Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 494 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497 ... 510  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

 
Profiel   

Wij hebben een Volkswagen Passat hybride, die mag 1600 kilo trekken.
En ik vind hem prima rijden met de trailer er achter.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 13:43 



 

Ik heb hiervoor een Volvo V60 hybride met 1800 kg trekgewicht voor de trailer gehad. Fijne combinatie.

De Mazda CX-60 mag 2500 kg trekken (hybride benzine) maar die is nog maar net uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 15:48 



 
Profiel   

Volvo xc60 heeft een plug-in hybride die 2100kg mag trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 19:42 



 
Profiel   

Dat zijn mooie opties!! Dan zou ik zelfs weer met twee paarden tegelijk op stap kunnen. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 21:23 



 
Profiel   

Voor zover ik als Belg weet is het hetzelfde als in NL :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-22 15:31 



 
Profiel   

Momenteel zijn wij aan het rondkijken voor een fijne auto voor onze dochter. Onze 2 paards trailer is aluminium en weegt iets onder de 600 kg rijklaar. Haar paard is een flinke jongen van 1.75m. Als ik zou moeten schatten dan zou ik hem rond de 700-750 kg schatten.

Dit maakt de zoektocht naar de auto wel lastiger, de meeste betaalbare auto's die wij online zien hebben een maximaal trekgewicht van 1300kg. Dat lijkt ons totaal niet veilig en daarom kijken wij naar auto's met mininmaal 1500 kg trekgewicht. Haar budget ligt rond de 6000.-

Hebben jullie nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 20:27 



 
Profiel   

Even een vraag heeft ze rijdebewijs B E..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 20:31 



 
Profiel   

Ja ze heeft haar BE, dat maakt het zoeken dan weer ietsjes makkelijker hopelijk.

Misschien als extra info wel handig ook. Zij rijdt 3x pw +/- 80km enkele reis naar haar werk. Dus een zuinige auto zou zeer welkom zijn met de huidige brandstofkosten -O-

Weet dat het budget voor de markt van nu aan de karige kant is, maar meer zit er momenteel niet in helaas.
We hopen zo dat ze een fijne auto vindt.


Laatst bijgewerkt door koffiemok op 18-09-22 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 20:32 



 
Profiel   

Koffiemok, als wat hogere maandelijkse kosten niet perse een probleem zijn kun je met dat budget prima een iets oudere Audi, Volvo, BMW oid kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 20:35 



 
Profiel   

Dees schreef
Koffiemok, als wat hogere maandelijkse kosten niet perse een probleem zijn kun je met dat budget prima een iets oudere Audi, Volvo, BMW oid kopen.

Ehm, de equivalenten van mijn 20 jaar oude V70 beginnen bij 10k......
Audi en BMW zijn in die context niet echt goedkoper.

Maar er zijn wel opties al is "zuinig" en relatief begrip voor een auto die serieus wat te melden heeft voor een trailer. Veel beter dan 1:12 ga je dat niet vinden, vrees ik...

https://www.autoweek.nl/occasions/?sort ... ,2501-3000

Punt zit 'm vooral in leeftijd en km-stand. Daar moet je niet te bang van worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 20:45 



 
Profiel   

@Dees, ze heeft in principe een goede baan en denk dat de normale kosten en onderhoud niet perse een spelbreker zullen zijn. Het is meer in 1 keer het geld voor de aanschaf. Na hoge DA kosten en uiteindelijk inslapen van haar vorig paard, aanschaf nieuw paard is het potje behoorlijk geslonken.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... nsor-spoil
Iemand ervaring met zo'n type volvo

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 20:49 



 
Profiel   

koffiemok schreef
@Dees, ze heeft in principe een goede baan en denk dat de normale kosten en onderhoud niet perse een spelbreker zullen zijn. Het is meer in 1 keer het geld voor de aanschaf. Na hoge DA kosten en uiteindelijk inslapen van haar vorig paard, aanschaf nieuw paard is het potje behoorlijk geslonken.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... nsor-spoil
Iemand ervaring met zo'n type volvo

Nee, hier de grote broer.

Maar er vanuit gaand dat ie technisch goed is (elke auto kun je aftrappen) is dat geen foute keuze.
Ik zou wel even goed kijken dat Diesels nog uit kunnen. Qua trekken is het wel de betere keuze.

Maar om je een referentie te geven: de oude V70 hier (2,5 turbo benzine AWD uit 2002) doet 9ltr op 100km en 257 per drie maanden MRB. Dan heb je 200pk en 1800kg trekgewicht.

Zet even naast elkaar in een excel wat goedkoper is in jullie geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 20:59 



 
Profiel   

Mijn Audi A4 uit 2009 kon dat werk prima doen. Die dingen kun je rond de 6K prima vinden.
Volvo S60 (2006?) deed het nog makkelijker. Volvo V50 zou ik zelf niet aan beginnen.
Een goede Ford Mondeo kan ook prima trekken.
Je hoeft het niet meteen in de exoten van ikke te zoeken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 22:32 



 
Profiel   

koffiemok schreef
Momenteel zijn wij aan het rondkijken voor een fijne auto voor onze dochter. Onze 2 paards trailer is aluminium en weegt iets onder de 600 kg rijklaar. Haar paard is een flinke jongen van 1.75m. Als ik zou moeten schatten dan zou ik hem rond de 700-750 kg schatten.

Dit maakt de zoektocht naar de auto wel lastiger, de meeste betaalbare auto's die wij online zien hebben een maximaal trekgewicht van 1300kg. Dat lijkt ons totaal niet veilig en daarom kijken wij naar auto's met mininmaal 1500 kg trekgewicht. Haar budget ligt rond de 6000.-

Hebben jullie nog tips?

Mijn 1,5 paards aluminium trailer heeft al een leeg gewicht van 690 kg. Weet je zeker dat die <600 kg klopt voor 2-paards? Ik zou eerder aan minimaal 800 kg denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 16:34 



 
Profiel   

Helemaal vergeten om te reageren hier.
Trailer is om precies te zijn 594 kg, geregistreerd bij het RDW.
We zijn momenteel bezig met een Volvo XC70 diesel. Kunnen hem via via voor een zacht prijsje overnemen. Staat best wat op de teller (326.000) maar hier schrikken we niet perse van. Dat noemen ze bij de Volvo 'ingereden' begrepen we :=

Het enige is dat het geen zuinige auto is, maar dat is wat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 14:54 



 
Profiel   

koffiemok schreef
Helemaal vergeten om te reageren hier.
Trailer is om precies te zijn 594 kg, geregistreerd bij het RDW.
We zijn momenteel bezig met een Volvo XC70 diesel. Kunnen hem via via voor een zacht prijsje overnemen. Staat best wat op de teller (326.000) maar hier schrikken we niet perse van. Dat noemen ze bij de Volvo 'ingereden' begrepen we :=

Het enige is dat het geen zuinige auto is, maar dat is wat het is.

Definieer zuinig?

Hier een benzine-versie, wel de 2521, met 370k op de klok en die wil ik nog een poos aanhouden.
Ik vind 1:10 voor 1600kg 4x4 geen slechte prestatie. Zelfs met de caravan bleef ie zonder veel moeite boven de 1:8.

Enige punt van aandacht is olieverbruik. Als men niet aardig is geweest voor de turbo, zul je merken dat ie wat (meer) olie verbruikt als je 'm regelmatig op z'n staart gaat staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 16:28 



 
Profiel   

We hebben gekeken naar een Renault Megane bijvoorbeeld die 1500 mag trekken BJ 2010/2011 met ruim 250k op de teller, Diesel. Hierbij staat vermeld dat ze 1:29 =L/km verbruiken.
Maar deze XC70 staat 1:13 als verbruik bij vermeld.

Van beide auto's is dit een gemiddeld verbruik van stads/snelweg reizen.
Dan lijkt de XC70 dus wel enorm tegen te vallen als het op zuinigheid aankomt. Maar ik begrijp dat dit relatief gezien dus wel meevalt.

Ze gaat er komend weekend in proefrijden, dus even kijken hoe dat bevalt.
Ons voorkeur gaat eerlijk gezegd wel uit naar de Volvo qua duurzaamheid en betrouwbaarheid. Want voor een Fransoos is alles boven de 300K toch best wel "doorgereden" of zien jullie dit anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 17:19 



 
Profiel   

Die XC70 is idd niet zuinig in verbruik, ook voor Volvo begrippen.

Mijn S60 diesel was na 425k op de teller wel echt op. Ramen vielen naar beneden, airco stuk, motor ging lekken... en dat is alleen nog maar wat ik als leek kon zien. Het onderhoud was de laatste paar keer al echt hoger dan de dagwaarde. Dus we hebben afscheid genomen.
Was een fantastische auto, zou er zo weer 1 kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:21 



 
Profiel   

koffiemok schreef
Ons voorkeur gaat eerlijk gezegd wel uit naar de Volvo qua duurzaamheid en betrouwbaarheid. Want voor een Fransoos is alles boven de 300K toch best wel "doorgereden" of zien jullie dit anders?

Er zijn ook Volvo's met een Renault diesel in het vooronder. Is wel weer 20 jaar geleden of zo dat ik het daar met iemand over had die die blokken reviseerde, maar het blijft een feit dat fabrikanten veel bij elkaar inkopen. Dus een model X met benzinemotor kan heel betrouwbaar zijn terwijl er met de diesel bekende kwaaltjes zijn. Of andersom. Of dat de 1.6 benzine wel betrouwbaar is maar de 2.0 een stuk minder. Of andersom enz enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:52 



 
Profiel   

koffiemok schreef
Helemaal vergeten om te reageren hier.
Trailer is om precies te zijn 594 kg, geregistreerd bij het RDW.

Als in op papier? Of is hij op de weegbrug geweest bij de RDW.
Zelden wegen trailers wat er op papier staat, wegen is zeker weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 18:54 



 
Profiel   

cissy schreef
koffiemok schreef
Helemaal vergeten om te reageren hier.
Trailer is om precies te zijn 594 kg, geregistreerd bij het RDW.

Als in op papier? Of is hij op de weegbrug geweest bij de RDW.
Zelden wegen trailers wat er op papier staat, wegen is zeker weten.

Kan wel, als het een Heja 5* trailer is.


Rex_Rolfo schreef
koffiemok schreef
Ons voorkeur gaat eerlijk gezegd wel uit naar de Volvo qua duurzaamheid en betrouwbaarheid. Want voor een Fransoos is alles boven de 300K toch best wel "doorgereden" of zien jullie dit anders?

Er zijn ook Volvo's met een Renault diesel in het vooronder. Is wel weer 20 jaar geleden of zo dat ik het daar met iemand over had die die blokken reviseerde, maar het blijft een feit dat fabrikanten veel bij elkaar inkopen. Dus een model X met benzinemotor kan heel betrouwbaar zijn terwijl er met de diesel bekende kwaaltjes zijn. Of andersom. Of dat de 1.6 benzine wel betrouwbaar is maar de 2.0 een stuk minder. Of andersom enz enz.

De 2.4 5-pitter schijnt een goed Dieselblok te zijn.

Maar als je het echt wil weten, lees je even in: https://www.volvov70forum.com/index.php

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 21:46 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik heb een VW Tiguan 1.4TSI en een BE-rijbewijs.

Op het kentekenbewijs staat dat de auto 1800kg mag trekken (geremd).

Nu ben ik niet heel rekenkundig onderlegd dus vroeg ik mij af of ik nu maximaal een 1.5paards trailer er achter kan hangen (inclusief paard :P) of dat een 2paards trailer (met 2 paarden) ook haalbaar is :)

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 11:58 



 
Profiel   

Ligt eraan hoe zwaar je trailer is en hoe zwaar je paarden zijn. Als die 500 per paard wegen dan heb je 800 kg over voor je trailer. Mijn aluminium Bockmann 2 paards weegt bijna 900. Dus ik zou dat niet redden. Maar ze bestaan wel lichter. En als je paarden zwaarder zijn dan 500 per paard blijft we nig minder over natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 12:10 



 
Profiel   

Zoals hierboven uitgelegd hoef je hiervoor niet heel rekenkundig aangelegd te zijn :p
Het werkelijke lege gewicht van de trailer + gewicht paard 1 + gewicht paard 2 moet minder zijn dan 1800kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 12:28 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Zoals hierboven uitgelegd hoef je hiervoor niet heel rekenkundig aangelegd te zijn :p
Het werkelijke lege gewicht van de trailer + gewicht paard 1 + gewicht paard 2 moet minder zijn dan 1800kg.

Ehm, ja, zo simpel kan het zijn maar er is toch een factor die je over het hoofd ziet: de kennis van motorspecs.

Het is maar een 1.4-tje hè. Drie keer raden waar dat vermogen zit.....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 494 van de 510 [ 12728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497 ... 510  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen