[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:52

Rex_Rolfo schreef:
misskrisss schreef:
Voor mijn gevoel sta ik 4x per jaar bij de dealer,

Ik heb alleen geen idee van goede merken en kom nu niet echt verder dan een Volvo V60.....
Ik heb wel gekeken naar de Nissan X-trail, omdat mijn Nissan Micratje nooit wat had vroeger.

Al eens gekeken hoe erg het echt is? En hoe ernstig die lampjes zijn?

V60 twin engine is relatief zuinig, prima trailertrekker en door half tarief niet extreem duur in de wegenbelasting. Er zijn er echter genoeg die ook de nodige problemen hebben (zegt er iemand aircopomp?)

Kijken naar de Japanse merken is zo'n gek idee nog niet, over het algemeen scoren die goed in de betrouwbaarheidsstatistieken. Al komt lang niet elke Japanner uit Japan en wordt er met andere merken samengewerkt (Nissan = Renault). Dan zou het kunnen dat een uitvoering met Japanse benzinemotor betrouwbaarder is dan met een Franse diesel in het vooronder. Naast Nissan heb je nog de nodige andere Japanse merken.

En hoe kundig het opgelost is?

Ik had een kraak in m'n voortrein (jawel, de Volvo) aangegeven bij de garage, geen oplossing.
Op enig moment was ik er klaar mee, Google uitgeknepen; tweede hit gaf de oplossing, vierde hit inkl onderdeelnummer! Vervolgens half uurtje knutselen (inkl koffie) kraak verholpen.
En ja, dit ging om een wereldschokkende diepte-investering van wel 25 hele euro's!!

Nettie007

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:56

misskrisss schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb een Renault Megane station diesel. Hij trekt de trailer goed (mag 1500 trekken en rij met 1,5 paards) en is prima voor woon-werkverkeer. Maar man man man wat een drama met de elektra. Voor mijn gevoel sta ik 4x per jaar bij de dealer, omdat er weer een lampje onderweg brandt. Vandaag weer en ik ben er helemaal klaar mee :') :o

Weten jullie een auto waarmee je veilig de weg op kan met trailer, maar die ook geschikt is voor woon-werkverkeer? Ik rij namelijk zeker 30.000 per jaar en een beetje zuinig zonder trailer heeft daarom wel de voorkeur. Ik heb alleen geen idee van goede merken en kom nu niet echt verder dan een Volvo V60.....
Ik heb wel gekeken naar de Nissan X-trail, omdat mijn Nissan Micratje nooit wat had vroeger. Google "grote Nissan" is dan je vriend :+ :')


Ford focus Wagon 1.6 mag ook 1500 kg trekken. Ook best zuinig zonder trailer.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:41

Qua Japanners: Mitsubishi stopt met productie voor de Europese markt.
Hoe dat dan zit met onderdelen, geen idee.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:05

Optiwolk schreef:
Qua Japanners: Mitsubishi stopt met productie voor de Europese markt.
Hoe dat dan zit met onderdelen, geen idee.

Daar bestaat in ieder geval een Europese wet die nog 10 jaar onderdelenvoorziening afdwingt.

Is Mitsubishi binnen gelopen nu ze Eneco overgenomen hebben?
:D :D

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:48

Rex_Rolfo schreef:
misskrisss schreef:
Voor mijn gevoel sta ik 4x per jaar bij de dealer,

Ik heb alleen geen idee van goede merken en kom nu niet echt verder dan een Volvo V60.....
Ik heb wel gekeken naar de Nissan X-trail, omdat mijn Nissan Micratje nooit wat had vroeger.

Al eens gekeken hoe erg het echt is? En hoe ernstig die lampjes zijn?

V60 twin engine is relatief zuinig, prima trailertrekker en door half tarief niet extreem duur in de wegenbelasting. Er zijn er echter genoeg die ook de nodige problemen hebben (zegt er iemand aircopomp?)

Kijken naar de Japanse merken is zo'n gek idee nog niet, over het algemeen scoren die goed in de betrouwbaarheidsstatistieken. Al komt lang niet elke Japanner uit Japan en wordt er met andere merken samengewerkt (Nissan = Renault). Dan zou het kunnen dat een uitvoering met Japanse benzinemotor betrouwbaarder is dan met een Franse diesel in het vooronder. Naast Nissan heb je nog de nodige andere Japanse merken.


Ik heb om deze reden destijds voor de Honda Civic 1.8 sport uit 2008 gekozen, gezien ik kwam van een Toyota Aygo en graag die betrouwbaarheid behield.
Peugeot en Citroen waren in dezelfde technische filters in meeeervoud te verkrijgen, maar dat durfde ik niet aan.

Mag 1400kg trekken en na de tips hier om hem toch echt wat hoger in toeren te houden (rond de 3000) reed dat afgelopen weekend met 1,5 paards trailer geweldig. Nog bedankt @ikke en @Rex_Rolfo!

misskrisss
Berichten: 103
Geregistreerd: 01-12-11

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:28

Bedankt voor alle reacties! :)

Balen dat Nissan niet altijd volledig Japans is. Ik ga kijken naar een Honda Civic en ook de Ford Focus Wagon. Tweede hands zag ik de laatste nog niet zo snel.

Wat vinden jullie van een Skoda Octavia? 2l en mag 1600 trekken. Wel 'maar' 1235 kilo ongeveer

misskrisss
Berichten: 103
Geregistreerd: 01-12-11

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:28

Rijklaar zal dat wel 1300+ zijn waarschijnlijk

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:41

misskrisss schreef:
Bedankt voor alle reacties! :)

Balen dat Nissan niet altijd volledig Japans is. Ik ga kijken naar een Honda Civic en ook de Ford Focus Wagon. Tweede hands zag ik de laatste nog niet zo snel.

Wat vinden jullie van een Skoda Octavia? 2l en mag 1600 trekken. Wel 'maar' 1235 kilo ongeveer

Kennis heeft er jaren mee gereden. Wel een Diesel maar die heeft de 400k ruim gehaald.
Kon ook prima een trailer achter. Skoda staat vrij stug op z'n veertjes; maakt 'm comfortabeler voor de trailer als in minder gevoelig voor beweging.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:59

misskrisss schreef:
Bedankt voor alle reacties! :)

Wat vinden jullie van een Skoda Octavia? 2l en mag 1600 trekken. Wel 'maar' 1235 kilo ongeveer


Ik ben nu met mijn derde Octavia bezig, en tussendoor een Superb gehad.

De eerste (2de gen) heb ik een defecte GPS antenne en een defecte EGR klep gehad. Vanaf tellerstand 15.000 tot 180.000km mee gereden

De tweede (2de gen) niks mee gehad (vanaf 60.000 tot ca 180.000)

De derde (3de gen) niks mee gehad (vanaf 0km tot nu 122.000km)

Allen waren/zijn de 1,6 diesel en gebruik wekelijks met vervoer van 1 paard.

misskrisss
Berichten: 103
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:32

Sideswipe schreef:
misskrisss schreef:
Bedankt voor alle reacties! :)

Wat vinden jullie van een Skoda Octavia? 2l en mag 1600 trekken. Wel 'maar' 1235 kilo ongeveer


Ik ben nu met mijn derde Octavia bezig, en tussendoor een Superb gehad.

De eerste (2de gen) heb ik een defecte GPS antenne en een defecte EGR klep gehad. Vanaf tellerstand 15.000 tot 180.000km mee gereden

De tweede (2de gen) niks mee gehad (vanaf 60.000 tot ca 180.000)

De derde (3de gen) niks mee gehad (vanaf 0km tot nu 122.000km)

Allen waren/zijn de 1,6 diesel en gebruik wekelijks met vervoer van 1 paard.



Dat klinkt goed!

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:41

misskrisss schreef:
Dat klinkt goed!



Skoda is eigenlijk een VW die in Tjechie is gebouwd met VW onderdelen en wat je ziet is dat Skoda wat achterloopt met de laatste technieken die ze eerst op VW en Audi hebben.

Voorbeeld: Ik heb met deze laatste pas dat er die waarschuwing inzit dat je moet stoppen om koffie te drinken. VW en Audi had dat eerder.
Voordeel is dat als het op een Skoda zit dat de kinderziektes er inmiddels uit zijn.

Nog een voordeel met Skoda is dat ze de 5 bakken hebben en die mogen meer trekken. Als je een Seat neemt met dezelfde motor (is ook dan letterlijk dezelfde motor) dan heeft ie een 6 bak en mag ie maar 1200kg trekken.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:33

Ik heb ook voor het eerst een Skoda, de Kodiaq 1,5 DSG. Hij mag 1800kg trekken.
Het valt me helemaal niet tegen hoor, eigenlijk bevalt hij prima.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 19:22

Myca schreef:
Ik heb ook voor het eerst een Skoda, de Kodiaq 1,5 DSG. Hij mag 1800kg trekken.
Het valt me helemaal niet tegen hoor, eigenlijk bevalt hij prima.


Mooi en ruim he!
Schoonvader heeft er momenteel zo eentje als vervangwagen op de oprit staan, nadat iemand de kont van z’n VW California gekust heeft.
T is dat hij hier niet binnen budget valt ...

Ben aan het wachten tot ik de technische gegevens binnen krijg van de Volvo die de garagist voor me op het oog heeft.

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:58

Als 1400 trek gewicht genoeg is (wat op zich bij de meeste 1,5 paards trailers wel zo is) dan is een DS5 diesel tweedehands ook heel fijn.
Heb eerst jaren de trailer getrokken met verschillende 308 diesels, trok met heel veel gemak mijn 680 kilo trailer (op papier) met 660 kilo paard (gewogen).
Omdat dit de zakelijk lease auto van mijn man is/was en dat om diverse redenen niet praktisch meer was heb ik nu zelf een DS5 en dat is toch zo’n ontzettend fijne auto! Trekt de trailer super makkelijk en rustig weg en rijdt ook enorm fijn en zuinig mijn woon/werk kilometers. Ik heb deze pas een half jaar, maar heeft ook in de onderhoudsgeschiedenis nooit problemen gehad, ik rij er gemiddeld 5,3 liter per 100 km mee. Is een wat minder bekende auto en (daarom?) als tweedehands goedkoper te krijgen dan vergelijkbare auto’s.

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:23

Hallo allemaal,

We zijn voornemens een tweepaards trailer te kopen. Onze auto mag 2000 kg trekken (Volvo V70 2,4 liter diesel).

Ik snap alleen niks van de kogeldruk, kan dat wel met deze auto? Een tweepaards trailer erachter en dan inderdaad maximaal geladen (trailer zelf, twee kwpn’ers van 600 kg en de spullen die je meesleept)?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:06

Er valt niet zoveel aan te snappen hoor. ;)
Hoeveel mag de trekhaak van de Volvo hebben?

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:29

Asciugamano schreef:
Er valt niet zoveel aan te snappen hoor. ;)
Hoeveel mag de trekhaak van de Volvo hebben?


Weet jij waar ik dat kan vinden ?

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:29

Melia schreef:
Leeftijd voor de nieuwe auto bedoel je? Maakt niet heel veel uit, liefst vanaf 2010 ongeveer.
Kia naar gekeken, ziet er inderdaad goed uit, dat zou zeker een optie kunnen zijn. Zie er momenteel niet heel veel van op internet staan, maar "onze garage" zal vast nog wel meer adressen hebben waar ze die kunnen vinden.

We zoeken een benzine auto.
Toyota Avensis is inderdaad ook interessant. Alleen even de prijsklasse bekijken, volgens mij zijn die redelijk prijzig.
Mazda 6 zal ik ook eens naar kijken.


Ik heb paar maanden geleden een touota avensis gekocht voor de trailer. Zeker weten een aanrader! 7.500 euro, maar dan wel automaat. Trekt de trailer met 2 banden in zn neus en rijd nog zuinig ook. Was voor mij wel een eis dat het geen benzine slurper is. Vandaag 150km met de trailer en paard gereden en hij reed netjes 1 op 12. Zonder trailee haalt hij de 1 op 16.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:09

Ferera schreef:
Asciugamano schreef:
Er valt niet zoveel aan te snappen hoor. ;)
Hoeveel mag de trekhaak van de Volvo hebben?


Weet jij waar ik dat kan vinden ?

Staat op t plaatje wat bij/op de trekhaak zit.

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:04


Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 07:55

Ik heb aardig wat pagina’s doorgelezen, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Ik ben op zoek naar een middenklasser. Ik had een Opel insignia 1.8 benzine uit 2010, was ik zeer tevreden over, trok een 1.5 paards met paardlief van 725 kilo prima! Maar….vorig jaar auto weg gedaan. Er kwamen echt te veel problemen omhoog(bleken dus al bestaande goed weggemoffelde problemen te zijn) dus auto weg gedaan en rij nu in een 1.4 polo. De problemen bleken na goed zoeken op internet ook wel een kwaal te zijn van de insignia auto’s binnen een bepaald jaartal. Ik vond het echt een geweldige auto, maar wil dus geen insignia meer. Een jongere insignia zou wel kunnen, maar die centen hebben we helaas niet :')
Ik zat ook te kijken naar de ford focus wagon 1.6 titanium bouwjaar rond de 2010 en 2012, of een Passat 1.4 tsi tussen de 2010 en 2012. Maar de turbo maakt me wat angstig omdat die nogal snel kapot gaan? En ik heb gelezen dat vw en ook Audi problemen hebben met de tsi, fsi en noem maar op vanaf bouwjaar 2009 tot ik dacht 2012 qua olie verbruik. Dus ik wordt nu eigenlijk een beetje knetter :') hahaha. Iemand nog meer suggesties/tips waar ik nog naar kan kijken?

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:32

Samantha89 schreef:
Ik heb aardig wat pagina’s doorgelezen, maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Ik ben op zoek naar een middenklasser. Ik had een Opel insignia 1.8 benzine uit 2010, was ik zeer tevreden over, trok een 1.5 paards met paardlief van 725 kilo prima! Maar….vorig jaar auto weg gedaan. Er kwamen echt te veel problemen omhoog(bleken dus al bestaande goed weggemoffelde problemen te zijn) dus auto weg gedaan en rij nu in een 1.4 polo. De problemen bleken na goed zoeken op internet ook wel een kwaal te zijn van de insignia auto’s binnen een bepaald jaartal. Ik vond het echt een geweldige auto, maar wil dus geen insignia meer. Een jongere insignia zou wel kunnen, maar die centen hebben we helaas niet :')
Ik zat ook te kijken naar de ford focus wagon 1.6 titanium bouwjaar rond de 2010 en 2012, of een Passat 1.4 tsi tussen de 2010 en 2012. Maar de turbo maakt me wat angstig omdat die nogal snel kapot gaan? En ik heb gelezen dat vw en ook Audi problemen hebben met de tsi, fsi en noem maar op vanaf bouwjaar 2009 tot ik dacht 2012 qua olie verbruik. Dus ik wordt nu eigenlijk een beetje knetter :') hahaha. Iemand nog meer suggesties/tips waar ik nog naar kan kijken?

Turbo's gaan stuk omdat de chauffeur te stom is om erover na te denken wat ie aan het doen is.
Het is als VW-coureur natuurlijk veel ruiger om kanonhard aan te komen racen, bam, stop, bam, motor uit dan dat je rustig aan komt rijden, stopt, motor even stationair laat lopen en dan uit zet.

Dat is tenminste wat ik nogal vaak zie gebeuren bij die Polootjes en dan niet alleen bij Petjes.....

Focus met een 1.6 is het eigenlijk net niet. Beter is de 1.8 of 2.0 (als je die kunt vinden) maar ook dan nog steeds geen top trekauto voor een paardentrailer. Daarvoor zou ik doorstappen naar de Mondeo en dan met die V6 erin; de 2.0 is eigenlijk wat magertjes voor deze auto in combi met trailers.

Als je het kunt betalen, een V60 met 2521cc 5-pitter. Beest van een motor!

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 14:40

En een Vectra 16v 1.8 gts?

MarjanB

Berichten: 16437
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:07

Met die tfsi blokken is wel echt wat aan de hand, dat ligt niet compleet aan de bestuurder. Daarbij als je tweedehands koopt koop je andermans ellende in dat geval.

Helaas is de vag niet meer wat het was. Als je betrouwbaar zoekt zou ik eerder voor de ford gaan of voor iets van een Japanner; Mazda, Nissan, Honda , Toyota of Mitsubishi.

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 15:41

Omdat ik er echt geen verstand van heb :o? , welke zou de voorkeur hebben: de Touareg 3.6 V6 FSI of de 3.0 TSI Hybrid?