schetlander

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deborahke

Berichten: 247
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: belgie

schetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 09:36

hey vraagje

ik wil voor mijn broer zijn verjaardag een schetlander kopen, deze zou ook vooral gezelschap moeten geven als ze binnekort eventueel op de wei komen

maar nu zit ik met een vraagje hoeveel voer je zo'n diertje ik geef trouwens mijten gerstemix ?

Zou het schetlandertje eventueel mee op stal kunnen bij mijn paard ? ze heeft een stal van 4meter op 4meter

groetjes

Anoniem

Re: schetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:14

ik denk dat die stal iets te klein is maar een shetje hoeft niet op stal hoor die kun je gewoon buiten laten staan met evt. een schuil stalletje. ik weet niet precies hoeveel je hem moet voeren lichter aan hoeveel gras er op je weiland staad Knipoog

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: schetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:40

lig een beetje aan de grote van de shetlander die je wil kopen....
Een mini zou er best bij in passen....

verder moet je een shet echt op het oog voeren, er is geen stadaard voor.
Dus gewoon een beetje hooi bijvoeren en in de gaten houden of dit genoeg of teveel is...

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: schetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:42

Als het paard de shet al zou accepteren, maar dan nog lijkt het mij fijner voor de dieren als ze hun eigen plek hebben, tenzij de stal erg groot is.
Voeren, mijne krijgt alleen hooi en gras, mocht hij aan het werk gezet worden, krijgt hij een handje biks.

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: schetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:31

Het is idd fijner om ze appart te zetten. Een shet kan gewoon buiten blijven, aan een schuilstalletje alleen heeft hij dan genoeg.
Een shet hoeft eigenlijk niet veel krachtvoer te hebben. Alleen als je hem echt aan het werk wilt zetten.

Het is trouwens shetlander en niet schetlander Knipoog

simpie
Berichten: 259
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Rockanje

Re: schetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:35

ik heb zelf een shet van 1 meter en een haflo samen op stal staan. Het is wel zo dat ze zelf naar binnen en buiten kunnen lopen, dus zijn ze elkaar zat dan kunnen ze gewoon naar buiten toe.

Ik voer de shet alleen maar een heel klein plukje hooi heeft die zat aan.
Hij krijgt een paar korrels biks omdat hij anders niets heeft terwijl de haflo staat te eten.