Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 13 [ 316 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

 
Profiel   

_Lorette_ schreef
Ja, ik zou dan ook wel een redelijk alternatief verwachten. Bijvoorbeeld dat er een auto + trailer wordt geleend voor een rit naar een kliniek in de buurt (of kennis laten rijden, wagentje huren).
Niets moet, want het zijn geen regels/wetten en als de voorwaarden niet naar de zin zijn van koper/verkoper, dan houdt het daar gewoon op. Dat kan pech zijn voor de kopers, de verkopers of allebei. Als het je als koper of verkoper vaker gebeurt, dan kan je ervoor kiezen om wat schappelijker te worden. Of niet.

Ik vind het voorstel 'wij nemen paard mee voor keuring 130 km verderop, maar als hij niet goed is, dan regel je zelf maar vervoer terug' niet echt netjes in deze situatie. Ik zou daar iets op verzinnen. Tegen vergoeding door potentiële kopers laten terugbrengen of in de buurt laten keuren met vervoer dat de verkoper regelt. Zoiets. Maar nogmaals, niemand is iets verplicht.

Als paard vervoer gewend is, vind ik de 130 km an sich niet het probleem. Wel zou ik ruim op tijd aanwezig zijn en het paard even laten bijkomen van de reis. Niet meteen boembats de keuring in. Op wedstrijd ben je ook eerst aan het zadelen en losrijden voordat je de proef ingaat.

Ik vind het niet netjes dat er nu zo wordt ingegaan op het paard en de prijs. Daar gaat het niet over en het maakt ook niet uit. Is het paard 'te duur' en zijn er te weinig mogelijkheden voor vervoer en keuren, dan zal het paard niet verkocht worden. Dat is het probleem van de verkoper. Lopen de potentiële kopers een (voor hun) geweldig paard mis, vanwege hun voorstel omtrent keuren en vervoer, dan is dat ook hun probleem. Er is dan wel een andere koper die dit paard een fijne plek kan bieden. Wat is het probleem? Je gaat toch niet voor een ander bepalen wat zijn/haar paard mag kosten of welke afspraken hij/zij moet maken? Je mag alleen voor jezelf bepalen wat voor een paard je koopt of verkoopt, voor welk bedrag en onder welke voorwaarden.


Helemaal mee eens hoor! Ik ging in op de prijs aan de hand van de info die TS zelf gedeeld had en de advertentie. Maar ook omdat ik benieuwd was of het paard (recent) RX gekeurd is.

Maar goed, TS reageert niet meer, wat ik ook wel weer snap, er worden nu wel heel veel aannames gedaan over dit paard, wat ik ook niet netjes vind
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 12:57 



 
Profiel   

Ik had even gemist dat de trainer uit de running is, maar er zal dan toch wel iemand op die trainingsstal de boel tijdelijk overnemen? Is daar echt niemand te vinden die kan rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:12 



 
Profiel   

Ik kan me niet voorstellen dat er niets te regelen valt.
Stel je paard moet met spoed naar de dierenarts dan valt er toch eigenlijk altijd wel iets te regelen.
Wellicht dan niet 130km verderop, maar een kliniek in straal van 50 km moet toch lukken. Jij brengt en bij goedkeur nemen ze het paard zelf verder mee.

Daarnaast, ik zou echt niet akkoord gaan met foto’s van een jaar geleden bij dit bedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 13:35 



 
Profiel   

Balko schreef
Ik kan me niet voorstellen dat er niets te regelen valt.
Stel je paard moet met spoed naar de dierenarts dan valt er toch eigenlijk altijd wel iets te regelen.
Wellicht dan niet 130km verderop, maar een kliniek in straal van 50 km moet toch lukken. Jij brengt en bij goedkeur nemen ze het paard zelf verder mee.

Daarnaast, ik zou echt niet akkoord gaan met foto’s van een jaar geleden bij dit bedrag.

Maar de kopers willen perse de kliniek op 130 km gebruiken, he.

Ik weet niet wat de huur van een vrachtwagentje met chauffeur kost per dag? 500 euro? Want dat ik vind dan best aan de prijs omdat volledig op kosten van de verkoper te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:10 



 
Profiel   

Denk dat te voor een kliniek in de buurt misschien wel wat kan regelen.
Maar nu is degene die rijdt meteen een halve dag kwijt dat is wel lastiger te regelen.

Bij huur van een vrachtwagentje zit je vaak met 100 kilometer vrij en daarna meer betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:15 



 
Profiel   

Maak er maar effectief een hele dag aan kwijt van. Wagentje moet opgehaald worden, dan naar stal paard laden, naar kliniek rijden, tijd van de keuring, verdere afhandeling verkoop of paard terug inladen, eventueel terug naar stal, wagen schoonmaken en terugbrengen. Bij de opfok waren ze zo vriendelijk om de hogedruk door de wagen heen te halen, anders had ik daarvoor nog apart naar een carwash gemoeten. Ik was vorig jaar overigens niet eens zo heel veel kwijt voor dik 400km. Inclusief aftanken ong €310, maar toen was de diesel nog wel flink goedkoper dan nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 14:33 



 
Profiel   

3heathcliff5 schreef
Maak er maar effectief een hele dag aan kwijt van. Wagentje moet opgehaald worden, dan naar stal paard laden, naar kliniek rijden, tijd van de keuring, verdere afhandeling verkoop of paard terug inladen, eventueel terug naar stal, wagen schoonmaken en terugbrengen. Bij de opfok waren ze zo vriendelijk om de hogedruk door de wagen heen te halen, anders had ik daarvoor nog apart naar een carwash gemoeten. Ik was vorig jaar overigens niet eens zo heel veel kwijt voor dik 400km. Inclusief aftanken ong €310, maar toen was de diesel nog wel flink goedkoper dan nu.

En je eigen uren niet meegerekend. Dus dan is het goedkoop maar als ts er een dag vrij voor moet opnemen ipv paar uurtjes voor een keuring in de buurt telt dat ook nog mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:00 



 
Profiel   

Balko schreef
Ik kan me niet voorstellen dat er niets te regelen valt.
Stel je paard moet met spoed naar de dierenarts dan valt er toch eigenlijk altijd wel iets te regelen.
Wellicht dan niet 130km verderop, maar een kliniek in straal van 50 km moet toch lukken. Jij brengt en bij goedkeur nemen ze het paard zelf verder mee.

Daarnaast, ik zou echt niet akkoord gaan met foto’s van een jaar geleden bij dit bedrag.


We weten niet hoe oud de foto’s zijn, voor hetzelfde heeft TS wel recent RX gekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:02 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik heb dan nooit een verkoper meegemaakt in de 'normale/hogere' prijsklasse die geen vervoer wilde of kon verzorgen naar een kliniek voor een keuring. En zeker niet dat het alleen mogelijk was op eigen locatie. Ook niet bij keuren kosten koper, daar viel vervoer echt nooit onder. En bij kk zat er een recente keuring bij, dat is hier niet bekend. Dus dan doet de prijsklasse er zeker wel toe.

Dus ik blijf erbij dat er 2 kanten aan zitten, wij horen 1 kant maar half ook.


Same, ik wilde ook per se bij mijn eigen kliniek keuren en verkopende partij moest het paard maar daarheen weten te brengen (en ook op eigen kosten terugbrengen indien die afgekeurd zou zijn), nooit bij stilgestaan dat het blijkbaar een vreemde verwachting was :o

Ik ben tot nu toe ook maar een keer een verkoper tegengekomen die er moeilijk over deed en het paard per se op hun eigen locatie wilde laten keuren, die koop is dan jammer genoeg niet doorgegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:15 



 
Profiel   

Het blijft door iedereen gissen, wat er nu echt aan de hand is met het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:32 



 
Profiel   

Het maakt mij niet zo uit wat er aan de hand is met dit paard of wat het moet opbrengen of wat de reden is van verkoop. Ik vond de eigenlijke vraag interessant en ik ben dan toch ook echt nog benieuwd wat TS heeft besloten en ik hoop dat ze dat nog laat weten en alles wat er in de berichten bij getrokken is gewoon negeert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 15:45 



 
Profiel   

Kleine toelichting: 130km reizen zou voor mij een no go zijn, als je dat niet zelf kan organiseren. Maar inderdaad, wat heeft de TS al of niet besloten om te gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 18:58 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd naar de ontknoping.
Zit mezelf als koper ook wel eens af te vragen hoe en wat met keuren als een paard verder weg staat en je het liefst bij je eigen kliniek wil keuren…
Ik heb altijd gedacht dat dat geen optie was, maar ik lees hier dat dat toch wel wordt gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:12 



 
Profiel   

3heathcliff5 schreef
Maak er maar effectief een hele dag aan kwijt van. Wagentje moet opgehaald worden, dan naar stal paard laden, naar kliniek rijden, tijd van de keuring, verdere afhandeling verkoop of paard terug inladen, eventueel terug naar stal, wagen schoonmaken en terugbrengen. Bij de opfok waren ze zo vriendelijk om de hogedruk door de wagen heen te halen, anders had ik daarvoor nog apart naar een carwash gemoeten. Ik was vorig jaar overigens niet eens zo heel veel kwijt voor dik 400km. Inclusief aftanken ong €310, maar toen was de diesel nog wel flink goedkoper dan nu.


Klopt, maar is dat niet een beetje de bijkomstigheid bij het verkopen van een paard?
In de tijd dat ik nog met regelmaat paarden verkocht heb ik ze ook naar alle kanten van het land gebracht.
Ja daar zaten uren in, net als de kopers die langskomen en met regelmaat kijkers die veel tijd kosten en niks opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:41 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Mag ik een linkje?

Dank voor de vele pb’s :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:43 



 
Profiel   

Ik heb dit ooit geweigerd, paard moest van noord holland naar zeeland, stel dat ze een klein dingetje vinden en er vanaf zien moet je paard weer dat hele pokke end terug met alle stress! Uiteindelijk heeft ze een arts hier gezocht en anders komt er wel weer een ander hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:58 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
De topicstarter heeft dit bericht geplaatst met als titel ‘Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?’
Een interessante vraag waar ook andere bokkers nu en in de toekomst informatie in kunnen vinden.
Bijzonder jammer dat er dan naarstig gezocht moet worden naar allerlei irrelevantie informatie binnen de berichten van Bokt of zelfs daarbuiten. Dat doet niets ter zake in dit onderwerp.
Vandaar ook ons verzoek om de openingsvraag centraal te houden. Berichten die hier niet aan voldoen na dit berichten worden dan ook gezien als off topic/niet relevant en worden verwijderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:01 



 
Profiel   

BugsFunny schreef
tiwi1969 schreef
Als het paard niet jouw brood eet, je kunt dus de training en verzorging betalen zonder problemen, dan zou ik niet akkoord gaan en van de verkoop afzien.
Is de verkoop uit financiële nood dan wordt het verhaal lastiger.

Het ligt er dus helemaal aan hoe snel jij wil verkopen.
Bij afkeur het paard niet willen terugbrengen is ook bij financiële nood een dealbreaker, dan kan je de transportkosten helemaal niet missen.


Nee geen financiële nood, ja het kost wat per maand, dat is nu nog op te brengen.
Ze wordt verkocht omdat ik door lichamelijke problemen niet meer op haar kan rijden.
Anders had ik haar ook nooit verkocht

Ik zou het niet doen. Ik begrijp al die bokkers niet die beweren dat jij vanalles moet. Geen wonder dat er zoveel geklaag is over een paard vinden als je met dit soort bizarre eisen komt.

Ik zou ook niet te veel met me laten sollen TS want dit zijn IMO geen redelijke eisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:13 



 
Profiel   

Het is jou probleem dat je geen vervoer hebt vind ik. Dan had je het vantevoren goed moeten afspreken. Ze komen je al tegemoet om het paard heen en weer te rijden. Als ie afgekeurd is brengen ze hem dan ook niet terug lees ik later?

Een paard onder taxatiewaarde, dit vind ik echt een hele vreemde opmerking......en dat hij onder de vraagprijs weggaat wil niet zeggen dat ze dan de kosten maar moeten betalen voor het vervoer. Ze willen hem immers al helemaal ophalen!

Ik zou met ze meerijden, of taxi regelen of een vriend/vriendin die het paard op en neer vervoert. Je zal met meer mensen dit probleem krijgen want of hij nou 15 km of 130 km vervoert moet worden, ik zie geen verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:29 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Het is jou probleem dat je geen vervoer hebt vind ik. Dan had je het vantevoren goed moeten afspreken. Ze komen je al tegemoet om het paard heen en weer te rijden. Als ie afgekeurd is brengen ze hem dan ook niet terug lees ik later?

Een paard onder taxatiewaarde, dit vind ik echt een hele vreemde opmerking......en dat hij onder de vraagprijs weggaat wil niet zeggen dat ze dan de kosten maar moeten betalen voor het vervoer. Ze willen hem immers al helemaal ophalen!

Ik zou met ze meerijden, of taxi regelen of een vriend/vriendin die het paard op en neer vervoert. Je zal met meer mensen dit probleem krijgen want of hij nou 15 km of 130 km vervoert moet worden, ik zie geen verschil.

Dat verschil is er wel degelijk. Ik heb ook zelf geen vervoer maar als ik iets wil met een paard op korte afstand dan gaat er zo iemand van stal mee. Als het 130 km verderop zou zijn dan wordt het moeilijker iemand te charteren en ook voor een paard is het belastender als hij heel lang op een trailer moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:41 



 
Profiel   

Maar TS heeft meerdere opties gegeven. Ik zou mijn paard ook echt niet 130km vervoeren voor een keuring. Heb zelf gelukkig vervoer maar ook dan zou ik het niet doen. Of het moeten mensen zijn die je goed kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:42 



 
Profiel   

Flubberboot schreef
Maar TS heeft meerdere opties gegeven. Ik zou mijn paard ook echt niet 130km vervoeren voor een keuring. Heb zelf gelukkig vervoer maar ook dan zou ik het niet doen. Of het moeten mensen zijn die je goed kent.


Nee ze wil het alleen op eigen locatie. En t is begrijpelijk dat je een paard voor 18.000 op een goede kliniek wil keuren.
Rug en hals foto’s worden ook vaak geadviseerd om op de kliniek te doen voor het beste resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:45 



 
Profiel   

Balko schreef
Flubberboot schreef
Maar TS heeft meerdere opties gegeven. Ik zou mijn paard ook echt niet 130km vervoeren voor een keuring. Heb zelf gelukkig vervoer maar ook dan zou ik het niet doen. Of het moeten mensen zijn die je goed kent.


Nee ze wil het alleen op eigen locatie. En t is begrijpelijk dat je een paard voor 18.000 op een goede kliniek wil keuren.
Rug en hals foto’s worden ook vaak geadviseerd om op de kliniek te doen voor het beste resultaat.

Gelukkig zijn er echt wel meerdere goede klinieken. Je kunt ook foto's laten maken en je eigen dierenarts vragen om daar ook even naar te laten kijken. Hebben wij ook gedaan. Nu was het paard niet te ver weg maar de eigenaresse had 3 maanden terug al foto's laten maken. Foto's kan je makkelijker 130km verplaatsen dan een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:50 



 
Profiel   

Flubberboot schreef
Gelukkig zijn er echt wel meerdere goede klinieken. Je kunt ook foto's laten maken en je eigen dierenarts vragen om daar ook even naar te laten kijken. Hebben wij ook gedaan. Nu was het paard niet te ver weg maar de eigenaresse had 3 maanden terug al foto's laten maken. Foto's kan je makkelijker 130km verplaatsen dan een paard.

Ja ik vind het ook niet nodig om 130 km verderop te keuren. Maar TS wil niet dat het paard op ander terrein ansich gekeurd word. En dat lijkt me een lastige eis voor dit geld. Ik snap wel dat je dan op zijn minst naar een kliniek naar keuze in de buurt zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:59 



 
Profiel   

Balko schreef
Flubberboot schreef
Gelukkig zijn er echt wel meerdere goede klinieken. Je kunt ook foto's laten maken en je eigen dierenarts vragen om daar ook even naar te laten kijken. Hebben wij ook gedaan. Nu was het paard niet te ver weg maar de eigenaresse had 3 maanden terug al foto's laten maken. Foto's kan je makkelijker 130km verplaatsen dan een paard.

Ja ik vind het ook niet nodig om 130 km verderop te keuren. Maar TS wil niet dat het paard op ander terrein ansich gekeurd word. En dat lijkt me een lastige eis voor dit geld. Ik snap wel dat je dan op zijn minst naar een kliniek naar keuze in de buurt zou willen.

Dat heeft ze nooit gezegd, toch? Anders was het issue in de OP ook niet aan de orde.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 14:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 13 [ 316 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen