Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 50 [ 1226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

 
Profiel   

Charmaine schreef
Ik vind het superfijn hoor ;-) Maar idd, voel me soms wel beetje bezwaard ofzo. Indexatie/verhoging is nooit leuk, maar als het niet gebeurt is ook wel soort van apart...



Inderdaad kan het bij jouw op stal niet uit! Misschien zou je zelf met de staleigenaar het er over hebben?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 05:28 



 
Profiel   

Ik krijg wel netjes een factuur omdat er verschil in btw zit. Stalling en rij accomodatie is 9%. Voer is 21%
En nu komt er dus €10 verhoging bij. Dat zal wel bij het voergedeelte komen verwacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 07:35 



 
Profiel   

future_vet schreef
Ik krijg wel netjes een factuur omdat er verschil in btw zit. Stalling en rij accomodatie is 9%. Voer is 21%
En nu komt er dus €10 verhoging bij. Dat zal wel bij het voergedeelte komen verwacht ik.


De btw tarieven zouden precies andersom moeten zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 07:38 



 
Profiel   

DonDon schreef
Bij ons liggen de balen (ik gebruik zelf houtkrullen en ga over naar vlas) achter slot en grendel. Als je een baal pakt dan moet je het doorgeven en pak je de sleutel en haal je er een baal uit. De baal wat over is, zet je bij stal neer met een naamkaartje. Zou nooit in mij opkomen om dan een extra baal ofzo te pakken.. Best triest maar zijn uiteraard overal mensen voor.


Ik begrijp waarom mensen dit (moeten) doen, maar zulke methode zou ik niet willen op stal. ‘T geeft toch een bepaald negatief gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 09:30 



 
Profiel   

Ik schrik hier echt van de verhalen over stelende stalgenoten. Wow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 09:51 



 
Profiel   

Melzazu schreef
future_vet schreef
Ik krijg wel netjes een factuur omdat er verschil in btw zit. Stalling en rij accomodatie is 9%. Voer is 21%
En nu komt er dus €10 verhoging bij. Dat zal wel bij het voergedeelte komen verwacht ik.


De btw tarieven zouden precies andersom moeten zijn :D



Nee hoor. Tis trouwens een paddock paradise dus niet de btw loze stalling verhuur.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:13 



 
Profiel   

Voeren van, dat is dus het werk wat je er van hebt.
Het voer zelf is belast met 9%

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:36 



 
Profiel   

Het staat er in als prestatie (dienst) en niet als het product. Maar is idd verwarrend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:39 



 
Profiel   

Het werk (voeren) is inderdaad 21% maar het paardenvoer, de brok en het hooi dus, zou belast moeten zijn met 9% ipv 21% dus vandaar mijn verwarring :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 20:30 



 
Profiel   

Hier van de zomer de "arbeid" eerlijker verdeeld zodat er minder uren en kosten voor mij zijn.

Nu per januari gaat het met €10,- omhoog naar €185,-voor pony en €190,- voor E pony t/m 1,65m paard. Daar zit geen btw in en ook geen uurloon voor mij. Echt alleen onkostenvergoeding.

We hebben nu afgelioen maand al meer dan €2000,- geïnvesteerd om de omheining wolfwerend(er) te maken. Dat gaat meerdere jaren duren om spaarsaldo weer aan te vullen met alleen deze prijsstijging. En dan gaan de onderhoudskosten ook 6x omhoog.

Zaagsel en houtkrullen was omhoog gegaan van €7,50 naar €10,- per 20kg pak. 33% prijsstijging! Om die reden nu ipv zaagsel gemalen koolzaadstro gekozen als onderlaag. Hopelijk is het vergelijkbaar qua opname. Dit heb ik ook gedeeld in de stalapp.

Gehakseld en gemalen Koolzaadstro was maar 50 cent per pak gestegen. Daar betaal ik nu €8,- voor per zak van 22kg.

De inloopstal is inclusief. Bij eigen box wordt betaald naar verbruik.

Krachtvoer is gelukkig exclusief bij ons. Dat is ook met 25/30% gestegen.

Inkoop grote baal natuurhooi van €35,-naar €42,50 exclusief transportkosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 16:04 



 
Profiel   

Merken de pensionhouders hier ook dat veel klanten het niet meer kunnen betalen? November was een moeilijk maand voor velen merkte ik… toch bij enkelen achter het stalgeld moeten bedelen. Bij bevriende stalhouders net zo.
En allemaal eigenaars die niks komen zeggen maar gewoon niet betalen en doen alsof hun neus bloedt. Sommige mensen echt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 17:26 



 
Profiel   

joyce B schreef
Zaagsel en houtkrullen was omhoog gegaan van €7,50 naar €10,- per 20kg pak. 33% prijsstijging!

Is dat niet 25%?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 19:39 



 
Profiel   

Nielojram schreef
joyce B schreef
Zaagsel en houtkrullen was omhoog gegaan van €7,50 naar €10,- per 20kg pak. 33% prijsstijging!

Is dat niet 25%?

Nee. 33% van 7,50. Niet uitgaan van de 10 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 20:00 



 
Profiel   

Wij betalen kale stalhuur+ een vast bedrag voor hooi en binnen-en buitenzetten. Ik heb al 5 jaar geen prijsverhoging gehad maar nu gaan we per 1 januari met 10 euro omhoog.

We kopen zelf stalbedekking wat je wilt (vlas, krul, gehakselt stro) en je voer. Dat is wel gruwelijk veel duurder geworden.

Ik deed altijd bodem vlas en dan bovenlaag krul, maar ben nu overgegaan op volledig vlas. Scheelt bijna 2,50 per pak. Qua voer wil ik niet bezuinigen maar m'n Marstall muesli is ook 4 euro duurder.

Al met al denk ik dat ik zo'n 20 a 25 euro per maand duurder uit ben. Valt nog mee waarschijnlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 20:35 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Merken de pensionhouders hier ook dat veel klanten het niet meer kunnen betalen? November was een moeilijk maand voor velen merkte ik… toch bij enkelen achter het stalgeld moeten bedelen. Bij bevriende stalhouders net zo.
En allemaal eigenaars die niks komen zeggen maar gewoon niet betalen en doen alsof hun neus bloedt. Sommige mensen echt…


Wat vervelend zeg! Ja het is ook steeds lastiger aan het worden om rond te komen. Gelukkig heb ik het al ruim ingecalculeerd en betaal ik mijn stalgeld altijd dezelfde dag nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 10:22 



 
Profiel   

Bij ons is het onvermijdelijke ook gebeurd en per 1 januari gaat het tarief flink omhoog. Begrijpelijk ook, alleen gaat de verzorging er ook nog eens op achteruit; er wordt erg schaars gevoerd en er wordt zonder blikken of blozen beschimmeld hooi aan de paarden gegeven. Bij aanspreken krijg je te horen dat ze er maar omheen moeten eten..
Super frustrerend, er is een stallen schaarste hier in de omgeving en al helemaal bij stallen waar ze dagelijks buiten komen. Die zijn letterlijk op 1 hand te tellen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 15:14 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Merken de pensionhouders hier ook dat veel klanten het niet meer kunnen betalen? November was een moeilijk maand voor velen merkte ik… toch bij enkelen achter het stalgeld moeten bedelen. Bij bevriende stalhouders net zo.
En allemaal eigenaars die niks komen zeggen maar gewoon niet betalen en doen alsof hun neus bloedt. Sommige mensen echt…


Nee maar onze prijs is denk ik ook niet bizar hoog. Maar was jij niet diegene bij wie iemand al maanden achter liep met de stalhuur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 15:21 



 
Profiel   

Ja maar dat was gek genoeg een van de weinigen die vorige maand zonder problemen heeft betaald :').
Deze maand is een ander verhaal vrees ik, maar goed, ik geef altijd tot de 15de tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 15:53 



 
Profiel   

Helaas denk ik dat het houden van paarden steeds meer een luxer middel wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 16:59 



 
Profiel   

Hier voorlopig nog geen stal verhoging. Wij staan op een doe-het-zelf. Je betaald een voorschot voor wat jij denkt te gebruiken, 2x per jaar een afrekening. GL staat vast tot mei 2023. Water moeten we nog voor gaan zitten met de verhoging van het waterbedrijf.
Wel moeten we gaan kijken naar de bodembedekking, die worden natuurlijk duurder. Hooi is in oktober al omhoog gegaan en doorberekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 20:11 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ja maar dat was gek genoeg een van de weinigen die vorige maand zonder problemen heeft betaald :').
Deze maand is een ander verhaal vrees ik, maar goed, ik geef altijd tot de 15de tijd.


Heb je het dan echt over meerdere klanten die niet betalen?

Ik herken dat niet, wel iemand die bij het opzeggen zei: ik wil namelijk in de toekomst geen wanbetaler worden.

Dat waardeer ik heel erg :) . Niemand wil in zo'n situatie terecht komen :) . Ik kan het dan alleen maar waarderen dat klanten actie ondernemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 21:30 



 
Profiel   

En gaat die dan naar een andere/goedkopere plek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 21:39 



 
Profiel   

In ons geval vaak een goedkopere doe het zelf stal ja, of soms wel met meer service maar een andere accomodatie ( dan wel minder aanwezig voor de ruiter, of minder buiten mogelijk voor je paard) :)

Her is bij ons in de regio lastig. All in is op weinig plekken meer ( wat ik heel goed begrijp gezien de kosten :o ) en het is vrij 'scheef' qua wat stallen aanbieden. Of je kan je paard veel buiten hebben en er is niet zoveel, of je hebt een prachtige accomodatie maar je paard komt niet veel, of alleen buiten.

Tenminste, dat is mijn bescheiden review van de meeste stallen in onze omgeving. Ik ben daar vast nier objectief in, dus als ik het verkeerd zie hoor ik het ook graag :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:42 



 
Profiel   

Ik heb het over meerdere klanten ja, bij mij 2 en bij vrienden ook telkens 1 of 2. Als je maar 5 pensionners hebt is dat wel een opmerkelijk percentage :') Uiteindelijk heeft iedereen wel betaald voor deze maand hoor, maar dus te laat / niks zeggen / meerdere reminders sturen / beetje dreigen bij eentje.

Ik vrees dat het ook komt doordat ik het heb over redelijk goedkope stalling. Het is erg moeilijk om nog goedkopere plekjes te vinden die wel volpension zijn. Bijna alle weides en pp’s hier in de buurt vragen beurtrollen maarja dat zien ze dan meestal ook weer niet zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 22:58 



 
Profiel   

En volgend jaar wordt alles nog duurder.. Het wordt zoals gezegd een luxe middel om een paard te hebben inderdaad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 10:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 50 [ 1226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen