Gaat de markt instorten mbt paardenverkoop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Gaat de markt instorten mbt paardenverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:50

Ja al zo'n 20/ 30 jaar...heb er gewerkt dus weet precies hoe ze er bij staan. Eerder hoefden ze eigenlijk nooit reclame te maken omdat het altijd stampvol zat. Dat het nu wel moet zegt misschien wel dat er minder gefokt wordt of meer concurrentie is?

Sky_As

Berichten: 4722
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:54

Elisa2 schreef:
Ja al zo'n 20/ 30 jaar...heb er gewerkt dus weet precies hoe ze er bij staan. Eerder hoefden ze eigenlijk nooit reclame te maken omdat het altijd stampvol zat. Dat het nu wel moet zegt misschien wel dat er minder gefokt wordt of meer concurrentie is?


meer concurrentie geloof ik niet. Ik ken echt alleen maar bedrijven die gestopt zijn. Ken bijna geen bedrijf die ermee begonnen is.....
Ik denk dat er een stuk minder gefokt wordt dan zeg maar 10 jaar geleden. (ook hier weer: ik ken eigenlijk alleen maar fokkers (ook grote) die gestopt zijn, en eigenlijk niemand die echt begonnen is, behalve hier en daar een enkele particulier die voor de hobby 1 veulentje fokt, maar dat zet in mijn ogen geen zoden aan de dijk)

Ik ben echt benieuwd hoe alles gaat lopen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:10

ElCamino schreef:
Er is een groot verschil tussen de paarden Popstra en de paarden die Superpony bedoeld..... dat is écht niet te vergelijken...

En wat betreft afgelopen jaren minder fokken ??? Nou de stal waar ik sta heeft tot nu toe elk jaar vol gestaan met de opfok (100-110) en moet mensen afzeggen en naar andere bedrijven sturen, Elst staat vol, er komen nieuwe opfokbedrijven bij ( in Harskamp bv nu) dus dat er minder gefokt wordt denk ik niet...


Maar dat maakt niet uit. Het gaat om alle paarden van gratis tot oneindig.

En ik heb echt niet alleen kneusjes aangeboden gekregen. Ook paarden van 40-60k kunnen morgen opeens niet meer geschikt zijn om de 1 of andere reden.

En ik gaf de shetlander als voorbeeld. Een pony die normaal gratis of voor weinig wordt aangeboden en men soms moeilijk kwijtraakt. Nu zie je ze vrijwel niet onder de 500 en 1000 en meer is al heel normaal. Heb met meerdere contact gehad, maar ze gingen onwijs snel.

Als de markt instort ga je dat overal merken. Dat ene paard dat opeens bijzonder is en voor veel naar buitenland vertrekt is ook echt geen gemiddelde. Misschien dat die ene verkoper of fokker het net niet of pas later merkt. Maar het gemiddelde zie je overal terug straks.

Tijdens de vorige crisis hebben wij gekocht en ook grote, goedlopende bedrijven gingen over de kop, waardoor ook mensen die normaal een paard van tig K konden kopen, problemen kregen.

En export zegt in principe niks over onze markt hier in Nederland. Het kan hooguit wat zeggen over de kwaliteit van de paarden, maar niet over de Nederlandse portemonnee.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Gaat de markt instorten mbt paardenverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:49

Die van 40-60K zijn dan ook kneusjes toch ? als ze niet meer geschikt zijn voor hun doel zijn ze niks meer waard

Gea22
Berichten: 19
Geregistreerd: 10-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:13

Ik denk het niet . Aangezien paarden gewild zijn. Vooral in Nederland. Overal zie je paarden te koop staan . Dus de markt zal niet snel instorten

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Gaat de markt instorten mbt paardenverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:19

Reken maar dat er steeds meer mensen komen die moeten kiezen voor de boodschappen of stalling van hun paard. Alles wordt nu zo snel duurder, het is bijna onhoudbaar, pensionstallen zullen ook duurder moeten worden, brandstof, energie, voer.. ik denk dat als dit zo door gaat er meer paarden te koop komen..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:44

ElCamino schreef:
Die van 40-60K zijn dan ook kneusjes toch ? als ze niet meer geschikt zijn voor hun doel zijn ze niks meer waard


Niet iedereen biedt een paard goedkoper of gratis aan omdat hij stuk is.

Maar de waarde zegt gewoon helemaal niks. Paarden die de ene dag een ton waard zijn, kunnen de dag erop alleen nog slachtwaarde hebben.

Het gaat om de gehele markt en je bent allemaal afhankelijk van het gehele aanbod.

Als er morgen geen zogenaamde sportpaarden meer worden gefokt, gaan de wat meer gemiddelde paarden misschien duurder worden om toch de sport in te komen.
Zijn er teveel sportpaarden, worden er daar keuzes gemaakt en komen enkele in de basis sport of recreatie.

Alles boven de gemaakte kosten is wat de gek ervoor geeft en sommige mensen willen vooral graag laten zien wat ze betalen ipv dat een paard het echt waard is.

Ons veulen is niet te koop en voor sommigen niet interessant genoeg qua papier misschien, maar zie ze met een zogenaamd speciaal papiertje die een stuk minder zijn.
En ik krijg alleen vanwege de kleur al belachelijke opmerkingen waar we niet eens ooit op in zullen gaan.
En ja, hij is te koop, maar niemand kan hem betalen......... }>

Maar nogmaals het gaat niet zozeer om de uitschieters en prijzen, de markt is de markt en daar zie je altijd overal wat er beweegt.

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:58

Padoertje schreef:
De recreatiepaarden die weinig tot niets mankeren, gaan idd nog als zoete broodjes. En ik zie ze gerust voor 8k staan en ook weggaan.

Ik zie ze niet hoor, recreatiepaarden die weinig tot niets mankeren voor 8k. Was het maar zo. Grofweg alles wat ik tegenkom onder de 10k heeft artrose, pssm1, cornage óf is minstens 20 jaar oud.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:51

Vooralsnog ervaar ik de markt voor fijne brave redelijk gezonde recreatiepaarden(pony's) nog als behoorlijk overspannen. Nauwelijks iets te vinden en als je al iets vindt zijn er '25 wachtenden voor u'. Wel heel veel twijfelachtige import staat er te koop, dat wel :j .

Ben wel benieuwd hoe dat zich de komende maanden gaat ontwikkelen :j .

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:32

Lijkt mij dat er straks weer heel wat verkocht moet worden. Met al die stijgende prijzen: gas, boodschappen, benzine noem maar op.
Ook het stalgeld waar je je paard/pony in pension hebt zal voor hooi, stro en krachtvoer meer moeten betalen.
Onze loonwerker werkt bijvoorbeeld met dagprijzen m.b.t. de diesel..... De kleine en de grote pakken hooi/kuil zijn aanmerkelijk duurder geworden. En dat zal de pensioneigenaar ook doorrekenen..........

En inderdaad voor hele makke brave kinderpony's (ik zit vooral in de B en C maar) betaal je abnormale hoge prijzen......

Gea22
Berichten: 19
Geregistreerd: 10-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:26

detos240 schreef:
Lijkt mij dat er straks weer heel wat verkocht moet worden. Met al die stijgende prijzen: gas, boodschappen, benzine noem maar op.
Ook het stalgeld waar je je paard/pony in pension hebt zal voor hooi, stro en krachtvoer meer moeten betalen.
Onze loonwerker werkt bijvoorbeeld met dagprijzen m.b.t. de diesel..... De kleine en de grote pakken hooi/kuil zijn aanmerkelijk duurder geworden. En dat zal de pensioneigenaar ook doorrekenen..........

En inderdaad voor hele makke brave kinderpony's (ik zit vooral in de B en C maar) betaal je abnormale hoge prijzen......


Klopt . Dit merk ik ook met 10 paarden . Wij gaan opzoek naar goedkope boodschappen . Zodat we toch rond kunnen komen en alles kunnen betalen

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Gaat de markt instorten mbt paardenverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:35

Ik vraag me af op wat voor paard gerelateerde dingen mensen hier dan zoal bezuinigen.
Ik zat aan zaken als dekjes te denken. Maar ook aan lessen of wedstrijden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gaat de markt instorten mbt paardenverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:20

Maar mensen die opeens net iets meer geld en tijd hadden, hebben soms impulsief gekocht en een deel zal zichzelf behoorlijk gaan tegenkomen.
Wel willen ze dan vaak hetzelfde bedrag terug, dus worden ze aangeboden voor de geldende prijzen.

Maar vraagprijs zegt niks over de prijs die uiteindelijk werkelijk betaald gaat worden. Heb wel meegemaakt dat mensen expres duurder aanbieden, maar het paard voor de helft weg ging.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:47

Loretta schreef:
Ik vraag me af op wat voor paard gerelateerde dingen mensen hier dan zoal bezuinigen.
Ik zat aan zaken als dekjes te denken. Maar ook aan lessen of wedstrijden.


Zolang het maar niet op medische zaken is...maar ik vrees er een beetje voor.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Gaat de markt instorten mbt paardenverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:05

Ik heb nu al het idee dat er meer paarden te koop staan dan afgelopen jaar in de prijsklasse tot zeg €8000,-
En waar de brave kinderpony's eerst bijna niet meer te vinden beneden de €4000,- zie je ze nu wel weer te koop staan voor €2500,-/€3500,-

Door de registratie van paarden icm de stikstof- en mestwetgeving denk ik dat veel paardenbedrijven straks minder paarden kunnen houden en daardoor niet meer rendabel kunnen zijn met hun bestaande prijzen.
Dan kunnen ze kiezen. Stoppen of prijzen flink omhoog.

Dat merk ik al om me heen. Vooral de nieuw startende plekken vragen al hogere stalgelden. Waar je vorig jaar voor volpension inclusief strooisel en krachtvoer met alleen een buitenbak 180-190 euro betaalde worden nu voir zulke plekken €200,- tot €270,- betaald.

En soms een combinatie van prijsstijging en meer zelfdoen of meehelpen.

Ik denk ook dat straks mensen het gewoon niet meer kunnen betalen. Dan moeten ze verkopen en er zijn minder mensen die kunnen kopen.

Wellicht dat meer mensen hun paard gaan delen in de kosten met iemand anders om het betaalbaar te houden. Op zich geen gek idee.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:09

Natuurlijk gaan de prijzen naar beneden komende tijd.

We gaan een spannende winter tegemoet op veel gebieden. Er zullen langzaam aan meer en meer bedrijven omvallen nog in de nasleep van de corona ellende, het gas raakt onbetaalbaar, de benzine en diesel zullen weer stijgen. Boodschappen nog duurder.

De prijzen zijn zo gestegen door met name het hele coronagebeuren.

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:24

Sunnda schreef:
Natuurlijk gaan de prijzen naar beneden komende tijd.

We gaan een spannende winter tegemoet op veel gebieden. Er zullen langzaam aan meer en meer bedrijven omvallen nog in de nasleep van de corona ellende, het gas raakt onbetaalbaar, de benzine en diesel zullen weer stijgen. Boodschappen nog duurder.

De prijzen zijn zo gestegen door met name het hele coronagebeuren.


Bij ons heeft corona geen invloed gehad hoor op de pensionprijs. Wel het kabinet en zijn stikstofplannen…..

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:56

joyce B schreef:
Ik heb nu al het idee dat er meer paarden te koop staan dan afgelopen jaar in de prijsklasse tot zeg €8000,-
En waar de brave kinderpony's eerst bijna niet meer te vinden beneden de €4000,- zie je ze nu wel weer te koop staan voor €2500,-/€3500,-

Door de registratie van paarden icm de stikstof- en mestwetgeving denk ik dat veel paardenbedrijven straks minder paarden kunnen houden en daardoor niet meer rendabel kunnen zijn met hun bestaande prijzen.
Dan kunnen ze kiezen. Stoppen of prijzen flink omhoog.

Dat merk ik al om me heen. Vooral de nieuw startende plekken vragen al hogere stalgelden. Waar je vorig jaar voor volpension inclusief strooisel en krachtvoer met alleen een buitenbak 180-190 euro betaalde worden nu voir zulke plekken €200,- tot €270,- betaald.

En soms een combinatie van prijsstijging en meer zelfdoen of meehelpen.

Ik denk ook dat straks mensen het gewoon niet meer kunnen betalen. Dan moeten ze verkopen en er zijn minder mensen die kunnen kopen.

Wellicht dat meer mensen hun paard gaan delen in de kosten met iemand anders om het betaalbaar te houden. Op zich geen gek idee.

Die stalprijzen gaan omhoog omdat alles duurder word. Voer, strooisel, electra, gas, water....
Niet vanwege een evt stikstof beleid

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:01

joyce B schreef:
Ik heb nu al het idee dat er meer paarden te koop staan dan afgelopen jaar in de prijsklasse tot zeg €8000,-
En waar de brave kinderpony's eerst bijna niet meer te vinden beneden de €4000,- zie je ze nu wel weer te koop staan voor €2500,-/€3500,-

Door de registratie van paarden icm de stikstof- en mestwetgeving denk ik dat veel paardenbedrijven straks minder paarden kunnen houden en daardoor niet meer rendabel kunnen zijn met hun bestaande prijzen.
Dan kunnen ze kiezen. Stoppen of prijzen flink omhoog.

Dat merk ik al om me heen. Vooral de nieuw startende plekken vragen al hogere stalgelden. Waar je vorig jaar voor volpension inclusief strooisel en krachtvoer met alleen een buitenbak 180-190 euro betaalde worden nu voir zulke plekken €200,- tot €270,- betaald.

En soms een combinatie van prijsstijging en meer zelfdoen of meehelpen.

Ik denk ook dat straks mensen het gewoon niet meer kunnen betalen. Dan moeten ze verkopen en er zijn minder mensen die kunnen kopen.

Wellicht dat meer mensen hun paard gaan delen in de kosten met iemand anders om het betaalbaar te houden. Op zich geen gek idee.

Een paard delen met anderen,dat is geen ideale oplossing.Zie de vele halve-stal en bijrijders-topics maar eens. Maar altijd nog beter dan je paard te moeten verkopen om financiele redenen.Ik vertrouw de toekomst ook niet echt voornamelijk vanwege de Oekraine-oorlog en de diverse nare gevolgen daarvan.

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:00

joyce B schreef:
Ik heb nu al het idee dat er meer paarden te koop staan dan afgelopen jaar in de prijsklasse tot zeg €8000,-
En waar de brave kinderpony's eerst bijna niet meer te vinden beneden de €4000,- zie je ze nu wel weer te koop staan voor €2500,-/€3500,-

Door de registratie van paarden icm de stikstof- en mestwetgeving denk ik dat veel paardenbedrijven straks minder paarden kunnen houden en daardoor niet meer rendabel kunnen zijn met hun bestaande prijzen.
Dan kunnen ze kiezen. Stoppen of prijzen flink omhoog.

Dat merk ik al om me heen. Vooral de nieuw startende plekken vragen al hogere stalgelden. Waar je vorig jaar voor volpension inclusief strooisel en krachtvoer met alleen een buitenbak 180-190 euro betaalde worden nu voir zulke plekken €200,- tot €270,- betaald.

En soms een combinatie van prijsstijging en meer zelfdoen of meehelpen.

Ik denk ook dat straks mensen het gewoon niet meer kunnen betalen. Dan moeten ze verkopen en er zijn minder mensen die kunnen kopen.

Wellicht dat meer mensen hun paard gaan delen in de kosten met iemand anders om het betaalbaar te houden. Op zich geen gek idee.


Nou, ik teken graag voor 270,- all in. Hier (randstad) sta je nergens onder de 430,- en vaak nog exclusief service zoals buitenzetten. Vaak wel met binnenbak, maar met alleen buitenbak liggen de prijzen vaak ook al tegen de 300,- en hoger.

Ik ben altijd van mening dat wanneer je een paard hebt en jaarlijks niet in de gelegenheid bent om die paar tientjes stalverhoging op te brengen, je geen paard moet houden. Als dit al niet kan, hoe zit het dan met de gewenste zorgkosten rondom je dier? Een beurt van de hoefsmid uitstellen, of onthouden van zorg van een DA, dat gaat er bij mij echt niet in. Zoals Joyce B hierboven al zegt, is het voor die mensen helemaal geen gek idee om een betalende verzorger/bijrijder te zoeken.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:27

Padoertje schreef:
joyce B schreef:
Ik heb nu al het idee dat er meer paarden te koop staan dan afgelopen jaar in de prijsklasse tot zeg €8000,-
En waar de brave kinderpony's eerst bijna niet meer te vinden beneden de €4000,- zie je ze nu wel weer te koop staan voor €2500,-/€3500,-

Door de registratie van paarden icm de stikstof- en mestwetgeving denk ik dat veel paardenbedrijven straks minder paarden kunnen houden en daardoor niet meer rendabel kunnen zijn met hun bestaande prijzen.
Dan kunnen ze kiezen. Stoppen of prijzen flink omhoog.

Dat merk ik al om me heen. Vooral de nieuw startende plekken vragen al hogere stalgelden. Waar je vorig jaar voor volpension inclusief strooisel en krachtvoer met alleen een buitenbak 180-190 euro betaalde worden nu voir zulke plekken €200,- tot €270,- betaald.

En soms een combinatie van prijsstijging en meer zelfdoen of meehelpen.

Ik denk ook dat straks mensen het gewoon niet meer kunnen betalen. Dan moeten ze verkopen en er zijn minder mensen die kunnen kopen.

Wellicht dat meer mensen hun paard gaan delen in de kosten met iemand anders om het betaalbaar te houden. Op zich geen gek idee.


Nou, ik teken graag voor 270,- all in. Hier (randstad) sta je nergens onder de 430,- en vaak nog exclusief service zoals buitenzetten. Vaak wel met binnenbak, maar met alleen buitenbak liggen de prijzen vaak ook al tegen de 300,- en hoger.

Ik ben altijd van mening dat wanneer je een paard hebt en jaarlijks niet in de gelegenheid bent om die paar tientjes stalverhoging op te brengen, je geen paard moet houden. Als dit al niet kan, hoe zit het dan met de gewenste zorgkosten rondom je dier? Een beurt van de hoefsmid uitstellen, of onthouden van zorg van een DA, dat gaat er bij mij echt niet in. Zoals Joyce B hierboven al zegt, is het voor die mensen helemaal geen gek idee om een betalende verzorger/bijrijder te zoeken.

Weet je wat het is,een paard kan in principe wel 40 jaar worden.Het kan heel goed zijn dat op het moment dat iemand een jong paard aanschaft, deze koper heel goed in de slappe was zit.Maar het leven en de economie zijn onvoorspelbaar.En daardoor kan het financieel minder goed gaan wat ten tijde van de aankoop van het paard niet te voorzien was.Als men dan inmiddels gehecht is aan het dier dan is verkopen vaak geen optie. Dan wordt er aan betalende bijrijders etc.gedacht, wat ook weer problemen kan gaan opleveren.Momenteel is de markt voor paarden nog tamelijk oververhit maar eerlijk gezegd denk ik dat vanwege economische invloeden het wel zal dalen omdat het kopersvertrouwen in de toekomst afneemt.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Gaat de markt instorten mbt paardenverkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:34

Ik denk wel dat de paardenmarkt hard gaat instorten.. Als ik nu al om me heen zie hoe de prijzen van gwl/boodschappen/benzine etc zijn aan 't stijgen en mensen nu al moeten beknibbelen.. En dan moet de winter nog beginnen met gasprijzen die letterlijk 3x zo duur zijn dan vorig jaar..

Paarden blijven een luxe en luxe is doorgaans 't eerst dat opgegeven wordt..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:21

joyce B schreef:
Ik heb nu al het idee dat er meer paarden te koop staan dan afgelopen jaar in de prijsklasse tot zeg €8000,-
En waar de brave kinderpony's eerst bijna niet meer te vinden beneden de €4000,- zie je ze nu wel weer te koop staan voor €2500,-/€3500,-

Door de registratie van paarden icm de stikstof- en mestwetgeving denk ik dat veel paardenbedrijven straks minder paarden kunnen houden en daardoor niet meer rendabel kunnen zijn met hun bestaande prijzen.
Dan kunnen ze kiezen. Stoppen of prijzen flink omhoog.

Dat merk ik al om me heen. Vooral de nieuw startende plekken vragen al hogere stalgelden. Waar je vorig jaar voor volpension inclusief strooisel en krachtvoer met alleen een buitenbak 180-190 euro betaalde worden nu voir zulke plekken €200,- tot €270,- betaald.

En soms een combinatie van prijsstijging en meer zelfdoen of meehelpen.

Ik denk ook dat straks mensen het gewoon niet meer kunnen betalen. Dan moeten ze verkopen en er zijn minder mensen die kunnen kopen.

Wellicht dat meer mensen hun paard gaan delen in de kosten met iemand anders om het betaalbaar te houden. Op zich geen gek idee.


Dat zie ik nu ook. Voor de "normale" recreatie paarden en pony's zie ik al dat de prijzen zakken en het aanbod stijgt.

Op de paardenmarkt was ook al minder aanbod en gaven ze ook het registreren de schuld onder andere.

santie

Berichten: 1387
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:23

Prijzen voor bijna alles zijn flink omhoog gegaan en daar bovenop nog het klimaatbeleid. Mensen kunnen het gewoon niet meer betalen. Gewoon omdat leven voor hobby gaat...

Ik ben ervan overtuigt dat de markt gaat instorten, veel mensen kunnen hun paard gewoonweg niet meer houden. Het is veel te duur geworden. Paarden zijn op dit moment nog buitensporig duur en het onderhoud word ook steeds duurder. Als men het paard moet verkopen omdat zij kosten niet meer kunnen dragen, word een superplekje belangrijker dan geld, want dan stoppen de kosten voor het paard sneller.

Daarbij zijn de prijzen voor paarden op het moment echt idioot hoog.

Fokker321
Berichten: 500
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:35

santie schreef:
Prijzen voor bijna alles zijn flink omhoog gegaan en daar bovenop nog het klimaatbeleid. Mensen kunnen het gewoon niet meer betalen. Gewoon omdat leven voor hobby gaat...

Ik ben ervan overtuigt dat de markt gaat instorten, veel mensen kunnen hun paard gewoonweg niet meer houden. Het is veel te duur geworden. Paarden zijn op dit moment nog buitensporig duur en het onderhoud word ook steeds duurder. Als men het paard moet verkopen omdat zij kosten niet meer kunnen dragen, word een superplekje belangrijker dan geld, want dan stoppen de kosten voor het paard sneller.

Daarbij zijn de prijzen voor paarden op het moment echt idioot hoog.


Ik denk het ook.

Ik ben ook eens benieuwd wat er gaat gebeuren als de winter eraan komt ...