Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verhuurder wilt geen halve stal

 
Profiel   

Na lang zoeken maar nog geen antwoord te hebben gevonden, maak ik even een nieuw topic aan. Ik zal even mijn situatie schetsen. Een dik jaar geleden ben in gestart met het huren van stallen, weien en een piste bij mensen aan huis. Enkele stallen en 1 wei hebben ze nog in eigen gebruik voor opslag van materiaal. Ik huur de accomodatie samen met een vriendin voor onze 5 paarden. Nu merk in al een tijd dat de verhuurders steeds hun eigen zin willen. Zo mochten de paarden minder drinken van de automatische drinkbakken en moesten we tonnen vullen, moesten de inloopstallen opgestooid worden, mochten we toch de laatste wei niet meer gebruiken, krijgen we commentaar als de mesthoop niet hoog genoeg wordt opgegooid, de lampen van de pisten kunnen niet branden en deze mogen we niet vervangen omdat dit te veel zou kosten, de piste zouden ze slepen maar doen ze niet, de hooiruif die we maakte vinden ze toch niet mooi en moet van hun weg, als we toch eens een slechte baal hooi hebben liggen geven ze hier hun ongezouten mening over, enz

Het is duidelijk dat ze ons nauw in het oog houden en zeker in het begin echt achter ons kwamen kijken als we geweest waren. We hebben een eigen ingang dus moeten niet langs hun privé passeren, maar toch voel je hun ogen steeds op je gericht.

Omwille van drukte op het werk ben ik voor 1 van mijn paarden begonnen met een halve stal. Het meisjes heeft 2 weken met me samengelopen en na die dagen ben ik haar gaan voorstellen aan de verhuurders. Daar kreeg ik dus al direct commentaar op ... soit het was gebeurd en ondertussen is het meisje een maand bezig. Ze komt dus alleen naar de paarden maar stuurt altijd vooraf als ze komt. Ter compensatie voor het rijden doet ze 1 keer in de week de klusjes. Nu kwam juist de verhuurster zeggen dat ze niet meer willen dat mijn halve stal komt. Ze zou wel 3 uur lang op stal blijven en gisteren was ze pas om half 10 doorgegaan. In het contract staat dat we tot 10u mogen komen om de rust van de verhuurders te respecteren. Dus ik begrijp hun argument echt niet. Ook kreeg ik enkel weken geleden het verwijt dat we te weinig kwamen en dat de paarden zich zogezegd verveelde. Dus ik dacht dat iemand echt een win zou zijn voor mij in tijd en dat de paarden hierdoor meer aandacht zouden krijgen.

Nu is mijn vraag: hoe moet ik hierop reageren? Ik begin het echt wel beu te worden dat ze steeds hun zin willen en ben het beu om steeds toe te geven. Ik heb een halve stal momenteel ook echt nodig omdat mijn paard anders amper gereden wordt omdat alle klusjes natuurlijk wel moeten gebeuren. De duur van de klusjes is dus in het jaar langer geworden gewoon omdat ze steeds met nieuwe dingen komen die wel moeten/niet mogen.

Hoe ver moet ik meegaan in de eisen van de verhuurders? En waar mag ik echt wel de grens trekken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:32 



 
Profiel   

De grens is al meerdere keren overschreden als ik het zo lees. Ik zou dan ook op zoek gaan naar ene nieuwe plek

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:35 



 
Profiel   

Hier in de buurt is het heel moeilijk om iets te vinden. Zeker voor 5 paarden. We hebben naar deze plek 2 jaar moeten zoeken. Ik hou zeker mijn ogen open maar dit zal niet voor korte termijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:36 



 
Profiel   

Heb je geen contract dan waar alle afspraken in staan?

Anders op zoek naar een andere plek of gewoon een goed gesprek met ze aangaan en aangeven hoe jij je voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:39 



 
Profiel   

Als je je aan dat wat in het contract staat, zou het goed moeten zijn. Bij commentaar zou ik dus aangeven dat het spijtig is dat ze iets zo beleven (oid), maar dat jullie samen wat anders overeengekomen is en dat jij je in jouw gang van zaken aan dat contract houdt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:39 



 
Profiel   

Mensen zoals dit kom je vaker tegen ts, naar mijn idee vooral in de paarden wereld.
Houdt je aan de regels in het contract en voor de rest; negeren. Blijf terug komen op het contract, hoe het afgesproken is, jullie huren het en houden het vast netjes.
Sommige mensen vervelen zich nogal snel en dan krijg je dit soort dingen. Ga ondertussen opzoek naar iets anders(doen jullie vast al).
Leuk is anders natuurlijk en ik wens je succes, hopelijk hebben jullie snel een fijner plekje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:46 



 
Profiel   

Zolang jij alles accepteert, zullen zij ongevraagd feedback geven. Je hebt een contract, waar zowel jij als zij zich aan moeten houden. Valt het ze toch tegen om te verhuren? Ik zou het gesprek eens aangaan of het van beide kanten gaat zoals jullie verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:48 



 
Profiel   

Ze hebben voor ons al aan andere verhuurd. Maar het is me nu duidelijk dat die ook vertrokken zijn uit frustratie. We hebben inderdaad een contract en we houden ons hier heel strikt aan maar ze maken steeds meer en meer regels bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 15:52 



 
Profiel   

ik zou ze op het contract wijzen.
daar staan afspraken in en gewoon niet in gaan op wat ze nu doen.

echt negeren, en ben je bang dat je word weggestuurd als je niet toegeeft?
dat mag helemaal niet zomaar, ik zou echt niet over me heen laten lopen.
jij betaald, je hebt ook rechten…
gewoon lekker je ding doen en laat ze maar fijn zeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:13 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:21 



 
Profiel   

Kellogs_1992 schreef
Ze hebben voor ons al aan andere verhuurd. Maar het is me nu duidelijk dat die ook vertrokken zijn uit frustratie. We hebben inderdaad een contract en we houden ons hier heel strikt aan maar ze maken steeds meer en meer regels bij.


Ja maar contract is contract. Zij mogen dus niets meer extra toevoegen nu. Zo werkt het spelletje niet.

De afspraken die zijn gemaakt daar hou je je aan. En alles wat ze er bij verzinnen weiger je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:21 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik zou ze op het contract wijzen.
daar staan afspraken in en gewoon niet in gaan op wat ze nu doen.

echt negeren, en ben je bang dat je word weggestuurd als je niet toegeeft?
dat mag helemaal niet zomaar, ik zou echt niet over me heen laten lopen.
jij betaald, je hebt ook rechten…
gewoon lekker je ding doen en laat ze maar fijn zeuren.

Helaas heb je in de paardenwereld niet veel aan contracten en afspraken als het niet meer botert.Dan gaan ze steeds vervelender worden om te proberen van je af te komen.Ik denk dat het tijd wordt om een nieuwe stalling te zoeken.Op deze manier heb je ook weinig plezier met je paarden,terwijl dat wel de bedoeling zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:30 



 
Profiel   

De lol is er inmiddels wel vanaf, en de houdbaarheids termijn ook als ik het zo lees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:40 



 
Profiel   

Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het wel of de verhuurder niet alleen een probleem heeft met de halve stal.

Het loslaten gaat moeilijk en blijkbaar doen jullie het anders dan zij het zouden doen.

Is jouw versus hun gevoel niet gewoon bespreekbaar?
Jij betaalt huur, zij stellen daar iets voor ter beschikking. Daar zijn al dan niet schriftelijk afspraken over gemaakt en daar probeert iedereen zich zoveel mogelijk aan te houden. En bij onbeschreven nieuwe zaken even overleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:41 



 
Profiel   

Ik vrees als het weer komt tot een gesprek dat we aan het korste eind gaan trekken. Met het strooien van de stallen was dit ook het geval. We konden vertrekken als we dit niet zouden doen. Terwijl dit niet is opgenomen in het contract en vooraf hadden we duidelijk gezegd dat onze paarden 24/7 buiten staan en we bijgevolg ze niet op stal zouden zetten en daarom niet zouden strooien omdat ze hier gewoon alles mee naar buiten lopen. Maarja we hebben het toch moeten doen om onze plaatst te kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:45 



 
Profiel   

Nu een halve stal vind ik nog heel anders omdat er nergens in het contract staat wie de paarden rijdt of de klusjes moet uitvoeren. Dus zolang deze persoon zich ook mooi aan de regels houdt, lijken ze voor mij geen argument te hebben om ons buiten te zetten. Of ben ik hier verkeerd in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:46 



 
Profiel   

TS: Het is heel simpel gezegd zoals mijn voorgangers contract = contract, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Ondertussen loop je waarschijnlijk op je tenen en probeer je wanhopig om op goede voet te blijven ondanks dat het ronduit onredelijk wordt.

Misschien kun je het eens zo brengen. Houd je gevoel ten alle tijde bij jezelf begin nooit met verwijten. Maar goed mijn advies probeer het eens zo:

Beste <naam verhuurder> ik zou graag op korte termijn even met u om de tafel willen zitten. Ik merk dat het allemaal iets moeizamer gaat dan we allebei zouden willen en ik zou graag samen even willen kijken hoe we weer allebei de neuzen dezelfde kant op kunnen krijgen. Ik begrijp dat u het heel vervelend vindt dat er bepaalde dingen niet lekker lopen, en dat gevoel krijg ik ook en dat is voor ons allebei niet prettig. Het is beter om dat even samen te zitten zodat we elkaar zo min mogelijk in de weg zitten.


Je kan dat gewoon luchtig houden. Schrijf voor jezelf op waar je tegenaan loopt. Neem nu de halve stal. Als ze daarover begint kun je het volgende aangeven:
Wat vervelend dat jullie het zo ervaren, daar heb ik helemaal niet over nagedacht. Op dit moment zit ik enorm omhoog met mijn tijd. Ik wil er uiteraard zoveel mogelijk rekening mee houden, maar ik kan op dit moment gewoonweg niet zonder mijn halve stal. De paarden hebben deze aandacht nodig en helaas heb ik mijn werk nodig om het in deze dure tijden te kunnen bekostigen. In het contract hebben wij afgesproken dat we tot maximaal 22:00 uur op stal mogen zijn en voor zover ik weet hebben zowel ik als mijn halve stal zich daar goed aan gehouden. Wij willen u immers niet tot last zijn. Nu u aangeeft dat het toch vervelend is, wat is uw voorstel zodat ik wel mijn paarden van de juiste aandacht kan voorzien en u er zo min mogelijk last van heeft? Dan kunnen wij kijken in hoeverre dat haalbaar is. Het zijn nu eenmaal dure tijden en we kunnen elkaar wel helpen op deze manier.

Kijk de reactie daarop zal het verdere verloop bepalen, maar over het algemeen kan iemand daar niet negatief over spreken. Stel nou mevrouw zegt: Ik vind het onprettig als je halve stal er nog is om 21:30 uur omdat (geen idee ik noem maar wat he) ze toch meer herrie maakt dan jij. Dan kun jij aangeven dat je daar uiteraard met haar over gaat praten, want je wil absoluut geen overlast geven. Dan kun je aanbieden dat ze bijvoorbeeld maar tot 21 uur blijft en dat ze dat een keer doen en jullie die afspraak evalueren. Zo blijf je vriendelijk en denk je mee, dan zal ze minder gaan 'zeuren'.

Dan de andere kwesties wat mooi aansluit. Neem je bak spelen / water kwestie / baklicht. Dat kun je als volgt aangeven:

Zoals u weet zijn de kosten voor iedereen enorm gestegen en we moeten allemaal ons best doen om het nog binnen de perken te houden. Zo heb ik een halve stal genomen zodat ik ook extra uren kan werken, maar u heeft ook wat stappen genomen om kosten te beperken. U heeft al een aantal keer aangegeven dat u liever niet heeft dat de paarden drinken uit de automatische drinkbakken en ook het baklicht doet het al geruime tijd niet. Ik snap dat de elektra kosten en water kosten enorm zijn gestegen, maar het is wel lastig dat we niet meer vrij gebruik kunnen maken van datgene wat we hebben afgesproken. Nu wil ik graag meedenken, dus is het mogelijk dat u een kostenoverzicht maakt van wat er extra wordt verbruikt als wij wel weer gebruik kunnen maken van water en baklicht. We kunnen zelf ook meedenken en bijvoorbeeld led verlichting aanschaffen (via Ali heb je echt wel goede lampen ik heb ze zelf ook en niet duur) om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Dus denk mee, laat merken dat je begaan bent met ze en je plezier terug wil vinden op deze locatie.

Voor iedereen die het harder zou doen: TS kan haar poot stijf houden en de verhuurder wijzen op het contract, aansprakelijk stellen, je gelijk willen opeisen, dat kan TS zeker, maar die krijgt gegarandeerd een ellendige tijd voor haar kiezen. Met ruzie ergens staan omdat je gelijk hebt, wil niet zeggen dat je je plezier op stal terug hebt. Ik zeg altijd maar beter een goede buur dan een verre vriend. Met stroop van je meer dan met azijn etc.... die uitdrukkingen heb ik niet verzonnen. Soms heb je wel die fluwelen handschoen nodig.

Bovendien is het een stuk fijner praten als je niet direct de aanval in duikt maar begrip toont en meedenkt of de eisen nu redelijk zijn of niet. Op je strepen staan kan altijd nog, want dan is de sfeer toch al kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:52 



 
Profiel   

Dank je wel allemaal voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 16:56 



 
Profiel   

Kellogs_1992 schreef
Nu een halve stal vind ik nog heel anders omdat er nergens in het contract staat wie de paarden rijdt of de klusjes moet uitvoeren. Dus zolang deze persoon zich ook mooi aan de regels houdt, lijken ze voor mij geen argument te hebben om ons buiten te zetten. Of ben ik hier verkeerd in?


Ik snap op zich wel dat ze het een probleem vinden. Ze verhuren aan jou, en ineens loopt er ook iemand anders op hun terrein.
Dit zullen ze op zichzelf al vervelend vinden en dan is elk dingetje gelijk een irritatie.

Als je eerst had gecommuniceerd dat je voornemens was om een halve stal te nemen dan was het misschien wel akkoord geweest. Of had je gelijk geweten dat het niet mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:00 



 
Profiel   

Betaalt de halve stal ook aan jou een vergoeding? Anders kan dit als onderverhuren gezien worden en misschien staat daar wel iets over in het contract?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:03 



 
Profiel   

Hier staat niks over in het contract. Ze betaald wel een kleine vergoeding voor het gebruik van het materiaal. Met het geld koop ik bijvoorbeeld snoepjes, wortelen, zadelpasser, osteo,... enz Dus dat geld gaat echt terug naar het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:21 



 
Profiel   

Waar het geld voor gebruikt wordt, doet er natuurlijk niet toe.
Het kan zijn dat het daarop (onderverhuren) gegooid wordt door de verhuurder. Uiteraard is dat spijkers zoeken op laag water maar een discussie aangaan met een verhuurder heeft weinig zin, die machtspositie is te onevenredig immers en als die je zegt te vertrekken sta je nergens helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 19:35 



 
Profiel   

Iedereen kan wel wijzen op het contract maar ik veronderstel dat er ook een opzeg afgesproken is?

Als je wil gaan wijzen op het contract zou ik er wel op rekenen dat ze je wijzen op de opzeg. :) Er van uit gaande dat ze niet stom genoeg zijn om die op zeg twee jaar te laten zijn en jij zegt dat je twee jaar hebt moeten zoeken naar deze plek. Zou ik of me voegen hoe irritant ook of eerst zorgen dat je een plek hebt waar je heen kan voor je een gevecht aan gaat dat je niet kan winnen.

Je kan je ergeren en gelijk hebben maar het feit is dat je hoe dan ook aan het kortste eind trekt. Gelijk hebben en gelijk krijgen is niet altijd hetzelfde.


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-07-22 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 19:39 



 
Profiel   

De oplossing? Je paarden verkopen of ergens anders stallen. Dit wordt niets bij die mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 20:06 



 
Profiel   

Halve stal?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 20:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen