wat is zwaarder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:09

ik reed eerst ook op m,n verzorgpony, en ik was veel te groot en aan de zwarte kant(pony: 1.03 en ik 45 kg) Dus ik rijd er echt niet meer op! En eerst vond ze longeren en wandelen en alles gewoon hartstikke saai, maar nu niet meer, heb geduld en wissel vaak af, beloon goed. er is zoveel meer te doen als rijden! en denk ook aan de gezondheid van de pony, niet alleen zeggen dat ie het zo leuk vind dit en dat. Dat dacht ik ook,. maar k wilde ook gewoon niet inzien dat het niet meer kon. Uiteindelijk wel gestopt met rijden, en ik heb er echt nog nooit spijt van gehad! Haha!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 17:57

Linnie13 schreef:
ik reed eerst ook op m,n verzorgpony, en ik was veel te groot en aan de zwarte kant(pony: 1.03 en ik 45 kg) Dus ik rijd er echt niet meer op! En eerst vond ze longeren en wandelen en alles gewoon hartstikke saai, maar nu niet meer, heb geduld en wissel vaak af, beloon goed. er is zoveel meer te doen als rijden! en denk ook aan de gezondheid van de pony, niet alleen zeggen dat ie het zo leuk vind dit en dat. Dat dacht ik ook,. maar k wilde ook gewoon niet inzien dat het niet meer kon. Uiteindelijk wel gestopt met rijden, en ik heb er echt nog nooit spijt van gehad! Haha!


Knap van je om dat toe te geven zeg!
Het hangt van de combinatie af. Je gewicht vind ik niet zwaar, maar als je wat langer bent of de
pony iel, dan kan het idd niet meer Knipoog

fienntjen
Berichten: 180
Geregistreerd: 08-08-06

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:10

waarom begin je niet met mennen? Voor hem is het minder zwaar en je kan nog steeds gaan rijden.

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:53

Superwoman@ Door jou en Karoliena ben ik gestopt Lachen

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:37

Shanna schreef:
Binckydenice schreef:
Dat is geen excuus. Hij vindt het gewoon leuk, waarom zou ik hem zijn pleziertje niet gunnen? Ik ga na het rijden met de grote pony altijd nog een blokje om met de shet, gewoon omdat hij het leuk vindt. Longeren vindt hij verschrikkelijk en wandelen vindt hij te langzaam gaan en gaat hij stilstaan van zullen we weer naar huis gaan? En met rijden vindt hij het geweldig.

Zodra ik zou merken dat hij er geen lol meer in heeft zou ik er mee stoppen, maar voor hem is dit toch echt het enige dat hij echt leuk vindt.



je zou ook kunnen gaan mennen, vrijheidsdressuur, fietsen van alles eigenlijk!




Mennen? Dat vindt hij alleen leuk richting de sloot. (en om het dit op 18 jarige leeftijd nog even bij te gaan brengen?)
Fietsen is alleen leuk wanneer je baasje heel hard vooruit getrokken wordt.(hij is nogal breed en groot dus winnen is lastig als hij het in zijn hoofd heeft haha)
Wandelen vindt hij te langzaam gaan en gaat hij klieren of stil staan om weer terug naarstal te gaan.

Welke opties heb je nog meer voor me?

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:42

Gewoon stoppen met rijden? Hij moet heus niet gereden worden om gelukkig te blijven. Je kan ook gewoon tijd in hem steken zonder te rijden of een passend klein ruitertje zoeken.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:47

Hij heeft nergens last van. Ik blijf lekker rijden zolang ik denk dat het goed gaat....

Jullie mogen het van mij zielig vinden maar ik heb geen medelijden. Als ik weet hoe het werkt zal ik een foto plaatsen, dan kunnen jullie vanaf dat oordelen ok?

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:24

edit Bloos

Mennen op 18 jarige leeftijd is best aan te leren hoor Cool

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:19

ja idd. Iedere pony kan het leren. Mijn vz pony vond longeren en wandelen eerst ook geen zak aan. Nu vind ze het super! Dus niet meteen denken dat ie het niet leuk vind. Denk aan de pony en dan pas aan je eigen plezier. Ben benieuwd naar de foto.
En als je merkt dat de pony er last van krijgt is het dus al te laat. Pony`s laten niet gauw merken dat ze pijn hebben.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:30

Linnie13 schreef:
ja idd. Iedere pony kan het leren. Mijn vz pony vond longeren en wandelen eerst ook geen zak aan. Nu vind ze het super! Dus niet meteen denken dat ie het niet leuk vind. Denk aan de pony en dan pas aan je eigen plezier. Ben benieuwd naar de foto.
En als je merkt dat de pony er last van krijgt is het dus al te laat. Pony`s laten niet gauw merken dat ze pijn hebben.


Als je alles had gelezen kon je ook zien dat ik een kleine drie weken geleden mijn pony van onder tot boven na heb laten kijken en dat hij nergens last van heeft. Vandaar dat ik eerder aan mijn pony denk dan aan mijzelf.

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:03

jaa... maar de problemen kunnen toch nog komen?

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:38

Ja, ik kan morgen ook worden doodgereden door een auto of trein... Of moet ik nu de deur ook gewoon maar niet meer uitgaan? Dat is zo'n krom excuus alles kan nog komen....

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:20

ja maar nu verhoog je die kans! Dus waarom dat risico nemen? Ik ga toch ook niet op het spoor liggen? Misschien komt er wel helemaal geen trein... Clown

* Pff... mijn voorbeeld slaat echt nergens op... Tong uitsteken

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:37

Ik ga toch ook niet om amsterdam heen rijden naar mijn werk om de trams te ontwijken?

Ik hou mijn knollie wel gewoon goed in de gaten hoor!

Anoniem

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:17

Binckydenice schreef:
Meissie17 schreef:
Zoals ik hier lees zijn de paarden volgens mij van suiker .

Ik vind het wel kunnen hoor



Hehe eindelijk, dank je wel!


ik vind het ook wel kunnen als je maar niet te lang doet Knipoog

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:24

Meissie17 schreef:
Zoals ik hier lees zijn de paarden volgens mij van suiker .

ik vind het ook wel kunnen als je maar niet te lang doet Knipoog


Nogmaals bedankt! Tuurlijk ga ik niet lang rijden meestal half uurtje(rondje dijk)

_Marianne
Berichten: 1705
Geregistreerd: 03-07-06

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:36

Mijn shet van 1.05 vindt het geweldig als ik met haar ga rijden. Er rijdt ook een meisje van 10 op, dus het is niet per se nodig, maar als zij en ik het leuk vinden? En als we over t koeiepad rijden (ons vroegere crosspaadje) wil ze altijd keihard galopperen.. als ze mij dan echt te zwaar vindt, doet ze dat echt niet hoor! (ik ben 1.70, 55 kilo) Maar het zal heus niet op elke shet kunnen, oke, maar Sonja is ook best stevig gebouwd Lachen

Taat_

Berichten: 7005
Geregistreerd: 25-02-06

Re: wat is zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:22

Shetlanders kunnen wel meer trekken dan dragen volgensmij Ja
Maar 60 kilo en gewoon een halfuurtje door het dorp stappen, evt. even draven, kan een shet gewoon dragen Knipoog