Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Keuring tweedehands paardentrailer - voor wie?

 
Profiel   

hi bokkers,

Deze vraag is volgens mij eerder voor Belgische bokkers, wellicht is de wetgeving in NL wat anders? Maar deel gerust ervaringen/kennis.

ik wil stilletjesaan uitkijken naar een eigen paardentrailer. Liefst koop ik deze tweedehands om niet meteen de volle pot te betalen.

Voor zover ik weet, is het verplicht een paardentrailer bij verkoop te laten keuren (waar of niet waar?).
Voor wie is deze dan verplicht? Voor de koper of verkoper? Of is dit telkens onderling af te spreken?

Wie weet raad? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:09 



 
Profiel   

NL

geen enkele keuring is verplicht


Keuren kosten koper (tenzij anders afgesproken)
(maar dit geldt ook voor bv als je een huis of auto koopt of paard koopt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:11 



 
Profiel   

Dat heet “keuring voor verkoop”, dit wordt normaal door de verkoper gedaan zodat de koper de juiste papieren heeft om de trailer in te schrijven op zijn naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 22:54 



 
Profiel   

Kalea schreef
Dat heet “keuring voor verkoop”, dit wordt normaal door de verkoper gedaan zodat de koper de juiste papieren heeft om de trailer in te schrijven op zijn naam.


Wacht, nu twijfel ik toch :) Met de laatste ben ik denk ik zelf gegaan.. Keuren gaat sowieso moeten maar ben niet meer zeker door wie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:03 



 
Profiel   

Ik weet niet waar je woont, maar ik weet dat konag trailers in nagele (Noordoostpolder), trailers keurt voor bovag.
Gok dat meer trailerbouwers dit kunnen en doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:30 



 
Profiel   

Vraag gaat over België, dat is toch vrij duidelijk te lezen in de OP :D
In België moet idd een trailer bij verkoop gekeurd worden.

TS: ik heb hier al minimaal 1x een topic gelezen van iemand die als koper de trailer liet keuren en toen voor de onaangename verrassing kwam te staan dat er van alles was aangepast/gerepareerd aan de trailer wat niet werd goedgekeurd.
Daar zou je uit af kunnen leiden dat de koper moet laten keuren. Als dat echt de verplichting is, zou ik afspreken met de verkoper dat de koop pas definitief is als-ie is goedgekeurd.
Is dat geen verplichting, dan zou ik met de verkoper afspreken dat hij laat keuren. En net als bij een paard, dat jij de keuringskosten betaalt bij goedkeuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 08:10 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Ik weet niet waar je woont, maar ik weet dat konag trailers in nagele (Noordoostpolder), trailers keurt voor bovag.
Gok dat meer trailerbouwers dit kunnen en doen.

Zoals Ibbel al zegt; TS is van België en daar gelden op dit vlak andere regels.

Voor NL is in deze context niks verplicht voor aanhangers tot 3500kg TMM.
Daarboven geldt wel een (APK) keuringsplicht maar dan gelden er ook een hele lijst andere regels.
Voor de gemiddelde paardenbezitter in NL is dit echter niet relevant.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 17:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen