Onderlinge menwedstrijdjes

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Onderlinge menwedstrijdjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 16:21

Ik heb straks een shetlander met een karretje.
Natuurlijk gaan we meedoen met ringsteken in het dorp, maar zijn er in de buurt van Lunteren ook wel eens onderlinge menwedstrijdjes waar shetlanders aan mee kunnen doen?
En wat zitten er dan voor eisen aan shetlander en karretje? Ik heb een karretje met twee wielen.

Ik weet vrij weinig van mennen. Ik kan het wel, heb het van iemand geleerd, maar daar is ook alles mee gezegd Haha!
Het lijkt me gewoon leuk om eens aan iets van een menwedstrijdje ofzo mee te doen, gewoon voor de lol. Mendurance leek me ook leuk, maar dat mag helaas niet met shetlanders.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Onderlinge menwedstrijdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:11

Dit staat in het reglement van de Mendurance:
artikel 1.1 schreef:
Iedere diersoort behorende tot het genus “equus” mag deelnemen; waar in dit reglement
wordt gesproken van “paard” dient hieronder elke diersoort behorende tot het genus
“equus” te worden verstaan.


Er is dus géén regel die verbiedt met Shetten mendurance te rijden. Je mag er trouwens ook officieel marathons mee rijden bij de KNHS. Bij geen enkele discipline van de KNHS gelden rassenrestricties. Het zou niet gekker moeten worden Knipoog...

Vooralsnog mogen tweewielers óók bij mendurance, bij enkelspan en tandems.
Marathons mag je alleen met 4-wielige wagens rijden, uitzondering is tandem, die mogen wel een 2-wieler gebruiken.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Onderlinge menwedstrijdjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 20:13

Ik had verkeerd gelezen Bloos Ik dacht dat je pony/paard minimaal 1,48 moest zijn, maar dat is dus voor de categorie paarden.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Onderlinge menwedstrijdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:15

Voor officiele dressuurwedstreijden moet je trouwens altijd een 4 wielige wagen hebben (tenzij je tandem rijdt, en tenzij je samensteld rijdt, dan mag er wel met een 2-wieler dressuur gereden worden - hoezo onlogisch). Maar bij onderlinge wedstrijden zou het best wel eens kunnen dan men daar minder aan tilt.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Onderlinge menwedstrijdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:57

Een shetlander in enkelspan in een mendurance zou ik ook niet aanraden. Dat is vaak gewoon net iets te zwaar.
Verder sluit ik me aan bij Ibbel.
Onderling maakt het vaak niet uit dat je met een tweewieler start. Het kan wel zijn dat je punten aftrek krijgt.
In een oefenmarathon mag je vaak ook wel met een tweewieler starten alleen moet je hier ook wel weer afvragen of het wel zo eerlijk is tegenover de pony om enkelspan te rijden.
Informeer eens bij plaatselijke menverenigingen. Op www.mensport.nl staan adressen van verenigingen. Wellicht zit er 1 in de buurt