Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies en tips kopen trailer

 
Profiel   

Heeft die Gert een website?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 10:31 



 
Profiel   

Ik lees hier even mee, ben ook op zoek naar 1.5 paards trailer. Maar tweedehands vind ik echt spannend, wat als je andersmans rotzooi koopt voor veel geld -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:37 



 
Profiel   

Op de valreep wat aandachtspunten die wij zouden meenemen bij de aanschaf van een andere trailer. Misschien hebben jullie er iets aan:

* Hoogte van de klep (steiler, platter als hij open ligt)
* Bekleding van de klep. Nu hebben we geen dwarslatten, alleen rubber met noppen. Ik weet niet of we dat weer zouden doen. Als ze nog onwennig zijn, willen ze het laatste stukje wel eens glijden en dan wordt het nog spannender.
* Bevestiging van de sluitingen. Gaan zij helemaal onder de klep, als deze open ligt.
* Tussenschot hout, rubber, dicht tot op de grond? Wij hebben hout tot op de grond. Fijn als je een tweede, onrustig paard er naast hebt staan. Ook je spullen, fiets etc. schuift niet onder je paard door.
* Tussenschot: Is het eenvoudig eruit te halen? M.n. als je het vaker moet doen. Die van ons is wél eenvoudig maar zwaar, en dus een aandachtspunt.
* Wij hebben zelf een veulenrek aan de klep gemaakt. Gek genoeg gebruiken we het bijna altijd, ook bij andere paarden. Veilig gevoel en wellicht heel klein beetje stevigheid.
* Bomen aan de buitenkant kunnen laten vallen (weet niet of er nog modellen zijn waar dat niet kan).
* Zwaar neuswiel.
* Handgreep aan de voorzijde m.b.t. aan- afkoppelen.
* We hebben een raampje aan de voorkant en ervaren dat als prettig. Alsof ze leren met de bocht meekijken en remmen. We hebben ook al eens de trailer met een onrustig paard andersom geparkeerd, zodat ze naar buiten kon kijken (en geen gedoe achter zich had). Ging direct goed. Zou voor ons een pré zijn.
* Als je je paard wel eens aan de trailer vast zet: Alles rondom verlichting, spatbord etc dicht gemaakt. Paardenbeen- en halster bestendig.
* Wegligging, vering, assen. Onze trailer (oud model Henra) ligt heerlijk. Bij aanschaf van een nieuwe zou ik mij moeten/willen verdiepen, proefrijden.
* Vanwege ruimte voor onszelf hebben wij gekozen zonder zadelkast. We rijden wel eens met veulens of jonge paarden en dat helpt mee in de beslissing.
* Hoogte, plaatsing, zijde van het voordeurtje. Bestuurderszijde of bermzijde? Bij ons zit hij aan bestuurderszijde. Ik denk ook niet dat ik midden op de snelweg ga stilstaan om mijn paard van een boom af te halen o.i.d. Gelukkig ook geen nare ervaring gehad dus alleen gemak dat het aan de bestuurderszijde zit.. Maar toch een overdenking.

Ik besef dat e.e.a. afhangt of je een nieuwe of gebruikte trailer gaat aanschaffen. Het zijn wat hersenspinsels ..
Succes met jullie zoektocht!

NB weet iemand of er al trailers zijn met een verschuifbaar tussenschot zoals in sommige paardenwagentjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:55 



 
Profiel   

Ik ben ook op zoek naar een trailer 1,5 of 2 paards maakt mij niet uit maar de trailer mag max. 800 kg wegen dus dat is wel een belangrijk criterium.

Verder kan ik mij aardig vinden in de aandachtspunten van Kikido. Zadelkamer twijfel ik nog over. Heb een bijzonder breed zadel dus weet niet of die überhaupt in een zadelkamer van een 1,5 paarde trailer past.

Heb nog wel een speciaal aandachtspunt voor de verlichting. Wil eigenlijk graag goede contourverlichting en een derde remlicht.
Maar mijn idee zijn trailers soms echt minimaal verlicht. Het hoeft geen kermiskraam te zijn maar als je in het donker op pad gaat moet je wel zichtbaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:40 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Ik ben ook op zoek naar een trailer 1,5 of 2 paards maakt mij niet uit maar de trailer mag max. 800 kg wegen dus dat is wel een belangrijk criterium.

Verder kan ik mij aardig vinden in de aandachtspunten van Kikido. Zadelkamer twijfel ik nog over. Heb een bijzonder breed zadel dus weet niet of die überhaupt in een zadelkamer van een 1,5 paarde trailer past.

Heb nog wel een speciaal aandachtspunt voor de verlichting. Wil eigenlijk graag goede contourverlichting en een derde remlicht.
Maar mijn idee zijn trailers soms echt minimaal verlicht. Het hoeft geen kermiskraam te zijn maar als je in het donker op pad gaat moet je wel zichtbaar zijn.


Je kan altijd van die reflectie tape (die ook op achterkant/zijkanten vrachtwagen zit) langs de randen van de trailer plakken. Als daar licht op schijnt zijn die zeer duidelijk zichtbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:54 



 
Profiel   

Ja, dat van het reflectietape weet ik! Heb ook nog ergens een foto met hoe waar en welk tape mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 14:02 



 
Profiel   

Hij heet Gertjan Hanse op Facebook volgens mij. Hij adverteert ook op marktplaats

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 15:34 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik ben ook op zoek naar een trailer en ga komende week kijken bij een Cheval Liberté Gold 1. Is een 1,5 paards met zadelkamer. Iemand bekend met deze trailer? Benieuwd naar ervaringen.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 20:40 



 
Profiel   

Mooi ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 21:13 



 
Profiel   

Ik ben uiteindelijk toch voor een ifor Williams HB506 gegaan. Hoorde van diverse mensen en dealers dat Cheval Liberte toch mindere kwaliteit heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:09 



 
Profiel   

Wat ik begrepen heb van een trailerbedrijf is dat deze in Polen gemaakt worden en niet heel degelijk zijn. Hij raadde mij dit merk af en gaf aan dat ik voor die prijs dan beter een tweedehands Humbaur kon kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:09 



 
Profiel   

Ik informeerde ook bij een dealer naar de cheval liberte, deze werd ook afgeraden ivm krom trekken van de bodem. Heb ‘m wel voor 2 jaar maandelijks gehuurd van iemand en toen beviel die ons uitstekend. Hij was wel nieuw, dus ik kan niet zeggen hoe lang die goed blijft. Een andere dealer raadde de cheval niet af, maar gaf wel aan dat ifor degelijkere kwaliteit is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 15:01 



 
Profiel   

Er zit ook wel een flink prijsverschil tussen CL en Ifor Williams. Natuurlijk is er kwaliteitsverschil.
Je kan nu eenmaal voor de prijs van een Citroen geen Mercedes rijden.

Op stal staan een aantal CL trailers en die doen het prima. Alleen de kleur van de kap wordt naar verloop van tijd dof.
Voor die prijs krijg je een hele complete trailer met standaard een hoop opties waarvoor je bij andere merken fiks moet bijbetalen.

Maar het is alle waar naar geld.

Ik heb een humbaur, aluminium van een jaar of 10 oud en die is nog super, maar heeft ook zijn onderhoud nodig. Zo heb ik het voorwiel moeten vervangen en zijn nu de gasveren aan de beurt. Maar structureel is hij nog tiptop in orde.


Het is maar net waar je hem voor nodig hebt, hoe je hem stalt en hoe vaak je de trailer gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 15:33 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie tips. Het is lastig, want dezelfde kritiekpunten hoor en lees ik ook over andere merken trailers. Doel is niet er wekelijks mee weg te gaan, maar hooguit 1x per maand. Ik wil gewoon een degelijke veilige trailer, niet meer, niet minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 15:35 



 
Profiel   

Hoe staan jullie tegenover atec trailers? Staat er hier 1 om de hoek te koop en ziet er netjes uit.

Heb nog steeds geen haast en wil gewoon een fijne trailer die nog ff mee kan…

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:57 



 
Profiel   

@Kikido, wat bedoel je met dit?
Ik ga zaterdag naar een 2 paards

* Bomen aan de buitenkant kunnen laten vallen (weet niet of er nog modellen zijn waar dat niet kan).

@ MarjanB, Zijn volgens mij goede trailers, enige wat de trailerboer tegen mij zei is dat als je een groot paard hebt even op moet letten omdat ze schuin naar achteren lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 11:09 



 
Profiel   

Ik denk de stangen, silly. Zodat als een paard over de stang heen komt je deze van buiten los kan maken en kan laten vallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:07 



 
Profiel   

Hier goede ervaringen met CL en Atec .

CL is ruim, en echt prima kwaliteit voor n leuke prijs. Kennis heeft al jarenlang Atec

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:18 



 
Profiel   

Als je particulier koopt: HEEL GOED OPLETTEN!
Mat omhoog halen, bodem checken, frame, wanden, rem, kap echt alles!

Ik heb in 2017 mijn trailer gekocht als 'opknapper'. Wanden waren rot, rem moest worden vervangen en er zaten wat kleine scheurtjes in de kap.
Eindstand: ik heb behoorlijk veel geld betaald voor een (krom) frame. Tot op het bot doorgerot was ie...
Toen opnieuw opgebouwd van betonplex maar ook dat is na 2 jaar gaan rotten.

Heb hem nu van PCE platen (kunststof) opnieuw opgebouwd zodat ik er geen onderhoud meer aan heb.

edit: het is een wesco 1,5 paards trouwens. 118cm breed uit mijn hoofd dus valt prachtig binnen de auto. Leeg of met paard erin vergeet ik soms dat hij achter de auto hangt zo stil ligt hij

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:22 



 
Profiel   

Ik heb 3 jaar geleden een 2e hands gekocht, leek goed maar bleek toch al aardig wat aan te mankeren. Nou heb ik die goedkoop gekocht en die hebben we toen opgelapt. Verrotte delen gedeeltelijk vervangen en goed afgesmeerd. Kon er nog even mee vooruit. Nu was ie wel echt op en een kennis van mij verkoopt 2e hands trailers die hij helemaal oplapt. Eigen ingeruild en nu een 2e hands "nieuwe" gewrapt en al voor een superleuke prijs. Nieuwe bodem, nieuwe wanden, gietvloer erin.
Hier kan ik wel weer even mee vooruit
Binnenkort begint hij aan een nieuwe oplappen, zoiets zou je dus ook kunnen doen. Weet je wel dat het "goed" zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:29 



 
Profiel   

Nielojram schreef
En Imanse in Aalsmeer.


Hier zou ik dan van m’n levensdagen nooit meer een trailer kopen.

Splinternieuwe trailer ooit gekocht en binnen 4 jaar had ik het deurtje in m’n handen. Ok dat kan gebeuren, wellicht productiefout oid. Henra keurig plaatwerk voor nieuwe deur geleverd incl paneel eromheen geleverd. Imanse wilde wel graag 800 euro hebben voor het erin zetten.

Ik raad je toch niet aan om daar een trailer te kopen want ze geven dus niet thuis bij problemen.

Ik heb een xxl trail volledig alu m. Het is een hele simpele trailer, super degelijk, hetgeen ik alleen mis is een zadelmaker. Die heb ik daarom zelf voorin gebouwd, maar dat is dus wel iets om over na te denken bij aanschaf ts.
Verder al super veel tips gegeven zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:46 



 
Profiel   

Ik heb de CL inmiddels aangekocht! *\o/* Superblij mee!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:48 



 
Profiel   

Gave trailer.
Heel veel plezier ermee

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:15 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik denk de stangen, silly. Zodat als een paard over de stang heen komt je deze van buiten los kan maken en kan laten vallen


ohh ja, nu begrijp ik het, die draaiogen aan de buitenkant!
Thanks, die zag ik al op de foto, dus dat zit er haha

Wauw! wat en prachtige combi Britt! Veel plezier ermee

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:27 



 
Profiel   

Mellow schreef
Ik heb 3 jaar geleden een 2e hands gekocht, leek goed maar bleek toch al aardig wat aan te mankeren. Nou heb ik die goedkoop gekocht en die hebben we toen opgelapt. Verrotte delen gedeeltelijk vervangen en goed afgesmeerd. Kon er nog even mee vooruit. Nu was ie wel echt op en een kennis van mij verkoopt 2e hands trailers die hij helemaal oplapt. Eigen ingeruild en nu een 2e hands "nieuwe" gewrapt en al voor een superleuke prijs. Nieuwe bodem, nieuwe wanden, gietvloer erin.
Hier kan ik wel weer even mee vooruit
Binnenkort begint hij aan een nieuwe oplappen, zoiets zou je dus ook kunnen doen. Weet je wel dat het "goed" zit.



Zoiets ga ik morgen ook naar kijken inderdaad.

Alleen krom frame denk ik niet dat ik dat zomaar kan zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 10 [ 250 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen