Hoe lang paard op stapmolen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moner

Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:54

Popstra schreef:
Ik heb ook klinkers met een dun laagje zand. Ik vind dat fijn voor stapwerk.
Ik denk dat als het te stoffig is er wellicht te veel zand op licht. Hier is het niet zo stoffig namelijk met het dunne laagje


Het zand is al oud, we wonen hier 15 jaar en de stapmolen is door ons nooit gebruikt. Ik denk dat ik het zand vervang door nieuw Er is overigens een kraan, ontdekte we zojuist, zit tussen de zijwand, dus we kunnen altijd gaan sproeien.

Nog een vraag waarom zou je een stapmolen binnen hebben. De onze heeft houten wanden, zoals een Zweeds huis met een opening van van 10 cm tussen de wand en dakgoot. Er moet een voordeel zijn, Anders hadden de vorige eigenaren hier niet voor gekozen.

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoe lang paard op stapmolen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:09

Vanwege de kou / vrieskou? Dat je in die periode toch de paarden beweging kan geven als door gladheid / bevroren grond de rest niet kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:11

Ineke2 schreef:
Vanwege de kou / vrieskou? Dat je in die periode toch de paarden beweging kan geven als door gladheid / bevroren grond de rest niet kan?
Maar ook als het regent is het wel lekker als ze niet een uur lang in de stromende regen hoeven te lopen.

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoe lang paard op stapmolen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:12

Dat ook ja, ik ben wel blij dat onze stapmolen ook overdekt is hoor.

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:14

Ik denk niet dat het per se kwaad kan. Als links en rechts tenminste goed wordt afgewisseld en de molen groot genoeg is. Maar hier gebruiken we hem een half uurtje / 3 kwartier naast nog los in de paddock of rijden/longeren.

moner

Berichten: 29
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Re: Hoe lang paard op stapmolen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:25

Dank voor de reacties, we gaan het ervaren, hoe ze het vinden en of ze het niet te warm hebben omdat het binnen is