Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Ibbel schreef:Hou er even rekening mee dat je iemand officieel niet mág betalen voor z'n tijd als transporteur, tenzij hij al z'n papieren heeft. Ook al heeft de beste man een commercieel bedrijf, als hij een paard vervoert mag hij dat alleen als vriendendienst doen. Je mag nog net de brandstof vergoeden, maar meer mag niet. En júist als de man een bedrijf heeft, moet je hem dus geen commerciele tarieven gaan aanbieden, want hij hangt als hij controle krijgt. Want hij moet de inkomsten uiteraard ook opgeven.
LWDaisy schreef:Mijn chauffeur vraagt, met de huidige benzineprijzen, 2 euro per km.
Daar verontschuldigt hij zich voor, hij vind het zelf ook duur, maar ik vind het een normale prijs in deze tijd. Het is duur ja, dat klopt - maar het leven is gewoon duur. Benzine + tijd + slijtage auto en trailer maken dat ik het een "normale" prijs vind. Hij heeft een camera in de trailer hangen, wat ik altijd een hele geruststelling vind, en ik vind die chauffeur met zijn materieel die prijs wel waard.
Ibbel schreef:Zolang je maar weet dat je illegaal bezig bent.
Popstra schreef:LWDaisy schreef:Mijn chauffeur vraagt, met de huidige benzineprijzen, 2 euro per km.
Daar verontschuldigt hij zich voor, hij vind het zelf ook duur, maar ik vind het een normale prijs in deze tijd. Het is duur ja, dat klopt - maar het leven is gewoon duur. Benzine + tijd + slijtage auto en trailer maken dat ik het een "normale" prijs vind. Hij heeft een camera in de trailer hangen, wat ik altijd een hele geruststelling vind, en ik vind die chauffeur met zijn materieel die prijs wel waard.
Dat is nog goedkoop aangezien benzine duurder is dan 2 € de liter...
daantjuhhh schreef:Er wordt gezegd. Je vergeet dat er werk blijft liggen. Maar dat vind ik stal afhankelijk.
Op de stal waar ik stond draaiden de pensionners de stal. Hoeveel uur ik in de week wel niet bezig was.
Dus als je ook vaak dingen voor stal doet zou ik tijd niet meerekenen. Dat gebeurd andersom ook niet.
Maar benzine kosten zou ik gewoon zeker betalen. En vragen of stal eigenaar dit goed vindt.
IHN schreef:daantjuhhh schreef:Er wordt gezegd. Je vergeet dat er werk blijft liggen. Maar dat vind ik stal afhankelijk.
Op de stal waar ik stond draaiden de pensionners de stal. Hoeveel uur ik in de week wel niet bezig was.
Dus als je ook vaak dingen voor stal doet zou ik tijd niet meerekenen. Dat gebeurd andersom ook niet.
Maar benzine kosten zou ik gewoon zeker betalen. En vragen of stal eigenaar dit goed vindt.
maar dat zit dan in de prijs verrekend. Je betaald dan dus huur ipv volpension
IHN schreef:tja, dat doe je dan zelf. Ofeel is zoiets afgesproken vor je komt, ofwel niet en dan kun je het dus gewoon weigeren. Niettemin nog steeds geen reden om te verwachten dat staleigenaar dan maar voor niks zijn tijd aan je besteed.
Popstra schreef:LWDaisy schreef:Mijn chauffeur vraagt, met de huidige benzineprijzen, 2 euro per km.
Daar verontschuldigt hij zich voor, hij vind het zelf ook duur, maar ik vind het een normale prijs in deze tijd. Het is duur ja, dat klopt - maar het leven is gewoon duur. Benzine + tijd + slijtage auto en trailer maken dat ik het een "normale" prijs vind. Hij heeft een camera in de trailer hangen, wat ik altijd een hele geruststelling vind, en ik vind die chauffeur met zijn materieel die prijs wel waard.
Dat is nog goedkoop aangezien benzine duurder is dan 2 € de liter...
daantjuhhh schreef:IHN schreef:tja, dat doe je dan zelf. Ofeel is zoiets afgesproken vor je komt, ofwel niet en dan kun je het dus gewoon weigeren. Niettemin nog steeds geen reden om te verwachten dat staleigenaar dan maar voor niks zijn tijd aan je besteed.
Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg letterlijk vraag wat de stal eigenaar daar van vindt.
Mijn vorige stal eigenaar zou daar niet moeilijk over doen omdat de pensionners daar heel veel werk uit handen nemen voor hem.
pillow schreef:Jij kunt kennelijk niet rekenen Popstra
2 euro per km vindt ik erg veel. Zou ik per 10 km 20 euro verdienen. Een uurloon van 160 euro. Goed, iets voor slijtage ed. 150 per uur. Doe mij zo'n baan.