Wat doen jullie met je jaarling shet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Wat doen jullie met je jaarling shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 00:06

Ik heb sinds gister een jaarling shet en ik vroeg me af wat jullie daar zoal mee doen. Ik ben nu nog een beetje aan het wandelen en vooral opvoeden want het is een hengst. Gelukkig is ie heel lief en trapt ie absoluut niet en bijt ook niet. Hebben jullie nog leuke ideeen? En vanaf welke leeftijd kan ik hem meenemen naast mijn verzorgpaard (stappen en draven)?

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat doen jullie met je jaarling shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:36

Ik doe helemaal niets met mijn jaarling. Ze staat lekker op het land als het nodig is komt ze daar vanaf maar voor de rest mag ze lekker nog een paar jaar baby zijn.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Wat doen jullie met je jaarling shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 11:04

Ja dat kan ook maar mijn shet staat op een kaal land..echt kaal alleen onkruid dus ik wandel en laat hem een beetje eten. Hij staat gewoon 24/7 buiten het hele jaar dus hij heeft genoeg tijd om baby te zijn. Wil hem ook pas met 3,5/4 jaar gaan beleren voor de kar. Hij staat met een leeftijdsgenootje een merrie en een oudere hengst, die tevens de baas is dus de rangorde leert ie ook gelijk.

miss_piggy

Berichten: 284
Geregistreerd: 13-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat doen jullie met je jaarling shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 12:16

Ehhm... een beetje gek is het ook niet dat ie nog lief is.. Dat zijn alle kleine hengstveulentjes....
Sommige mensen zijn inderdaad van mening dat je zo'n dier nog een jaar stil op de wei moet laten staan, maar daar ben ik het niet mee eens.