tweede kans voor Joep, een Welsh A hengst veulentje

Ja deze wilde ik ook al linken!

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 12:51

mensen, ik snap dat het allemaal goed bedoeld is, maar ik kijk naar het belang van mijn mini op dit moment, en die zoekt een leeftijdsgenootje, ruin vanwege het spelen, liefst een die wat onverstoorbaar is want die van mij is wat onzeker.

Ik ga niet beginnen aan jongere ponies want ik hoop dat al mijn paarden minstens 30 worden...maar dan zit ik straks weer met hetzelfde (eentje die wegvalt en weer ander maatje zoeken).

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Waar vind ik een nieuw maatje voor mijn mini appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:25

Heb je al een maatje gevonden? Stuur mij anders even een PB.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:44

Sterkte!

Ik zou zelf een advertentie plaatsen. Er zijn vaak wel mensen in dezelfde situatie die de knoop niet durven door te hakken hun pony te adverteren.

Hier bij toeval 2 keer leeftijdgenoten op het pas gekomen na overlijden. Pony overleed toen mijn ruin 11 was. Ruin heeft een hb verleden dus ik zocht een pony met dezelfde behoeftes. Merrie was ook 11 en ook een HB verleden. Inmiddels zijn ze beide 17 en worden vergezeld door een 22 jarige zonder geschiedenis.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Waar vind ik een nieuw maatje voor mijn mini appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 13:05

Ik heb er een gevonden ! bedankt iedereen