Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Nsps (Zenture v. Geldersoord x Howard v. Stal Geerhof)

 
Profiel   

Ik heb een Shetlander gekocht en zou haar graag laten dekken. Aangezien zij aan de maat is zoek ik een kleinere of kleinfokkende hengst.
Ze is langgelijnd dus opzich een hengst met een iets kortere rug. Karakter vind ik ook belangrijk.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 23:18 



 
Profiel   

Er is juist veel vraag naar grotere shetlanders, ik zou niet kleiner fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-23 07:45 



 
Profiel   

EHK -> SMP

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 21:27 



 
Profiel   

Je moet een hengst met een correcte rug nemen, niet met een kortere rug. Fokken is geen optellen en aftrekken. En ik zou ook in de grote maat blijven. Scheelt ook weer rare beenstanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-23 21:46 



 
Profiel   

Je hebt een prachtige grote shet, fok alsjeblieft met een grote shet hengst. Echt die kleintjes hebben een hoop ellende met tanden, hoeven en benen...

Daarbij wat is er nou mooier daN een shet van formaat waar je niet zo snel uitgroeit als kind... je kunt er zoveel meer mee :)

Succes met je keuze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 08:59 



 
Profiel   

Ik zou ik de zelfde maat blijven ongeveer, gewoon een grote maatse.

Hoe ver wil je reizen voor een hengst? Aangezien (op een paar na) alles natuurlijk dekt.
Welke hengsten spreken je aan? Vanuit daar zoeken naar een hengst die je merrie aan zou kunnen vullen.
Karakters worden helaas niet gekeurd, dus je moet toevallig al weten hoe een hengst is of fokt (ook 2 verschillende dingen).
De vader van mijn Deedee was een lastig heerschap, totaan zijn dood eerder dit jaar op 35 jarige leeftijd, maar Deedee is goud waard, net als de andere veulens die ik er van gefokt heb. Mijn ervaring is dat het karakter van de merrie belangrijker is dan die van de hengst, maar er zijn ook wel lijntjes die bepaalde dingen wel vererven (dat zie ik heel erg bij mijn Ebje, heb met broertjes, ooms, tantes, vader en opa gewerkt).

Ik zou wel nog met je merrie naar de keuring gaan om te kijken of ze nog kroon kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 15:31 



 
Profiel   

Dennis schreef
Ik zou ik de zelfde maat blijven ongeveer, gewoon een grote maatse.

Hoe ver wil je reizen voor een hengst? Aangezien (op een paar na) alles natuurlijk dekt.
Welke hengsten spreken je aan? Vanuit daar zoeken naar een hengst die je merrie aan zou kunnen vullen.
Karakters worden helaas niet gekeurd, dus je moet toevallig al weten hoe een hengst is of fokt (ook 2 verschillende dingen).
De vader van mijn Deedee was een lastig heerschap, totaan zijn dood eerder dit jaar op 35 jarige leeftijd, maar Deedee is goud waard, net als de andere veulens die ik er van gefokt heb. Mijn ervaring is dat het karakter van de merrie belangrijker is dan die van de hengst, maar er zijn ook wel lijntjes die bepaalde dingen wel vererven (dat zie ik heel erg bij mijn Ebje, heb met broertjes, ooms, tantes, vader en opa gewerkt).

Ik zou wel nog met je merrie naar de keuring gaan om te kijken of ze nog kroon kan worden.


Voor een goede hengst wil ik best wel rijden.
Toch besloten om inderdaad een grote maat hengst te nemen. Twijfel nog tussen een zwarte of toch een kleurtje of bont.
Ik ga haar eerst weer even in conditie krijgen. Maar ze doet het super aan de dubbele longeerlijn. Kan best leuk lopen. Misschien dat ik dan toch nog naar de keuring ga. Zou leuk zijn als ik haar toch kroon krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 19:07 



 
Profiel   

Neon schreef
Je hebt een prachtige grote shet, fok alsjeblieft met een grote shet hengst. Echt die kleintjes hebben een hoop ellende met tanden, hoeven en benen...

Daarbij wat is er nou mooier daN een shet van formaat waar je niet zo snel uitgroeit als kind... je kunt er zoveel meer mee :)

Succes met je keuze!


Dank je wel. Ben ook erg blij met haar. Super lief en braaf en geen Houdini. Komt braaf naar je toe en gek op aandacht.
Ik ga dan toch maar voor een grote maat shet alleen weet nog niet of ik nu een zwarte moet doen of een kleurtje /bont.

Heb Holland van de ruimzicht & G-star in gedachte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 19:09 



 
Profiel   

Holland vind ik zelf ook een hele aansprekende hengst.

Mijn merries zijn ook geen kroon, hebben beide wel de premies, maar niet de veulens (ene merrie gaat niet gedekt worden, die ander heeft vorig jaar haar 1e veulen gehad), ze zijn beide wel prestatie sport-AA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 19:24 



 
Profiel   

Ik was gister jarig dus kon helaas niet naar de hengstenshow maar ga binnenkort een keertje langs bij Laura om hem te zien. Op de filmpjes vind ik hem
goed bewegen. Maar wie weet komen we op een andere hengst. Zij zitten nog redelijk in de buurt. Verder ben ik nog niet echt thuis in de hengsten bij de Shetlanders. Heb net hele studie voor mijn kwpn merrie gedaan en nu mag is mijn shet aan de beurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 07:33 



 
Profiel   

Hoi! Wij waren zaterdag ook bij de hengstenshow en nu vollop aan het nadenken of we dit jaar al gaan dekken. Nu dus ook aan het zoeken naar nakomelingen van verschillende hengsten, maar omdat ik nu al heb gemerkt dat dit lastiger is dan het lijkt hoop ik alles via één manier te kunnen vinden. Daarom heb ik nu een facebookpagina aangemaakt, voor onder andere topics zoals deze, of als je merrie drachtig is of het voorstellen van je pony zodat mensen kunnen zien wat voor nakomelingen er uit een hengst kunnen komen: https://www.facebook.com/groups/752100689894532

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 10:51 



 
Profiel   

Leuk idee, ik heb gevraagd of ik lid kan worden.
Voor de sport vind ik het helemaal wel interesant, vooral karakter.

Ik heb zelf meerdere veulens van 1 hengst gefokt en in de sport uit gebracht.
En uit een andere hengst met best wat kinderen en klein kinderen gereden. En dan is het leuk om overeenkomsten en verschillen te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 11:15 



 
Profiel   

Dennis schreef
Leuk idee, ik heb gevraagd of ik lid kan worden.
Voor de sport vind ik het helemaal wel interesant, vooral karakter.

Ik heb zelf meerdere veulens van 1 hengst gefokt en in de sport uit gebracht.
En uit een andere hengst met best wat kinderen en klein kinderen gereden. En dan is het leuk om overeenkomsten en verschillen te zien.



Leuk! Ik heb je geaccepteerd. Deel ook vooral je eigen pony's in de groep, zodat we daar zoveel mogelijk nakomelingen kunnen vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 11:23 



 
Profiel   

LVDPhoto schreef
Hoi! Wij waren zaterdag ook bij de hengstenshow en nu vollop aan het nadenken of we dit jaar al gaan dekken. Nu dus ook aan het zoeken naar nakomelingen van verschillende hengsten, maar omdat ik nu al heb gemerkt dat dit lastiger is dan het lijkt hoop ik alles via één manier te kunnen vinden. Daarom heb ik nu een facebookpagina aangemaakt, voor onder andere topics zoals deze, of als je merrie drachtig is of het voorstellen van je pony zodat mensen kunnen zien wat voor nakomelingen er uit een hengst kunnen komen: https://www.facebook.com/groups/752100689894532


Super leuk. Ik ga binnenkort een keertje langs bij Laura en dan gaan we kijken wat het beste past bij die van mij. Heb nu op 1 Holland en 2 G-star

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 15:21 



 
Profiel   

kiko schreef
LVDPhoto schreef
Hoi! Wij waren zaterdag ook bij de hengstenshow en nu vollop aan het nadenken of we dit jaar al gaan dekken. Nu dus ook aan het zoeken naar nakomelingen van verschillende hengsten, maar omdat ik nu al heb gemerkt dat dit lastiger is dan het lijkt hoop ik alles via één manier te kunnen vinden. Daarom heb ik nu een facebookpagina aangemaakt, voor onder andere topics zoals deze, of als je merrie drachtig is of het voorstellen van je pony zodat mensen kunnen zien wat voor nakomelingen er uit een hengst kunnen komen: https://www.facebook.com/groups/752100689894532


Super leuk. Ik ga binnenkort een keertje langs bij Laura en dan gaan we kijken wat het beste past bij die van mij. Heb nu op 1 Holland en 2 G-star



Leuk, veel plezier! Het is dat wij voor dit jaar niet opzoek zijn naar zwart(bont) anders was ik zeker voor één van die gegaan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-23 16:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen