Wie nog meer: Tips & Tricks opknappen (tweedehands) trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:44

Iemand nog tips toevallig waar ik rubber kan kopen voor het raam van een oude (jaren 90) Westfalia trailer?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wie nog meer: Tips & Tricks opknappen (tweedehands) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 23:56


Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Wie nog meer: Tips & Tricks opknappen (tweedehands) trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:26

Ik heb een oude Atec 1.5 paards trailer gekocht voor weinig met een rotte vloer en wanden. Nu ben ik geen trailerbouwer en zit ik te twijfelen. Ik kan veel oude topics vinden maar misschien zijn er nieuwe inzichten?
Als ik het ding toch helemaal ga strippen, wil ik er dan een houten bodem in? of een aluminium? of is er een goede kunststof die hiervoor geschikt is? kunststof lijkt me ideaal want het rot niet weg en reageert ook niet zoals Aluminium doet. Maar is het mogelijk en wat kost het tov hout of alu?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 07:11

Aluminium zou ik niet zomaar doen, dan treed namelijk corrosie op als het in contact komt met andere metalen. Dus als de Alu bodem ligt op dragers van een ander metaal, dan roest die op de contact oppervlakte zo door. Dan kun je beter voor hout gaan.

Ikke heeft daar meer verstand van, die heeft in andere topics wel eens uitgelegd waar je op moet letten bij gebruik van aluminium. Dat was ook de reden dat ik om mijn trailer gekozen heb om er weer een houten bodem in te laten leggen, alleen dan een wat dikkere plaat.