Wat voor zadel op je shet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:46

monica12 schreef:
pannekoekzadel vind ik het beste op een shetje


Nou ik zeker niet, dat vind ik juist het slechtste.....

Auks

Berichten: 722
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: sneek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:54

Eliana schreef:
1 pinokkio zadel alleen daar is zo'n beigel dingetje afgebroken dus daar kan geeb beugel meer aan ( iemand een idd hoe we daar iets op kunnen verzinnen ?? )


Wat voor zadeltje is het? een oudere met dikkere opplakbomen? of een nieuwe met dunnere opplakbomen?
Als je hem niet meer kunt repareren weet ik misschien iemand die belang heeft bij die bomen.

By the way, wij hebben op mijn shet een pinokkiozadel voor mijn dochter van 5 en voor de bijrijdster van 8 een westernzadeltje en dat ligt super! Het pinokkiozadle is alleen maar leuk voor kleinere kinderen en pony's die niet bokken Want een grotere ruiter land anders met de billen op hat harde plastic.....

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:00

Wij hebben een pinokkiozadeltje. Maar ja mijn dochtertje is nog maar 6 en voor haar is dit het makkelijkst. Het past trouwens ook op een maatje groter en zelfs op mijn paard. Hoewel we daar maar niet een gewoonte van gaan maken.
Als ze straks beter kan rijden zal er ook well een beter zadel komen, maar voorlopig kan dit prima.
Het ligt trouwens mooi stabiel, staartriem is niet nodig.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 22:00

Zo'n westernzadeltje lijkt me ook wel iets, die heb je dus ook in van die kleine maten? Mijn shet is alleen nog niet ingereden, ik weet niet hoe dat gaat lopen maar dat wil ik dus in augustus gaan doen, vandaar dat ik om advies vraag. Tot nu toe klinkt de wintec mij het best in de oren Bedankt allemaal alvast voor jullie bijdrage

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:49

Auks schreef:
Eliana schreef:
1 pinokkio zadel alleen daar is zo'n beigel dingetje afgebroken dus daar kan geeb beugel meer aan ( iemand een idd hoe we daar iets op kunnen verzinnen ?? )


Wat voor zadeltje is het? een oudere met dikkere opplakbomen? of een nieuwe met dunnere opplakbomen?
Als je hem niet meer kunt repareren weet ik misschien iemand die belang heeft bij die bomen.

By the way, wij hebben op mijn shet een pinokkiozadel voor mijn dochter van 5 en voor de bijrijdster van 8 een westernzadeltje en dat ligt super! Het pinokkiozadle is alleen maar leuk voor kleinere kinderen en pony's die niet bokken Want een grotere ruiter land anders met de billen op hat harde plastic.....


Al wel een ouder geloof ik.
Het is maar 1 flap zeg maar, dus er zit geen flap onder waar je de singeal aan vast kan maken
Ik zal er vandaag nog wel even een foto van maken

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:53

Ik heb altijd zonder zadel op mn verzorgshet gereden omdat ze nooit goed lagen bij haar. (ze was nogal dik ) Misschien is een pinokkiozadel een goed idee? Volgens mij niet hetzelfde als een pannekoekzadel. Bij een pinokkiozadel kan je (volgens mij altijd) dingen losmaken door klitteband en zo het zadel op de juiste maat maken. Dit klinkt vast helemaal niet logisch, maar volgens mij zijn ze erg handig!

Flosje
Berichten: 80
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Boxtel

Re: Wat voor zadel op je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:00

ik rij gewoon zonder zadel da zit veel lekerder . maar je krijgt er wel spierpijn van

Turbootje

Berichten: 139
Geregistreerd: 12-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:08

Ik reed met een zuperplat (missch. pinokkio) zadel.
Als je er aan went zit het wel lekker maar ik zat ook altijd door en ik heb een paar keer gesprongen en er is iedere keer wel een beugeltje gesprongen.
Zadel naar de schoenmaken (jaja die kan ook zadels maken! ) en weer rijden, naja nu rijden we niet meer.......

Maar zo'n plat zadeltje is best lekker voor kleinere ruiters als de beugeltjes niet breken..........

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:11

monica12 schreef:
pannekoekzadel vind ik het beste op een shetje


nee dat schuift teveel op een dolle shet, geef mij maar t pinnokio zadel

Jollybollie

Berichten: 584
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: Etten-Leur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:12

Ik heb een Wintec 500 15" voor Jolly (1.03m).

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:30

Ik weet niet precies welk merk ik heb, maar het is een 16 inch met een brede boom. Vind hem iets te lang, dus ik ga kijken voor eem 15,5 inch.
Afbeelding

lee

Berichten: 182
Geregistreerd: 28-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:32

ik denk dat je het beste een zadel zonder boom kan doen als je er niet serieus mee gaat rijden, als het tenminste een shetlander is zoals van capopjekop

horsiej

Berichten: 2045
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: westland.

Re: Wat voor zadel op je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:41

ik heb zo een kunstof zadel op mn vzshet liggen,
niet zo een pinokkio maar een andere.
* zoekt foto... *

Afbeelding

De beugels horen er niet bij,
maar die zijn we kwijt

maar het meisje dat nu op deze shet rijd vind dit zadel heel fijn,
en ik heb vroeger ook een tijdje met dit zadel op dit shetje rondgehobbelt en het beviel me prima!!
je kan er alles mee dressuren, springen, buitneritjes gewoon alles

edit * typfout*

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 07:56

horsiej: waar heb je die vandaan?

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:14

lee schreef:
ik denk dat je het beste een zadel zonder boom kan doen als je er niet serieus mee gaat rijden, als het tenminste een shetlander is zoals van capopjekop


Hoe bedoel je precies?

Larissa2

Berichten: 850
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:43

Iemand nog interesse in een donkerbruin westernzadeltje voor een shetlander? vraagprijs rond 150 euro.. Groetjes Larissa

Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Re: Wat voor zadel op je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:25

horsiej schreef:
ik heb zo een kunstof zadel op mn vzshet liggen,
niet zo een pinokkio maar een andere.
* zoekt foto... *

Afbeelding

De beugels horen er niet bij,
maar die zijn we kwijt

maar het meisje dat nu op deze shet rijd vind dit zadel heel fijn,
en ik heb vroeger ook een tijdje met dit zadel op dit shetje rondgehobbelt en het beviel me prima!!
je kan er alles mee dressuren, springen, buitneritjes gewoon alles

edit * typfout*


Past dit zadel op alle shetlanders? Zit hier een vaste boom in of hij flexibel?

Ik ben nog aan het zoeken naar een zadel voor onze grote brede dikke shet van 1.10 m. dus het moet ook niet te klein zijn zodat er wat grotere kinderen op kunnen rijden.
We hebben nu een gewoon vzh zadel, maar ik denk allemaal dat het bij de schouders te smal is zodat er daar druk op komt.

Voor onze kleine shet van 0.90 cm. hebben we een pinokkio zadel en dat gaat heel goed.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:31

wij hebben een normaal zadeltje

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 13:35

@ horsiej: dat ziet er ook goed uit! Zou je mij er iets meer over kunnen vertellen? en misschien een verkooppunt en een vraagprijs? Mag ook via pm!

Zonder zadel is geen optie; ten eerste moet hij nog ingereden worden en met zadel zit je dan wat beter Als hij zadelmak is zal hij waarschijnlijk regelmatig door een klein ruitertje bereden worden, dus ik wil gewoon een kwalikatief goed zadel, op een paardenrug moet je immers niet bezuinigen. Ik heb wel door dat ik na mijn vakantie eerst eens hard moet gaan werken wil ik hem kunnen betalen

Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Re: Wat voor zadel op je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:45

@horsie: Ik zou ook wel eens willen zien hoe het zadel er aan de onderkant uitziet.
Ik weet nu dat er maar 1 maat van is, dus ik weet niet of dat het groot genoeg is voor een grote dikke shet van 1.10 m.
Ik vind het zo moeilijk om een passend zadel te vinden voor Dribbel.
Ik kan ook zelf een pad maken met een uitsparing boven de ruggegraat, want ik ben wel handig met naald en draad.

Ik ben vandaag nog naar een Barefoot gaan kijken, maar de verkoopster was zelf niet echt enthousiast er over en ik vond hem zo groot voor een shetlander (was toch maat 0) dus ik heb hem niet genomen.

Ik zal ook wel eens een pannekoekzadel uitproberen van iemand en dat ik er dan een pad onder leg voor de ruggegraat vrij te maken.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:52

heeft iemand ervaring met dit zadeltje van NORTON?
vind hem er erg leuk uitzien en moet toch een beetje op zoek gaan naar iets voor Bento..

Afbeelding

Auks

Berichten: 722
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: sneek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:41

oh ja die laatste, de norton, dat heb ik me ook al afgevraagd voor mijn shet.
echter de online website waar die toen op te koop stond reageerde niet op mijn info mails dus heb ik iets anders gekocht.
maar ben benieuwd of anderen dat zadeltje wel hebben.

_San_

Berichten: 1143
Geregistreerd: 09-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:46

De zadels van norton liggen in het begin ietsje hoog, maar passen zich helemaal aan aan je paardje en aan je zit. Ik heb een, en het rijd super!!

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:23

_Diesel schreef:
Zo'n westernzadeltje lijkt me ook wel iets, die heb je dus ook in van die kleine maten? Mijn shet is alleen nog niet ingereden, ik weet niet hoe dat gaat lopen maar dat wil ik dus in augustus gaan doen, vandaar dat ik om advies vraag. Tot nu toe klinkt de wintec mij het best in de oren Bedankt allemaal alvast voor jullie bijdrage


Ik heb er ook een voor mijn shet, alleen moet je oppassen dat hij wel past. Mijn westernzadel schuift een beetje, terwijl hij op de shet van mijn vriendin wel past. En wel gewoon een dikke pad nemen als je een westernzadeltje wilt kopen.

_Karin

Berichten: 2870
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Wat voor zadel op je shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:12

Ik heb voor mijn shet een western zadeltje en een wintec kids zadel.
Afbeelding
Afbeelding
Omdat de beugels van het western zadel te lang waren zijn er andere aan gedaan.
Het zadeltje op de zwarte pony is het wintec kids zadel.