Stijgende prijs Shetlanders.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sokkebok
Berichten: 1267
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: brabant

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:39

@ ImkeTarek: Tja, je hebt altijd van die geluksvogels hè! En hij is nog eens heel mooi ook vind ik. Knipoog

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:17

Sokkebok schreef:
@ ImkeTarek: Tja, je hebt altijd van die geluksvogels hè! En hij is nog eens heel mooi ook vind ik. Knipoog

dank je Bloos Haha! ! ik ben ook erg trots op hem!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:25

De vraagprijzen liggen idd een stuk hoger tegenwoordig. Maar zolang het her en der uitgegeven wordt, blijft dat.
Nou is het ook zo dat er steeds meer met shetten wordt gedaan, het zijn niet langer meer de simpele grasmaaiers, maar ze krijgen een functie.
Ze worden meer bereden,betuigd etc uitgebracht op wedstrijden, noem maar op, dus daar stijgt de waarde ook van.

Ik heb Bas destijds duur gekocht, kon niks, was niet geënt, gechipt, geen paspoort, zat onder de wormen en ook nog eens superangstig. Heb er 200 euro voor betaald, maar dat kwam doordat ik tegen iemand anders met intresse opbood. Dat is 3 jaar geleden.

Voor Tom heb ik 300 euro neergeteld, hij is niet gechipt, geen paspoort, geen enting. Moest nog naar de tandarts want had belabberd gebit, heeft slechte conditie, is moddervet, jaar niks gedaan.
Als je daar naar kijkt denk je: jeetje...

Maar hij is superbraaf, rustig, betuigt en bereden en heeft een leuke kleur. Dat was mij dan weer wel die 300 euro waard.

Het is maar net wat je zoekt, en wat je daarvoor wil uitgeven

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:30

Cyntje schreef:
nou voor mijn mooie bonte shetten hengst bood laatst nog iemand 60 euro Rolleyes Ja DAAG!
Beestje is drie jaar Verward En met goede papieren, vader is menthe van het keizertje ( Kramp, Heteren)

Kramp zit tegenwoordig trouwens niet meer in Heteren, maar in Valburg Knipoog !
sorry, moest ik even kwijt Bloos !

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:56

Ik heb Appelbol vorig jaar November voor €300,- gekocht, zonder papier. Is best een flink prijsje..

superrizzo

Berichten: 1561
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:13

ik heb mijn shet 2 maanden geleden gekocht voor 250 was een goedgekeurde dekhengst maar inmiddels is het een ruintje op marktplaats staan idd vaak prijzen die te hoog zijn groetjes Haha!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:15

ImkeTarek schreef:
Cyntje schreef:
nou voor mijn mooie bonte shetten hengst bood laatst nog iemand 60 euro Rolleyes Ja DAAG!
Beestje is drie jaar Verward En met goede papieren, vader is menthe van het keizertje ( Kramp, Heteren)

Kramp zit tegenwoordig trouwens niet meer in Heteren, maar in Valburg Knipoog !
sorry, moest ik even kwijt Bloos !


Dank U maar dat wist ik Vork
En omdat hij sindskort daar zit dan kennen mensen hem juist meer van Heteren, snappie?

Maaik
Berichten: 5672
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:20

superwoman schreef:
shetjes zijn ook niet goedkoop, maar dat vind ik niet erg. Als mensen er meer voor moeten uitgeven,denken ze er beter over na.


Helemaal mee eens!

Anoniem

Re: Stijgende prijs Shetlanders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:45

Shanna schreef:
en het is toch aan de ene kant alleen maar goed dat de prijs stijgt! voor steeds meer kinderen klinkt een eigen shetlander kopen dan ook niet meer zo makkelijk met eventjes sparen!!

hoewel sommige nog wel voor weinig op internet staan.. me buurmeisjes willen ook een shet en die zoeken echt de goedkoopste eruit, want die zijn haalbaar om van te dromen!!

mijn shet heb ik € 125 voor betaald als 4 jarige hengst zonder papieren of chip.. hij stond te koop voor €250, maar doordat ik belde kregen ze al snel een zwak en ik wist nog niet eens of ik hem wel kon/ mocht kopen maar toch wezenn ze andere kopers af Lachen