Wally?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 11:42

Knipoog hoi allemaal
ik krijg heel mischien voor mijn verjaardag een hele lieve kleine shetlander die van manege waalzicht komt.
hij is 75 centimeter en heel erg lollig Knipoog
eerst mocht ik hem wel hebben (van mijn moeder mijn vader wist het nog niet) maar nu zeuren ze over te weinig ruimte en dat hij een vriendje moet.
het is een mini shet en is wij hebben een plek waar hij kan staan van 10 bij 14 meter is dat genoeg en moethij echt een vriendje?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:36

Ben jij graag alleen? Nee? Een paard al helemaal niet. Het zijn kuddedieren.
Heb je de mogelijkheid om hem beweging te geven, de mogelijkheid dat hij eens flink kan galopperen? Hoe is de ondergrond van dat stuk van 10 bij 14. Op zich voldoende ruimte als je hem maar dagelijks beweging geeft en zorgt dat die ondergrond droog genoeg blijft

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:46

ik zou er ook een vriendje bij nemen, De grote van het weiland moet wel kunnen denk ik. Als je hem wel elke dag beweging geeft. Het kan wel alleen, maar het is wel zielig, dan gaan ze zich vaak vervelen en rottigheid uithalen

_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:47

Ik had eerst pony alleen het kan wel maar een paard is toch liever samen dus denk erover na

Nadine__
Berichten: 149
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: sint-pancras

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:06

ik zou ook een vriendj erbij nemen voor je shetlander! wanneer krijg je hem?

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:58

weet ik nog niet het is ook nog niet zeker maar als ik hem krijg voor 25 november

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:59

ik weet ook nog niet zoi goed over dat vriendje omdat hij sommige andere shetlanders aanvalt wat denken jullie?

Ambertjee_

Berichten: 2155
Geregistreerd: 08-05-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:03

Elianne je had toch al een topic gemaakt over Wally ?

Fareeh

Berichten: 301
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:04

Zou er zeker een ander paardje bij zetten, paarden blijven kuddedieren.

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:26

die deed het eerst niet meer maar nu weer wel

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:28

Je moet er echt een vriendje bij doen. Dit hoeft helemaal geen pony te zijn! Een schaap of geit kan ook, of een ezeltje. Lachen

IvoIce

Berichten: 1615
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Vleuten

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:24

Heb je ook gedacht aan hooi en stro opslag, mest afvoer enz?

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 16:16

ja! allang maar het is ook nog niet zeker omdat het kan dat hij zijn vriendje dan gaat aanvallen enzo. pas is zijn vriendje spiky overleden en die mist hij nu ook heel erg misschien heeft dat er ook iets mee te maken..

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 16:00

Ik heb heel slecht nieuws... Ik mag Wally ineens niet meer Verdrietig

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:33

jammer joh

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 12:46

ja snik snik

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:59

mijn shet, staat alleen, maar naast haar (in een andere weide) staat er ook wel nog een mine shet. dus misschien neem je er beter een vriendje bij, daarvoor moet het toch geen pony zijn ? Een kip kan toch ook ? dat neemt niet zoveel plaats in en het gaat best hoor. Hooi en Stro opslag : Wél je kan je vuile mest gewoon in een kruiwagen werpen en dan als die vol is naar een boer brengen, en als je geluk hebt kan je daar ook wel weer voor betaald worden, ...

even oftopic:Ik zat juist in de zelfde situatie, ik mocht eindelijk een paard ( na 6 jaar zagen ) had ik zo een mooi paardje gevonden. Wat gebeurd er ? Ze was al weg. Ik verder blijven zoeken, heb ik dan een hengsten fokkerij gevonden in belgie! met ook een paar merrie's en daar was ZOO'N schat bij! :d ik stuurde een mail naar m'n vader, dan ben ik naar m'n shet gerend, haar opgezadeld, beginnen rijden, een smsje gestuurt naar m'n vader dat y z'n mails moest lezen en toen moest komen naar m'n shet. Dat deed y dus ( ik deed het allemaal wat in het geheim want m'n moeder is er helemaal niet voor ) hij begon te lachen, maar oké ik kon hem dus overhalen, m'n zus deed er ook een schepje boven op van komaan pa blabla *LOL* mijn pa dat dus voorstellen aan m'n moeder, die was zeker : néé, maar we mochten wel gaan kijken van haar (om me toch maar een gevoel te geven zogezegd) ik dus rijden, dat was een enorme flop (ik kwam van een shet, had een tijdje niet meer op een groot paard gereden) ( ze is 1M 67 ) dus mijn moeder, het gaat niet dus t'mag niet. Heb toen stiekem nog een afspraak gemaakt. Ben ik dus weer gegaan met m'n pa ( en m'n ma wist daar dus niets van )toen ging het echt stukken beter. dan hebben we onderhandeld over de prijs. En het mocht dus, ik kon haar stallen,.. we gingen dus bellen naar de fokkerij maar dan het laatste half uur zijn m'n moeder néé ik dus beginnen flippen, heb ik haar weer overhaald. En wie staat hier nu? M'n paardje Haha!

Oké <ik moest het even kwijt, ik weet ik mag het hier niet zetten,.. Maar kzou echt blijven vechten hoor! Wie weet!?

Veel succes Soet

masssiej
Berichten: 31
Geregistreerd: 06-10-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:36

Aaahhhh.. wat jamme rnou Ach gut Waarom niet dan?

mijntjuhh

Berichten: 884
Geregistreerd: 26-12-05

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:30

je zou er inderdaad een schaap of een geit bij kunnen zetten.... maar alleen wel jammer dat het nu niet meer mag.

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 16:09

ik zal zeker doordringen Knipoog

Ronnie26

Berichten: 848
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:53

Eetje_WallY schreef:
Knipoog hoi allemaal
ik krijg heel mischien voor mijn verjaardag een hele lieve kleine shetlander die van manege waalzicht komt.
hij is 75 centimeter en heel erg lollig Knipoog
eerst mocht ik hem wel hebben (van mijn moeder mijn vader wist het nog niet) maar nu zeuren ze over te weinig ruimte en dat hij een vriendje moet.
het is een mini shet en is wij hebben een plek waar hij kan staan van 10 bij 14 meter is dat genoeg en moethij echt een vriendje?


Ze moeten ook een vriendje.. paarden (ja ook mini's Tong uitsteken ) zijn kudde dieren
en zij graag met meerdere.

En en plek van 10 bij 14 vind ik erg klein.. Dat zou ik eerder gebruiken
als paddok.. maar je hebt zeker geen weide?

Ronnie26

Berichten: 848
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:55

SOET: Een kip als vriendje voor een pony?? Kom op zeg..
een geit of schaap tot daaraan toe.. maar een kip.

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 17:10

huh...

een kip...

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 17:29

haha dan heb ik wel lekker elke dag een vers eitje.. maar ik heb ook een hele grote tuin. ik heb net met mijn moeder gesproken en ze vind ook dat we hem beter in de tuin kunnen zetten.

Hairspray
Berichten: 82
Geregistreerd: 26-07-05

Re: Wally?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:07

maar je mocht hem toch niet meer hebbe,n ? ik heb ook een shet gehad vroeger , en vertrouwe mij het zijn echt ettertjes :d goede afrastering is echt nodig... en jouw tuin is veel te klein , wat ga je doen als het gras op is en het een hele modderpoel word ? Ik zou niet te veel aan je eige denke , denk aan die shet dat daar alle dagen alleen moet staan . Kzou wachten tot je groter bent en een deftige pony kunt kopen kan je ook mee rijden enzo.