Deken kopen..?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nettieejj

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Eindhoven

Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 19:49

Ik heb dus een VZshet, en ik wil een fleece deken kopen, ik had een hele moooie, maar die was (VEEL) te klein door zijn dikke buik Bloos Maar nu zeggen heel veel mensen: Waarom koop je nou een deken voor hem..... Ik heb al een neiwue bestelt, maar ik dnke nu ook: Ja waarom zou ik het eigelijk doen... Hier zijn mijn 2 redens;
1. Na het rijden zweet hij altijd heel erg..... Ik moet altijd een kwartier voordat ik ga stoppen met rijden om het droog te krijgen, en ik il al voor het donker weg. Dus een deken zou heel handig zijn....... En de eigenaar haalt hem dr dan na een half uurtje af..

2. Ik ga binnenkort wedstrijden rijden, en dan is het wel zo fijn als hij na de wedstrijd een lekkere warme deken heeft! ( En het ziet er natuurlijk super mooi uit Haha! )

Wat denke jullie? Die deken toch kopen, ik ivnd het wel een leuk ideee Tong uitsteken

Groetjes Annette + Jimmy

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:51

waarom niet, als je er intensief op rijd, en hij zweet, dan is het heel handig toch?
en het is ook leuk idd, dat snap ik best Lachen

Nettieejj

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 19:55

Tja.. opzicht rijd ik niet echt heel erg intensief, ik spring meestal wel een een paar keer... Maar zelf vind ik het een heel leuk idee ( en het staat um ook leuk, maar de 1e was te klein Tong uitsteken )

danamuts

Berichten: 1479
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:55

ik heb het zelfs voor mijn vp shet een zweetdekentje, voor als ie met zware regen in de wei heeft gestaan. Vind ie erg fijn hoor!

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:23

Een zweetdekentje is makkelijk en lekker voor je pony alstie hard gewerkt heeft!
In de zomer droogt hij vanzelf wel in het zonnetje maar in de winter is de kans, na zweten, groter dat hij een koutje vat.
Gewoon doen dus! ;D

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:54

Een zweetdeken is altijd handig om te hebben, zeker als je ook rijdt. Is toch wel makkelijk als hij gezweet heeft en je hebt net een keertje minder tijd om hem droog te stappen.
Zeker als de eigenaar van je verzorgshetje er ook mee instemt zie ik niet waarom je het niet zou doen.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:54

Een zweetdeken is indd altijd handig om te hebben, Helemaal als ze snel zweten.

zo duur zijn die dingen niet.

Charret
Berichten: 1297
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:59

Je hoeft helemaal niet intensief te rijden om een dekentje voor je pony nodig te hebben. Voor wedstrijden was je hem misschien wel, drogen met een deken, na het rijden, drogen met een deken. Ideaal toch. Niet te snel wat van andere mensen aantrekken Lachen

Maaik
Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-01-05

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:17

Voor een warme deken moet je het niet doen! De vacht die een Shet aanmaakt is al dik genoeg. Als je er dan nog een deken oplegt dan krijgt die het alleen maar te warm.

En idd voor het rijden. Why not? Lachen

Thomas5

Berichten: 1039
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Wieze

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:32

Eigenlijk heeft een zweetdeken het omgekeerde effect dan wat jullie denken... (behalve Maaik)
Ik heb op het haflingerforum ooit eens gelezen dat een zweetdeken de warmte vasthoudt en daardoor de pony minder snel op normale temperatuur komt en dus nóg langer nat blijft.
én zelfs als hij helemaal nat is mag je hem gewoon buiten laten staan, met zijn vacht wordt hij normaal gezien niet ziek. De natuur regelt zichzelf Knipoog
Maar ik gebruik ook een deken hoor, maar dan hooguit 10 minuten, om een deel van het zweet op te nemen zodat ze al iets minder nat is ! Tong uitsteken
Jij beslist...

__inge__

Berichten: 2211
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:34

Ik zou het gewoon doen, en om de prijs hoef je het ook niet te laten denk ik Lachen

Kabouterdans
Berichten: 5088
Geregistreerd: 19-06-02

Re: Deken kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:41

Heb gisten een fleece deken gekocht voor na het rijden:

Afbeelding

Was een leuke aanbieding, met halster en touw erbij Geld, geld! 32,-