Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:53

Ik fiets ook met mijn Shetlanders Lachen Ook met mijn Fjord Clown (ik kan nog weleens eens meegetrokken worden Knipoog )

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:49

Daar ik zeer regelmatig aangespannen met een van de shetten rijd, heb ik aan fietsen met haar niet zoveel behoefte. Toch kreeg ik eens een ingeving om het eens te proberen. Geen goed idee Knipoog Ze had namelijk nogal de neiging om de fiets aan te vallen, of ze zag mijn lieftallige stalen ros als een aangename schuurpaal... Not done dus bij de mijne Knipoog Als mijn bijrijdstertje en de pony op buitenrit gaan, begeleid ik ze natuurlijk altijd met de fiets, of soms te voet. Moeten we bijv. een wat drukkere weg oversteken, of gaan we eens lekker in rengalop door het bos crossen, dan gaat de pony aan een lang halstertouw met bitstukje, en de amazone zelf moet natuurlijk wel sturen Knipoog Wat blijkt: dat geeft geen probleem... Misschien toch maar weer eens proberen met een 'kale' pony zonder ruiter naast de fiets?! Lachen

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:06

Ja ik doe het ook wel eens Peer loopt alleen een beetje langzaam en Donder loopt juist te hard dus die moet ik dan eerst ff losgooien anders trekt die me helemaal mee.

solina

Berichten: 1067
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 17:43

jaaaaaa ik fiets ook met gijseman.
vind hij nog leuk ok.chay heeft ook al eens stukje op gijsje gezeten naast de fiets.

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:36

Janna_ schreef:
Ja ik doe het ook wel eens Peer loopt alleen een beetje langzaam en Donder loopt juist te hard dus die moet ik dan eerst ff losgooien anders trekt die me helemaal mee.


Moet je de touwtjes aan elkaar knopen en de snelste vasthouden. Word die snelle wat afgeremd door de trage omdattie die ook nog moet 'slepen' Tong uitsteken

R00sjuh

Berichten: 33
Geregistreerd: 02-10-06

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:15

k fiets ook heel veel met mijn shetten.
en dat vinden ze heel leuk. het is ook goed voor ze dus.
en ik ben zelf te groot voor ze.
dus dan doe ik het maar zo.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:46

Ik fiets vaak met mijn shetlanderkleuter van 2,5. Dat is heel per ongeluk gegaan. Tijdens koninginnedag wilde we geld ophalen met rondritjes op Puck. Goos moest natuurlijk ook mee, die twee kunnen niet zonder elkaar. We hadden wel een fiets nodig voor het geval van nood. Ik heb de fiets toen los meegenomen en Goos vond het best.
Inmiddels was het zomer en hadden mijn zus in ik met de shetten en Jive in het bos gereden. Jive op stal gezet, en ja ik had mijn fiets bij me.
We zouden de shetten thuis gaan wassen. Ik ben toen op de fiets gaan zitten en heb Goos aan de fiets meegenomen. Het ging meteen heel goed, en omdat hij nog te jong is om op te rijden of er verder iets mee te doen, is dit een goede oplossing. Hij blijft altijd braaf en heeft er veel zin in.

Met Puck heb ik het nog niet geprobeerd. Maar die vind wandelen sowieso niks. Die gaat liever grazen, voor de kar of heeft liever een ruiter op zijn rug.

lars12
Berichten: 4
Geregistreerd: 07-11-06

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:05

ik ging ook eens fietsen met mijn 1,5 jaar oude shet hengst nou dat was geeeeeeeen lol hij bleef maar rennen en telktens wou hij afslaan dus ik ging bijna op mijn gizicht

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:07

Ik fiets altijd met mijn KWPNer dus met groot en klein kan je met de fiets Tong uitsteken

Ikkuh_Rolien
Berichten: 282
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:08

Ik fiets vrij vaak met mijn hengstje van 1.5 hij luisterd heel erg goed ik neem gewoon een fiets waarbij ik met mijn voeten aan de grond kan en met een goede rem.
Het is tot nu toe nog steeds goed gegaan.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:40

Ik fiets met asterix ook veel ,vind ie heel leuk om te doen Ja
Blijft netjes naast me ! Ja Haha!

zippo2004
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-11-06

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:40

ik fiets ook met zippo, alleen wel met hoofdstel anders is hij veel te sterk.
hij vind het een leuke variatie op de wagen en rijden.
groetjes lisette

Lotjelover
Berichten: 18
Geregistreerd: 01-07-05
Woonplaats: Winterswijk-Woold

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:44

ik fiets eigenlijk niet echt veel. Met de shetlanders ga ik nog wel eens wandelen. De anderen heb ik voor de wagen en onder het zadel in training staan.
Een goeie vriendin van mij heeft ook een shetlander en die is 2,5 jaar dus kan nog niet beginnen met beleren voor het wagentje, daarom fietst ze wel eens met hem. Het enige probleem is dat haar andere pony (rijpony) niet alleen kan staan. Dan raakt die helemaal in paniek en breekt uit. Dus ze heeft er altijd iemand bij nodig die mee gaat.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:27

Dat hebben Puck en Goos ook. Daarom gaan Dlientjuh (mijn zusje) en ik vaak met zijn tweeen. Zij op Puck en ik Fietsend met Goos ernaast.

Goos kan ook aan de hand mee als als je op Puck zit, dus er hoeft in principe niet altijd iemand mee.

bietjuhh

Berichten: 1514
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Nieuwkoop - Zuidholland

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:39

mijn shetlander kan ook niet met de fiets mee. de jongsten die Sleurd je gewoon mee en dn val je oepss shet los. me oudste doet wel goed

Chessiej

Berichten: 1705
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:07

Mijn shetlander gaat ook naast de fiets! Hij vind het altijd erg leuk gelukkig Haha! Doe het ook met me pony, is af en toe wel is handig om ff de fiets te pakke en je paardje ernaast te zette Knipoog

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:12

ik zou dat echt nooit doen, lijkt me zo gevaarlijk Nagelbijten / Gniffelen

Fanneke

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:17

Ik fiets ook met mijn shet. Voor de afwisseling, maar ook omdat ik af en toe te lui ben om te wandelen Bloos
Fanny vind het wel leuk zo af en toe, galopperen doe ik zelden, omdat ze wel eens kan bokken.
Ze luistert heel goed naar de stem, anders had ik niet gedaan.
De reacties zijn ook altijd leuk, mensen vinden het raar een pony naast de fiets, maar wel grappig. Haha!

Anoniem

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:27

wat ik wel doe is skaten met mijn shet, 1 schoen als rem en 1 skeeler en vasthouden maar!! doe ik ook met mijn fries, die is makkelijker vast houden, bij de shet zit ik toch meer mee te steppen toch wel Knipoog

Berith

Berichten: 370
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:05

Ik heb nog niet gefietst met mijn shet (ik heb haar pas een maand) maar ben het wel van plan. Nu staat ze nog een pensionstal en dat is me net wat te ver om naar toe te fietsen. Maar in maart gaan we verhuizen en komt ze aan huis en dan zal ik zeker met haar gaan fietsen.
Ik ben inmiddels wel bezig met andere dingen zoals lange teugelwerk, longeren, wat vrijheidsdressuur, ze heeft een paar keer in de molen gelopen (en wil dan perse in het zelfde vak lopen als mijn fries Vingers aflikken )
En ik heb haar nu een keer als handpaard meegenomen naar de hei en dat deed ze erg braaf zie:
Afbeelding (helaas is de foto niet erg scherp).
En omdat ze dit zo braaf doet, denk ik dat fietsen ook niet echt een probleem zal worden. Pling

Fanneke

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:19

Ik zag die foto ook op shetlandergekte, echt zo schattig!! Haha!

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:26

Moi.
Ik wil alleen ook gaan trainen dat ze meeloopt als ik op een andere pony rijd. Net als de foto hierboven. Maar dan moet het meelopen eerst even iets beter gaan. Vork

spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:10

Ik ook. Ik hoef maar het halstertouw een beetje strakker te houden en ze gaat al langzamer, ze luistert zo goed (ook op stem btw) en schrikt eigenlijk nergens van. Dus ze doet het perfect. Maar ik doe het wel maar weinig, omdat ik het toch een beetje risicovol vind.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:24

Afbeelding

Reneee

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Wie gaan hier wel is fietsen met hun shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:17

Hooii,,
ik fiets ook best wel vaak met mijn(verzorg)Shetjes,,
De grotere vind het echt leuk en kan echt super hard,,
en aventoe gh ik op de grotere shet en dan neem ik de mini shet mee ernaast en dan gaan we lkkr crossen op het land en dat vinden ze geweldig