Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

B vrachtwagentje voor groot paard 1.83

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een B rijbewijs veewagentje te huur voor grote slanke KWPNer van 1.83.

Paard is van vriendin en moet elke 8 weken naar de smid bij het SMDC in Heesch.

Paard staat bij Leerdam, eigenaresse woont in Nieuwegein. Dus wagen ergens in die buurt zou heel prettig zijn.

Het is een hele slechte lader en we willen nu eens kijken wat hij doet op een vrachtwagentje. Als hij eenmaal staat op de trailer en de stang zit dicht dan is hij gewoon braaf. Mept of schraapt niet maar de stang is een dingetje bij hem.

Advies over trailerlaad cursus is niet nodig, hij is al op training geweest maar heeft gewoon een apart karakter.

Iemand een adresje in deze omgeving?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:16 



 
Profiel   

Qua laden is het zeker de moeite waard om wat anders te proberen dan een gewone trailer inderdaad. Ik denk alleen dat je met een B-vrachtwagentje problemen gaat krijgen met de binnenhoogte. De meeste zijn denk ik te laag voor jouw kasteel. Mijn paard van 1.80 met niet eens een lange hoge hals paste daar ook niet op. Ik heb een extra hoge trailer daarvoor gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:31 



 
Profiel   

Ik ben bang dat gezien zijn grootte en bijpassend gewicht dat je over laadvermogen komt en dat hij niet fijn kan staan. Zou dan eerder een grotere vrachtwagen proberen. Of zo'n grote amerikaanse trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:43 



 
Profiel   

In mijn auto kan ik een paard met deze stokmaat prima laden (STX).
Wij verhuren hem niet maar als de eigenaresse in Nieuwegein woont kan ze Anemone zelf proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:45 



 
Profiel   

https://horsetrucksforrent.com/en

super service en op diverse plekken op te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:54 



 
Profiel   

Let inderdaad goed op het gewicht, de meest B vrachtwagens rijden voor een B rijbewijs zwaar overbeladen.

In het verleden heb ik met ook een kasteel van een paard een wagentje gehad die niet zo hoog was. maar omdat er voldoende ruimte voor de stang was, stond ie er prima bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 11:57 



 
Profiel   

Wij hebben een nieuwe STX wagen, extra compacte uitvoering en onze reus (Irish Draught, dus groot en breed) past er prima in. Hadden hiervoor een extra hoge trailer (Sirius), dus hadden niet verwacht dat dit zou passen. Maar hij staat er echt prima in. De huurwagen van Anemone zou hij ook in moeten passen, daar paste mijn vorige paard van 1.80m en lang gebouwd ook echt makkelijk in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 15:01 



 
Profiel   

Eigenaresse heeft zelf twee trailers, eentje past hij niet in en de ander is speciaal voor hem aangeschaft.

Maar hij is wat apart met laden, ene keer loopt hij er zo op en de andere keer logeert hij in Heesch omdat hij niet mee terug wil :D
Geloof me we hebben al wat met hem meegemaakt.
Smid wil niet op locatie komen dus we moeten wat verzinnen.

Dank voor alle tips zover! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 17:57 



 
Profiel   

wordt wel een dure smid zo, als je elke x vrachtwagen moet huren

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 18:26 



 
Profiel   

EllyC schreef
wordt wel een dure smid zo, als je elke x vrachtwagen moet huren

No hoof, no horse :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:22 



 
Profiel   

Misschien kun je Chantal Labots eens vragen? Zij komt regelmatig in de buurt van Utrecht.

http://paardentaxilabots.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:13 



 
Profiel   

Bij de meeste verhuurbedrijven huur je nieuwere modellen, en daar past alles wel in. 1.60 of 1.88 hoog. Ze zullen niet hun hoofd op standje Giraffe kunnen doen, maar goed, dat kan zo’n kasteel ook niet op een trailer of grote vrachtwagen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:52 



 
Profiel   

Nielojram schreef
EllyC schreef
wordt wel een dure smid zo, als je elke x vrachtwagen moet huren

No hoof, no horse :P

Gevalletje speciaal beslag dat alleen smid in Heesch kan leggen blijkbaar.

Paard is te snel gegroeid met lange benen en iets scheve stand, als hij dit beslag niet heeft belast hij teveel en wordt dan kreupel.
Met dit beslag loopt hij de sterren vd hemel! Dus ja je moet wat....

minouesmee schreef
Misschien kun je Chantal Labots eens vragen? Zij komt regelmatig in de buurt van Utrecht.

http://paardentaxilabots.nl/

Thanks!
Het probleem met taxi inhuren in dat je nooit weet hoeveel tijd meneer nodig heeft om te laden, beetje zonde als de taxi uren moet wachten, vandaar auto huren ipv taxi inschakelen.


Laatst bijgewerkt door cissy op 01-12-22 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 22:17 



 
Profiel   

Ik zou mijn eigen smid een paar keer een halve dag afhuren om mee te gaan om te leren hoe dat paard beslagen moet worden. Dat moet een ander toch ook kunnen?
Dat heb je er in een paar keer vrachtwagentje huren wel uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 22:21 



 
Profiel   

Dat is al eens geprobeerd en niet zo best uitgepakt, paard weer overbelast en poos kreupel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 22:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen