Stijgende prijs Shetlanders.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 22:04

Ik dacht altijd dat shetties ong. 100-200 euro kosten. Maar nu zie ik veel hogere prijzen. Vooral op marktplaats. Ook als je in het taxatie topic kijkt. Het begint met lage prijzen. Is de prijs echt zo gestogen? Hoe komt dat dan?

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:37

Ik heb geen idee, maar de prijzen lopen wel heel erg uiteen. Het verschil tussen met en zonder stamboekpapieren tikt al flink aan. Een bijzondere of populaire kleur ook. En een flinke maat ook.Ik zie sinds kort op marktplaats bedagen van 600-700 euro op komen dagen voor zwarte, ingereden, goede, stamboekshetten, merries en ruinen.

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:07

100-200 Euro koop je hooguit eentje zonder papieren voor, of een veulen. Ik denk dat de prijzen van papierloze shets wel gestegen is maar voor de stamboekshets niet, die zijn altijd een stuk duurder geweest.

De prijzen op Marktplaats kloppen lang ook niet altijd met wat de pony werkelijk waard is. Er zitten er veel tussen waar teveel voor gevraagd wordt. Voor een goede stamboekshet kunnen de prijzen best oplopen vooral als het een apart kleurtje betreft.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:25

Mensen vragen tegenwoordig wat ze vragen willen.

Het is wat de gek er voor geeft.

Pony's zonder papier, Hengstveulens zijn lang niet zoveel waart als er op marktplaats enz word gevraagt.

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:35

de hengstveulens, met of zonder papier zijn ten eerste duurder geworden omdat ze tegenwoordig worden gechipt. ik erger me dan ook vreselijk als mensen gaan zeuren dat ze een shet voor 50 euro willen. die zijn er wel, maar verwacht geen gezonde pony!! verder zijn idd de stamboekmerrie' niks duurder geworden, en dat ingereden pony's duurder zijn vind ik ook terecht. je moet er gewoon veel tijd in steken wil jij je pony goed doorgereden of betuigd hebben. aparte kleuren is weer een ander onderwerp...dat is helemaal wat de gek er voor geeft Lachen papier of niet

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:43

Tja... zo ken ik iemand die voor haar papierloze, niet gechipte veulenshethengst 250 euro vraagt.
Ik vind t de loterij.
Ik heb voor mijn papiershet, gechipt toen 2jaar, 100euro gegeven... is die fokker dan zo goedkoop...

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:45

Voor een normaal hengstveulen met chip zonder papier vind ik 100/150 een goede prijs, maar ze staan er vele malen duurder op en dat vind ik onzin.

Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:46

Ik denk dat de middenmaat ( rond de 90 cm.) de goedkoopste zijn en de hele kleintjes en de grote juist weer duurder.
De grote omdat die veel gebruikt worden voor het rijden en mennen.

Jammer, Husky is maar 90 cm. Boos! maar wel bereden en betuigd Tong uitsteken

ladyronalisa
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:09

Ik heb mijn stamboek hengstveulen voor 80 euro gekocht, ik ben lid geworden van het stamboek en hij wordt nog op mijn naam gezet...
Daar komt dus ongeveer nog twintig a dertig euro bij...
Een normale prijs volgens mij...

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:00

Ze vragen er meer voor, maar dat komt vooral omdat de mens het er meestal ook voor geeft.
Ik heb voor mijn bruin bonte shetlandruin van toen 8 jaar oud. 1.09 ongeveer, 300 euro betaald. Hij stond voor 375 te koop.

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:02

Ik heb 1 van mijn shetlanders gekocht voor 75 euro met goede papieren, en de andere voor 100 euro zonder papieren, ik denk dus ook dat het een beetje is wat een gek ervoor wil geven...

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:41

KindnessM schreef:
Tja... zo ken ik iemand die voor haar papierloze, niet gechipte veulenshethengst 250 euro vraagt.
Ik vind t de loterij.
Ik heb voor mijn papiershet, gechipt toen 2jaar, 100euro gegeven... is die fokker dan zo goedkoop...



vind ik een hele nette prijs Haha!

Widner

Berichten: 1745
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:44

Dan gaan jullie nu niet geloven dat ik vorig jaar, een papierloze, zwarte shetlanderhengst. Zonder chip, verkocht heb voor 600 euro Nagelbijten / Gniffelen Het is maar wat de gek ervoor geeft Tong uitsteken Er zat wel tuig, een hoofdstel en een deken bij.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:45

KindnessM schreef:
Tja... zo ken ik iemand die voor haar papierloze, niet gechipte veulenshethengst 250 euro vraagt.
Ik vind t de loterij.
Ik heb voor mijn papiershet, gechipt toen 2jaar, 100euro gegeven... is die fokker dan zo goedkoop...


spetter hebben we gekocht met 3 mnd als hengst is ie nog steeds als gewone shet zonder papieren geen chip voor 75 euro, hij is nog hengst ondertussen gechipt en blijkt nog een mini te zijn ook haha

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:47

wij hebben in februari een 6 jarig ruintje, minishetlander met papieren en gechipt, gekocht voor 150 euro. Dat was niet duur dan?

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:16

Op marktplaats staan de vraagprijzen, wil nog niet zeggen dat die mensen de prijs er ook voor krijgen natuurlijk. Maar soms slaat het helemaal nergens op wat ze er voor vragen, maar ja als er mensen zijn die het er voor geven heb je mazzel Haha!

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:28

ik heb voor die van mij 150 euro betaald per stuk Haha!
en zitten goeie papieren bij
heb ze alleen geruind
als ze nu nog hengst waren kon ik ze mooi laten dekken
ze waren toen ik ze kocht 4 en 2 jaar oud dacht ik
dus of et nou gaat of ze veulen zijn of geen papieren hebben dat
ze daarom goedkoper zijn is bij mij niet het geval Haha!

en je kan ook nog wat van de prijs afhalen als er staat vraagprijs Tong uitsteken

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:26

toverpaardje schreef:
Ik heb geen idee, maar de prijzen lopen wel heel erg uiteen. Het verschil tussen met en zonder stamboekpapieren tikt al flink aan. Een bijzondere of populaire kleur ook. En een flinke maat ook.Ik zie sinds kort op marktplaats bedagen van 600-700 euro op komen dagen voor zwarte, ingereden, goede, stamboekshetten, merries en ruinen.


Meestal krijg je hier nog wel wat af, helemaal als je zelf echt in de Shettenbusiness zit.
En rond de 500 euro is helemaal niet veel voor bijvoorbeeld een goede stamboekmerrie...

Anoniem

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:27

en het is toch aan de ene kant alleen maar goed dat de prijs stijgt! voor steeds meer kinderen klinkt een eigen shetlander kopen dan ook niet meer zo makkelijk met eventjes sparen!!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:30

nou voor mijn mooie bonte shetten hengst bood laatst nog iemand 60 euro Rolleyes Ja DAAG!
Beestje is drie jaar Verward En met goede papieren, vader is menthe van het keizertje ( Kramp, Heteren)

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:27

Het dekgeld van mijn veulen incl even wat stalling voor de moeder was 260 euro. Dan verkoop ik 'm ook niet voor 100,- hé!
Dan heb je het over het dekgeld van een een ggk dekhengst natuurlijk.

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:31

De prijzen stijgen over het algemeen. (bedoel dan, wat ze ervoor VRAGEN, krijgen is wat anders) , de shetlanders vielen mij ook in het bijzonder op ja qua "prijsstijging". Bedoel, ik ga echt geen 300 euro neertellen voor een grasmaaiertje. Knipoog Laatst stond er hier nog eentje te koop voor €1100, het was zo'n brave met kindjes. Geld, geld!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:33

Paarden zonder papieren vind ik ook duur.....

shetjes zijn ook niet goedkoop, maar dat vind ik niet erg. Als mensen er meer voor moeten uitgeven,denken ze er beter over na.

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:07

Ik heb ook wat teveel voor m'n shet gegeven achteraf, maar maakt me nu toch niks meer uit Haha!
Het is gewoon dat steeds meer mensen gewoon even een shetje kopen, en zonder verstand ook er gewoon (te)veel aan uitgeven..

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:15

ik heb voor mijn shet €50,- betaald (2jaar geleden)!
hij was jaarling, leek erop dat het middenmaat zou worden (word hij ook net waarscheinlijk). was toen wel lelijk gebouwd (tsjah, naarling he?!) maar zat wel paspoort bij. vader is goedgekeurde hengst harley van de nijkampshoeve en moeder was 2e premie.
hij was niet gechipped, wel getatoeerd (of hoe je het schrijft)

hmmm... heb ik m toch voor een mooie prijs mee kunnen nemen zie ik hier Haha! ! en ik ben ERG blij met hem!!