Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies gevraagd: internationaal transport

 
Profiel   

Beste lezer,

Ik wil misschien binnenkort mijn paard van Nederland naar Frankrijk laten overkomen. Heeft iemand adviezen of aanbevelingen voor een transportbedrijf? Mag op de vrachtwagen (groot transport) zijn, of een bedrijf met kleinschalig transport.

Het zou gaan om een klein trekpaard van 1.50m

Alvast ontzettend bedankt! _/-\o_
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:47 



 
Profiel   

Ik ben groot fan van Potijk en heb meermaals daarmee paarden laten vervoeren naar en van Frankrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:49 



 
Profiel   

Potijk is prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:51 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik ben groot fan van Potijk en heb meermaals daarmee paarden laten vervoeren naar en van Frankrijk.



Mag ik vragen wat je zoal kwijt was? Als je het liever niet deelt, dan begrijp ik dat volkomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:59 



 
Profiel   

Hier goede ervaringen met Marcel Jordan transport.

Ik durf niets te zeggen over de prijs naar Frankrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:02 



 
Profiel   

vaniwithlove schreef
Sizzle schreef
Ik ben groot fan van Potijk en heb meermaals daarmee paarden laten vervoeren naar en van Frankrijk.



Mag ik vragen wat je zoal kwijt was? Als je het liever niet deelt, dan begrijp ik dat volkomen!

Bedrijven kunnen je telefonisch een schatting geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:09 



 
Profiel   

Thanks all!

Ik heb wat offertes opgevraagd, fijn dat jullie ervaringen hebben gedeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:16 



 
Profiel   

Ik kan wel terugzoeken wat het gekost heeft, maar eigenlijk heb je er niet veel aan. Het ligt er namelijk aan of je dicht bij een standaard route zit of dat er vanaf een bepaalde plek nog individueel transport moet plaats vinden.
Het beste gewoon voor jouw situatie navragen.
Ik heb ook 2x een veulen met ze laten vervoeren, dat is allemaal heel keurig en vriendelijk gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:31 



 
Profiel   

Sandra berk paardentransport

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:51 



 
Profiel   

Potijk of Gelissen, beide prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:59 



 
Profiel   

https://www.paardenvervoer.nl/

Ruime ervaring met transport, internationaal en nationaal. Paardenman in hart en nieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:01 



 
Profiel   

Koekoek transport is ook een hele fijne! Hebben voor ons 3 paarden van spanje naar nederland gebracht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:05 



 
Profiel   

Marcel Jordan transport. Op mijn werk doen we alles via hun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:12 



 
Profiel   

mala26 schreef
Marcel Jordan transport. Op mijn werk doen we alles via hun.


Super! Die heb ik ook een berichtje gestuurd.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:09 



 
Profiel   

Hoi.

Ik zoek nog transport voor een pony naar midden zweden ergens rond 20 februari. Deze is niet stamboek en dat schijnt nogal lastig te zijn (lees bijna onbetaalbaar)omdat deze onder strengere voorwaarden vervoert moet worden als een stamboek paard of pony.

En mag je ook zelf rijden met de trailer evt?

Iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:40 



 
Profiel   

bartissimo schreef
Hoi.

Ik zoek nog transport voor een pony naar midden zweden ergens rond 20 februari. Deze is niet stamboek en dat schijnt nogal lastig te zijn (lees bijna onbetaalbaar)omdat deze onder strengere voorwaarden vervoert moet worden als een stamboek paard of pony.

En mag je ook zelf rijden met de trailer evt?

Iemand tips?


Dat is bijzonder, dat heb ik nog nooit gehoord! Belangrijkste is toch een paspoort en chip.

Potijk rijdt/reed regelmatig ook Zweden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:52 



 
Profiel   

Wij hebben onze paarden zelf naar Frankrijk gereden (850 km) met de papieren in orde. Was geen probleem en mag dus. Het papierenwerk moet je even uitzoeken.
Bij ons was dat een keuring (simpel) en gelijk kregen we alles ingevuld want toen moest je binnen 24 uur ook vertrokken zijn. Was geloof ik van de keuringdienst van waren een afdeling in Eindhoven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:55 



 
Profiel   

bartissimo schreef
Hoi.

Ik zoek nog transport voor een pony naar midden zweden ergens rond 20 februari. Deze is niet stamboek en dat schijnt nogal lastig te zijn (lees bijna onbetaalbaar)omdat deze onder strengere voorwaarden vervoert moet worden als een stamboek paard of pony.

En mag je ook zelf rijden met de trailer evt?

Iemand tips?


Happy Equine transport rijd ook vaak richting Zweden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:59 



 
Profiel   

fransje23 schreef
bartissimo schreef
Hoi.

Ik zoek nog transport voor een pony naar midden zweden ergens rond 20 februari. Deze is niet stamboek en dat schijnt nogal lastig te zijn (lees bijna onbetaalbaar)omdat deze onder strengere voorwaarden vervoert moet worden als een stamboek paard of pony.

En mag je ook zelf rijden met de trailer evt?

Iemand tips?


Dat is bijzonder, dat heb ik nog nooit gehoord! Belangrijkste is toch een paspoort en chip.

Potijk rijdt/reed regelmatig ook Zweden.


Dat een pony zonder stamboek papier problemen geeft heb ik ook nog nooit gehoord.

Harry de Vries rijdt voor transportbedrijf schaap volgens mij regelmatig naar Zweden. Heb met schaap hele goede ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:19 



 
Profiel   

Wij laten altijd internationaal vervoeren door Owen Jones

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 17:20 



 
Profiel   

Ik denk dat ts hierop doelt: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/paarden ... rtificaten . Maar als je naar 1 land gaat ( in dit geval naar Zweden) is dat niet van toepassing voor zover ik weet. Dat is meer als je van land naar land trekt met een "ongeregistreerd" paard.
Aanvulling: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/paarden ... ander-land . Als er overnacht wordt buiten Zweden moet er een nieuw certificaat aangevraagd worden.

Ik zou met een grote internationaal vervoerder in zee gaan die vaker naar Zweden gaat met paarden, die weten precies hoe het werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:06 



 
Profiel   

Ik ben fan van PaVeNa (Paardenvervoer Natúúrlijk), hij rijdt altijd met onwijs veel respect voor de paarden en mijn paard heeft het heel erg gewaardeerd dat ze los kon staan tijdens de reis en haar eigen houding kon kiezen. Hij komt ook regelmatig in Frankrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:34 



 
Profiel   

Jet schreef
Ik denk dat ts hierop doelt: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/paarden ... rtificaten . Maar als je naar 1 land gaat ( in dit geval naar Zweden) is dat niet van toepassing voor zover ik weet. Dat is meer als je van land naar land trekt met een "ongeregistreerd" paard.
Aanvulling: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/paarden ... ander-land . Als er overnacht wordt buiten Zweden moet er een nieuw certificaat aangevraagd worden.

Ik zou met een grote internationaal vervoerder in zee gaan die vaker naar Zweden gaat met paarden, die weten precies hoe het werkt.



Hoe ik nou bij Zweden kom... Frankrijk dus, maakt voor mijn antwoord niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 13:57 



 
Profiel   

Inderdaad Potijk en Gelissen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:29 



 
Profiel   

Hier goede ervaringen met Gelissen van Nederland naar Spanje en andersom :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 14:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen