Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 479 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Hilli schreef
Ik ben van een 107 naar een CX5 gegaan en het went zo snel! Behalve bij de pomp dan ;-)


Gaaf ding! Mijn startbudget schrikt wel hiervan. :')

Zonder gekheid: ik heb nog geen budget in gedachten. Ik heb een spaarpotje, maar die wil ik ook niet helemaal leegtrekken voor een auto. Zit in de verdiepende fase hoeveel ik realistisch zou moeten sparen voor een nieuwe wagen. En hoeveel ik kwijt zou zijn aan wegenbelasting/benzine/verzekering zodat ik kan inschatten of het überhaupt rendabel is met mijn huidige baan/salaris. Verdien op het moment te weinig voor mijn functie namelijk. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 17:50 



 
Profiel   

Ik heb er lang voor gespaard, en heb in het begin alles geleend. Ik kreeg 4 jaar geleden de kans om een fijne trailer over te nemen en heb toen de trekauto gehuurd (meestal) of geleend (soms). Dat was ook omdat de huurkosten+brandstof goedkoper waren dan een grote auto in eigen bezit. Nu mijn jonge paard zo ver is dat ik ook daadwerkelijk meer op stap ga, is een eigen trekauto 'goedkoper'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 18:01 



 
Profiel   

Welke ervaringen hebben jullie met de mazda cx-5 als trekauto voor de trailer? En wat voor trailer hebben jullie hierachter hangen? Zag dat het trekgewicht maximaal 1.800kg is.

Ik wil ik het voorjaar een auto gaan kopen (occasion) en ben me aan het oriënteren op een auto waar ik een fatsoenlijke trailer achter kan hangen. Mocht iemand anders nog fijne suggesties hebben, hoor ik het graag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 15:28 



 
Profiel   

Als je ff zoekt in dit topic op Mazda dan vind je genoeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 08:04 



 
Profiel   

Als ik op de specifieke auto zoek die ik bedoel, vind ik niet zo heel veel informatie. Vandaar mijn vraag ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:35 



 
Profiel   

Als je zegt 1800 kilo bedoel je de benzineuitvoering. Diesel mag 2000 kilo trekken.

Ik heb een CX5 benzine voor een Ifor staan (HB403). Dat is een fijne combinatie, trailer weegt met de merrie erin 1300 kilo schat ik. Ik heb de trailer al een jaar of 4, de auto sinds augustus. Ben vrijwel elke week op stap geweest, ook langere stukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:38 



 
Profiel   

Hilli schreef
Als je zegt 1800 kilo bedoel je de benzineuitvoering. Diesel mag 2000 kilo trekken.

Ik heb een CX5 benzine voor een Ifor staan (HB403). Dat is een fijne combinatie, trailer weegt met de merrie erin 1300 kilo schat ik. Ik heb de trailer al een jaar of 4, de auto sinds augustus. Ben vrijwel elke week op stap geweest, ook langere stukken.


Klopt inderdaad, ik denk dat diesel voor mij niet rendabel is. Werk is op 15km afstand enkele reis en de stal op een km of 6, dus zou dat zonde vinden.

Dankjewel voor je berichtje! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 10:40 



 
Profiel   

Ik zoek raad.

Ik wil een trailer kopen. Maar dan moet ik ook overgaan op een nieuwe auto (2de hands liefst ivm budget).

Mijn huidige auto is een Seat Ibiza Reference 75pk die mag/kan dus niet meer dan 750kg trekken.
Afscheid nemen van die auto zal ook moeilijk worden, die rijdt namelijk erg fijn voor dagelijkse ritjes thuis-werk-paarden-thuis.

Maar goed als ik mijn ervaring in het dressuur rijden wil verbeteren is het beter dat ik een trailer aanschaf zodat ik met mijn paard op pad kan en les kan nemen bij mijn instructeur met goede piste.

Welke auto raden jullie aan? Ik zie zoveel voorbij komen dat ik door de auto's de straat niet meer zie. :+

Bedoeling is dat ik voorlopig met B rijbewijs kan blijven rijden dus mag ik in geladen toestand niet boven 3500kg uitkomen. Be-rijbewijs staat wel op wensenlijst maar waarschijnlijk nog niet voor dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 21:20 



 
Profiel   

Ligt een beetje aan je paard maar, daar komt ie weer, met een uitgekiende combi kun je met een V70 prima op B-rijbewijs een trailer trekken.

Vindt je dat een te groot slagschip (it has the turningcircle of the Titanic but is slightly more watertight) Dan voldoet een V60 ook.

Neem in beide gevallen wel de potente 2521cc 5-cilinder benzine Turbo. Dan heb je ook wat onder de rechtervoet, mocht het nodig zijn.
Maar de 2425cc 5-piiter Diesel hoeft zich ook nergens voor te schamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 23:03 



 
Profiel   

Op de trailer zit een plaatje waarop staat zul gesamptmasse 1100 bis 2000kg. Betekend dat ik dan een auto voor de trailer moet hebben die 3100kg geremd mag trekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 07:32 



 
Profiel   

ikke schreef
Ligt een beetje aan je paard maar, daar komt ie weer, met een uitgekiende combi kun je met een V70 prima op B-rijbewijs een trailer trekken.

Vindt je dat een te groot slagschip (it has the turningcircle of the Titanic but is slightly more watertight) Dan voldoet een V60 ook.

Neem in beide gevallen wel de potente 2521cc 5-cilinder benzine Turbo. Dan heb je ook wat onder de rechtervoet, mocht het nodig zijn.
Maar de 2425cc 5-piiter Diesel hoeft zich ook nergens voor te schamen.


Ja Volvos en draaicirkels is wel een dingetje e _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 08:25 



 
Profiel   

Je kan ook naar de Mazda CX-5 kijken of de Renault megane of een Ford Focus

Nee de max massa is 2000 kilo en die kan je omlaag laten zetten bij de rdw

Mijn trailer heb ik terug laten zetten naar 1600 kilo. Auto weegt Max geladen 1700 en mag max 1700 trekken. Blijf met de max geladen van auto en trailer onder de 3500 waardoor er met b rijbewijs gereden mag worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 08:42 



 
Profiel   

Echt Ford focus?

Doeme had ik dat geweten had ik die van mijn opa kunnen houden. Die hebben we weg gedaan omdat opa dement is. OK was wel al 21 jaar oud die auto. Maar die was nog goedgekeurd (ik ben er nog mee naar de keuring gereden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 09:14 



 
Profiel   

Ja je moet wel even kijken naar welke uitvoering. Dat kan per type verschillen. Zo heb je bij de megane nu ook een hybride die mag 750 trekken. Er is dacht ik een uitvoering die 1400 mag trekken en die van mij mag 1700.

Is echt even per auto bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 09:58 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Echt Ford focus?

Doeme had ik dat geweten had ik die van mijn opa kunnen houden. Die hebben we weg gedaan omdat opa dement is. OK was wel al 21 jaar oud die auto. Maar die was nog goedgekeurd (ik ben er nog mee naar de keuring gereden).


Een Ford Focus uit 2000 mag/kan geen paardentrailer trekken.
Ford Focus 1.6 was in 2012 wel trekauto van het jaar en die 150PK versies die er nu verkocht worden, zijn zeker de moeite waard.
De Focus'en met een kleinere motor kun je rustig laten staan, die mogen niets trekken.

Het is trouwens maar net wat je trailer en je paard wegen samen.
In veel gevallen kan een VW Golf met zwaardere motor het prima trekken. Voor mij was de kofferbak van een Golf te klein, wilde toch een iets grotere auto. Ik kwam vorige maand uit op een Mazda CX-5 (fijne wagen!), een Volvo V60 was mijn tweede keuze. Heb de Ford C-Max ook nog overwogen maar vind de zitpositie van de chauffeur bij Ford wat typisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 10:15 



 
Profiel   

Nou ik denk dat Dundee 500-550kg weegt. Hij is geen heel dik paard, wel groot. Tussen 1m63 en 1m67. Zal ook nog iets groeien want is nog maar 3,5

Een trailer heb ik ook nog niet. Wil eerst zien welke auto's er mogelijk zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 10:45 



 
Profiel   

Er is heel veel mogelijk, van golf tot bmw van Audi tot Renault.. kwestie van kijken naar je budget en overige wensen qua auto. En dan nog de goede motor er bij zoeken.. bijna elk merk heeft wel een geschikte auto qua trek gewicht in het assortiment.. of het fijn rijden is is een tweede

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 10:58 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Nou ik denk dat Dundee 500-550kg weegt. Hij is geen heel dik paard, wel groot. Tussen 1m63 en 1m67. Zal ook nog iets groeien want is nog maar 3,5

Een trailer heb ik ook nog niet. Wil eerst zien welke auto's er mogelijk zijn :)


Houdt er maar rekening mee dat je paard een stuk zwaarder zal zijn - reken maar op 600-650kg, zeker zodra die wat uitgezwaard is.
Een trailer weegt gauw 650 kg.

Je zoekt dus auto's die minimaal 1.300kg mogen trekken. Je kunt op bijv. Autotrack goed op dit trekgewicht filteren.
Ik zou zelf wel eentje uitkiezen die meer aan de haak kan hebben. Heb vroeger een Mazda Premacy gehad en die mocht het op papier wel, maar na een paar jaar voor de trailer was het onderstel van die Mazda wel mooi losgetrokken. Daarna 10 jaren lang een Volvo S60 gehad, die heeft nooit een krimp gegeven op de trailer, ging er zelfs niet extra brandstof op verbruiken. Die S60 was een wereldauto.

O ja, en heb je dan een leuk model uitgekozen voor jezelf, lees dan ook even de reviews op Autoweek, Autoweek en Caravantrekker. Dan valt er weer een heleboel af en zo blijf je over met een shortlist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:59 



 
Profiel   

Bedankt voor die tips :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 17:45 



 
Profiel   

Hoi Allemaal,

Mijn bedoeling is om met een B rijbewijs een trailer te gaan trekken.

Het is mij duidelijk dat je bij de trailer kijkt naar het lege gewicht + laadvermogen en niet naar wat het daadwerkelijk weegt. Maar welk gewicht van de auto houdt ik aan?
Is dit ook het ledig voertuig + laadvermogen?

Dit komt van mijn kentekenbewijs;

Massa leeg voertuig :1413 kg
Massa rijklaar : 1513 kg
Laadvermogen : 764 kg
Max. toegestane massa voertuig: 2177 kg
Max. te trekken massa autonoom geremd : onbekend
Max. te trekken massa geremd :onbekend
Max. te trekken massa middenas geremd : 1500 kg
Max. te trekken massa ongeremd: 700 kg
Max. te trekken massa oplegger geremd : onbekend

Wie kan mij helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:07 



 
Profiel   

Je houdt de 2177 kg aan, dat is de MTM.
Max toegestaan met B is totaal MTM van 3500kg dat maakt dat je trailer 3500-2177 = 1323 MTM mag zijn.
Dat betekent een lichte trailer of een teruggekeurde.
Je auto mag 1500 trekken.

Wat weegt je paard?
Die 1323- gewicht paard is voor gewicht vd trailer.
Meeste trailers wegen zo'n 600/700kg dus reken maar uit. Hoe zwaarder je paard hoe lichter de trailer moet zijn.
Wordt krap in jouw geval al je een paard hebt, pony zou nog mee kunnen vallen (tenzij dikke koudbloed).
Zet ook altijd de trailer even op de brug om gewicht te checken, ze wegen zelden wat op papier staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:17 



 
Profiel   

Mijn auto mag 1750kg geremd trekken.
De trailer max. 1100 + 2000 kg lading. Ik heb een BE rijbewijs. Mag ik met deze trailer en 1 paard erin op pad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:37 



 
Profiel   

onpaard schreef
Mijn auto mag 1750kg geremd trekken.
De trailer max. 1100 + 2000 kg lading. Ik heb een BE rijbewijs. Mag ik met deze trailer en 1 paard erin op pad?

Mag die trailer 3100kg wegen? Wat voor tank is dat?
Doe eerst eens de juiste getallen voordat je niet kloppend advies krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:44 



 
Profiel   

Ik denk eerder trailer 900 kilo en 2000 max beladen waardoor je 1100 mag laden…

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:56 



 
Profiel   

cissy schreef
Je houdt de 2177 kg aan, dat is de MTM.
Max toegestaan met B is totaal MTM van 3500kg dat maakt dat je trailer 3500-2177 = 1323 MTM mag zijn.

Klopt helemaal. De beste optie is om paard en trailer een keer op de weegbrug te zetten dan weet je of het onder de 1320 kg blijft. Het kan prima, 700 trailer en 550 kg paard is volkomen legaal bij een trailer die tot 1300 kg (terug)gekeurd is. Maar het 750 kg en 600 kg paard is dan weer te veel. Meten is weten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 479 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen