Ik zoek Weijer trailer WG-45-XF

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Ik zoek Weijer trailer WG-45-XF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 11:34

Ik weet niet of dit topic hier goed staat, maar wil het graag eens via deze weg proberen.

Ik ben op zoek naar de eigenaren van mijn voormalige Weijer trailer met kenteken WG-45-XF, ik hoop hun te vinden :)
Deze staat officieel namelijk nog op mijn naam. Trailer is 1,5 paards, van 1991.
Ik ontvang graag bericht van de eigenaren zodat we hem alsnog over kunnen schrijven.
Als iemand een tip heeft, ontvang ik die graag in pb. Of tip de eigenaren even als je ze ziet/kent.
Want ze zijn waarschijnlijk de overschrijving gewoon vergeten te doen :)




Achtergrondverhaal voor de geïnteresseerden;
Ik heb mijn trailer afgelopen september verkocht en de papieren meegegeven, maar hij is nooit overgeschreven en ik ben ook helemaal vergeten dat ik een vrijwaringsbewijs had moeten ontvangen -O-
Helaas heb ik de gegevens van de kopers niet meer vanwege een reset van mijn telefoon. Ook kan ik hun niet vinden op marktplaats/facebook.
Vanwege privacy zoek ik geen telefoonnummers of adres. Ik schat in dat de kopers nog wel weten waar ik woon. Als we hem niet overschrijven kan hij officieel ook niet meer doorverkocht worden, mochten ze dat willen. De oude tenaamstellingscode is ondertussen vervallen.

SARINO

Berichten: 468
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:43

Ik zal hier behoorlijk zenuwachtig van worden . Je bent verantwoordelijk voor de trailer en de eventuele boetes komen aan jouw adres .

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 11:47

SARINO schreef:
Ik zal hier behoorlijk zenuwachtig van worden . Je bent verantwoordelijk voor de trailer en de eventuele boetes komen aan jouw adres .


Haha snap ik. Ik heb overal geïnformeerd en ook al contact gehad met de politie, maar bekeuringen gaan in bijna alle gevallen naar de bestuurder van de auto die de trailer trekt. Behalve als echt niet te achterhalen is welke kenteken van de auto de trailer trok (bijv doordat er geflitst is), gaat de bekeuring naar het adres van de eigenaar van de trailer. Maar dan nog kan je dmv de foto aantonen dat jij dat niet was.
Anyways, ik ga niet van het ergste uit, wil gewoon graag de eigenaren vinden :)

En de trailer is verzekerd onder het trekkende voertuig.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Ik zoek Weijer trailer WG-45-XF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:50

Kun je regelen via de RDW.
Ik bleek ook nog een trailer op mijn naam te hebben staan en heb gebeld en daarna een bericht verstuurd met het verzoek tot afschrijving van mijn naam. Duurde wel even (maand of 2) maar kreeg vorige week bericht dat hij van mijn naam af was.

Lukt het helemaal niet, vraag dan duplicaat papieren aan (deze worden naar jou gestuurd) en laat daarna het kenteken uitschrijven. Dan kun jij iig geen boetes krijgen.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 11:56

Oh wanneer heb jij deze situatie bij de hand gehad dan Brainless? Dat klinkt wel als een goede optie.
Ik heb afgelopen vrijdag met het RDW gebeld en zij zeiden dat ik toch echt op zoek moest naar de kopers :')

Ik kan inderdaad duplicaat papieren aanvragen. Ik heb de tenaamstellingscode al en daarmee kan ik het kentekenbewijs aanvragen.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 12:05

Ik zag het toevallig toen ik bij het RDW ging controleren welke voertuigen ik nog op mijn naam had staan.
Ik wist nl niet dat je dat kon zien toen iemand mij er op attendeerde.
Daardoor zag ik dat ik een extra trailer op mijn naam had die ik niet op de dam heb staan en ik ook helemaal niet kon bedenken wat ik ermee gedaan had.
Was in juli ofzo. Heb eerst gebeld wat ik moest doen en hoorde van een ander dat als ze het niet wilde doen je hem uit kan laten schrijven.. evt met het kenteken bewijs op papier laten slopen (heb ik gedaan met een oude/verrotte trailer die hier wel op de dam staat maar geen kenteken meer nodig heeft).

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 12:25

Ja precies! Ik zag het ook bij toeval.

Slopen heb ik inderdaad over gelezen, maar dan dien je bewijs aan te leveren van dat je trailer inderdaad gesloopt is, en dat heb ik natuurlijk niet :')
Ik weet ook niet wat daarvan het effect gaat zijn, want dan rijden zij natuurlijk met een gesloopte trailer rond. Ik wil hun ook niet opzadelen met problemen, zij hebben gewoon in goed vertrouwen mijn trailer gekocht..

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ik zoek Weijer trailer WG-45-XF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:15

Ik heb verder geen verstand van trailers, maar inmiddels wel van de RDW |o Destijds met mijn oldtimer drie keer gebeld, en drie keer een ander antwoord gekregen.
Dus je hebt best kans dat als je nog een keer belt, je dezelfde oplossing aangeboden krijgt als Brainless. Ik zou ze nog een paar keer bellen.

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 13:41

Ik zou hier toch ook nachtmerries van krijgen. Je bent nog steeds verantwoordelijk voor je trailer.

Maar wat als je de kopers niet kan vinden? Moet je hem dan als gestolen opgeven?

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 14:04

Gitana schreef:
Slopen heb ik inderdaad over gelezen, maar dan dien je bewijs aan te leveren van dat je trailer inderdaad gesloopt is, en dat heb ik natuurlijk niet :')

Je krijgt nooit ene bewijs van slopen.. als ik mijn auto naar de sloop breng krijg ik een vrijwaringsbewijs dat hij niet meer op mijn naam staat en de sloop meldt het kenteken af bij het RDW.
Heel vervelend voor de nieuwe mensen, als ze worden aangehouden moeten zij een nieuw kenteken aanvragen; maar dan hadden ze het maar moeten regelen.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 14:57

Renee1991 schreef:
Ik heb verder geen verstand van trailers, maar inmiddels wel van de RDW |o Destijds met mijn oldtimer drie keer gebeld, en drie keer een ander antwoord gekregen.
Dus je hebt best kans dat als je nog een keer belt, je dezelfde oplossing aangeboden krijgt als Brainless. Ik zou ze nog een paar keer bellen.


Thanx ik ga het proberen!

Majolen schreef:
Ik zou hier toch ook nachtmerries van krijgen. Je bent nog steeds verantwoordelijk voor je trailer.

Maar wat als je de kopers niet kan vinden? Moet je hem dan als gestolen opgeven?


Hmm ja goeie. Ik heb hem gewoon verkocht en bewijs van betaling, dus hij is niet gestolen. Dus dan kan ik hem ook niet als gesloten opgeven lijkt me.

Brainless schreef:
Gitana schreef:
Slopen heb ik inderdaad over gelezen, maar dan dien je bewijs aan te leveren van dat je trailer inderdaad gesloopt is, en dat heb ik natuurlijk niet :')

Je krijgt nooit ene bewijs van slopen.. als ik mijn auto naar de sloop breng krijg ik een vrijwaringsbewijs dat hij niet meer op mijn naam staat en de sloop meldt het kenteken af bij het RDW.
Heel vervelend voor de nieuwe mensen, als ze worden aangehouden moeten zij een nieuw kenteken aanvragen; maar dan hadden ze het maar moeten regelen.


Ja daar heb je ook wel gelijk in. Deels ook hun verantwoordelijkheid natuurlijk.

Ik geef hun nog even de kans om actie te ondernemen, en ik zal rdw weer bellen voor advies.
Het is wel frappant want als je op kentekencheck.nl kijkt dan zie je dat dit kenteken in november meerdere malen is opgezocht, en dat ben ik niet geweest.
Misschien zijn de mensen die de trailer in bezit hebben zelf ook wel op zoek....

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Ik zoek Weijer trailer WG-45-XF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:06

Hoe is de trailer betaald? Misschien kun je 1 cent overmaken met het verzoek contact op te nemen.

Wij doen sloopauto's altijd registreren als export bij de rdw. Is makkelijker dan sloop, komt op hetzelfde neer en is ook gebruikelijk om zo te doen. Bij ons worden ze gebruikt om oldtimers mee op te knappen, dus de auto "verdwijnt" in onderdelen, wordt ook niet daadwerkelijk gesloopt.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 15:25

LiselotZorro schreef:
Hoe is de trailer betaald? Misschien kun je 1 cent overmaken met het verzoek contact op te nemen.

Wij doen sloopauto's altijd registreren als export bij de rdw. Is makkelijker dan sloop, komt op hetzelfde neer en is ook gebruikelijk om zo te doen. Bij ons worden ze gebruikt om oldtimers mee op te knappen, dus de auto "verdwijnt" in onderdelen, wordt ook niet daadwerkelijk gesloopt.


Ah ja, hier zat ik ook al aan te denken inderdaad.
Ik heb hun rekeningnummer wel, dus dat is wel een optie.

Ik heb nog even met de rdw gebeld en deze persoon gaf aan dat ik een brief moet schrijven met de vraag of zij hem van mijn naam af kunnen halen. Dit heeft dan wel als consequentie dat de nieuwe eigenaren de trailer opnieuw moeten laten keuren en op kenteken moeten laten zetten......... #)

Dus ik ga eerst even via het rekeningnummer hun proberen te bereiken. Ik stuur hun wel een paar keer een overschrijving van 1 cent ofzo :*

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:28

Brainless schreef:
Ik zag het toevallig toen ik bij het RDW ging controleren welke voertuigen ik nog op mijn naam had staan.
Ik wist nl niet dat je dat kon zien toen iemand mij er op attendeerde.


Hoe doe je dat? Want ik twijfel ook of mijn trailer destijds wel is overgeschreven :=

Edit: laat maar, gevonden, en alleen mijn auto staat nog op mijn naam gelukkig :D

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Ik zoek Weijer trailer WG-45-XF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 15:33

_O- scheelt weer!

ikke

Berichten: 37538
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:33

Gitana schreef:
Ja precies! Ik zag het ook bij toeval.

Slopen heb ik inderdaad over gelezen, maar dan dien je bewijs aan te leveren van dat je trailer inderdaad gesloopt is, en dat heb ik natuurlijk niet :')
Ik weet ook niet wat daarvan het effect gaat zijn, want dan rijden zij natuurlijk met een gesloopte trailer rond. Ik wil hun ook niet opzadelen met problemen, zij hebben gewoon in goed vertrouwen mijn trailer gekocht..

Nope. Als je even zoekt op de site van de RDW dan vind je een formulier waarmee je het kenteken opstuurt en vermeldt dat de trailer gesloopt is.
Jij mag namelijk ook zelf je trailer slopen, bijvoorbeeld omdat je bepaalde onderdelen wil gebruiken voor een andere trailer (donorvoertuig; veel gebruikte kreet bij oude auto's).

prompter

Berichten: 11067
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:36

Gitana schreef:
_O- scheelt weer!


Ja zeg dat, nooit een vrijwaringsbewijs gekregen namelijk. Alleen weet ik nog wel wie hem gekocht heeft :))

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:54

Gitana schreef:
Het is wel frappant want als je op kentekencheck.nl kijkt dan zie je dat dit kenteken in november meerdere malen is opgezocht, en dat ben ik niet geweest.
Misschien zijn de mensen die de trailer in bezit hebben zelf ook wel op zoek....


Hebben ze hem niet al weer te koop aangeboden en hebben daarom mensen niet op kenteken gezocht?

Zinzi_jewel

Berichten: 8798
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:24

Jet schreef:
Gitana schreef:
Het is wel frappant want als je op kentekencheck.nl kijkt dan zie je dat dit kenteken in november meerdere malen is opgezocht, en dat ben ik niet geweest.
Misschien zijn de mensen die de trailer in bezit hebben zelf ook wel op zoek....


Hebben ze hem niet al weer te koop aangeboden en hebben daarom mensen niet op kenteken gezocht?


Dit was mijn gedachten ook ! Doe nl altijd een kenteken check als ik geïnteresseerd ben in een object met kenteken

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:52

Ben er ook bang voor dat de trailer alweer doorverkocht is en dan is het inderdaad maar hopen dat de nieuwe eigenaren wel de moeite gaan nemen het ding op naam te zetten.

Ik had het andersom, kocht een oude trailer, maar de verkoper miste het deel van het kentekenbewijs dat ik nodig had voor overschrijven, in de eerste instantie dacht hij dat hij het ontbrekende deel thuis had liggen, dus bij de koop dacht ik dat ik een dag of 2-3 later het wel in huis zou hebben, maar 2 weken later nog het ontbrekende deel. Hij kon het ook echt niet vinden en moest dus eerst een nieuw kentekenbewijs aanvragen, dat duurde echt onwijs lang.
Ondertussen zat ik dus met een trailer die niet op mijn naam stond en waar ik al wel geld in geïnvesteerd had om op te knappen , want ik had de trailer gelijk doorgereden naar mijn trailermonteur voor keuring en onderhoud.

Uiteindelijk is het wel goed gekomen, maar het heeft aardig lang geduurd.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 06-12-22 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:56

Daphara schreef:
Ben er ook bang voor dat de trailer alweer doorverkocht is en dan is het inderdaad maar hopen dat de nieuwe eigenaren wel de moeite gaan nemen het ding op naam te zetten

Dat kunnen ze niet zonder de benodigde papieren.
Als ze nieuwe aanvragen worden deze gestuurd naar de laatst bekende eigenaar en dat is TS.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:59

Brainless schreef:
Daphara schreef:
Ben er ook bang voor dat de trailer alweer doorverkocht is en dan is het inderdaad maar hopen dat de nieuwe eigenaren wel de moeite gaan nemen het ding op naam te zetten

Dat kunnen ze niet zonder de benodigde papieren.
Als ze nieuwe aanvragen worden deze gestuurd naar de laatst bekende eigenaar en dat is TS.


Maar TS heeft het kentekenbewijs meegegeven aan de nieuwe eigenaren, als zij de trailer doorverkocht hebben, dan kunnen zij het kentekenbewijs van TS toch weer doorgeven aan de volgende nieuwe eigenaren.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 01:04

Daphara schreef:
Maar TS heeft het kentekenbewijs meegegeven aan de nieuwe eigenaren, als zij de trailer doorverkocht hebben, dan kunnen zij het kentekenbewijs van TS toch weer doorgeven aan de volgende nieuwe eigenaren.

Dan moeten ze die nog wel hebben en hopen dat de nieuwe eigenaren hem wel overzetten.
Als ik TS was ging ik daar niet op wachten (helemaal omdat niet zeker is dat hij te koop staat), gewoon het kenteken op gesloopt laten zetten.
Als er iemand mee geflitst wordt krijgt TS de boete binnen en moet deze ook betalen.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 08:36

Ja dit is ook een mogelijkheid ja! :=
In principe "kunnen" ze hem niet verkocht hebben omdat het kentekenbewijs op mijn naam staat.
Bij een postkantoor of rdw punt checken ze dit met het legitimatiebewijs van de verkoper volgens mij.. Maargoed ik weet niet of dat altijd gebeurd..

Ik heb de kopers gisteren 6x 1 cent overgemaakt met de omschrijving van de situatie erbij, en mijn telefoonnummer, of ze contact kunnen opnemen.
Ik geef ze nog tot eind van het jaar, dan moeten ze het toch wel gezien hebben?

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 08:42

Gitana schreef:
Ja dit is ook een mogelijkheid ja! :=
In principe "kunnen" ze hem niet verkocht hebben omdat het kentekenbewijs op mijn naam staat.
Bij een postkantoor of rdw punt checken ze dit met het legitimatiebewijs van de verkoper volgens mij.. Maargoed ik weet niet of dat altijd gebeurd..

Je kan tegenwoordig 24 uur per dag zelf vanaf je bank een voertuig overschrijven met de DigiD app. Heb je alleen de volledige tenaamstelling codes voor nodig. Komt de verkoper niet aan te pas.