Wel of niet keuren bij aanschaf shet

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spoekie

Berichten: 2407
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Wel of niet keuren bij aanschaf shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:27

Superwoman: Bij mijn zus op stal staat een shetlander. Rechtstreeks van de fokker vandaan en diende ook als gezelschap. Die bleek dus wel een losse knie (ofzoiets) te hebben. Nu staat dat arme beest op pijnstillers en de dierenarts is er al tig keer bij geweest. En die pony doet niks anders dan op wei en op stal staan en gepoetst worden. Die mensen hadden volgens mij intussen al zowat een rijpaard kunnen kopen, van het geld dat ze kwijt zijn aan dierenartskosten.
Dat zijn dingen, die toch aan het ligt komen als de pony wordt gekeurd, maar dingen die jij wrs niet ziet.

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Wel of niet keuren bij aanschaf shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:33

Ik heb mijn 2 shetlanders die ik toen heb gekocht niet gekeurd, maar dat is eigen keuze vind ik.
Maar ligt er ook aan waarvoor je ze koopt ik ga er zoiezo nooit op rijden dus dat is al anders als dat je er mee dressuur wilt rijden of iets anders.

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Re: Wel of niet keuren bij aanschaf shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:14

spoekie schreef:
Superwoman: Bij mijn zus op stal staat een shetlander. Rechtstreeks van de fokker vandaan en diende ook als gezelschap. Die bleek dus wel een losse knie (ofzoiets) te hebben. Nu staat dat arme beest op pijnstillers en de dierenarts is er al tig keer bij geweest. En die pony doet niks anders dan op wei en op stal staan en gepoetst worden. Die mensen hadden volgens mij intussen al zowat een rijpaard kunnen kopen, van het geld dat ze kwijt zijn aan dierenartskosten.
Dat zijn dingen, die toch aan het ligt komen als de pony wordt gekeurd, maar dingen die jij wrs niet ziet.


Volledig mee eens Spoekie.

Tooske: Natuurlijk, dat is iets wat je wel mee moet nemen, maar toch, er zijn genoeg gebreken die ook boven komen, ook al doen ze net 'niets'.