Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met trailer door rood verkeerslicht

 
Profiel   

Geen idee of het zo is, maar hier altijd geleerd dat de neus telt, dus als je neus over de lijn is bij oranje, kan je niet beboet worden? Lijkt me ook het meest logische, want bv een vrachtwagen kan toch niet zien welk kleur het licht is als zijn achterste as de lichten voorbij rijdt?
Dus in dat geval krijg je ook gewoon geen boete toch?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:24 



 
Profiel   

Zou t gewoon proberen. Mij werd op rijles BE ook geleerd dat je 1 kans krijgt om keuze te maken om te remmen. Dat hangt af van je afstand en snelheid en hoeveel gewicht je erin hebt staan. Maar mn instructeur leerde me om op gegeven moment niet meer naar het stoplicht te kijken maar vooral op de omgeving te letten. Uiteraard, wanneer het veilig kan.. Remmen. Zo niet, dan rijd je door en in dat geval is het de moeite waard beroep aan te tekenen. Zou het iig proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:27 



 
Profiel   

Hutcherson schreef
Zou t gewoon proberen. Mij werd op rijles BE ook geleerd dat je 1 kans krijgt om keuze te maken om te remmen. Dat hangt af van je afstand en snelheid en hoeveel gewicht je erin hebt staan. Maar mn instructeur leerde me om op gegeven moment niet meer naar het stoplicht te kijken maar vooral op de omgeving te letten. Uiteraard, wanneer het veilig kan.. Remmen. Zo niet, dan rijd je door en in dat geval is het de moeite waard beroep aan te tekenen. Zou het iig proberen

Hier zijn meerdere topics over geweest, ook van mensen die in beroep zijn gegaan want met een paard kun je niet zomaar remmen.. niemand heeft tot nu toe gemeld dat zij in het gelijk zijn gesteld.

Grote dubbele vrachtwagens hebben ook pech als ze geflitst worden, en die zijn mega lang; jammer dan maar die boetes worden niet kwijt gescholden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:33 



 
Profiel   

Om geflitst te worden voor door rood licht rijden moet je over twee lussen over de weg heen rijden. Dus het moet effectief rood zijn voordat je de eerste lus binnen rijdt. Is het oranje bij de eerste lus, dan is er geen probleem. Daarnaast werken camera's vaak pas nadat het 1 seconde volledig rood is.
Op dat vlak is om deze reden geflitst worden best wel "waterdicht" in die zin dat het toch echt al wel flink duidelijk rood is vooraleer je geflitst wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:53 



 
Profiel   

Ik vind dat ook lastig. Je moet anticiperen op dat rode licht, maar doordat je anticipeert, kan je het vaak juist niet mijden.

Buiten dat als het oranje wordt is mijn reactie gas los en remmen, dan pas besef ik dat ik beter door kan karren, maar doordat je je gas los hebt gelaten, kost het ook nog eens extra tijd om weer op snelheid te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:18 



 
Profiel   

little_birdy schreef
Tip voor de volgende keer .
Gewoon met 70 aankomen als hij op orange springt als jij al de 2e pijl gepasseerd bent kun je veilig doorrijden en red je het .
Ben je nog voor de laatste 2 pijlen heb je ruinte genoeg om te remmen .
Daar zijn verkeerslichten ook op afgesteld zodat je als je de juiste snelheid rijd je nooit een noodstop hoeft te maken


Dat zal vast zo met een normale wagen zo zijn maar toch echt niet met een ton op stokkies in mn aanhanger er achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:53 



 
Profiel   

Ik denk dat het slim is om het een keer te testen in hoeveel seconden je stil staat zonder dat je paard dubbel in de trailer ligt bij 50 en bij 70/80km per uur. Dan hoef je zelf alleen maar te tellen plus de secondes van het oranje ligt zit je dan altijd goed. Hartstikke vervelend wel die mensen die voor je schieten bij een stoplicht terwijl je een langere remweg creëert

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:54 



 
Profiel   

Simbaa schreef
ZzzeiN schreef
Een flitspaal flitst toch altijd pas enkele seconden nadat het licht op rood staat? Ik dacht 3 seconden. Misschien heb je daardoor net mazzel


Hoe kom je hier nou weer bij!? :')


Ervaring... lees overigens dat het max 1 seconden is vanaf het licht daadwerkelijk op rood is gesprongen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 18:32 



 
Profiel   

Wij hebben het 2x aangevochten en hadden 2x succes. 1 x ondermeer omdat er een personenauto op de bumper van de trailer kleefde die we liver niet IN de trailer hadden en 1 x in Belgie op een super banketstaaf punt.

Je argumentatie dient wel op orde te zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 18:39 



 
Profiel   

Brainless schreef
Op een weg waar je 70 mag, is de oranje tijd 4,5 seconden.
Bij 70 rij je 19,4 m/s.. dat is dan 87.5 meter wat je nog kan afleggen in de oranje tijd.

Dus als je binnen die meters voor een groen stoplicht rijdt weet je zeker dat je gewoon door kan rijden met 70 ondanks dat hij daarna op oranje zou springen.

Bezwaar heeft geen zin, ze maken er geen uitzonderingen op; dan zouden heel veel vervoerders een uitzondering kunnen krijgen en wordt het er niet veiliger op.


Helaas klopt die tijd niet.
Bij 50kmh is het 2 seconden, bij 80kmh 5 seconden.

Ik ben een keer geflitst door rood met paardenvrachtwagen. Net opgetrokken van het stoplicht ervoor, reed nog net geen 70, maar was ook net te krap voor het stoplicht om rustig genoeg te remmen. Flits!

Ben na de boete terug gegaan naar het stoplicht om de oranje tijd te timen, omdat ik het echt heel krap vond. Inderdaad: 2,5 seconden.
Bezwaar aangetekend, maar helaas: had ik mijn snelheid maar moeten aanpassen.

Is al wel ruim 14 jaar geleden, misschien zijn er intussen regels voor de oranje tijd bij 70kmh

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 20:53 



 
Profiel   

Hier wel een succesvol beroep. Naast rood licht registreren de meeste flitsers ook snelheid. Was op een weg waar heel veel vrachtwagens tegen hetzelfde probleem aan liepen.
De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een halve seconde aangepast.

Heb een brief geschreven waarbij ik benadrukt heb dat ik onderweg naar de kliniek met een jong paard op stap was. Paard moet de rest van zijn leven ook veilig vervoerd kunnen worden en dat een normale stop met deze korte oranjetijd onmogelijk was en het voor een levenslang trauma bij het paard zou zorgen. En dat ik uiteraard voor dat levenslange trauma zou kiezen als er een klein kind ineens zou oversteken.

Boete was destijds 270 euro...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:13 



 
Profiel   

BOTtraining schreef
Reed er toevallig een auto achter je?

? Dit kan wel je onder een boete vandaan helpen. Ik spreek uit eerste hand, eigen ervaring!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:15 



 
Profiel   

@callippo
Enkele jaren geleden (2016/17) zijn de tijden omhoog geschroefd en voor elke 10 km/h uur wat je harder mag gaat het met 0,5 seconden omhoog
Citaat
Een overzicht van de nieuwe geeltijden:

Maximumsnelheid 50 kilometer per uur: 3,5 seconden
Maximumsnelheid 60 kilometer per uur: 4 seconden
Maximumsnelheid 70 kilometer per uur: 4,5 seconden
Maximumsnelheid 80 kilometer per uur: 5 seconden

Hier het onderzoek waarna ze de geeltijdden hebben aangepast.
Conclusie van het nieuwe wadvies (waarna deze is aangenomen) staan onderaan pagina 62/beging 63.
Is een leuk onderzoek om te lezen.. dat een langere geeltijd wel zorgt voor minder door-roodrijders, maar niet dat het ongelukken scheelt.
https://www.crow.nl/downloads/pdf/verke ... i2016.aspx

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:20 



 
Profiel   

@brainless: oh kijk, dat is erg fijn! Ook dat er nu per 10kmh een vaste tijd voor staat.
Tsja, dat het geen ongelukken scheelt kan ik me voorstellen, want de 'andere kant' heeft niet gelijk groen als jij rood krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 23:02 



 
Profiel   

BOTtraining schreef
BOTtraining schreef
Reed er toevallig een auto achter je?

? Dit kan wel je onder een boete vandaan helpen. Ik spreek uit eerste hand, eigen ervaring!


Ja, er reed inderdaad een auto achter me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 09:50 



 
Profiel   

Sanet schreef
Ik blijf altijd de normale snelheid rijden en kies voor mezelf een moment uit waarop ik zeg: en nu rem ik niet meer (paniek situaties uitgesloten natuurlijk).


Ik kies ook altijd een moment waarop ik niet meer rem. Met de auto zonder trailer trouwens ook. Met trailer kies ik er wel voor om gas los te laten. Zwaardere combinatie rolt nog wel even door, dus overig verkeer heeft er niet direct last van, maar het scheelt toch om het gas los te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:06 



 
Profiel   

Snorlex schreef
Sanet schreef
Ik blijf altijd de normale snelheid rijden en kies voor mezelf een moment uit waarop ik zeg: en nu rem ik niet meer (paniek situaties uitgesloten natuurlijk).


Ik kies ook altijd een moment waarop ik niet meer rem. Met de auto zonder trailer trouwens ook. Met trailer kies ik er wel voor om gas los te laten. Zwaardere combinatie rolt nog wel even door, dus overig verkeer heeft er niet direct last van, maar het scheelt toch om het gas los te laten.


Ik ook, meestal 2 pijlen voor het stoplicht. Ik ga ook niet langzamer rijden, dit werkt prima. Trailer remt ook goed mee om nog op een normale manier tot stilstand te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:21 



 
Profiel   

Polly schreef
Omdat niemand verwacht dat je zo gaat trutten op een weg waar je 70 mag, als iemand dat niet verwacht heb je zo een aanrijding en met een beetje pech heb je dan een artikel 5 aan je broek omdat je het verkeer in gevaar brengt

Er worden hier wel een hoop doemscenario's verzonnen om slecht anticiperen te verdedigen. :) Ik kan echt helemaal mee gaan in de post van ikke. :) Dat zinnetje heb ik ook 100 keer gehoord overigens. :')

Ik acht die kans dat je een boete krijgt voor "te traag rijden" met een trailer combinatie én voor verkeerslichten behoorlijk klein. Wanneer je achter op iemand in rijdt, kom je daar niet zo heel snel mee weg als zijnde "niet schuldig". :+ 70 is een maximumsnelheid, geen minimum. Iig in België heeft enkel de autostraat een "minimumsnelheid" en die is 70. (het voertuig moet minstens 70 per uur kunnen om op de autostraat te mogen.)
Dat is dus 50km per uur minder dan de maximumsnelheid.

Dus nee, tussen lichten gaan ze je met een trailer echt niet zo snel een boete geven omdat je de laatste ..... Meters omdat het al een tijd groen is, maar 20 rijdt op de knol geen hoofdpijn (en borstpijn) te geven.

rijd inmiddels toch al 13 jaar met trailer en vrachtwagen en hoewel er echt schoften in het verkeer zitten. Is er nog nooit eentje voor me in gevlogen voor een licht waardoor ik alsnog hard moest remmen. Als je nl. al maar 20 of 30 rijdt, en hij vliegt je tegen 70 voor bij, dan moet ie lelijk doen om je een noodstop te doen maken. :+

Auto achter je zou ik ook niet te veel op rekenen. Ik heb ooit een boete aangevochten omdat de vrachtwagen achter me niet remde en ik overtuigd was dat ie op me zou in rijden als ik dat wel deed.Om één of andere rare reden kwam de politie toen ineens aan de deur ( :? normaal komen ze daarvoor niet persoonlijk bij je langs dus geen ide hoe die situatie ontstaan was) voor een verklaring. Heb de situatie uit gelegd en hij begreep mijn keuze maar gaf aan dat ik het daarmee niet zou redden.

Je hebt de daad begaan dus gewoon die boete betalen. :) Jammer maar helaas.

Brainless: heb jij jezelf wel eens getimed in het rijden? Want hoewel het vaak "snel" lijkt te voelen zou het je verbazen hoeveel seconden (en meters) er voorbij tikken wanneer het er op aan komt. Ik hoop toch dat je niet te veel mensen die ideale berekening van jou aan raad want er zullen er een hoop zich mispakken. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 10:48 



 
Profiel   

Anne_GTI schreef
Hier wel een succesvol beroep. Naast rood licht registreren de meeste flitsers ook snelheid. Was op een weg waar heel veel vrachtwagens tegen hetzelfde probleem aan liepen.
De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een halve seconde aangepast.

Heb een brief geschreven waarbij ik benadrukt heb dat ik onderweg naar de kliniek met een jong paard op stap was. Paard moet de rest van zijn leven ook veilig vervoerd kunnen worden en dat een normale stop met deze korte oranjetijd onmogelijk was en het voor een levenslang trauma bij het paard zou zorgen. En dat ik uiteraard voor dat levenslange trauma zou kiezen als er een klein kind ineens zou oversteken.

Boete was destijds 270 euro...


Ik hou me verder lekker buiten deze discussie, maar de zin: De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een Halve Seconde aangepast is gewoon komisch. Wat is een aanpassing van een halve seconde? Niet te merken voor de mens, zo belachelijk kort, da's toch geen serieuze aanpassing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 11:09 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Anne_GTI schreef
Hier wel een succesvol beroep. Naast rood licht registreren de meeste flitsers ook snelheid. Was op een weg waar heel veel vrachtwagens tegen hetzelfde probleem aan liepen.
De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een halve seconde aangepast.

Heb een brief geschreven waarbij ik benadrukt heb dat ik onderweg naar de kliniek met een jong paard op stap was. Paard moet de rest van zijn leven ook veilig vervoerd kunnen worden en dat een normale stop met deze korte oranjetijd onmogelijk was en het voor een levenslang trauma bij het paard zou zorgen. En dat ik uiteraard voor dat levenslange trauma zou kiezen als er een klein kind ineens zou oversteken.

Boete was destijds 270 euro...


Ik hou me verder lekker buiten deze discussie, maar de zin: De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een Halve Seconde aangepast is gewoon komisch. Wat is een aanpassing van een halve seconde? Niet te merken voor de mens, zo belachelijk kort, da's toch geen serieuze aanpassing?

Aan 80km/h heb je in die halve seconde toch 11mtr afgelegd.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 11:49 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Anne_GTI schreef
Hier wel een succesvol beroep. Naast rood licht registreren de meeste flitsers ook snelheid. Was op een weg waar heel veel vrachtwagens tegen hetzelfde probleem aan liepen.
De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een halve seconde aangepast.

Heb een brief geschreven waarbij ik benadrukt heb dat ik onderweg naar de kliniek met een jong paard op stap was. Paard moet de rest van zijn leven ook veilig vervoerd kunnen worden en dat een normale stop met deze korte oranjetijd onmogelijk was en het voor een levenslang trauma bij het paard zou zorgen. En dat ik uiteraard voor dat levenslange trauma zou kiezen als er een klein kind ineens zou oversteken.

Boete was destijds 270 euro...


Ik hou me verder lekker buiten deze discussie, maar de zin: De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een Halve Seconde aangepast is gewoon komisch. Wat is een aanpassing van een halve seconde? Niet te merken voor de mens, zo belachelijk kort, da's toch geen serieuze aanpassing?


Je zal de afstand over de straat moeten likken, wedden dat het je uitmaakt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 18:39 



 
Profiel   

Nu, een halve seconde maakt echt niet uit wat betreft je paard. Het is niet dat je met die halve seconde de combinatie rustig met een paard dat nog eens niet beseft dat je remt tot stilstand kan brengen en zonder die halve seconde het paard in je nek hebt zitten. In dat opzicht denk ik dat het niet een heel gekke uitspraak is om te zeggen dat een halve seconde niks is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 18:44 



 
Profiel   

Ik heb mezelf er bij voorbaat al bij neergelegd dat ik ooit een keer die boete voor door rood rijden mag gaan betalen. Scheelt me een hoop stress en ergernis.

Maar het is inderdaad een lastige situatie. Ik kies ook voor de langzamer benaderen optie. Maar kies tegelijk een punt uit waar ik weer gas bij ga geven als het nog steeds groen is. Als ik dan rood pak, weet ik zelf dat ik de meest veilige keuze gemaakt heb en slik ik die eventuele boete maar een keer.

Ik wil me gewoon concentreren op het trailer rijden en niet druk maken over die boete. Ergens sluit dat aan bij 'je plaats op de weg claimen'. Je moet zelfbewust rondrijden en deze 'beslissing' helpt me daarmee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 13:11 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Anne_GTI schreef
Hier wel een succesvol beroep. Naast rood licht registreren de meeste flitsers ook snelheid. Was op een weg waar heel veel vrachtwagens tegen hetzelfde probleem aan liepen.
De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een halve seconde aangepast.

Heb een brief geschreven waarbij ik benadrukt heb dat ik onderweg naar de kliniek met een jong paard op stap was. Paard moet de rest van zijn leven ook veilig vervoerd kunnen worden en dat een normale stop met deze korte oranjetijd onmogelijk was en het voor een levenslang trauma bij het paard zou zorgen. En dat ik uiteraard voor dat levenslange trauma zou kiezen als er een klein kind ineens zou oversteken.

Boete was destijds 270 euro...


Ik hou me verder lekker buiten deze discussie, maar de zin: De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een Halve Seconde aangepast is gewoon komisch. Wat is een aanpassing van een halve seconde? Niet te merken voor de mens, zo belachelijk kort, da's toch geen serieuze aanpassing?


Je weet dat je als mens al 1 seconde nodig hebt om te reageren in het verkeer?

Een halve seconde kan dus heel veel uitmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 13:35 



 
Profiel   

Ik heb het ook een keer gehad, te weinig geanticipeerd en snel besloten dat ik niet in de anker ging, dus voet op het gas gehouden en net door rood.

Stom dat ik niet eerder vaart geminderd had, maar op dat laatste moment stond het voor mij vast dat ik m'n pony geen remactie aan wou doen.

Ik reed met een geleende combinatie, eigenaar vertelt dat er mogelijk een boete aan kwam en dat hij die maar aan me moest doorsturen.

Ik heb er nooit meer wat van gehoord, maar geen idee of er geen boete was of dat de eigenaar van de combinatie het wel prima vond zo, toen ik er nog naar vroeg werd ik niet veel wijzer :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 13:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen