Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Plaats een nieuw onderwerp

tariefverhoging pensionstallen 2022

 
Profiel   

Daphara schreef
Judith68 schreef
Wij hebben niet veel pension paarden maar zijn ook van vol naar half pension. De tijd die we daarmee besparen gebruiken we om fietsend naar stal te kunnen waardoor we brandstof kosten besparen en zo hopen we het stalgeld niet te hoeven verhogen. Afgelopen week de voorraad gehakseld stro voor de winter gekocht en dat was per pak 50 ct goedkoper dan vorig jaar.....


Wat valt nu wel of niet onder half pension bij jullie?
Ben benieuwd naar hoeveel het in de maand zou kunnen schelen als men zelf mest en hooinetten vult.


Het scheelt onze pension gasten niets behalve dat er geen prijsverhoging komt. Voor half pension moet er bij ons zelf stallen/paddocks gemest en extraatjes, zoals op zijn tijd je watertonnen schrobben. Ook verwachten we nu van de mensen dat ze in onze (zeldzame) vakanties en bij bijzondere gelegenheden zelf de zorg voor de paarden organiseren. Paarden voeren, binnen/buiten zetten, netten vullen en ook wel drollen wippen doen we zelf.
Nou moet ik zeggen, dat ik denk dat wij met half pension ook een scherpe prijs hebben in onze regio.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 12:13 



 
Profiel   

Dus eigelijk heb je de prijs hetzelfde gehouden maar je stalklanten meer werk/taken gegeven?
Viel dat in de smaak? Ik kan me voorstellen dat mensen om een reden (tijd) voor volpension kozen destijds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 12:49 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Dus eigelijk heb je de prijs hetzelfde gehouden maar je stalklanten meer werk/taken gegeven?
Viel dat in de smaak? Ik kan me voorstellen dat mensen om een reden (tijd) voor volpension kozen destijds.


Klopt. We hebben het gewoon overlegd met de mensen. Zij moeten meer doen voor hetzelfde geld maar daartegenover staat dat wij fietsend of met de brommer naar stal gaan ipv met de auto (15 km per dag) om de gestegen kosten te drukken. Win win. Goed voor mijn conditie en geen stalhuur verhoging bij wel gestegen kosten.
We hebben trouwens nog een wijziging doorgevoerd. In het verleden was de pension prijs inclusief bodembedekking en ruwvoer naar behoefte. Vanaf dit jaar berekenen we individueel door als een paard significant meer gebruikt dan gemiddeld. Zo hadden we een paard op stal wat 18 pakken gehakseld stro+halve grote baal stro en 2,5 grote baal voordroog gebruikte per maand. Dat komt echt niet uit op ons pension geld (€245 pm) Daar zijn we wel een klant op kwijtgeraakt wat ons alleen maar voordeel opleverde in dit geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-22 13:48 



 
Profiel   

:oo wat veel!
Mijn paard verbruikt ongeveer 3 a 4 pakken gehakseld koolzaadstro en 1 a 2 pakken zaagsel per maand. En dan staat ze mooi droog. Staat wel minimaal 12 uur per dag buiten.

En in de winter eten ze met 5 pony's en paarden hoogstens 3 tot 4 grote ronde balen voordroog. En 2 pakjes gerstestro. Per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 19:36 



 
Profiel   

joyce B schreef
:oo wat veel!
Mijn paard verbruikt ongeveer 3 a 4 pakken gehakseld koolzaadstro en 1 a 2 pakken zaagsel per maand. En dan staat ze mooi droog. Staat wel minimaal 12 uur per dag buiten.

En in de winter eten ze met 5 pony's en paarden hoogstens 3 tot 4 grote ronde balen voordroog. En 2 pakjes gerstestro. Per maand.


Zat echt geen stop op dat dier. Logisch dat hij veel bodembedekking nodig had gezien de hoeveelheden die hij at....
Wij gaan uit van ongeveer een pak ruwvoer per paard per maand. De één wat meer, de ander wat minder maar dit was echt abnormaal. Ook gewoon goed getest ruwvoer met een hoog percentage droge stof. Wat betreft bodembedekking is een pak of 5,6 redelijk normaal dacht ik. Komt bij ons ook nog 3x per week een laag stro op. In ieder geval is 1 pak ruwvoer en 6 pakken bodembedekking nu het uitgangspunt van het pension geld en zal er voor meer bijbetaald moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 20:54 



 
Profiel   

245 euro halfpension?
Dus werk zelf moeten doen?
Dat lijkt mij niet scherp maar best prijzig

1 pak ruwvoer, hoeveel kg is zo'n pak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 12:22 



 
Profiel   

Zo’n pak is rond de 450 kg denk ik. Althans bij ons toch, en hier doen de paarden daar inderdaad ongeveer een maand over. Al begrijp ik wel niet hoe je dat individueel kan uitrekenen? Staan ze altijd allemaal apart dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 12:36 



 
Profiel   

Little_Gift schreef
245 euro halfpension?
Dus werk zelf moeten doen?
Dat lijkt mij niet scherp maar best prijzig


Daar kun je niet over oordelen, als je niet in dezelfde regio zit.

Bij ons krijg je een standaard hoeveelheid bodembedekking per maand. Wil je extra, dan moet je bij kopen en dat tarief is wel omhoog gegaan van 6 naar 7 euro per pak vlas. Idem voor hooi, als je tussen de voerbeurten door wat wilt geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:35 



 
Profiel   

1 portie eens afwegen en x 31 doen. Je zou verbaasd zijn.

Bij ons gaat het volgende maand ook weer omhoog in totaal dan 35 euro erbij op 4 maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:35 



 
Profiel   

Little_Gift schreef
245 euro halfpension?
Dus werk zelf moeten doen?
Dat lijkt mij niet scherp maar best prijzig

1 pak ruwvoer, hoeveel kg is zo'n pak?


Hier in de regio goedkoop hoor met goede voorzieningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:40 



 
Profiel   

Dat weegt een pak bij ons ook ongeveer Poekkie. 2% van het gewicht van het paard wat minimaal aan ruwvoer gegeven moet worden. Als we de indruk hebben dat een paard veel meer eet dan de anderen wegen we het een paar dagen na wat er in de netten gaat. Nee hoor, staan niet allemaal apart maar om een inschatting te maken kunnen we ze wel even een dag in een aparte paddock zetten. Het blijft natuurlijk een inschatting.

Little_Gift oh, vind je dat echt? Als ik uitreken wat de kale stal kost, een pak ruwvoer en bodembedekking blijft er al nauwelijks iets over. Als ik daar ook nog energie kosten en onderhoud bij reken speel ik maar net kiet. Laat stáán dat ik nog arbeidsloon door zou berekenen. Zou echt niet weten hoe ik nog goedkoper zou kunnen worden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:46 



 
Profiel   

Wij hebben onze stalling, gelukkig, exclusief alles, dus zelf zorgen voor kuilvoer, brok , uitmesten etc. Wij voeren de paarden en de paarden kunnen 24/7 binnen of buiten staan, paarden kunnen zelf in en uit lopen.
Maar met deze droogte staat er ook bij ons niet veel meer op het land, dus er wordt extra gevoerd.

Nu hebben 2 van onze pensionklanten eigen beheer over "hun" stuk land. Wij hebben nooit hoeven sproeien, nu sproeit hij (de pensionklant) 24/7 een heel stuk van hun land, dat doet hij al meer dan een maand. dus de pomp staat ook 24/7 te draaien en daarmee onze elektrischiteitsmeter.
We zijn gister eens gaan kijken hoeveel dat meer kost, ten opzichtte van juli en augustus vorig jaar.
Nou ik kan je wel vertellen dat wij daar enorm van schrokken! Wij sproeien zelf ons land niet, maar omdat zij wel de hele dag sproeien kunnen we dat mooi vergelijken en het heeft ons al (met de nieuwe elekticiteitstarieven per 1 juli) al 85 euro gekost.

We hebben het hem vanmorgen maar eens voorgelegd en we zijn afgesproken dat hij deze kosten zelf gaat betalen, hij wil wel blijven sproeien, dus prima opgelost.

Bij ons betalen ze 125 per paard per maand, alleen kosten van voer en stro komen erbij , maar 24/7 een pomp laten lopen kost dus al heel veel, normaal berekenen we natuurlijk geen elektriciteitskosten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 15:56 



 
Profiel   

Karrij dan ben ik nieuwsgierig wat de mensen dan gemiddeld bij jou kwijt zijn per maand? Welke regio zit je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:02 



 
Profiel   

Wij zitten in regio Zwolle, ze betalen per maand per paard 125, ze hebben er 2, 250 euro kale huur.
kuil/hooi en stro en voer betalen ze zelf, is zo'n 75 euro per maand, per paard. dus zo'n 200 per paard per maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:04 



 
Profiel   

Dat sproeien is ook sh*t want als je daar nu aan begint moet je het idd blijven sproeien..

Maar dat dit mag joh bij jullie!?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:06 



 
Profiel   

en dan hebben ze natuurlijk wel gebruik van onze goede 20x40 rijbak en longeercirkel en iets meer dan een hectare grond, voor de paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:07 



 
Profiel   

Popstra schreef
Dat sproeien is ook sh*t want als je daar nu aan begint moet je het idd blijven sproeien..

Maar dat dit mag joh bij jullie!?


ja dan moet je inderdaad blijven sproeien, bij ons mag dat nog, maar met deze droogte voor hoelang nog!
Maar de electriciteitskosten rijzen zo de pan uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:08 



 
Profiel   

Klopt, wij zijn laatst ook vreselijk geschrokken.
Bij ons op de Utrechtse Heuvelrug/Gelderland mag niet meer gesproeid worden. Vreselijk die droogte.
Gras groeit wel weer maar je krijgt er vooral veel onkruid voor terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:15 



 
Profiel   

karrij schreef
Wij zitten in regio Zwolle, ze betalen per maand per paard 125, ze hebben er 2, 250 euro kale huur.
kuil/hooi en stro en voer betalen ze zelf, is zo'n 75 euro per maand, per paard. dus zo'n 200 per paard per maand


Zo, dat is een nette prijs!

Wij ook droge weides. 3 paarden en een pony op ruim 2 hectare en het gras is op. Sproeien mag nog maar echt geen doen. We voeren al stevig hooi bij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen