waarom shetlander..??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
izzimmlover
Berichten: 32
Geregistreerd: 07-04-06

waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 20:20

Wat ik me nou eens afvraag waarom jullie een shet hebben (gekocht)..?? en waarom speciaal die shet en geen andere (kleur) shet?? Wat is de rede daarvan..

Afbeelding
ik vin deze foto leuk, omdat altijd als ik aan kom en ik roep haar en ze kijkt weet ik gelijk weer waarom ik deze drolliej heb gekocht Tong uitsteken echt een z'n lievv/aansprekend hoofdje Schijnheilig

Afbeelding
ik vin dit zelf een van mijn mooiste foto's die ik heb van immit...

Ik heb een shett omdat ze lekker eigenwijs zijn.. en immit is lekker mollig Tong uitsteken
er valt altijd wel wat mee te beleven.. van sommige dingen die ze doet sta ik echt versteld!!!
Waarom immit, omdat ik haar voor dat ik haar heb gekocht 3 jaar heb verzorgt..

als je een leuke foto hebt is die altijd welkom..!!!!! Haha! Kan ik zien over welke coole/lievve shet je het hebt!! Bloos

--XxX-- Lovers

sannee1992x
Berichten: 487
Geregistreerd: 28-01-06

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:24

Wij hadden een paard gekocht, voor mijn zus, en dat paar kon niet alleen in de wei staan. Dan sprong die eruit. Toen besloten we een shetlander erbij te kopen. En die werd toen dus van mij. Ik mocht haar uitzoeken. Nu kan die grote pony wel alleen in de wei staan, maar toch blijft Gucci!! Haha! Haha!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:58

Ik reed op een verzorgpaard, Ik heb reuma en moest teon stoppen met rijden. Huilen, huilen huilen.. Toen hebben mijn ouders een shetlander hengst veulentje voor me gekocht, om mee te mennen. Helaas naar 1,5 jaar overleed deze....

Toen heeft mijn oma Jack voor mij gekocht veulen van 5 maanden heb ik nu alweer een jaar. Erg aparte kleur

Buck heb ik zelf gekocht, hij werd niet goed verzorgt, en ik vond hem errruggg leuk.

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:20

Tja, waarom Phiona was voor m'n zoontje om op te rijden en m'n dochter vond haar erg leuk. Vero is een lieverdje die met de fles groot gebracht is en die vond ik weer leuk om z'n kleurtje. Phoebe was van de buurman en die heeft m'n man mee naar huis genomen toen hij de hond ging uitlaten.
En als laatste Nemo, die stond in pension bij me en is min of meer achter gelaten door de vorige eigenaar.

mevrouwb
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-09-06

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:48

Om een veulentje bij te fokken. Ze zijn niet heel duur dus was het voor mij de ultieme manier en kans om mijn droom uit te laten komen. (Ik heb al twee ruinen)

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:33

Ik heb Dennis eerst een jaar verzorgt, ik was eigenlijk niet opzoek, Dennis was eigenlijk niet te koop. Maar de eigenaar vond dat ik er zo leuk mee was dat ik hem mocht kopen. Inmiddels al 4,5 jaar geleden Lachen.
Uk heb ik gekregen, dus die heb ik niet uitgezocht.
Roos heb ik eerst een veulentje uit gefokt, ingereden en betuigd en toen kreeg ik de kans om deze super merrie te kopen. Roos is nu bijna een jaar echt van mij, maar staat al bijna 2,5 jaar bij mij op stal.
Trendy heb ik ook gekregen, een super bewegende jonge merrie.
En Xavi is hier 4 maanden geleden geboren Lachen.

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:39

Ik zocht een kleine pony voor mijn dochtertje op af en toe eens op te rijden. Een man hier uit het dorp had een shetten lopen. Daarvan mochten we wel 1 gebruiken. Toen de zomervakantie aanbrak, zei hij dat we de pony wel mee naar huis mochten nemen, omdat dat makkelijker was met rijden. Van het een kwam het ander, op een dag belde hij op om te vragen of we de pony ook wilde hebben, voor niets, want hij was beter af bij ons.
Hier kreeg hij de nodige beweging, daar liep hij alleen maar in het land te vreten. Dus zo werd Theodoor aan onze veestapel toegevoegd. En ik ben er nog geen moment rauwig om geweest.
Hij is een grote schat en goudeerlijk!

Korleon

Berichten: 1538
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Tilburg

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:42

Waarom wij nina hebben gekocht... Ik had al lang zelf een pony, maar mijn Zus (ouder dan mij) wilde heel graag een shetlander.. ze wilde persee een vosje met lichte manen.. dat is gelukt. Ze is zoow lief ze was een half jaar toen we haar kochte en nu is ze alweer 8 volgens mij. Alles hebbe we haar zelf geleerd en het meest is ze eigenwijs Tong uitsteken

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:51

Mijn pony kwam alleen te staan in het weiland. Ik ben toen een beetje rond gaan zoeken naar een papierloos shetje. Per toeval kwam ik op een fokkerssite. Daar ben ik ook even rond gaan kijken en werd helemaal verliefd op een zwartbonte shetlander. Ze lag qua prijs hoger dan dat ik uit wilde geven, maar ik was erg blij met haar. Het was het dubbel en dwars waard. Helaas heb ik maar 2 weken van haar mogen genieten, ze overleed 2 weken later. (11 september 2005).
In de toekomst zou ik nog wel weer een shetje willen, wat een super leuke beestjes zijn dat!

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:08

Ik heb Tinkerbell eerst anderhalfjaar verzorgt, Liesjuh en Supertje hadden haar gekocht op de paardenmarkt..
Maar die hadden weinig tijd (Eigen paard en werk) dus ben ik haar gaan verzorgen. Het was de bedoeling dat ze voor de kar beleerd werd en onder het zadel..

Tinkerbell was best wel een bange pony en had helemaal geen vertrouwen in de mensen, je hoefde maar naar haar voeten te wijzen en de voeten vlogen om je oren..
Achter haar lopen kon ook niet vond ze doodeng..
Ik heb stukje bij beetje haar vertrouwen proberen te winnen en uiteindelijk hebben we een band gekregen.
Mijn ouders hebben Tinkerbell toen overgekocht van Liesjuh en Supertje..
Nu heb ik deze eigenwijze donder al weer een paar maanden en begin telkens gekker op haar te worden, het is een pony met een karakter van goud Lachen

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:44

Ik zocht een eigen paard maar mijn man vond het wel erg saai dat we dan geen gezamenlijke hobby hebben. Toen besloot ik te gaan mennen en omdat een shet daar bijzonder geschikt voor is werd het een shetlander. Ze zijn snel, hebben uithoudingsvermogen, zijn goedkoop in onderhoud en hebben weinig ruimte nodig.

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:55

Ik heb mijn shet Therresa eerst een jaar als verzorgpony gehad. Destijds verzorgde ik 2 shetlanders, Therresa en nog een andere shet. Ik was op een gegeven moment noodgewongen gestopt met het verzorgen van hun.
Zo'n 2 maanden nadat ik gestopt was met hun verzorgen kwam ik bij puur toeval een advertentie op Marktplaats tegen waarin ze koop werd aangeboden wegens plaatsgebrek. Toen wist ik het, ik moest en zou haar hebben. Zo gezegd en zo gedaan, en binnen een week was ik haar eigenaar en nu heb ik haar bijna een heel jaar. Vork

Ze is nooit mijn eerste keus geweest zowel qua ras, bouw of kleur maar desondanks ben ik toch helemaal verliefd op d'r en wil haar nooit meer kwijt.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:42

Ik wilde eerst een grotere pony..
het liefst een haflinger.
maar toen ik haar zag staan op de markt was ik verkocht..

ik moest haar hebben Ja
het kon me niet schelen dat ze klein was ik was gewoon opslag verliefd Bloos

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:53

Cloverdale: Je hebt er goed aan gedaan, want het is echt een prachtpony! Ja

WinstonVDB

Berichten: 1758
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Spannum

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:21

Waarom Winston? Hmm..tjaa ik heb zooo vaak op het punt gestaan om een shetje te kopen, maar steeds toch maar niet gedaan...

Tot ik Winston op marktplaats zag staan, en zat geen foto bij maar ik kreeg meteen het idee, die móet ik hebben Haha!

Ouders over gehaald, ( mijn vader zou dus nooit helemaal daarhee gereden zijn en later nog een keer met de trailer, maar hij deed het toch!) wezen kijken en ik wist meteen dat dat HEM was Haha!

Eigenlijk heb ik hem toen ik ging kijken helemaal niet zo goed bekeken, voordat ik er was wist ik gewoon al dat ik hem zou meenemen, ik wist niet hoe hij was maar het gevoel was op de een of andere manier zoooo goed Bloos

Nog geen een moment spijt gehad van mijn aankoop, zelf niet toen het een tijdje niet zo goed ging tussen ons door zijn hengstengedrag!

Voor mijn grote liefde, kijk in mijn profiel Pling

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:25

Ik heb Pukkie ooit gekregen van m'n ouders ( toen ik 4 was ) Daarom heb ik hem dus, maar al zou ik nu kunnen kiezen zou ik hem zo weer kopen. Alles wat we meemaken, nooit een dag die hetzelfde is Lachen

_Lot_
Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Nederland

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:27

Wij hebben Odin gekocht om lekker mee te troetelen en te poetsen en als grasmaaier voor het weiland Haha!

Myrte_

Berichten: 223
Geregistreerd: 04-09-05

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:36

omdat ze verwaarloosd was, en ik haar daar helemaal uit heb gehaald!
en omdat ze zo ontzettend lief hoofdje heb en te erg eigenwijs is!

Anoniem

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 18:38

We moesten snel een shet hebben voor de ezel, en we kozen onze max uit omdat ie anders naar de slager moest.

Amytjuuuh
Berichten: 167
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Middelburg

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:40

Mijn verhaal Tong uitsteken

Toen ik 6 jaar was kreeg ik mn shetje spirit vanaf toen reed ik erop,
Wat niet echt makkelijk was, ik viel er wel 3 keer per dag af! Ze is vroeger mishandelt.
Er zijn waarschijnlijk een paar stomme (...) vroeger bij haar en de andere shetlanders gekomen waar
ze vroeger liep en ik weet niet wat ze met die ponys hebben gedaan (gelukkig)
maar dat is niet veel soeps geweest. Ik kreeg haar van mijn oom, op de dag dat ik haar kreeg werd ze net 18. Ik "probeerde"haar te poetsen.. maar als je bij haar rug kwam werd je geplet tussen het hek en bont en blauw getrapt! ik heb er ooit een gekneusde rip en gekneusd been aan over
gehouden en ik was het zat, ik ging het anders aanpakken. als ze trapte trap ik terug en ging
weer verder. Als ik eraf viel ging ik er gelijk weer op. Ik heb echt super veel geleerd van spirit en
spirit ook van mij. Ik had alleen nog maar op een brave manege pony gereden, en nog nooit op een rodeoende shetlander, maar ik heb het voor elkaar gekregen!

Ze doet alles voor me (alleen voor mij) maar ze is SUPER eenkenig omdat ik alleen op haar heb gereden en ze niemand anders gewent is. Ik heb 4 jaar lang op haar gereden en ze is nu met pensioen. ze loopt gezellig met onze 2 tinkers in haar weitje waar iedereen haar met rust laat.
Ik heb zo veel medelijden met haar gehad. Ik heb haar nu al 8 jaar. Ze is nu dus 25.

Op mijn profiel staan foto's van spirit en mij.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:06

Jane is gekomen als gezelsschapspaardje voor Sundance, het andere paard. Jane was 2 jaar toen ze naar ons kwam (dus nog een mormeltje Haha!) en ze stond tussen talloze andere Shetjes. Moeilijk kiezen dus! Totdat we zagen dat Jane aan 1 kant een maanoogje had.. nouja, toen was de keuze snel gemaakt. Ja

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:21

Mijn broer heeft een pensionstalling en daar kwam een shet te staan die bij de grote paarden in de wei het niet echt naar haar zin had, dit vond ik zielig dus ik zei ik ga een shet kopen.
Ik ging in eerste instantie voor een bonte shet maar die waren te duur vond ik en Bonnie (vosje) bleef de hele tijd bij mij staan en zat aan een touwtje van mijn vest te trekken dus Bonnie heeft in feiten mij gekozen want de hele tijd bleef ze maar bij mij terug komen om het touwtje te pakken.
Ik heb er nooit spijt van gekregen dat ik haar heb gekocht.
Er rijden 3 kinderen op haar.
En ze loopt sinds augustus voor de kar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=TMKQB3KV
haar sprekende hoofdje.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:00

Wij zijn er met toeval aan gekomen. We hoefden helemaal geen Shet, maar kennissen hadden ivm verhuizen geen ruimte meer voor hun Shetje.
Nu is ze van ons. Lachen

Anoniem

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 14:48

ik heb altijd al een shet gewilt, toen kreeg ik een fries maar de shetkriebels bleven maar doorgaan, dus ik altijd op internet kijekn en toen zag ik sed staan, gelijk verlieft dus gebelt en wezen kijken en land geregelt, hij komt voor de kar en ik ga vrijheidsdressuur met hem doen! Knipoog

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:14

Ik wilde altijd een paard maar dat mocht natuurlijk nooit. Toen las ik ergens wat over een shetlander een oooh die vond ik helemaal geweldig. En die mocht ik wel, dus van het een kwam het ander en op 13 maart 2003 (denk ik?) gingen we Niels halen Haha!