Lange teugelen met mini's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Lange teugelen met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 03:56

Zijn er meer mensen die lange teugelen met hun mini's? :D

Deel je foto.

Ik heb net kaptomen in Duitsland besteld (Ik woon in Canada) en werk met ze aan de basis. Ik heb 2 mini's.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Lange teugelen met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 04:22

Mijn mini is 160 cm plus (trekpaard) maar wij lange teugelen behoorlijk veel. Weinig materiaal hiervan omdat ik het vaak alleen doe

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:30

Ik werk aan de hand met mijn minipaardje dat is wat meer vanuit de schouderpositie.
Super leuke afwisseling heb er ook maandelijks les in.
Inmiddels begonnen met een begin van de paiffe :D helaas heb ik zo even geen foto's

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 16:22

Mijn tutje Ebony is vorig jaar manifestatie kampioen geworden aan de lange teugel.
Afbeelding

Deedee bij Piet Bakker
Afbeelding
Afbeelding

Benno jaren geleden in het M2.
Afbeelding

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Lange teugelen met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:00

Jaaaa, ik lange teugel met mijn grote Shetlandermerrie. Zó gaaf om samen te doen. Alleen nog geen actiefoto's helaas.

Ze doet het gewéldig, ze is zelf ook enorm enthousiast, de schat!!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 18:38

Ik doe heel sporadisch eens een lesje. Verder men ik meer met ze dan ik aan de hand doe bij gebrek aan les. Ze kunnen het wel redelijk, zelfs al een pasje wijken en al. Maar ik ben zelf zo onhandig nog, vooral bij het van hand verwisselen. Ik doe het niet vaak genoeg. :')
Afbeelding
Afbeelding

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:04

Lang niet gebokt. Maar zit nu te genieten vd fotos van Ebony DeeDee en Benno. Erg leuk dat je ze deelt Dennis

En de foto van Jorex wat een leuk dier ook.

Hier geen mini maar lang teugelen vind ik het leukste om te doen. En een grote fan van Shets en mini paarden dus

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Lange teugelen met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:39

Ik ga meelezen! Mijn Shetlander moet hoognodig afvallen en ik zoek manieren om het werk leuk te houden := Zelf nog nooit met een lange teugel gewerkt

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:58

HippoLogic schreef:
Zijn er meer mensen die lange teugelen met hun mini's? :D

Deel je foto.

Ik heb net kaptomen in Duitsland besteld (Ik woon in Canada) en werk met ze aan de basis. Ik heb 2 mini's.


Mag ik weten waar je die gekocht hebt?

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: Lange teugelen met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:23

Ik doe heel veel aan de lange teugel, niet alleen met een mini maar ook met grote paarden. Mooie manier om ze te gymnastiseren.
Het lukt me even niet om foto's te plaatsen maar op de site in de link in mijn onderschrift zijn meer dan genoeg foto's te vinden.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:57

Leonie en Marjan Smit lange teugelen met hun minipaarden, prachtig om te zien, de hengst Bunga beheerst zelf de piaffe en passage. Het eerste weekend op Horse-event doen zij mee in onze (NMPRS) demo waar kleine paarden groots in zijn :D

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 07:49

Ik ben met onze shet bezig om het te leren. Hij vind het nog best moeilijk en draait dan snel om.
Bij mijn rijpaard was het makkelijker te leren omdat ze de hoefslag natuurlijk kent. Heeft iemand hier tips voor?

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:05

Hannanasjuh schreef:
Ik ben met onze shet bezig om het te leren. Hij vind het nog best moeilijk en draait dan snel om.
Bij mijn rijpaard was het makkelijker te leren omdat ze de hoefslag natuurlijk kent. Heeft iemand hier tips voor?


Toen ik begon, liep ik eerst een tijdje op schouderpositie en dat ben ik vervolgens in kleine stapjes gaan uitbouwen om meer naar de achterhandpositie te komen. Het handigste is om de oefeningen in kleine stapjes op te knippen. Snap je wat ik bedoel? Rustig opbouwen, veel belonen en ze snapte het al snel. Succes!!!

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 07:48

Twiggy2008 schreef:
Hannanasjuh schreef:
Ik ben met onze shet bezig om het te leren. Hij vind het nog best moeilijk en draait dan snel om.
Bij mijn rijpaard was het makkelijker te leren omdat ze de hoefslag natuurlijk kent. Heeft iemand hier tips voor?


Toen ik begon, liep ik eerst een tijdje op schouderpositie en dat ben ik vervolgens in kleine stapjes gaan uitbouwen om meer naar de achterhandpositie te komen. Het handigste is om de oefeningen in kleine stapjes op te knippen. Snap je wat ik bedoel? Rustig opbouwen, veel belonen en ze snapte het al snel. Succes!!!



Ja ik snap ik helemaal. Dankjewel

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Lange teugelen met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:14

Ik ben pas begonnen met mijn mini, nu 2 x geoefend. Rechtsom lijkt ze het makkelijker te snappen dan linksom. Ze wordt ook nog erg afgeleid in de bak, omdat ze die nog niet goed kent.
Maar ik laat haar allebei de kanten op weg stappen en halt houden. Als ze stapt maakt het niet uit als ze de hoefslag af gaat, ze moet eerst leren om voorwaarts te gaan.
Ik laat haar 3x weg stappen en halt houden. Dan de andere kant op 3x weg stappen en halt houden en dan is het klaar.

Ik merkte dat ze de 2e keer al iets beter reageerde dan de eerste keer. Maar ze is pas 3 jaar en verder nog erg weinig gewend, dus we doen rustig aan.

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:45

Heeft iemand tips hoe ik mijn 3,5 jarige miniruin langzaamaan aan de lange teugels leer lopen? Longeren (aan enkele lijn) gaat inmiddels best goed.
Welke materialen heb ik nodig (kaptoom, hoofdstel en/of longeersingel)? Hij is nog geen bit gewend.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Lange teugelen met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:53

Laat je pony eerst aan het bit wennen, dat kan ook aan de longeerlijn, of tijdens het wandelen.

Daarna kan je aan beide bitringen een teugel vast maken, gebruik een lange slofteugel of men teugels. In het begin is het makkelijkste om te starten met een longeersingel. Dan zijn de hulpen iets meer gekaderd.

De volgende stap ligt er een beetje aan hoe je pony het aangeeft. Eerst loop je langs hem bij de schouder, en je gaat steeds een stukje verder naar achteren lopen. De stemhulpen die je aan de longe gebruikt, gebruik je nu ook om aan te stappen. Start een beetje langs de bakrand zodat ze steun hebben. Zelf vind ik het handig om een zweepje bij te hebben dat je kan gebruiken als binnenbeen.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Lange teugelen met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:02

Mijn minipaard loopt aan de lange teugel, we zijn nu bezig met recht richten en pasje wijken en schoudervoor. Maar we moeten nog veel leren :D Actie foto heb ik helaas niet...

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Lange teugelen met mini's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:54

Lange teugelen kan ook prima bitloos. Ik doe het ook wel aan de sidepull als het zo uitkomt..