waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dravergekkie

Berichten: 9267
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 12:11

hoii,
zoals je ziet de vraag in de titel...
waarom word een shet altijd aangezien als een knuffel of kinderpony...
gister in winkelcentrum nog allemaal mensen op onze shet af... ahh wat een schatige pony ..kinderwagen bijna inde pony gedouwd Vork
als dan zeg dat de mensen uit moeten kijken omdat ze nogal de neiging heeft om te bijte staan ze je aan te kijken met zo'n blik van dat doet zo'n kleine pony toch niet.....
als we met groot paard lopen hebben we hier heen last van...
waarom nou bij zo'n kleintje wel??
vroeg me wel is af er zijn zat grote paarde die ook knuffelig zijn en leuke uitstraling hebben...
penn is niet bepaald kinderpony ze bijt..oren ligge heele tijd plat in de nek en ze dreigt er naar... dit doet ze ook bij volwasen ze heeft zelfs keer iemand die ik waarschuwde in gezicht gebeten....
tuurlijk corigeren we dr hierop maar ze is geen kinderpony...
wat heeft een shet nou waarom het een kinderpony is.... behalve ze lengre dan Tong uitsteken

esther_sonja
Berichten: 3068
Geregistreerd: 23-05-06

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:15

tjah... misschien om dat ze er beter bij kunnen Vork

Fairytale

Berichten: 3905
Geregistreerd: 12-08-05

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:15

Omdat ze klein zijn en ze bekend staan om hun vriendelijke en liergierig gedrag.
Daarom zien de mensen de Shets als perfecte kinderpony. Ze zijn klein, en kunnen snel leren. Lachen

dravergekkie

Berichten: 9267
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 12:24

esther_sonja schreef:
tjah... misschien om dat ze er beter bij kunnen Vork

zal dat het zijn Tong uitsteken

Ierepier: kheb het ook over als je op straat loopt.. ze willen altijd de shets aaien en de grote paarde laten ze lopen...

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:25

Op mijn pony is het wel eens voorgekomen dat mensen zo hun kleuter erop zette als we ergens stonden te pauzeren. Ik snap niet hoe mensen het in hun hoofd halen maar schijnbaar associeren ze een shetlandpony direkt maar als iets waar je kleuter zo op kan. Ik heb zelfs tijdens marathons gehad dat mensen naar me toekwamen om hun kinderen achter in de kar te planten. Ik zat midden in een wedstrijd! Tijdens een voetbalwedstrijd van Ajax stuur je je kind toch ook niet achter de bal aan.
Hero zou wel een geschikte kinderpony zijn maar dat ik hem net kreeg niet.
Nickey is geen kinderpony, die sleurt mij zelfs wel eens over het erf heen (bijna iedereen op stal heeft wel eens het touw van Nickey door zijn hand gehad als hij er weer eens vandoor ging) Ik denk wel dat shetten geschikte leerpony's zijn voor kinderen. Ze hebben een goed formaat en zijn niet zo snel beledigd bij fouten als een welsh. Echter vind ik wel dat er altijd begeleiding bij moet zijn van een volwassene die verstand heeft van de opvoeding anders krijg je zo'n verwende rot shet.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:26

Ierepier schreef:
Omdat ze klein zijn en ze bekend staan om hun vriendelijke en liergierig gedrag.
Daarom zien de mensen de Shets als perfecte kinderpony. Ze zijn klein, en kunnen snel leren. Lachen


Idd, helaas weten de meeste mensen ( de niet paardenmensen ) dat niet iedere shet een kinderpony is. Maar daar kan je als eigenaar dan weer voor waarschuwen

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:30

Ierepier schreef:
Ze zijn klein, en kunnen snel leren. Lachen


Ze leren snel goede, maar ook foute dingen Tong uitsteken.

Mijn pony's kunnen prima als kinderpony's door, ze worden allemaal in beginners lesjes gebruikt(ja, zelfs mijn hengst!!!). Maar het blijven pony's, levende dieren die ergens van kunnen schrikken oid, of een keer lomp kunnen zijn.

Tjha

Berichten: 431
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: wierden

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:36

Ach dat heb je toch ook honden.
iedereen wil ook kleine honden aaien maar dat wil ook niet zeggen dat ze allemaal lief zijn.

Maar ik moet wel zeggen heel veel kinderen willen mijn paard ook onderweg wel aaien die is dan nog 1.63 hoeveel last moet jij dan wel niet hebben. Ik heb de nu verder nog geen last van maar als het heel erg zou worden zou ik de ook gek van worden en al helemaal in jou geval omdat zou shet helemaal geen lievertje is en dan altijd moet zeggen kijk uit want kan bijten . . .

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:46

Omdat ze klein zijn, zijn ze lief, en vast ook braaf...

Daar ben ik het totaal niet mee eens, Mijn ene shet moet van sommige mensen totaal niets hebben.

Mijn andere is een allermans vriend, nadat hij eerst een draak was.

Ik vind het ronduit asociaal als mensen zomaar hun kind op een pony zetten, zonder het te vragen. Stel die pony haald uit, dan ben jij de schuldige want het is jou pony..

Odette13
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-09-06

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:59

Horsewisper: Ja idd, bij ons op de manege ook, zet iemand gewoon een kind op de shetlander, en zegt: kijk eens wat een leuk klein paardje daar kun je vast wel even op zitten, nou, zo mak zijn shetlanders vaak niet, ze kunnen echt draken zijn... Alleen maar om de uitstraling word het niet ineens een kinderpony...

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:10

heel veel mensen hebben geen verstand van paarden een klein kind is ook altijd veel schattiger als een volwassen mens.
Mensen denken vaak dat shetlanders gewoon veulens zijn en ze zijn dus schattig klein en aaibaar.
Plus dat sommige mensen ook bang zijn voor paarden(zoals mijn moeder)
Iets kleins aai je veel sneller als je bang bent dan een mega groot paard met grote hoeven en een grote mond

Anoniem

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:16

bij mij willen ze alles aaien, maar zodra je van ver af aal iemand vooruit stuurt of heel hard roept dat het paardje trapt zijn ze wel weg! Clown

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:13

Hmm , mischien omdat het hardstikke leuke kinderpony's zijn...

Ja. je hebt van die shets die bijten en trappen enz.

Maar je hebt ook hele leuke knuffel kinder shetlanders erbij.. Die shetten
genieten van al die aandacht. Jij vond shetlanders toch ook leuk toen
jij nog een ukkepuk was? Tong uitsteken En nu nog steeds toch?

Alle ponys zijn anders.. maar kinderen vinden shetlanders gewoon leuk
omdat ze schattig zijn en klein zijn. En meestal een hele liefe uitstraling
hebben. Een klein kind zal eerder naar een shet toe lopen dan naar
een mega groot paard.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:26

Elk kind herkent ook een shetlander
(alleen die van mij niet, dan zeggen ze: die van ons op de manege is veel kleiner en dikker)

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:37

Ik moet zeggen dat ik met mijn fjord ook wel eens even blijf staan voor de vraag, of ze even geaaid mag worden, ik rij altijd erg rustig en ze komt denk ik lief en ontspannen over.
Tja wat een shetje betreft, een klein beestje komt veeel minder bedreigend over dan een groot paard.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:51

Eigenlijk zijn shetjes veels te slim om kinderpony's te zijn. Binnen no time gaat de hele trukendoos open om maar onder het werk uit te kunnen komen. Ik vind dat je behoorlijk goed moet kunnen rijden om een shetlander de baas te kunnen. Onze arabier is braver met een kind op haar rug dan de shetjes. Als ze maar een beetje het idee hebben dat ze de baas over de ruiter kunnen zijn, dan halen ze alles uit de kast. Als je duidelijk laat zien wie de baas is en ze op tijd corrigeert, leren ze echt supersnel. Maar eigenwijs blijven ze.......

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:18

Jol1 schreef:
Eigenlijk zijn shetjes veels te slim om kinderpony's te zijn. Binnen no time gaat de hele trukendoos open om maar onder het werk uit te kunnen komen. Ik vind dat je behoorlijk goed moet kunnen rijden om een shetlander de baas te kunnen. Onze arabier is braver met een kind op haar rug dan de shetjes. Als ze maar een beetje het idee hebben dat ze de baas over de ruiter kunnen zijn, dan halen ze alles uit de kast. Als je duidelijk laat zien wie de baas is en ze op tijd corrigeert, leren ze echt supersnel. Maar eigenwijs blijven ze.......



Dát is niet bij alle shetlanders zo Knipoog Die van mij doet geen vlieg kwaad
je kan er een kind van 3 opzetten en ze loopt er nog braaf mee het bos
in. Ze bokt nooit.. gaat er nooit vandoor. Maar is zeker geen slome...
zweepje is bij haar overbodig.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:33

Dat is bij die van mij ook wel zo, maar als je er altijd alleen een jong kind mee laat rijden (dus als ik er niet bij ben) dan merk ik dat op een gegeven moment de shet gewoon haar eigen zin gaat doen. Dan heb ik het natuurlijk wel over een kind dat iets ouder is dan 3.

floor__

Berichten: 1503
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Pijnacker

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:02

Omdat ze klein zijn Verward Ik vind het ook nergens op slaan hoor, maarja...

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:04

ze zijn klein, schattig en bovendien heel leuk, toch Haha!
een 'groot'' paard schrikt meestal wel af... ze zijn voor ons al groot, dus voor n kind helemaal

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:40

floor__ schreef:
Omdat ze klein zijn Verward Ik vind het ook nergens op slaan hoor, maarja...



Natuurlijk slaat dat wel ergens op...

Een kleine shet heeft toch een heel andere uitstraling tegenover een klein
kind, als een grote brede kwpner van 1.65 m. ?

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:43

Het zijn kinderpony's omdat grote mensen er niet op kunnen Knipoog

dravergekkie

Berichten: 9267
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 17:03

odetteke schreef:
Het zijn kinderpony's omdat grote mensen er niet op kunnen Knipoog

dat is onzin je heb ook heele kleine volwasene die ok niet veel wegen Knipoog

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:00

maar een kleine volwassene is geen groot mens Knipoog

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: waarom shet altijd knuffel/kinder pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 23:45

Ze zien er natuurlijk ongelofelijk schattig uit Vork En heel veel die ik ken zijn ook heel lief voor kleine kinderen.
Pucky, een Shetje dat we verzorgen is helemaal gek op kleine kindjes...ze geniet echt van die aandacht en als er dan eentje op haar rug een rondje mag rijden vindt ze dat geweldig, oortjes naar voren en heel voorzichtig doen. Als ik haar dan weer naar de wei breng is ze altijd helemaal druk Tong uitsteken
Venita kan ook goed met kleine kinderen, maar die kan goed met alle mensen, als ze maar aandacht krijgt Clown
Ze is 2 en laatst haalde ik haar op zodat ze in de tuin kon bij ons (nee ze is niet verwendt Vork) en toen kwam er een man met een jongetje aan, heel klein jochie (toeristen, er is daar een bed&breakfast) en die vond Venita helemaal geweldig en wilde er even op zitten. Die vader vroeg het wel eerst netjes aan mij, dan vind ik het wel goed dat zo;n klein ventje even op Venita zit, ookal is ze nog geen 3 Lachen Eventjes 3 minuten zitten kan echt geen kwaad in haar verdere groei lijkt me zo
Maar er waren ook mensen die wilde hun kind op Venita zetten vanaf achter een hek en dat meisje was echt groot en best zwaar. Vanaf een hek is het hartstikke link, dus dat ging even niet door Scheve mond En dan denk ik ook echt van snappen ze dan zelf niet dat je dat niet zomaar kan doen Verward
Zwaar irritant