Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies en tips kopen trailer

 
Profiel   

Dat is een handelaar volgens mij, ik zou dan een stukje doorrijden naar Zuidzijde in Goudriaan. Die verkopen geen rommel en kijken alles na incl. bovag rapport.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:44 



 
Profiel   

Goudriaan staat inderdaad ook op mijn lijstje.

Ik laat ze alle 3 gaan, ik ga rustig verder zoeken.

Denk dat in het najaar de trailers wat goedkoper zijn.
Of is dat ijdele hoop? Hahha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:48 



 
Profiel   

Zoek je nog steeds?
Ik denk dat ik de perfecte trailer voor je weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:51 



 
Profiel   

Ik heb nu dit lijstje met dealers is dit wat?
Of zitten hier oplichters tussen?

HBL - Lunteren
Konag - Nagele
Kraaij - Nijkerk
Burgwal - Lelystad
Zuidzijde - Goudriaan
Vd Horst - Montfoort
Theo Stet - Heerhugowaard
Brouwer - Steenwijk


Denk dat in het najaar de trailers wat goedkoper zijn.
Of is dat ijdele hoop? Hahha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:51 



 
Profiel   

olijf schreef
Zoek je nog steeds?
Ik denk dat ik de perfecte trailer voor je weet.


Tegen wie heb je het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:51 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
olijf schreef
Zoek je nog steeds?
Ik denk dat ik de perfecte trailer voor je weet.


Tegen wie heb je het?


TS
Je moet wel van Rose houden *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:53 



 
Profiel   

Je kan ook nog Vervloed - Nieuw Vennep toevoegen aan de lijst.

Ik ken ze niet allemaal hoor, mijn trailer komt bij Konag vandaan, prima service en je kon er goed mee handelen.


Ik denk dat trailers, zeker tweedehands, altijd even duur zijn en aan de prijs. Ze blijven gewoon heel goed hun waarde houden. Je moet er net tegenaan lopen.
Weet dat veel dealers weinig tot geen lage prijs segment trailers hebben staan omdat bodems altijd een probleem zijn en ze hun vingers er niet aan willen branden. Als ze die bij inruil binnenkrijgen gaan ze linea recta naar een opkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 09:05 



 
Profiel   

En Imanse in Aalsmeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 17:15 



 
Profiel   

Oh ja daar heb ik ook goede verhalen over gehoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 17:19 



 
Profiel   

Ik heb een volledig aluminium trailer van Zuidema. De trailer is een jaar voordat ik hem kocht nog weer terug geweest bij zuidema zelf. Deze man weet natuurlijk precies hoe zijn trailer in elkaar zit, en zal hem niet in slechte staat terug de wijde wereld in sturen. Daarom vond ik het een super koop. Heb er ook helemaal niet veel voor betaald. Denk 2750 ofzo. Wel inmiddels alweer een jaar of 7 geleden (jeetje wat gaat de tijd hard!)
Heb gelijk na de koop de banden allemaal vervangen (waren nog de originele banden uit 1999 dus dat werd wel een keer tijd) en verder is hij nog helemaal top. Nooit gezeur mee en oersterk. Ik zou zeker een volledig aluminium trailer aanraden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 17:45 



 
Profiel   

Tegenwoordig zijn ze niet meer onder de 4000 te krijgen, zelfs de dealers zeggen dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 18:32 



 
Profiel   

Wat vinden jullie van deze trailer Cheval Liberté Touring One. Lijkt vergelijkbaar met de Ifor Williams, maar net wat goedkoper.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 21:47 



 
Profiel   

Deze had ik ook gezien op een Belgische site:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 21:49 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
Deze had ik ook gezien op een Belgische site:
[ [url=m/tNKnn2.png]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet er gaaf uit! Heb je merk/type van deze trailer?

Over Cheval Liberté: Ik heb wisselende verhalen gehoord. Kwaliteit naar prijs, ze zijn de goedkopere op de markt qua wat ze bieden en heb van sommigen gehoord dat de kwaliteit belabberd is, van anderen hoor ik weer onwijs positieve ervaringen. Misschien als je echt A-merk gewend bent is de kwaliteit minder, als je niet te veel perfecte verwachtingen hebt is het misschien een geweldige trailer. Is denk ik zelf even goed zoeken waar de waarheid ligt. Écht slechte trailers worden volgens mij niet meer gemaakt

Prijs van trailers blijven inderdaad het jaar door wel gelijk

Kleine tip: als je de trailerboer niet 100% vertrouwt mbt de bodem kun je hem wellicht naar een andere trailerboer meenemen om de bodem te laten beoordelen. Een derde partij of een partij die je zelf vertrouwt heeft misschien een andere kijk op die 'perfecte' bodem. Ik ben in elk geval tevreden over Zuidzijde, daar heb ik mijn trailer voor de koop laten controleren en meteen een onderhoudsbeurt laten uitvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 07:24 



 
Profiel   

Voskamp Hall in Eerbeek is ook een zeer goede en betrouwbare dealer! Hij heeft vaak goede 2e hands trailers staan maar ook de nieuwe zijn goed betaalbaar. Wij hebben een Atec xxtrail jade 2-paards en dit is echt een super fijne trailer en ook nog eens niet duur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:52 



 
Profiel   

DenieesB: ze hebben diverse soorten, dit is de link naar de site:
https://captain-services.com/trailers/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 17:42 



 
Profiel   

Is het afwerkingssniveau niet vooral wat minder bij de Cheval Liberte?
En de kleurvastheid van het kunststof. Maar misschien als je kiest voor grijs ipv zwart kunststof dat het dan sowieso al minder opvalt als het dof wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:37 



 
Profiel   

Ik zet een stipje, ben ook in de markt voor een paardentrailer. Inmiddels een tweede paard erbij, dus de 1.5 heja vijfsterren trailer moet plaatsmaken voor een 2paardstrailer (met zadelkamer). Eerste trailer van markplaats gekocht in en dorp hiernaast maar nu ik zoek vind ik de occasions wel aan de prijs, voor een paar duizend euro meer heb je een gloednieuwe. Heeft iemand een aanbeveling voor een merk? Ik wil wel een tweepaardstrailer, maar het hoeft geen xxl versie of extra verhoogd te zijn aangezien ik 2 pony's heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:17 



 
Profiel   

xxVon schreef
Ik zet een stipje, ben ook in de markt voor een paardentrailer. Inmiddels een tweede paard erbij, dus de 1.5 heja vijfsterren trailer moet plaatsmaken voor een 2paardstrailer (met zadelkamer). Eerste trailer van markplaats gekocht in en dorp hiernaast maar nu ik zoek vind ik de occasions wel aan de prijs, voor een paar duizend euro meer heb je een gloednieuwe. Heeft iemand een aanbeveling voor een merk? Ik wil wel een tweepaardstrailer, maar het hoeft geen xxl versie of extra verhoogd te zijn aangezien ik 2 pony's heb.

Wat moet die Heja kosten??

Wil je relatief simpel en goed, zoek een Westfalia Jupiter.
Nee, dat is geen jong spul maar beter dan een Heja (en dat waren echt wel goede trailers!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:55 



 
Profiel   

ikke schreef
xxVon schreef
Ik zet een stipje, ben ook in de markt voor een paardentrailer. Inmiddels een tweede paard erbij, dus de 1.5 heja vijfsterren trailer moet plaatsmaken voor een 2paardstrailer (met zadelkamer).
Eerste trailer zes jaar geleden van markplaats gekocht in een dorp hiernaast. En nu ik anno 2021 zoek vind ik de occasions wel aan de prijs, voor een paar duizend euro meer heb je een gloednieuwe. Heeft iemand een aanbeveling voor een merk? Ik wil wel een tweepaardstrailer, maar het hoeft geen xxl versie of extra verhoogd te zijn aangezien ik 2 pony's heb.

Wat moet die Heja kosten??

Wil je relatief simpel en goed, zoek een Westfalia Jupiter.
Nee, dat is geen jong spul maar beter dan een Heja (en dat waren echt wel goede trailers!)


Ik heb nog niet gekeken voor hoeveel ik mijn Heja wil wegdoen. Ik ben ook heel lang heel blij met de heja trailer geweest en doe hem alleen maar weg omdat ik groter (breder) wil. Ik ga eens kijken naar de Westfalia trailers.

edit: ik heb gekeken naar Westfalia trailers, die zijn inderdaad erg oud. Het hoeft van mij geen klein prijsje te zijn, ik wil ook best wel een nieuwe kopen. En voor zover ik zie maakt Westfalia geen niewe trailers meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:05 



 
Profiel   

xxVon schreef
Ik zet een stipje, ben ook in de markt voor een paardentrailer. Inmiddels een tweede paard erbij, dus de 1.5 heja vijfsterren trailer moet plaatsmaken voor een 2paardstrailer (met zadelkamer). Eerste trailer van markplaats gekocht in en dorp hiernaast maar nu ik zoek vind ik de occasions wel aan de prijs, voor een paar duizend euro meer heb je een gloednieuwe. Heeft iemand een aanbeveling voor een merk? Ik wil wel een tweepaardstrailer, maar het hoeft geen xxl versie of extra verhoogd te zijn aangezien ik 2 pony's heb.


Ik heb je een PB gedaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:59 



 
Profiel   

Ik heb nog niet gekeken voor hoeveel ik mijn Heja wil wegdoen. Ik ben ook heel lang heel blij met de heja trailer geweest en doe hem alleen maar weg omdat ik groter (breder) wil. Ik ga eens kijken naar de Westfalia trailers.

edit: ik heb gekeken naar Westfalia trailers, die zijn inderdaad erg oud. Het hoeft van mij geen klein prijsje te zijn, ik wil ook best wel een nieuwe kopen. En voor zover ik zie maakt Westfalia geen niewe trailers meer?[/quote]

Westfalia bestaat niet meer en de productie is zo rond 2006 voortgezet /overgenomen door Böckman

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 21:29 



 
Profiel   

Karreman schreef
Ik heb nog niet gekeken voor hoeveel ik mijn Heja wil wegdoen. Ik ben ook heel lang heel blij met de heja trailer geweest en doe hem alleen maar weg omdat ik groter (breder) wil. Ik ga eens kijken naar de Westfalia trailers.

edit: ik heb gekeken naar Westfalia trailers, die zijn inderdaad erg oud. Het hoeft van mij geen klein prijsje te zijn, ik wil ook best wel een nieuwe kopen. En voor zover ik zie maakt Westfalia geen niewe trailers meer?


Westfalia bestaat niet meer en de productie is zo rond 2006 voortgezet /overgenomen door Böckman[/quote]

Ok, dus een Bockman is in kwaliteit even OK als een Westfalia?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 22:05 



 
Profiel   

Na de overname waren het exacte dezelfde trailers alleen dan met een Bockman sticker er op. Dus ook met de zeer comfortabele veerarmen ipv torsi-assen en ze worden met dit onderstel nog steeds gemaakt alleen is het model uiteraard wel wat veranderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 06:38 



 
Profiel   

Over die Gert uit lage Zwaluwe, wij hebben daar onze 1,5 paards atec starline gekocht. Trailer uit 2011, vorig jaar een nieuwe vloer met gietbodem en aan 1 kant nieuwe wanden. Mijn man heeft eronder gelegen en alles zag/klonk er goed uit. Bandjes zijn uit 2018, zaten geen scheurtjes in en profiel was ook nog super! Ik vond het echt een hele vriendelijke jongen, kwam op mij ook als eerlijk over. Vertelde inderdaad dat bandjes absoluut geen scheurtjes mogen hebben. Liep de trailer samen met ons na. De andere zijwanden die niet waren vervangen waren nog goed, hard hout en liet ons horen dat ze echt goed waren(kloppen). Nieuwe gasveren bij de laadklep 1 achterlicht deed het niet en die had tie ter plekken netjes voor ons vervangen, verder alle verlichting nog extra nagekeken. Voor een normale prijs mee genomen, vergelijkbare trailers waren gemiddeld 1000 euro duurder. Ik had al eens met een atec gereden, en dat vind ik persoonlijk echt fijne trailers. Deze atec is de iets bredere variant en de wat hogere variant. Max massa 1600 kilo. Voor mijn reus van 1.75 echt een hele fijne trailer! Ligt ook heel stabiel achter de auto! Ik heb er nu 2 keer mee gereden met paard erin en ik ben er heel blij mee!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen