Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe hoog mag een shetlander springen?

 
Profiel   

Hoi,
Ik ben met mijn verzorgshet al een tijdje bezig met vrijspringen.
Hij vind het super leuk en kan heel goed springen.
Zelf is hij ongeveer 1.05 en springt ruim 1.15! Haha!
Over een paar weken krijgen we 'echt' springmateriaal, maar nu heeft het baasje van Banjer van iemand anders gehoord dat een shet nooit boven zijn eigen lengte uit mag springen omdat dat niet goed voor hem is.
Ik vond dit een beetje raar en wil wel eens weten of het waar is?
Zou het ontzettend jammer vinden als hij nog 'maar' een meter mag springen.
Als het slecht voor hem is gaan we natuurlijk niet hoger, maar ik wil eerst jullie reacties wel is horen Lachen ?

Groetjes Jessica


Een lagere sprong:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 17:08 



 
Profiel   

Een shetlander mag heus boven zijn eigen lengte springen!
Zolang als hij er maar plezier in heeft lijkt me!
xx

edit; Ziet er leuk uit die foto! Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 17:10 



 
Profiel   

zo hoog als die kan zolang die het maar leuk vind.
en je hem niet gaat dwingen.
kei gaaf dat jou shet 1.15 kan springe

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 17:14 



 
Profiel   

Leuk vind hij het zeker Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 17:16 



 
Profiel   

wow 1.15 echt hoog. Je hebt een wondershet Tong uitsteken hoezo shetten kunnen niks he Knipoog verder weet ik niet of het slecht is. Ik denk het niet echt. Dus geniet maar van die reuzespronge Knipoog ik wil wel eens foto's zien dat ie 1.15 springt lijkt me echt vet om te zien:P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 17:35 



 
Profiel   

Wow, gave shet hoor! Echt leuk dat ie zo hoog kan Knipoog
Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe hoog ze precies mogen springen.. Denk niet dat het kwaad kan, zolang je ze maar niet dwingt of meer laat doen dan ze kunnen, maar dat is logisch.. Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 17:41 



 
Profiel   

Ik zal een keer foto's maken van de hoge sprongen Lachen
Ik dwing hem zeker niet, hij springt alles en gooit bijna nooit een balkje eraf! Als het echt te hoog word zal hij dat zelf denk ik ook wel aangeven.

Maartoch, shetten zijn der niet echt op gebouwd op zo hoog te springen dus heb nog steeds m'n twijfels. Bloos

Bedankt voor jullie reacties Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 17:43 



 
Profiel   

[ img ]
Nog een foto Lachen
Op de foto zie je rechts van de grote zwarte ton emmertjes staan. Zijn hoogst tot nu toe is een wit/creme emmer met daarop een kleinere zwarte, boven op de grote zwarte Hyper!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 17:46 



 
Profiel   

wat gaaf dat je shet zo hoog kan!
ik denk ook niet dat het echt erg voor je shet is Knipoog
zolang je shet er zelf maar plezier in heeft! Haha!
nog veel plezier met het springen (die foto is wel heel gaaf Haha! )

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 17:56 



 
Profiel   

Ik vind dat een shet (alle paarden trouwens) zo hoog mogen springen als ze kunnen, als ze er maar geen blessures van krijgen.
Ik spring met mijn VZ shet van 1.03 als ik er op zit ook 90 cm, ze vind het alleen maar leuk.
Als een beestje zo hoog kan springen, en er plezier in heeft kan het geen kwaad volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 18:05 



 
Profiel   

Wat gaaf dat je shet zo hoog kan springen... Leuke foto's ook *LOL*

Ik zou me er geen zorgen over maken hoor.... als hij het leuk vind en hij kan het gewoon doorgaan... Alleen zou ik het niet te vaak doen.... ik bedoel niet elke dag, maar bijvoorbeeld 1 keer per week ofzo...

En natuurlijk wel een keer foto's maken als die zo hoog springt *LOL*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 18:07 



 

Het ligt er een beetje aan hoe oud je shet is. Onder de +- 5 jaar moet je voorzichtig zijn met hoog springen. En nooit teveel sprongen achter elkaar ivm de spieren, maar dat telt voor al het werk.
Mijn shet is 100 cm en springt ook 100 cm. Mijn zus zit in de springpaarden en die wilde héél graag een paard met de techniek van mijn shet Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 18:13 



 
Profiel   

Hij is 9 jaar en heeft een super conditie, spring ongeveer 1 keer per 2/3 weken Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-07 18:42 



 
Profiel   

Dat veel Shetlanders niet over hun eigen lengte heen kunnen springen, wil nog niet zeggen dat het niet kan of mag Knipoog Zo te horen ga je er verantwoordelijk mee om dus zie ik geen enkel probleem. Zolang de pony er plezier in heeft en je hem niet overvraagd is er niks aan de hand en zou ik hem lekker af en toe laten springen Ja Ben trouwens ook wel benieuwd naar een foto van de 1,15 m sprong Bloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-07 00:03 



 
Profiel   

zolang ze het leuk vinden,maak het toch niet uit hoe hoog ze springen Lachen

volgens my vindt die het wel heel erg leuk Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-07 00:09 



 
Profiel   

Daar is geen voorgeschreven hoogte voor, dat hangt natuurlijk helemaal van het springvermorgen van de shet af! Zo te zien kan die van jou het aardig goed en vind hij he took leuk. Je kan gewoon doorgaan tot hij het red en leuk blijft vinden Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-07 18:44 



 
Profiel   

Mijn shet is 1,11 en heeft ook ooit(bij ouwe eigenaar) 1,15 gesprongen vrij en 1.00 onder het zadel, Ziet er vet uit die foto! Ik denk dat het geen kwaad kan, Misschien moet je peesbeschermers kopen of bandages omdoen voor de veiligheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-07 09:19 



 
Profiel   

LoveIndy schreef
Ik vind dat een shet (alle paarden trouwens) zo hoog mogen springen als ze kunnen, als ze er maar geen blessures van krijgen.
Ik spring met mijn VZ shet van 1.03 als ik er op zit ook 90 cm, ze vind het alleen maar leuk.
Als een beestje zo hoog kan springen, en er plezier in heeft kan het geen kwaad volgens mij.


Vind ik ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-07 18:16 



 
Profiel   

het hangt helemal af van de shet..!!
als je shet graag springt laat de shet zelf wel merken zodra het te hoog voor hem/haar is.
dus het ligt gewoon aan je shet.!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-07 15:23 



 
Profiel   

Mijn verzorgshet heeft net voor het eerst in haar leven gesprongen, en sprong al bijna haar eigen hoogte!

Dus het ligt er net aan of je shet het leuk vind en het (aan)kan Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-07 19:11 



 
Profiel   

wat onwijs gaaf!!! ik ga ook oefen met mijn shet als ze oud genoeg is ( nu 1,5 jaar )
ik zou alleen wel wat aan beenbescherming doen, omdat ze bij de landing dan wel eens verkeerd terecht kunnen komen, of hun voorpezen aan tikken als ze landen, maar dat moet je zelf weten. verder onzijws gaaf! en ga vooral lekker door, als grote paarden over hun eigen hoogte mogen springen waarom shetjes dan niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-07 23:54 



 
Profiel   

Een shetlander kan zo hoog springen als die zelf wil. Als die zonder gedwongen te worden er over heen springt kan het gewoon. Ze weigeren vanzelf als ze niet meer wilen of kunnen, of ze kruipen er onder door Knipoog

Wij hadden hier ook z'n spring shet die sprong bijna 2 keer zijn eigen hoogte. Clown
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-07 00:12 



 
Profiel   

Echt super gaaf zeg!!
Volgens mij kan het geen kwaad zolang ze het zelf willen!
Hij zal het zelf wel aangeven wanneer hij niet meer kan.
Maar ik zou wel even peesjes of bandages om doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-07 13:49 



 
Profiel   

mijn shet heeft de rare gewoonte om all op een balkje te gaan staan,
in plaats van erover,

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-07 17:43 



 
Profiel   

Volgens mij is het niet slecht, zolang er dan maar geen zware ruiter op gaat zitten. Dan is de belasting bij het neerkomen te groot voor de gewrichten enzo.
Ik vind het wel hele erg stoer dat je shet dit kan. Wil je het een keer van de zijkant voor ons fotograferen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-07 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen