Nieuwe aanwinst: Uike v.d. Bekelaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Nieuwe aanwinst: Uike v.d. Bekelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:37

We hebben een hele leuke merrie gevonden. Eentje met een papiertje. We wilden wel dat de merrie papieren had (er lopen al genoeg papierlozen rond), maar helemaal top hoeven ze ook niet te zijn. Nu liepen we tegen een bruinroan aan. 2 jaar 87 cm en een goed papier. Vader is Brevet v. Spuitjesdom, vv. Vorden Buddleia
Vm. Arno v.d. Uilenhoek.

Haar naam is Uike v.d. Bekelaar. Of ze een andere roepnaam heeft weet ik niet, maar zo niet gaat ze toch anders heten. Ik wil al jaren de naam Diesel gebruiken voor een dier dat hier ook zal blijven lopen dus niet voor een van de veulentjes.

Ze staat zo'n 100 km hier vandaan. In Scheemda stond ook nog iets leuks te koop, dat was dan 110 km hier vanaf. Maar nee, dat vond vaders te ver rijden
Dinsdag gaan we haar halen. Voor onze hobbyfokkerij is ze erg interessant. Niet alleen door de bloedlijnen maar ook qua kleur. Ze kan, in combinatie met onze voshengst 6 kleuren voortbrengen. Vos zwart bruin en die kleuren met roan uitbreiden.


Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

Daannn
Berichten: 586
Geregistreerd: 25-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:37

Aaah dit beestje heb ik al zoo vaak gezien! Echt overal waar ik rondkijk, komt dit beestje te voor schijn,
Wat een schatje!
Veel plzier/succes er mee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:43

leuk, heb haar ook op de advertentie gezien! zij als veulen is echt een poppetje gewoon!!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:03

Mooi beestje zeg. Vet gaaf kleurtje
Zulke kleurtjes zie je veel bij Shetlanders laatste tijd. Of ligt dat nu aan mij? Veel plezier ermee

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Nieuwe aanwinst: Uike v.d. Bekelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 11:53

De pony schijnt eerder te koop te hebben gestaan, maar de kopers zijn niet op komen dagen. Foto als veulentje heb ik ook gezien, maar voor mij was dat net als al onze andere veulentjes. Leuk ding, maar niet bijzonder. Vanaf de veulenfoto's dan hé? Ik zie er gewoon te veel

Dit kleurtje kom je wel af en toe tegen (vader is Brevet v. spuitjesdom, zelf een bruinroan, dus er zullen er echt meer rondlopen ). Op het moment gaat de fokkerij wat meer naar de apartere kleuren toe al blijven vos en zwart ook echt volop aanwezig. Maar na 12 jaar ieder jaar 3 vosveulentjes had ik dat wel gezien. We blijven wel met een voshengst dekken de komende tijd en hoe kom je dan van vosveulentjes af? dan moet de merrie al gauw een aparte kleur hebben of vererven. Die hebben we nu dus gevonden

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:53

Zoveel roans lopen er niet rond. Het blijft vooral vos en zwart.

Ik heb zelf ook een roan, een vos-roan om precies te zijn .

Leuke pony!!!

katrienh

Berichten: 2655
Geregistreerd: 16-01-05

Re: Nieuwe aanwinst: Uike v.d. Bekelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:54

idd leuke pony !

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:48

ze is leuk man ! zeker interessant voor de fokkerij als ze 6 kleuren kan geven !

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:30

leuk beestje !!

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:29

Wat een leuke Shet! Veel plezier ermee.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Nieuwe aanwinst: Uike v.d. Bekelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 16:55

Dank jullie wel!

Vandaag was mijn eerste dag van de toetsweek en ik maak me drukker over deze pony dan over mijn toetsen

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nieuwe aanwinst: Uike v.d. Bekelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:19

Aah wat een geweldig beest zeg