Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel geld geven

 
Profiel   

Mijn chauffeur vraagt, met de huidige benzineprijzen, 2 euro per km.
Daar verontschuldigt hij zich voor, hij vind het zelf ook duur, maar ik vind het een normale prijs in deze tijd. Het is duur ja, dat klopt - maar het leven is gewoon duur. Benzine + tijd + slijtage auto en trailer maken dat ik het een "normale" prijs vind. Hij heeft een camera in de trailer hangen, wat ik altijd een hele geruststelling vind, en ik vind die chauffeur met zijn materieel die prijs wel waard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-22 13:53 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk overeen gekomen bent met de chauffeur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-22 13:59 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Hou er even rekening mee dat je iemand officieel niet mág betalen voor z'n tijd als transporteur, tenzij hij al z'n papieren heeft. Ook al heeft de beste man een commercieel bedrijf, als hij een paard vervoert mag hij dat alleen als vriendendienst doen. Je mag nog net de brandstof vergoeden, maar meer mag niet. En júist als de man een bedrijf heeft, moet je hem dus geen commerciele tarieven gaan aanbieden, want hij hangt als hij controle krijgt. Want hij moet de inkomsten uiteraard ook opgeven.


Even nieuwsgierig: wat voor papieren heb je nodig om als staleigenaar met een pensionklant en 1 paard betaald op weg te zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-22 14:25 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Mijn chauffeur vraagt, met de huidige benzineprijzen, 2 euro per km.
Daar verontschuldigt hij zich voor, hij vind het zelf ook duur, maar ik vind het een normale prijs in deze tijd. Het is duur ja, dat klopt - maar het leven is gewoon duur. Benzine + tijd + slijtage auto en trailer maken dat ik het een "normale" prijs vind. Hij heeft een camera in de trailer hangen, wat ik altijd een hele geruststelling vind, en ik vind die chauffeur met zijn materieel die prijs wel waard.

Dat is nog goedkoop aangezien benzine duurder is dan 2 € de liter...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 10:30 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Zolang je maar weet dat je illegaal bezig bent.


Daar zou ik in zo'n geval echt schijt aan hebben. Maar goed, ik ben dan ook niet roomser dan de Paus.

Ik zou, als je een goede relatie hebt met de beste man en hij het dus uit aardigheid doet, de auto aftanken, en minimaal 100 euro geven voor de moeite + een bierpakket oid (iets wat hij waardeert in ieder geval).

Zulke mensen zijn echt goud waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 10:47 



 
Profiel   

Er wordt gezegd. Je vergeet dat er werk blijft liggen. Maar dat vind ik stal afhankelijk.

Op de stal waar ik stond draaiden de pensionners de stal. Hoeveel uur ik in de week wel niet bezig was.
Dus als je ook vaak dingen voor stal doet zou ik tijd niet meerekenen. Dat gebeurd andersom ook niet.
Maar benzine kosten zou ik gewoon zeker betalen. En vragen of stal eigenaar dit goed vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 10:57 



 
Profiel   

Popstra schreef
LWDaisy schreef
Mijn chauffeur vraagt, met de huidige benzineprijzen, 2 euro per km.
Daar verontschuldigt hij zich voor, hij vind het zelf ook duur, maar ik vind het een normale prijs in deze tijd. Het is duur ja, dat klopt - maar het leven is gewoon duur. Benzine + tijd + slijtage auto en trailer maken dat ik het een "normale" prijs vind. Hij heeft een camera in de trailer hangen, wat ik altijd een hele geruststelling vind, en ik vind die chauffeur met zijn materieel die prijs wel waard.

Dat is nog goedkoop aangezien benzine duurder is dan 2 € de liter...

Maar je rijdt geen l per km op hoop ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 11:56 



 
Profiel   

Ik heb 2 mnd terug 80€ betaald voor een ritje naar de kliniek. Dat was 20 minuten heen, 20 terug, 17 kilometer enkele reis. Degene die ons bracht (stalgenootje) gaf aan 15 euro te willen voor elk uur dat hij op de kliniek moest wachten. Vond ik meer dan schappelijk, hij is immers ook een goed deel van zijn dag kwijt. Gezien jouw rit het dubbele is van die van mij, zou ik zeker van 150-200 euro uitgaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 12:00 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Er wordt gezegd. Je vergeet dat er werk blijft liggen. Maar dat vind ik stal afhankelijk.

Op de stal waar ik stond draaiden de pensionners de stal. Hoeveel uur ik in de week wel niet bezig was.
Dus als je ook vaak dingen voor stal doet zou ik tijd niet meerekenen. Dat gebeurd andersom ook niet.
Maar benzine kosten zou ik gewoon zeker betalen. En vragen of stal eigenaar dit goed vindt.


maar dat zit dan in de prijs verrekend. Je betaald dan dus huur ipv volpension

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 12:50 



 
Profiel   

IHN schreef
daantjuhhh schreef
Er wordt gezegd. Je vergeet dat er werk blijft liggen. Maar dat vind ik stal afhankelijk.

Op de stal waar ik stond draaiden de pensionners de stal. Hoeveel uur ik in de week wel niet bezig was.
Dus als je ook vaak dingen voor stal doet zou ik tijd niet meerekenen. Dat gebeurd andersom ook niet.
Maar benzine kosten zou ik gewoon zeker betalen. En vragen of stal eigenaar dit goed vindt.


maar dat zit dan in de prijs verrekend. Je betaald dan dus huur ipv volpension

Nee want het ging veel verder dan paarden verzorgen en stal schoonmaken en voeren.
Het ging ook om terrein onderhouden en andere werkzaamheden.
Betaalde voor stalling excl buiten zetten en stal schoonmaken.
Betaalde niet voor stalling excl buiten zetten, stal schoonmaken, vegen in en rondom stal, reparatie werkzaamheden, voeren, hooi, stro binnen zetten, schoonmaken van spuit plaats. Bak sproeien enz enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 13:07 



 
Profiel   

tja, dat doe je dan zelf. Ofeel is zoiets afgesproken vor je komt, ofwel niet en dan kun je het dus gewoon weigeren. Niettemin nog steeds geen reden om te verwachten dat staleigenaar dan maar voor niks zijn tijd aan je besteed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 20:49 



 
Profiel   

IHN schreef
tja, dat doe je dan zelf. Ofeel is zoiets afgesproken vor je komt, ofwel niet en dan kun je het dus gewoon weigeren. Niettemin nog steeds geen reden om te verwachten dat staleigenaar dan maar voor niks zijn tijd aan je besteed.

Dat zeg ik ook niet.

Ik zeg letterlijk vraag wat de stal eigenaar daar van vindt.
Mijn vorige stal eigenaar zou daar niet moeilijk over doen omdat de pensionners daar heel veel werk uit handen nemen voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 21:11 



 
Profiel   

Popstra schreef
LWDaisy schreef
Mijn chauffeur vraagt, met de huidige benzineprijzen, 2 euro per km.
Daar verontschuldigt hij zich voor, hij vind het zelf ook duur, maar ik vind het een normale prijs in deze tijd. Het is duur ja, dat klopt - maar het leven is gewoon duur. Benzine + tijd + slijtage auto en trailer maken dat ik het een "normale" prijs vind. Hij heeft een camera in de trailer hangen, wat ik altijd een hele geruststelling vind, en ik vind die chauffeur met zijn materieel die prijs wel waard.

Dat is nog goedkoop aangezien benzine duurder is dan 2 € de liter...

Jij kunt kennelijk niet rekenen Popstra
2 euro per km vindt ik erg veel. Zou ik per 10 km 20 euro verdienen. Een uurloon van 160 euro. Goed, iets voor slijtage ed. 150 per uur. Doe mij zo'n baan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:05 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
IHN schreef
tja, dat doe je dan zelf. Ofeel is zoiets afgesproken vor je komt, ofwel niet en dan kun je het dus gewoon weigeren. Niettemin nog steeds geen reden om te verwachten dat staleigenaar dan maar voor niks zijn tijd aan je besteed.

Dat zeg ik ook niet.

Ik zeg letterlijk vraag wat de stal eigenaar daar van vindt.
Mijn vorige stal eigenaar zou daar niet moeilijk over doen omdat de pensionners daar heel veel werk uit handen nemen voor hem.


aah ok. Dan begreep ik je verkeerd. Excuus

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 23:24 



 
Profiel   

pillow schreef
Jij kunt kennelijk niet rekenen Popstra
2 euro per km vindt ik erg veel. Zou ik per 10 km 20 euro verdienen. Een uurloon van 160 euro. Goed, iets voor slijtage ed. 150 per uur. Doe mij zo'n baan.


Nou vind dat wel mee vallen, pillow, alles wat je zelf niet hebt.... huur eens een trailer, kost al snel 50 euro per dag, dan moet je nog een geschikte auto regelen als je die ook niet hebt, en dan nog de benzine er overheen, kom je denk ik veel duurder uit dan € 2,- de kilometer.

Voor TS:Het ligt er wat mij betreft aan hoe de afspraak is gegaan, heb je hem gevraagd of heeft hij aangeboden mee te gaan.
Wat doe jij normaliter voor hem?

Bij gevraagd en zelf nooit/zelden wat doen: Benzine + minimaal € 100,-
Bij gevraagd zelf regelmatig/veel wat doen: Benzine
Bij aangeboden zelf zelden wat doen: Benzine + aanbieden werk terug te doen + kratje bier of dergelijke
Bij aangeboden zelf veel doen: Benzine en kratje bier of dergelijke.

Sowieso zou ik vragen aan het eind van de rit: Wat ben ik je verschuldigd? En dat dan meteen afrekenen, valt het je mee, kan je bovenstaande nog eens bij langs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 00:08 



 
Profiel   

Overleg vooraf wat hij verwacht qua onkostenvergoeding om misverstanden te voorkomen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 01:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen